goed tochquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Vroeger moest je ook echt geloven en shit en je kinderen laten dopen tegenwoordig boeit het niemand meer op je gedoopt bent zelfs binnen een kerk niet zo.
Ik ben niet gedoopt en hoefde al die shit niet te doen. Mijn ouders zijn beiden wel met geloof opgevoed (maar ook niet heel serieus meer) maar zijn beiden atheïst. Alleen m'n moeder vond het belangrijk ons er wel over te leren. Op zich niets mis mee.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Vroeger moest je ook echt geloven en shit en je kinderen laten dopen tegenwoordig boeit het niemand meer op je gedoopt bent zelfs binnen een kerk niet zo.
Nah, niet alles. Verneukt je smaakpapillen.quote:
Wat is de relevantie van Bijbelkennis dan als je overtuigt atheïst bent? Of zat je op een Chirstelijke school.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:35 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik ben niet gedoopt en hoefde al die shit niet te doen. Mijn ouders zijn beiden wel met geloof opgevoed (maar ook niet heel serieus meer) maar zijn beiden atheïst. Alleen m'n moeder vond het belangrijk ons er wel over te leren. Op zich niets mis mee.
Omdat de bijbel het vormsel van de westerse samenleving isquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van Bijbelkennis dan als je overtuigt atheïst bent? Of zat je op een Chirstelijke school.
Ja. De basisschool was sowieso katholiek, dus ik moest soms ook bidden op schoolquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van Bijbelkennis dan als je overtuigt atheïst bent? Of zat je op een Chirstelijke school.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:37 schreef Elan het volgende:
Spellingscontrolle neukte me bijna wilde bijbalkennis maken van bijbelkennis
Wat?quote:
Dan is het wel praktisch inderdaad.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:39 schreef Fera het volgende:
[..]
Ja. De basisschool was sowieso katholiek, dus ik moest soms ook bidden op schoolWat ik niet eens mocht weigeren omdat ik niet gelovig was. Maar sowieso, het was ook een stukje kennis. Gewoon weten waar het over gaat. En omdat m'n moeder dat denk ik toch wel mee wilde geven vanuit haar eigen opvoeding.
Vanaf groep 6 hoefde het niet meer gelukkig.quote:
Wij hoefden dat nooit maar was Protestantse school.quote:
Niet expres hoor. Er waren maar twee scholen in het dorp. Een katholieke of een protestante. En het geloof lag er ook niet heel dik bovenop. Iedereen was verder welkom.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan is het wel praktisch inderdaad.
Bijzonder wel dat je ouders je als niet-gelovigen op een christelijke school brachten.
wij hoefden ook nooitquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij hoefden dat nooit maar was Protestantse school.
Wel Godsdienst en shit vond het altijd wel leuk of zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |