Praktijksituaties hebben mij ook meer inzicht gegeven in die gevaarherkenning-vragen. Als je wat ervaringssituaties hebt, gaat dat wel een stuk makkelijker, en begrijp je ook waarom je welke handeling moet ondernemen. Met kinderen of mensen op of dichtbij de weg is het meestal remmen, bij bijvoorbeeld tegenliggers of een onoverzichtelijke bocht is dit soms ook het geval. Dat hangt soms ook af van je snelheid, als deze laag is voldoet gas loslaten soms ook. Anders remmen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik vind dat je dit soort dingen heel moeilijk kan toetsen met plaatjes en animatiefilmpjes. In de auto tijdens je rijles leer je er veel meer van. Tenminste dat heb ik, want dan kan ik in een fractie van een seconde beter reageren.
Het is wel handig om te weten hoe snel 50 km/u precies is, dat je je het een beetje kan voorstellen, anders is het inderdaad heel moeilijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:21 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik vind dat je dit soort dingen heel moeilijk kan toetsen met plaatjes en animatiefilmpjes. In de auto tijdens je rijles leer je er veel meer van. Tenminste dat heb ik, want dan kan ik in een fractie van een seconde beter reageren.
Praktijkervaring heeft mij vooral geleerd dat die vragen van het CBR nogal onzinnig zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:29 schreef Hinder het volgende:
Praktijksituaties hebben mij ook meer inzicht gegeven in die gevaarherkenning-vragen. Als je wat ervaringssituaties hebt, gaat dat wel een stuk makkelijker, en begrijp je ook waarom je welke handeling moet ondernemen. Met kinderen of mensen op of dichtbij de weg is het meestal remmen, bij bijvoorbeeld tegenliggers of een onoverzichtelijke bocht is dit soms ook het geval. Dat hangt soms ook af van je snelheid, als deze laag is voldoet gas loslaten soms ook. Anders remmen.
Je kan beide doen. Je beschrijft het alleen verkeerd, want de vrachtwagen zou nooit op de meest linkse gaan staan als er 2 naar links gaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:09 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik heb een vraagje voor de geslaagden onder ons:
Stel dat je van een snelweg afkomt en vlak na de uitrit moet je eerst naar links en daarna naar rechts. Aan het eind van de uitrit zie je een stoplicht met twee rijstroken naar links. Voor je rijd er een vrachtwagen die ook net is uitgevoegd en wilt ook naar links en bij de volgende stoplichten naar rechts wilt.
Mijn rijinstructeur zei dat ik dan ook op de meest linkerrijstrook zou kunnen staan. Maar dat snap ik niet helemaal. Want ik in een auto achter zo'n groot ding, dan zou ik me wel onveilig door voelen.
Wat is de beste optie (als ik niet wil zakken voor mn volgende examen)?
Links ernaast gaan staan en sneller optrekken dan de vrachtwagen. Vervolgens voor hem naar de rechterrijstrook, zonder af te snijden uiteraard.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:09 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik heb een vraagje voor de geslaagden onder ons:
Stel dat je van een snelweg afkomt en vlak na de uitrit moet je eerst naar links en daarna naar rechts. Aan het eind van de uitrit zie je een stoplicht met twee rijstroken naar links. Voor je rijd er een vrachtwagen die ook net is uitgevoegd en wilt ook naar links en bij de volgende stoplichten naar rechts wilt.
Mijn rijinstructeur zei dat ik dan ook op de meest linkerrijstrook zou kunnen staan. Maar dat snap ik niet helemaal. Want ik in een auto achter zo'n groot ding, dan zou ik me wel onveilig door voelen.
Wat is de beste optie (als ik niet wil zakken voor mn volgende examen)?
Not! Bij een kettingbotsing ben je meestal gewoon te laat als je 2 seconde afstand houdt, verkeer voor je staat dan zo rap stil dat je gewoon gezellig aanschuift.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:14 schreef mizzaardbei het volgende:
Als automobilist moet je op tijd kunnen reageren op gevaarlijke situaties, zoals een kettingbotsing bijvoorbeeld. Dan is die 2 seconden voldoende. D
Maar dat mag niet van het CBR... Denk dat velen het wel eens doen hoor, op 2 meter van hun voorganger invoegen. Ik gister nog (staat in irritaties), eentje die van linksachter kwam en me terugduwde de vluchtstrook op om vervolgens van het gas af te gaan. Zit je er dus ook echt te dicht achter.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Pff hoevaak ik wel niet door de drukte vrij kort achter mijn voorligger heb moeten invoegen... soms kan je gewoon niet anders.
Ik kan dit uit persoonlijke ervaring (als bijrijdster) bevestigen.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Not! Bij een kettingbotsing ben je meestal gewoon te laat als je 2 seconde afstand houdt, verkeer voor je staat dan zo rap stil dat je gewoon gezellig aanschuift.
Het zal op dit moment ook wel met vakantieperiode te maken hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:00 schreef delano.888 het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat dit topic 100x langzamer loopt sinds braddie weg is
Wat?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef Delirio het volgende:
omg geslaagd voor mijn rijbewijs kreeg 10 minuten van te voren te horen dat ik moest afrijden ahaa
Ehm wat?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef Delirio het volgende:
omg geslaagd voor mijn rijbewijs kreeg 10 minuten van te voren te horen dat ik moest afrijden ahaa
Dat kan/mag volgens mij niet eens...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef Delirio het volgende:
omg geslaagd voor mijn rijbewijs kreeg 10 minuten van te voren te horen dat ik moest afrijden ahaa
Want?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat kan/mag volgens mij niet eens...
Nee, joh. Die persoon wist gewoon niet dat hij diezelfde dag op moest voor zn rijexamen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:08 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Of je moet zo'n ontzettende zenuwpees zijn, maar goed in 10 minuten kunnen zenuwen ook heel goed opspelen.
Van hartequote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:47 schreef mizzaardbei het volgende:
Yes! Ik ben geslaagd voor mn rijbewijs! Ik moest er 4 keer over doen, maar het is me gelukt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |