Kroatië werd in de kwalificatie door België naar de 2e plek verwezen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat de belgen daar tussen staan komt in mijn ogen dus ook voornamelijk door de gunstige loting die zij hadden. Op voetballend gebied heeft kroatie bijvoorbeeld meer laten zien.
Op plek 6 dus, kwartfinales. Of ga je je nu weer een beroep doen op een gelukkige loting
Mwah, Van Buyten is toch iemand met tonnen ervaring op internationaal niveau, waarom zou je zo iemand niet meenemen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wordt nu verdedigd met "hij heeft geen cruciale fouten gemaakt". Dat klopt wel, maar dat zou natuurlijk niet de norm moeten zijn. Het zou er nog eens bij moeten komen dat hij wel cruciale fouten zou hebben gemaakt. Het opstellen van Van Buyten voer ik op als onderbouwing voor mijn stelling dat bepaalde spelers hoe dan ook moeten spelen bij Wilmots.
Meenemen, ok, maar per definitie opstellen is een wat ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:59 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Mwah, Van Buyten is toch iemand met tonnen ervaring op internationaal niveau, waarom zou je zo iemand niet meenemen?
Je theorie klopt trouwens niet helemaal, want een paar maanden voor het WK heeft Wilmots Timmy Simons toch uit de kern gezet en uiteindelijk niet meegenomen naar het WK. Dat was een beetje hetzelfde verhaal als met Van Buyten: veel ervaring, belangrijk voor de groep et cetera. Maar Wilmots durft dus wel degelijk zo'n beslissingen te nemen.
Maar Van Buyten behoort volgens de statistieken tot de beste spelers van de duivels (zelfs van het toernooi tot en met de kwartfinales, 14e plaats), dus logisch dat hij opgesteld wordt + hij was ook fit, hij heeft zich bewezen en meer kan je niet verwachten van een speler fin de carrière. Ik denk niet dat er zo veel betere keuzes zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meenemen, ok, maar per definitie opstellen is een wat ander verhaal.
Simons speelt bij Club Brugge. Dat kon simpelweg echt niet meer, zeker niet als je ook Witsel, Fellaini, Defour, Dembele en Nainggolan als verdedigende middenvelders tot je beschikking hebt. Neem je Simons mee, dan heb je er al 3 die je meeneemt "voor de groep".
Van Buyten heeft het goed gedaan inderdaad. Vier van de vijf tegenstanders hadden ook weinig aanvallende intenties natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:06 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar Van Buyten behoort volgens de statistieken tot de beste spelers van de duivels (zelfs van het toernooi tot en met de kwartfinales, 14e plaats), dus logisch dat hij opgesteld wordt + hij was ook fit, hij heeft zich bewezen en meer kan je niet verwachten van een speler fin de carrière. Ik denk niet dat er zo veel betere keuzes zijn.
Vertonghen reken ik toch ook als een back hoor, die doet zijn werk daar prima. Kan ook centraal spelen inderdaad, maar ik vind dat hem weinig te verwijten valt (behalve dan die strafschopfout tegen Algerije). Hij komt niet voor niks uit de Ajax-school, heeft mooie rushes naar voren, levert voorzetten af,...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Buyten heeft het goed gedaan inderdaad. Vier van de vijf tegenstanders hadden ook weinig aanvallende intenties natuurlijk.
België heeft voldoende CV's van niveau. Het probleem zit 'm eerder in de backs. Speel je achterin met 4 verdedigers, dan moet je toch minimaal 2 echte backs meenemen. Nu had hij er eentje bij zich. Dat is te weinig, zeker als je vast blijft houden aan 4 verdedigers (waarvan 2 backs).
Hebben we eigenlijk wel een linkerback die het beter zou doen dan Vertonghen? Rechts hebben we nog Vanden Borre en eventueel Cavanda, maar links kan ik niet veel verzinnen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Buyten heeft het goed gedaan inderdaad. Vier van de vijf tegenstanders hadden ook weinig aanvallende intenties natuurlijk.
België heeft voldoende CV's van niveau. Het probleem zit 'm eerder in de backs. Speel je achterin met 4 verdedigers, dan moet je toch minimaal 2 echte backs meenemen. Nu had hij er eentje bij zich. Dat is te weinig, zeker als je vast blijft houden aan 4 verdedigers (waarvan 2 backs).
Ik vind hem meer een centrale verdediger dan een back. Hij is als back wel beter dan Alderweireld dat het is. Tegen Algerije wel een fout gemaakt en ook tegen Argentinië zag hij er bij de tegengoal niet best uit.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:15 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Vertonghen reken ik toch ook als een back hoor, die doet zijn werk daar prima. Kan ook centraal spelen inderdaad, maar ik vind dat hem weinig te verwijten valt (behalve dan die strafschopfout tegen Algerije). Hij komt niet voor niks uit de Ajax-school, heeft mooie rushes naar voren, levert voorzetten af,...
En we hadden natuurlijk pech dat Van Den Borre zich blesseerde.
Er is weinig keuze, daarom zet hij daar, denk ik, ook centrale verdedigers neer.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:15 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Hebben we eigenlijk wel een linkerback die het beter zou doen dan Vertonghen? Rechts hebben we nog Vanden Borre en eventueel Cavanda, maar links kan ik niet veel verzinnen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef BB-King het volgende:
Wat zijn ze er toch mee bezig he?
http://wk.voetbalkrant.co(...)ranking?ref=rel_news
Zelfs nu ze thuis zijn, toch nog zoeken naar een mogelijkheid dat ze boven ons in de ranking staan.
Lijkt me sterk eigenlijk. Dat het een rol speelt in een vol stadion in Belgrado of Tirana kan ik me voorstellen, maar nu...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:30 schreef kl1172 het volgende:
Januzaj heeft blijkbaar doodsbedreigingen gekregen van Albanezen en Serviërs omdat hij voor de Belgen heeft gekozen.Misschien dat ie daarom niet uit de verf kwam dit WK.
Doodsbedreigingen krijgen is nu ook weer niet zó alledaags.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me sterk eigenlijk. Dat het een rol speelt in een vol stadion in Belgrado of Tirana kan ik me voorstellen, maar nu...
Had hij voor Albanië of Servië gekozen, dan had hij uit de andere hoek ook wel doodsbedreigingen gehad.
Die omgeving en met name zijn vader zitten al een tijd te pushen natuurlijk om een bepaalde keuze te maken. Ik geloof niet zo dat hij er op een training of eenmaal in een wedstrijd (niet tegen Kosovo, Albanië of Servië) heel erg mee bezig zal zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:44 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen krijgen is nu ook weer niet zó alledaags.
Hij moet waarschijnlijk al heel zijn leven allerlei groepen en familieleden zien tevreden te stellen.
Als dat niet lukt en die beginnen zich te roeren, zal dat toch wel een impact hebben. (misschien niet dat hij schrik krijgt, maar gewoon dat hij begint te twijfelen over zijn keuze)
Er waren iig genoeg zwakke punten in het Belgische team waar een trainer duidelijk wat aan kan doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:33 schreef Monolith het volgende:
Wilmots heeft nog niet eens echt bewezen een veelbelovend talent te zijn.
Hey kan jij als mod even de TT aanpassen van dit topic?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er waren iig genoeg zwakke punten in het Belgische team waar een trainer duidelijk wat aan kan doen.
Was 't maar NL - BEquote:Op woensdag 9 juli 2014 20:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Hey kan jij als mod even de TT aanpassen van dit topic?
WK / [Halve finale @ 09/07/14 - 22:00] Nederland v Argentinië #3
Moet uiteraard Nederland - België zijn.
gelukkig voor oranje spelen ze tegen Argentinië, want tegen belgie verliest Nederland wel heel vaak.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Hey kan jij als mod even de TT aanpassen van dit topic?
WK / [Halve finale @ 09/07/14 - 22:00] Nederland v Argentinië #3
Moet uiteraard Nederland - België zijn.
Gezien de frequentie van dit soort gebeurtenissen zijn dit soort voetbalwijsheden niet meer dan 'statistiek van de koude grond'.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
gelukkig voor oranje spelen ze tegen Argentinië, want tegen belgie verliest Nederland wel heel vaak.
Gelul:quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
gelukkig voor oranje spelen ze tegen Argentinië, want tegen belgie verliest Nederland wel heel vaak.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:00 schreef misteriks het volgende:
Nog steeds dat gelul over gelukkige lotingen en waardeloze tegenstanders, en NL alleen supertegenstanders![]()
Australie, Mexico, Costa Rica, allemaal toptegenstanders idd
Mexico is niet slecht en Costa Rica zorgde voor de uitschakeling van Engeland (gelijkspel) en Italië (winst) en won ook nog van Uruguay.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:00 schreef misteriks het volgende:
Nog steeds dat gelul over gelukkige lotingen en waardeloze tegenstanders, en NL alleen supertegenstanders![]()
Australie, Mexico, Costa Rica, allemaal toptegenstanders idd
Mexico heeft nog nooit de 2e ronde overleefd en Costa Rica beleefde een unicum. Rusland was bagger, maar stond wel boven portugal, ALgerije heeft het ook niet slecht gedaan en Kroatie is ook altijd gevaarlijk. De waarheid ligt ergens in het midden, maar die vlieger van gelukkige lotingen en poule's des doods gaat imo echt niet opquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:50 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Mexico is niet slecht en Costa Rica zorgde voor de uitschakeling van Engeland (gelijkspel) en Italië (winst) en won ook nog van Uruguay.
Dit blijven goedpratenquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:50 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Mexico is niet slecht en Costa Rica zorgde voor de uitschakeling van Engeland (gelijkspel) en Italië (winst) en won ook nog van Uruguay.
Wel waar. In 1986.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:57 schreef misteriks het volgende:
[..]
Mexico heeft nog nooit de 2e ronde overleefd
Ik ben er geen fan van, maar een alternatief zie ik ook niet echt. België gaat geen miljoenen per jaar neer tellen voor een coach met naam en faam. Een garantie voor succes is dat ook niet. Zie Capello. 8 miljoen per jaar en dan 2 punten halen. Toch met een selectie van spelers die allemaal spelen in de 6e / 7e competitie van Europa.quote:
Gewoon losers die geen goede coach kunnen regelen dusquote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben er geen fan van, maar een alternatief zie ik ook niet echt. België gaat geen miljoenen per jaar neer tellen voor een coach met naam en faam. Een garantie voor succes is dat ook niet. Zie Capello. 8 miljoen per jaar en dan 2 punten halen. Toch met een selectie van spelers die allemaal spelen in de 6e / 7e competitie van Europa.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:26 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Gewoon losers die geen goede coach kunnen regelen dus
Nee, die beker pakken ze wel even met een kneus als Wilmots.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kunnen ze best als ze dat willen, maar ze gaan geen miljoenen per jaar betalen voor een bondscoach.
Met Van Gaal waren ze zondag wereldkampioen geworden. Domme, domme Belgen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 08:32 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Nee, die beker pakken ze wel even met een kneus als Wilmots.
Nou zeg, op penalties door naar de halve finale. Tegen Costa Rica nota bene.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:33 schreef starla het volgende:
Mooi weer bewezen dat NL voetballend beter is dan België, hopen dat de Belgen nu minder poep gaan praten. Wij 3de, België bij de laatste 8. Meer zat er voor hen ook niet in. NL nipt verloren met pingels van Argentinië, terwijl België er na 13 minuten eigenlijk al uit lag
Sorry Belgjes, we zullen altijd beter blijven
Zeker! 3de van de wereldquote:Op zondag 13 juli 2014 00:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nou zeg, op penalties door naar de halve finale. Tegen Costa Rica nota bene.Wees er maar trots op.
moet ik je herinneren aan die wedstrijd tegen USA? Soortgelijke wedstrijd, echter wilde CR alleen maar strafschoppen en zaten dus ook vol op de verdedigingquote:Op zondag 13 juli 2014 00:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nou zeg, op penalties door naar de halve finale. Tegen Costa Rica nota bene.Wees er maar trots op.
Oh, ik wens jullie als Belg ook proficiat hoor. Snap alleen niet waarom iemand hier per se weer moet komen uitdagen in het Rode Duivels-topic. Wat hebben wij er mee te maken?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:45 schreef Blik het volgende:
[..]
moet ik je herinneren aan die wedstrijd tegen USA? Soortgelijke wedstrijd, echter wilde CR alleen maar strafschoppen en zaten dus ook vol op de verdediging
Ik ben echter wel trots op onze 3de plek, door niemand verwacht vantevoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |