Hmm, hoe komt het poezenkind ook alweer aan haar oogontsteking? Shampoo niet goed uitgespoeld?quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:17 schreef silliegirl het volgende:
Knip....
Shampoovlokken zijn anders heel leuk om mee te spelen hoor DDA!
quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En hier mag je wel van de heer Lumpy over praten?
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Eevee direct laten steriliseren, tenzij je professionele fok-plannen er mee heb. Ook gecastreerde katten kunnen de poezen dekken (zonder nageslacht, dat wel). Libido is deels hormonen en deels gedrag, he. Mentaal denkt de heer Lumpy misschien dat hij de beste dekkater in de wereld is.
Nou is de dekking bij de katten niet echt een fijne aangelegenheid, dus liever de kat op tijd steriliseren.Ook is er een kans op overbrengen van ziektes, door een dekking danwel door de gevechten onderling. Katers die allemaal om Eevee gaan vechten... En een kater en een poes verwonden elkaar ook nogal eens na de dekking.
Poezen hebben trouwens een geïnduceerde ovulatie, het betekent dat de eisprong bij de poezen pas plaatsvindt na de dekking. Ook bij een niet succesvolle dekking (dus bijv. door een gecastreerde kater) kunnen de poezen ovuleren en schijndrachtig worden.
Anyway, je kan zien of de heer Lumpy gecastreerd is of niet door de weerhaakjes aan zijn penis te bekijken (als Lumpy het toelaat). Een niet-gecastreerde kater heeft verhoornde weerhaakjes aan zijn penis, een gecastreerde kater heeft een gladde penis. Ik gooi de voorbeeldfoto even in een spolier, voor de jeugdige lurkersNa vurig overleg, en melding dat hij anders geen feestvleesjes meer kreeg, heeft hij uiteindelijk toestemming gegevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De andere kater meer Kippie (don't ask) doet er niets op uit, vandaar. Die heeft 1 poging gedaan, en daar bleef het wel bij. Hmm, en dat is wel goed om te weten! Dat wist ik dus nietWe zullen mevrouw Eevee binnenkort maar even verzoeken om een bezoek te brengen aan de vriendelijkste man uit Twente. En, ik zal meneer Lumpy vanmiddag eens controleren. Dat betekent, als hij zo vriendelijk wil zijn om mee te werken, en laat dat nou net niet 1 van z'n sterkste punten zijn
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
Toch even op vlooien controleren. Pak een vlooienkam (te koop bij een dierenarts/dierspeciaalzaak) en kam de vacht boven de staart. Zitten er zwarte korreltjes? Dan leg je die op een vochtig keukenpapiertje, als er rode kringen ontstaan, dan zijn dat vlooienpoepjes en moet je toch opnieuw behandelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:06 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Sinds een tijdje wast mijn kat zich erg veel. Ook krabt hij zich meer dan voorheen. Als hij zich wast doet hij dat vaak op een wilde manier. Hij is ontvlooit en ontwormt en ik zie geen rare dingen in zijn vacht en op zijn huid. Wat zou het kunnen zijn?
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de heer Lumpy niet gecastreerd is, als de dierenarts dat wel gezegd heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:12 schreef Lt.Surge het volgende:
ik zal meneer Lumpy vanmiddag eens controleren.
Poezekind was al een tijd buiten de douche geparkeerd voor de oogontsteking begon, dus dat zal het niet zijn. De enige reden dat ze nu mee mag is dat ze dan ontspant zodat ik kan druppelen. Ik zal mijn eigen haar dan in de tussentijd maar met kattenshampoo gaan wassen..quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, hoe komt het poezenkind ook alweer aan haar oogontsteking? Shampoo niet goed uitgespoeld?![]()
In vervolg toch kattenshampoo gebruiken tijdens het douchen!Krijg je mooi glanzend haar van
![]()
[ afbeelding ]
Je moet doen wat je DA zegt. Niet ontstoken oog hoef je idd niet te druppelen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Poezekind was al een tijd buiten de douche geparkeerd voor de oogontsteking begon, dus dat zal het niet zijn. De enige reden dat ze nu mee mag is dat ze dan ontspant zodat ik kan druppelen. Ik zal mijn eigen haar dan in de tussentijd maar met kattenshampoo gaan wassen..![]()
![]()
JIj zei trouwens beide ogen druppelen, maar er doet maar 1 oog ontstoken. De DA hier zei dat ik pas beide ogen moest druppelen als het andere oog mee zou gaan doen, maar daar is niks mis mee. Klopt het dan dat ik inderdaad maar 1 oogje moet doen?
Haha ok!quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je moet doen wat je DA zegt. Niet ontstoken oog hoef je idd niet te druppelen.
Ik heb het poezenkind niet gezien he.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha ok!
Nog 1 vraag en dan hou ik ermee op. Poezekind is deels wit, deels grijs. Haar enige oog valt in een grijze vlek (en ook haar oogleden zijn gepigmenteerd) en het andere oog is wit (dus ook het ooglid). Ik heb het idee dat haar witte ooglid ook snel geirriteerd is door de zon. Nu smeer ik andere gevoelige plekken (oortjes, wit neusje etc.) in met babyzonnebrand als ze buiten loopt,
Er is geen oogzalf oid met een UV block, dus de enige mogelijkheid is ditquote:maar wat kan ik met dat ooglid?
Ik denk dat de poezenoppas me voor gek verklaard als die mijn wensenlijst voor Poezekindjes ontdekt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Die poezenoppas krijgt het nog druk
[..]
Er is geen oogzalf oid met een UV block, dus de enige mogelijkheid is dit
[ afbeelding ]
Op Amazon heb je het in alle soorten en maten, sommige zouden ook "cat goggles" zijn, maar ik vermoed dat geen enkele kat het zou dragen....
P.S. Beschermt ook de ogen tegen opspattend douche-water![]()
Ik ook niet, maar je weet maar nooitquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:26 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de heer Lumpy niet gecastreerd is, als de dierenarts dat wel gezegd heeft.Lumpy heeft al genoeg te verduren met een krolse poes in huis en de eigenaar die steeds op zijn snurken let
quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Waarom doet deze foto niet mee aan de fotowedstrijd?
Die was ook supergaaf geweest voor de fotowedstrijdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. naar het voetbal ligt te kijken, is het beestje dan gestressed en kan ik beter iets anders opzetten?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 9 juli 2014 22:27 schreef Cat22 het volgende:
DiDa, een vraag! Als je kat zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. naar het voetbal ligt te kijken, is het beestje dan gestressed en kan ik beter iets anders opzetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik wil je kennis niet ondermijnen maar volgens mij voelde die kat gewoon al aankomen dat het klaar was en ligt er zeer passief depressief bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arme kat. Aan de anti depressie, ritalin, concerta en slaap pillen.I solemnly swear i'm up to no good
Ik zou dan toch eerst beginnen met een sessie mindfulness en katten-yoga. En een afspraak maken bij een kattenpsycholoog. Pillen tegenaan gooien is niet altijd de juiste oplossingquote:Op donderdag 10 juli 2014 09:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil je kennis niet ondermijnen maar volgens mij voelde die kat gewoon al aankomen dat het klaar was en ligt er zeer passief depressief bij.
Arme kat. Aan de anti depressie, ritalin, concerta en slaap pillen.
Nee dat is waar, hadden ze dat bij mij maar gedaanquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zou dan toch eerst beginnen met een sessie mindfulness en katten-yoga. En een afspraak maken bij een kattenpsycholoog. Pillen tegenaan gooien is niet altijd de juiste oplossing
Als het goed met medicatie gaat en niet goed zonder, dan is de keuze snel gemaakt, lijkt mij. Een halfje Dex per dag is niet zo veel hoor, ook niet voor een petit HHH. Ik ben erg benieuwd wat het nou precies is, en waarom het wel op Dex reageert, maar daar komen wij waarschijnlijk nooit achter. Maakt ook niet uit, als het maar goed gaat met Lotje!quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik rol maar weer eens even binnen.
Lot is, na teruggebracht op minder Dex en 2 terugslagen weer echt back, dat wil zeggen: 2 weken geleden hield ze het ineens niet meer vol op een halfje Dex óm de dag en daar gingen de controle-loze pootjes weer![]()
Dus naar de da die haar zo heeft zien lopen, pootjes alle kanten uit, geen controle. Daar ze alle 5 factoren heeft en wel voluit: lekker eten , drinken, plassen, poepen, allemaal zonder een centje last en vooral veel plezier, allemaal dikke check dus maar weer naar de Dex.
Sinds een dikke week nu halve Dex per dag en ze doet het echt zo geweldig, zo gek als een deur, lekker blij ei, graven na een poep tot de pollen je om de oren vliegen, ze huppelt vrolijk door de tuin, doet haar wandelingetjes met verve en is echt weer een Lotje.
Dus voor nu houden we het maar even zo, over een week ga ik toch kijken of ze toch weer op een halve óm de dag toe kan, zo niet dan pakken we het weer op op een halve elke dag.
Zij is gewoon echt een vrolijke Frans, sjouwt met botten en met een knuffel waar ze lang niet naar omgekeken heeft rond, rollebolt en blaat in de tuin weer voorbijgangers angst aan.
Als ze het op die Dex zo blijft doen is het prima, het is ook geen jonge dame meer, al zou je dat in haar gedrag echt niet zeggen, haar hairdoo is vaak zat geen gezicht vanwege haar rare fratsen.
Zij is echt gelukkigen en dat herkent iedereen die haar kent aan alles, zo levendig als wat.
Dus we laten haar lekker haar gang gaan, dan maar met medicatie, blij oud ei en uiteraard onder stevige controle van haar vaste da die vandaag nog belde..
quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dankjewel weer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil je kennis niet ondermijnen maar volgens mij voelde die kat gewoon al aankomen dat het klaar was en ligt er zeer passief depressief bij.
Arme kat. Aan de anti depressie, ritalin, concerta en slaap pillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Jaaaa! Foto!quote:Op donderdag 10 juli 2014 16:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
(je zou haar nu moeten zien en horen, stoer met haar lompe poten mijn planten verzieken om luidkeels een voorbijkomende hond en zijn baas compleet de stuipen op het lijf proberen te jagen, hoe fijn dat ze haar al kennen en niet echt onder de indruk zijn van dat geweld)
quote:
Voorhoofd gaat doorgaans via pootoplegging.quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]![]()
Bestaat er ook likjes-reiki?want die krijgt ze wel regelmatig. Haar voorhoofd en oren schijnen de meeste knelpunten te hebben dan.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dankjewel weer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook 4 katten en in het begin wisselde ik ook met de royal canin variatie's maar merk dat ze met royal canin hair & skin toch beduidend minder haar verliezenquote:Op donderdag 10 juli 2014 23:31 schreef Poeke het volgende:
DDA, vraagje. Ik heb (als eerder aangegeven 4 katten) Belle 15, lapje. Herman, ongeveer 11, cypers met wit. Sophie, 4 jaar, zwart met kleine witte haartjes op de bef en witte plek op de buik en Jolie, 4 jaar, schildpad.
Nu valt me al jaren op dat de structuur van hun vachten wezenlijk verschillen. Jolie is heel erg glad en zacht, verliest bijna geen haar (kan misschien te maken hebben met het feit der vermoedelijk iets Siamees in zit) Belle is huis tuin en keuken model maar ook erg zacht en bijna geen haarverlies. Herman is echt een huis tuin en keuken model kater zoals je ziet op foto's van cypers, wel glad maar stugger vacht, verliest ook meer haar. Sophie (ook HTK poes) spant de kroon. Haar haren zijn erg stug en ik blijf maar stofzuigen, zelfs een aaibeurt resulteert in een vlokkenfestijn. Ze heeft ook last van roos...
Is er iets wat ik daartegen kan doen? Ze krijgen allemaal Royal Canin Light ivm binnenkatten. Borstel Sophie elke dag met een normale vacht borstel; met van die kleine metale haakjes, em. daarna met zo'n speciale scredder kam, maar ze blijft verharen, hele bossen haal ik er per dag vanaf.
Waar ligt dat nou aan?
Mijn poezekind heeft weer 2 gezonde oogjes!!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, hoe komt het poezenkind ook alweer aan haar oogontsteking? Shampoo niet goed uitgespoeld?![]()
In vervolg toch kattenshampoo gebruiken tijdens het douchen!Krijg je mooi glanzend haar van
![]()
[ afbeelding ]
Zo'n schredder kam (furminator) kan je het beste niet te vaak gebruiken, max eens per 2 weken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:31 schreef Poeke het volgende:
DDA, vraagje. Ik heb (als eerder aangegeven 4 katten) Belle 15, lapje. Herman, ongeveer 11, cypers met wit. Sophie, 4 jaar, zwart met kleine witte haartjes op de bef en witte plek op de buik en Jolie, 4 jaar, schildpad.
Nu valt me al jaren op dat de structuur van hun vachten wezenlijk verschillen. Jolie is heel erg glad en zacht, verliest bijna geen haar (kan misschien te maken hebben met het feit der vermoedelijk iets Siamees in zit) Belle is huis tuin en keuken model maar ook erg zacht en bijna geen haarverlies. Herman is echt een huis tuin en keuken model kater zoals je ziet op foto's van cypers, wel glad maar stugger vacht, verliest ook meer haar. Sophie (ook HTK poes) spant de kroon. Haar haren zijn erg stug en ik blijf maar stofzuigen, zelfs een aaibeurt resulteert in een vlokkenfestijn. Ze heeft ook last van roos...
Is er iets wat ik daartegen kan doen? Ze krijgen allemaal Royal Canin Light ivm binnenkatten. Borstel Sophie elke dag met een normale vacht borstel; met van die kleine metale haakjes, em. daarna met zo'n speciale scredder kam, maar ze blijft verharen, hele bossen haal ik er per dag vanaf.
Waar ligt dat nou aan?
Hoe oud is de kater? Zit hij te krabben aan die tepel? Foto?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 02:19 schreef Florentius het volgende:
Verdikt tepeltje bij witte kater, niet rood wel verdikt en wat druppel vormig.
Las dat witte katten gevoelig zijn voor kanker daar.
Is dit dierenarts onderzoek waardig?
Alvast bedankt, Arjan.
Superquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn poezekind heeft weer 2 gezonde oogjes!!Kan ik haar met een gerust hart overdragen aan de oppas voor we morgen op vakantie gaan.
Het eten van kattenbakgrit is een bekend probleem bij de katten. Uiteraard moet je dat niet toelaten, want het is niet goed voor zijn maagdarmkanaal en kan leiden tot verstopping.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:42 schreef lady-wrb het volgende:
ik ontdekte net dat één van onze katten kattenbaksteentjes eet(
)
dat heeft hij naar mijn weten nooit eerder gedaan, maar sinds een week heb ik andere kattenbakvulling en het viel me vandaag op dat hij doelbewust uit die bak staat te eten.
nu ga ik zo meteen de kattenbak legen, want de steentjes bevallen niet zo heel goed en ik ga weer terug naar de steentjes die ik normaal gebruikte.
maar waarom zou hij het doen? komt hij iets tekort? het is wel een kat met een probleem. we hebben hem vanaf een week of 5 (toen werd hij door zijn baasjes weggedaan)
al is hij liefdevol opgevangen door onze destijds 1 jarige kat, hij is al zijn hele leven bang en schrikachtig en spuugt regelmatig zijn eten eruit.
heeft dit hier iets mee te maken of is dit toch weer iets anders? (hij is nu een jaar of 4)
hij heeft ook zijn hele leven al een eetprobleem. hij lust bijna niets en eet alleen droge brokjes.
als hij al iets probeert te eten, moet ik hem opsluiten met zijn eten zodat hij niet gestoord kan worden.
hij durft niet te eten met een andere kat in zijn buurt of hij laat zijn lekker hapje afpikken en druipt af.
Ik dacht dat de tandenfee alleen de melktanden verzameldequote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:35 schreef knoblaucha6 het volgende:
buurmeisje mocht dan ook HHH's tandenfee spelen wat ze met verve deed
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:59 schreef Adnap het volgende:
Hoi DDA!
Regelmatig pas ik op een Beagle van 3 jr oud. Zo nu ook deze vakantie. Ze is gisteren geopereerd aan een poliep in de endeldarm en knap daar nu van op.
Geen instructie van de eigenaar?quote:Ze moet van haar dierenarts zacht voer en haar baasje heeft haar blikjes mee gegeven. Normaal eet ze brokjes maar hoeveel moet ze nu van de blikjes ? Op de blikjes staat zulke wisselende info dat ik het niet meer weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmm, lastig, want verschillende soorten voer = verschillende energie-inhoud en dus ook verschillende hoeveelheden per dag... Blikvoer is wel ongeveer 80% water, dus je moet er sowieso veel meer geven als bijv. brokjes.quote:Hopenlijk weet de dierenarts hier hoe of wat.
De beagle weeg 13,5 kg en is 3 jaar oud. De komende dagen mag ze alleen aan de korte lijn en niet spelen of rennen.
Een dierenarts zou na een darmoperatie meestal een "darm"dieet voorschrijven, zoals Hills i/d of RC gastro-intestinal. Daarvan zou deze Beagle ong. 2 blikken per dag moeten eten (blikken van 370 gram, dus ong 740 gram in het totaal per dag). Wel verdeeld in meerdere kleine porties.
Beterschap voor de doggie!![]()
[..]quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..][quote]De eigenaar ging op vakantie terwijl de hond geopereerd moest worden?
quote:Geen instructie van de eigenaar?Niet onverwacht, wel lang, nogmaals ze is er speciaal voor thuis gebleven, de poliep kwam nl ineens naar buiten bij het poepen. Dit was vrijdag t/m zondag niet zo, maandag wel. Dinsdag naar de dierenarts, woensdag onderzoeken gehad en vrijdag OK. Ze is ipv donderdag vandaag op t vliegtuig gestapt nadat ze zeker wist dat het goed ging. Zo wie zo is de Beagle bij mij kind aan huis, we noemen dr ook wel duo-hondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]Ja ze heeft nu idd iets van Hills in blik, ik heb voor 4 dagen nu 8 blikken dus zou idd 2 blikken per dag zijn. Ze krijg dan 4x per dag 1/2 blik ? Of is het beter om t nog te halveren (8x 1/4 blik) Ze vind het zalig en ik vind het vreselijk stinken maar alles voor t hondjequote:Hmm, lastig, want verschillende soorten voer = verschillende energie-inhoud en dus ook verschillende hoeveelheden per dag... Blikvoer is wel ongeveer 80% water, dus je moet er sowieso veel meer geven als bijv. brokjes.
Een dierenarts zou na een darmoperatie meestal een "darm"dieet voorschrijven, zoals Hills i/d of RC gastro-intestinal. Daarvan zou deze Beagle ong. 2 blikken per dag moeten eten (blikken van 370 gram, dus ong 740 gram in het totaal per dag). Wel verdeeld in meerdere kleine porties.
Beterschap voor de doggie!
De Dierenarts (ben er dinsdag geweest) was niet echt duidelijk in de instructies, maar ik kan haar wel bellen in geval van nood.
Thx voor je beterschapswens, ze is nu nog duidelijk niet lekker, slaapt veel en vind een klein rondje lopen meer dan zat terwijl ze er normaal niet genoeg van krijgt.I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
quote:
4 x daags 1/2 blik is prima hoor. Hou haar ontlasting in de gaten. Als zij moeite heeft met het poepen, moet je dierenarts bellen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:26 schreef Adnap het volgende:
ik heb voor 4 dagen nu 8 blikken dus zou idd 2 blikken per dag zijn. Ze krijg dan 4x per dag 1/2 blik ? Of is het beter om t nog te halveren (8x 1/4 blik)
In principe niet verwonderlijk 1 dag na de operatie. Als zij maandag nog niet de oude is, is het wel verstandig om de dierenarts te bellen. Of eerder als zij slomer wordt, koorts krijgt of gaat overgeven.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:26 schreef Adnap het volgende:
ze is nu nog duidelijk niet lekker, slaapt veel en vind een klein rondje lopen meer dan zat terwijl ze er normaal niet genoeg van krijgt.
Zoutwater is uiteraard niet goed voor de spijsvertering of de huid. Het kan mild ontsmettend werken bij bepaalde huidproblemen, maar iha is een langdurend verblijf in zoutwater niet goed voor de huid. Zit het wondje op de rug van zijn neus? Komt het niet door het wrijven met de neus over de zand? Foto?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:38 schreef Valerie. het volgende:
Dag DA.
Onze vakantie ging weer eens naar zee, hemel op aarde voor de honden natuurlijk. Helaas is Charlie vooral zoetwater gewend wat hij dus ook altijd drinkt tussendoor, maar met zeewater is dat niet zo verstandigKak en kots dus. Maar wat ik frappanter vind is dat hij na zijn eerste keer weer in de zee een plek op zijn neus kreeg. Het lijkt een schaafwondje, mooi zachtroze van kleur en ook niet vies of zo. Maar nog gekker is dat we ons toen weer herinnerden dat hij dat de vorige keer ook kreeg, maar dat was 2010. Kan zijn neus gewoon niet omgaan met zeewater of zo?
Oh hij gaat niet lang in zee, hoor. Denk niet dat het langer dan een kwartier per keer is. Zijn broertje heeft nergens last van, maar Charlie hapt naar de golven waardoor hij teveel water binnenkrijgt. De keren daarna (na rustdagen natuurlijk) uiteraard gelijk een nee gegeven als hij wilde gaan happen en toen ging het gelukkig een stuk beter.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zoutwater is uiteraard niet goed voor de spijsvertering of de huid. Het kan mild ontsmettend werken bij bepaalde huidproblemen, maar iha is een langdurend verblijf in zoutwater niet goed voor de huid. Zit het wondje op de rug van zijn neus? Komt het niet door het wrijven met de neus over de zand? Foto?
thanks voor de tips ze wilde net al een groter stukje lopen en weer wat met de bal spelen. de poept ook weer, wel wat dunner en ze vind het nog engquote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
4 x daags 1/2 blik is prima hoor. Hou haar ontlasting in de gaten. Als zij moeite heeft met het poepen, moet je dierenarts bellen.
[..]
In principe niet verwonderlijk 1 dag na de operatie. Als zij maandag nog niet de oude is, is het wel verstandig om de dierenarts te bellen. Of eerder als zij slomer wordt, koorts krijgt of gaat overgeven.
Hmm, ik denk dat het door de zon komt, en niet door het zeewater. Misschien een lichte geval lupus/pemphigus, hoewel dat zeer onwaarschijnlijk is als de plek niet groter wordt en de neus niet lichter wordt qua kleur (dus geen reden tot paniekquote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Oh hij gaat niet lang in zee, hoor. Denk niet dat het langer dan een kwartier per keer is. Zijn broertje heeft nergens last van, maar Charlie hapt naar de golven waardoor hij teveel water binnenkrijgt. De keren daarna (na rustdagen natuurlijk) uiteraard gelijk een nee gegeven als hij wilde gaan happen en toen ging het gelukkig een stuk beter.
De plek kwam al meteen na de eerste keer zee, ik weet 90% zeker dat hij toen niet heeft gewreven of iets dergelijks. Maar, je weet het niet.
De plek werd nog wel ietsjes groter
[ afbeelding ]
Komt vast wel goed! Poepen doet wel pijn, neem ik aan...quote:Op zaterdag 12 juli 2014 23:18 schreef Adnap het volgende:
[..]
thanks voor de tips ze wilde net al een groter stukje lopen en weer wat met de bal spelen. de poept ook weer, wel wat dunner en ze vind het nog eng
Maar het was negen uur 's avonds of zoquote:Op zondag 13 juli 2014 00:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat het door de zon komt, en niet door het zeewater. Misschien een lichte geval lupus/pemphigus, hoewel dat zeer onwaarschijnlijk is als de plek niet groter wordt en de neus niet lichter wordt qua kleur (dus geen reden tot paniek). Ik zou toch de bovenkant van zijn neus insmeren met waterproof zonnebrandcrème voordat hij gaat zonnen/zwemmen.
Denk ik ook, maar ze is vanmorgen weer dr vrolijke zelfquote:Op zondag 13 juli 2014 00:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Komt vast wel goed! Poepen doet wel pijn, neem ik aan...
Dan is het iets heel bijzonders en nog nooit omschreven in een wetenschappelijke casequote:Op zondag 13 juli 2014 01:01 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Maar het was negen uur 's avonds of zo
quote:Op zondag 13 juli 2014 08:35 schreef Adnap het volgende:
[..]
Denk ik ook, maar ze is vanmorgen weer dr vrolijke zelft blije ei
Maar 1 van de kittens heeft dat? Wanneer zij zijn voor het laatst ontwormd? Heeft de moeder klachten?quote:Op zondag 13 juli 2014 18:54 schreef Mishu het volgende:
Hoi dierenarts, een van mijn kittens van 6 weken oud nu heeft moeite met poepen. Hij doet het wel op de bak en probeert het, maar de drol blijft vervolgens aan zijn kont plakken. Hiermee gaat hij heel het huis rond wat dus dan vervolgens overal op de vloer ligt.
Weet u wat er met deze kitten aan de hand kan zijn? Snapt hij het uitpoepen gewoon niet? Ik probeer nu maar zo veel mogelijk na te vegen met wc papier....
Nee, helaas blijft het niet zo! Dus ik zou zeggen, nu lekker van genietenquote:Op zondag 13 juli 2014 22:39 schreef Tamashii het volgende:
Beste dierenarts,
Mijn kitten is echt super druk. Speeltjes genoeg maar hij mist ons al na enkele seconden uit zijn zicht te zijn. Ook snachts maakt ie ons wakker met gepiep en gespring op bed.
Blijft dit zo?
Het kitten van 10 weken is een peuter. Super druk hoort erbij! Het kitten moet alles heel snel in een korte tijd leren. Leren betekent ook veel spelen, want zo leert het kitten hoe hij een kat moet zijn (zijn jaaggedrag, hoe hij moet omgaan met andere katten, mensen, stofzuigers enz). Ik vermoed dat het kitten niet zo veel heeft aan jullie 2 oudere katten. Die willen waarschijnlijk niet spelen. En de rest van zijn familie is nu weg... Ik weet niet of jullie hem overdag veel bezig houden? Mogelijk slaapt hij overdag veel en dus is hij 's nachts klaarwakker om met jullie te spelen.quote:Hij is 10 weken oud en sinds vorige week alleen bij ons samen met twee oudere katten. (Heeft 8 weken samen met een gastnestje bij ons gezeten)
Of is hij verdrietig?
Even inbreken als dat mag: katten zijn geen mensen en missen in het algemeen hun soortgenoten niet.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:11 schreef Tamashii het volgende:
Ah fantastisch. Nou we spelen super veel met em en hij heeft een giga krabpaal, veel speeldingen en ons. We zijn beide vrij dus helemaal prima maar denk je niet dat hij erg verdrietig is ivm de andere kittens? We houden hem nu veel wakker maar neem aan dat als hij slaapt overdag we hem ook moeten laten slapen.
quote:Op zondag 13 juli 2014 23:11 schreef Tamashii het volgende:
maar denk je niet dat hij erg verdrietig is ivm de andere kittens?
+1quote:Op zondag 13 juli 2014 23:15 schreef Cat22 het volgende:
Er zijn al duizenden kittens verhuisd en die zijn allemaal op hun pootjes terecht gekomen, dit exemplaar heeft het geluk niet van huis te hoeven wisselen (veel katten hechten aan hun omgeving) dus dat komt vast helemaal goed, zonder kitten-trauma's
Ja, dat zou in theorie moeten werken, in de praktijk echter niet. Want dan kan ik hem 24/7 met een snuit laten omlopen.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef oh-oh het volgende:
Snuitje omdoen zodat ie niet kan vreten wat jij niet wil ?
Ja en? Bij Sjon deed ik die een poos ook echt alleen af als ie mocht eten, en 's nachts.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zou in theorie moeten werken, in de praktijk echter niet. Want dan kan ik hem 24/7 met een snuit laten omlopen.
Zodra hij de tuin in loopt heeft ie al wat in zijn smoelwerk. Door de voordeur de tuin v/d buren in, hoppa. Vogels die van alles (brood, ect) laten vallen, gaat niet werken ben ik bang.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja en? Bij Sjon deed ik die een poos ook echt alleen af als ie mocht eten, en 's nachts.
Maar binnen in huis kun je toch wel zorgen dat ie nergens bij kan?
Nog even een ongevraagde tip, babydoekjes zonder parfum werken prima om kittens te poetsenquote:Op zondag 13 juli 2014 18:54 schreef Mishu het volgende:
Hoi dierenarts, een van mijn kittens van 6 weken oud nu heeft moeite met poepen. Hij doet het wel op de bak en probeert het, maar de drol blijft vervolgens aan zijn kont plakken. Hiermee gaat hij heel het huis rond wat dus dan vervolgens overal op de vloer ligt.
Weet u wat er met deze kitten aan de hand kan zijn? Snapt hij het uitpoepen gewoon niet? Ik probeer nu maar zo veel mogelijk na te vegen met wc papier....
Een week geleden voor het laatst ontwormd. Een week daarvoor ook weer een keer. Nu laat ik het weer even twee weken rusten en daarna weer ontwormen.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Maar 1 van de kittens heeft dat? Wanneer zij zijn voor het laatst ontwormd? Heeft de moeder klachten?
Ik denk niet dat het kitten het poepen niet snapt hoor.Er valt niet zo veel te snappen.
Het kan wel zijn dat hij verstoort wordt op de kattenbak. Kan hij wel in alle rust zijn behoefte doen? Zijn er meer kattenbakken voor de poezenkinderen beschikbaar?
Wat voor eten krijgt hij nu? Krijgt hij genoeg vocht en vezels naar binnen?
Oh, wat sneu. Arme Linkquote:Op maandag 14 juli 2014 11:00 schreef Qwea het volgende:
DDA,
Link heeft nog steeds jeuk :
[ afbeelding ]
Hydro werkt dus niet voldoende. Zwemmen is het ook niet want ook als hij niet zwemt heeft hij jeuk. Zijn oogjes zijn ook prut daar heb ik nu dexa druppels voor. Heb jij nog ideetjes? Want een eliminatie dieet heb ik geprobeerd, maar wat jij al aangaf, labjeSucces.
Ik wilde me nu eigenlijk wel naar het MCD laten door verwijzen want allergiepoli. Hij loopt de hele godganze dag aan zijn eigen te bijten en te likken.
Nog even een ongevraagde reclame danquote:Op maandag 14 juli 2014 11:40 schreef Holyme het volgende:
[..]
Nog even een ongevraagde tip, babydoekjes zonder parfum werken prima om kittens te poetsen
Top. Heb de DA gebeld, die belt me straks terug. Zal dan gelijk om een verwijzing vragenquote:Op maandag 14 juli 2014 13:26 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh, wat sneu. Arme Link![]()
Ik zou idd naar de dermatoloog gaan voor nadere diagnostiek/behandeling. En stel voor dat het toch allergie/atopie blijkt te zijn, misschien is Apoquel een oplossing (dit is een nieuw diergeneesmiddel, nog niet/bijna op de markt in Nederland, schijnt goede resultaten tegen jeuk te geven)
quote:Op maandag 14 juli 2014 13:17 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een week geleden voor het laatst ontwormd. Een week daarvoor ook weer een keer. Nu laat ik het weer even twee weken rusten en daarna weer ontwormen.
Sowieso er voor zorgen dat het poezenkind aparte prive kattebak heeft, waar hij niet gepest wordt.quote:Zijn zus heeft het wel voorzien op zijn staart als hij 'er op zit'. Sowieso heeft de kitten halflang haar (raar voor een htk kat) waardoor al het prut lekker blijft hangen....
Hij krijgt Science Plan kip voor kittens knabbels en Whiskas kittennatvoer soms en dus nog steeds moedermelk. Er staat ook water waarvan ze beginnen te drinken...
Zielig voor Link! Eerst mag hij niks op straat vreten, nu moet hij nog zijn bloed doneren...quote:Op maandag 14 juli 2014 16:23 schreef Qwea het volgende:
Morgen 08:45 bloed afnemen voor allergietest. Komt daar niks uit dan een snuitje en dan echt een elliminatie dieet.
Hoe is de bloedafname verlopen? Vond Link het eng?quote:Op maandag 14 juli 2014 16:23 schreef Qwea het volgende:
Morgen 08:45 bloed afnemen voor allergietest. Komt daar niks uit dan een snuitje en dan echt een elliminatie dieet.
Hij is opgenomen ja, ik ga er zo weer heen om te knuffelen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:56 schreef senesta het volgende:
Oei tonja, balen weer zeg. Moet hij daar dan ook drie dagen blijven of moet je dan dagelijks naar de DA?
Sterkte Qwea! Ik hoop dat je er snel achter komt wat het is. Is het alleen jeuk of heeft hij ook diarree of zo?
Oh, wat zielig voor Harry! Waren de nierwaarden vorig jaar ook hoog? Wil hij wel eten?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:40 schreef tonja het volgende:
Vandaag met Harry naar de DA geweest, het viel me op dat ie Loes niet meer pest. Verder deed ie het nog wel goed en zag er prima uit.
Zijn bloed helaas niet, veel te hoge nierwaardes en nu 3 dagen spoelen bij de DA. Vrijdag afwachten of zijn nierwaardes gedaald zijn.
Godver.
Ja vorig jaar waren zijn nierwaardes idd ook te hoog, maar die zijn toen goed naar beneden gekregen tot normale waardes. Dit keer zijn ze echt veel en veel te hoog. Idd 3x24 uur infuus .quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh, wat zielig voor Harry! Waren de nierwaarden vorig jaar ook hoog? Wil hij wel eten?
Ik neem aan dat hij in de opname moet blijven en 3 x 24 uur infuus krijgt? Ik zal voor hem duimen!
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Arme Link, je hebt er ook wel echt pech mee he Qwea![]()
En nog een klein updateje over onze logeerhond die de Tardak injectie heeft gehad: hij werd om 15.30u gebracht en om 17.00u waren we het constante gehump op onze Nori al helemaal zat.
Nee, dat is een bijwerking van zijn erectiequote:Om 20.00u was hij nog steeds vervelend bezig en hebben we de achtervang gebeld, en daar is hij de volgende ochtend om 10u heen gebracht.
Ik kon wel zien dat hij minder opgewonden raakte tijdens het bespringen van Nori, maar hij ging gewoon stug door tot het 'lukte'Het aparte was, het leek hem wel pijn te doen. Soms kwam Nori terwijl hij haar besprong met een poot of neus o.i.d. tegen zijn zaakje aan, en dat deed hem dan zoveel pijn dat hij piepte en naar haar snauwde/hapte. Terwijl ze echt niet heel wild deed of zo. Is dat ook een bijwerking van die injectie?
Vertel mij wat. Blij dat ik hem heb verzekerdquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Arme Link, je hebt er ook wel echt pech mee he Qwea![]()
Ohquote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is een bijwerking van zijn erectieIk denk dat in dit geval deze hond zeker gelukkiger zou zijn zonder testosteron
Volgens 'het internet' is het op een randje van een echt gevaarlijke dosis. Snap niet waarom de dierenarts(en) zeiden dat braken geen zin meer heeft ongeveer 2 uur na het gebeurde. Lees overal dat we hem wel hadden moeten laten braken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:46 schreef oh-oh het volgende:
Chocolade kan gevaarlijk zijn maar er kan ook gewoon helemaal niks gebeuren, die ouwe snaaierd van mij heeft in de afgelopen 16,5 jaar echt kiloos chocolade gestolen her en der
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |