Wilmots heeft het maximale (en meer) er uitgehaald. Hij verdient een contract voor het levenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat ook niet gebeuren, zeker gezien de reacties bij de bond. Het doel was kennelijk de kwartfinale, die is behaald en dus zal Wilmots wel blijven.
Ben het met je eens. Al had je Eddy Wally voor die groep gezet, die had dit waarschijnlijk ook wel gepresteerd. Ze kijken heel simpel: dit was het doel, het doel is gehaald en dus heeft Wilmots het prima gedaan. Dat vind ik te kort door de bocht.
Zoals gezegd: niet mee eens.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:28 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Wilmots heeft het maximale (en meer) er uitgehaald.
Qua resultaten is een kwartfinale (bij de bookies stonden ze 5e a 6e vooraf en dat houdt in een kwart finale, van Argentinië kun je verliezen) voldoende, qua spel was het fors onder de maat. Dan zou ik het toch eens met een andere coach gaan proberen. Wilmots heeft zijn meerwaarde niet bewezen (integendeel).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:30 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Kwa spel inderdaad niet, kwa resultaten wel.
Eens, Belgie heeft met enig geluk de kwartfinale gehaald en mag om het behalen daarvan redelijk trots zijn na 1982, dat misgun ik de Rode Duivels ook absoluut niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Qua resultaten is een kwartfinale (bij de bookies stonden ze 5e a 6e vooraf en dat houdt in een kwart finale, van Argentinië kun je verliezen) voldoende, qua spel was het fors onder de maat. Dan zou ik het toch eens met een andere coach gaan proberen. Wilmots heeft zijn meerwaarde niet bewezen (integendeel).
Geluk valt wel mee. Natuurlijk kun je zeggen dat het geluk is dat de VS niet die laatste kans afmaakte, maar zo kun je ook zeggen dat de VS geluk had dat het niet al 4-0 stond.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:08 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Eens, Belgie heeft met enig geluk de kwartfinale gehaald en mag om het behalen daarvan redelijk trots zijn na 1982, dat misgun ik de Rode Duivels ook absoluut niet.
Maar ik heb hier ook eerder met jou de dicussie gehad over het tactisch benul van Wilmots, die ik nergens op het veld kon zien, de individuele acties van de Bruyne, Lukaku en het werk van Dries Mertens stegen boven de middelmaat van het elftal uit bij tijd en wijlen, maar door velen benoemd topster Hazard heeft een zeer ondermaatse prestatie gebracht, van Fellaini had ik ook meer verwacht en ook Witsel stelde me ietsje teleur, die laatste 2 hadden het middenveld beter kunnen balanceren en Hazard liet voorlopig niet zien een teamspeler te kunnen zijn.
Welnu, een andere trainer,, sta je nog steeds achter Dury van ZG?, of ben je het inmiddels met me eens dat er een coach moet komen die ervaring heeft met groter materiaal, dan iemand die creatief met een zeer beperkt budget om kunt gaan?.
Ik denk dat hij met geluk doelt op de loting van de belgen, ze zaten niet bepaald in een sterke poule en de VS is ook geen verkeerde tegenstander om in de 8ste finale te hebben.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geluk valt wel mee. Natuurlijk kun je zeggen dat het geluk is dat de VS niet die laatste kans afmaakte, maar zo kun je ook zeggen dat de VS geluk had dat het niet al 4-0 stond.
Wat ik net al schreef: er is met één systeem gespeeld en dat is niet aangepast, ondanks dat daar voldoende redenen voor waren. Ook had hij maar één back meegenomen naar het WK en die was na Korea geblesseerd. Hazard had hij moeten wisselen, Mourinho deed dat bijvoorbeeld wel toen hij constateerde dat Hazard niet in het teambelang speelde.
Ik ben juist geen voorstander van Dury.Er moet iemand komen die ego's op hun plaats durft te zetten, in het teambelang kan laten denken en durft af te stappen van een bepaald systeem / opstelling als dat niet blijkt te werken. Een Belgische trainer die geschikt is, zie ik nu even niet. Wil je echt optimaal presteren, dan zul je een buitenlandse trainer moeten nemen.
Niet dat dat gaat gebeuren. Men gaat gewoon met Wilmots verder. Kwalificeert hij zich voor het EK (wat gaat gebeuren in een poule met Bosnië, Israel, Wales, Cyprus en Andorra), dan mag hij ook het EK doen. Als Hazard en Lukaku/Benteke dan wel in topvorm zijn, dan kan het zomaar zijn dat hij dan de (halve) finale haalt, maar voor hetzelfde geld zijn die twee weer niet in vorm. De bond gokt nu op wat toevalligheden, dat zou men niet moeten doen.
Pfaff is de grootste debiel van België, gevolgd door Wilmots. Geef die twee een apart tv kanaal en je hebt een Belgische variant van Comedy centraalquote:Op maandag 7 juli 2014 23:21 schreef Caland het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf
http://www.hln.be/hln/nl/(...)akte-me-razend.dhtml
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aad_de_Mosquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
Ik vind dit artikel wel goed: http://sportmagazine.knac(...)-opinion-263793.html
Ik hoop het dat ze er iets van leren. Vandaar ook mijn ergernis over het tevreden lijken te zijn i.p.v. kritisch te zijn. Ik hoop dan maar dat ze dat achter de schermen wel doen....
Jazeker, het is een WK, naief vasthouden aan een voorontwikkeld plan die niet ingespeeld is per tegenstander kan elke wedstrijd, of het nou Korea of Argentinie is, fataal uitpakkenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:20 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
We moeten ook niet té negatief zijn.
Allicht zullen ze uit dit WK toch ook wel iets geleerd hebben ?
Ik hoor vaak "wat als Portugal dit en dat...". Portugal eindigde achter de VS en in de kwalificatie achter Rusland.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met geluk doelt op de loting van de belgen, ze zaten niet bepaald in een sterke poule en de VS is ook geen verkeerde tegenstander om in de 8ste finale te hebben.
Ik zou als ik jou was niet te veel van het ek verwachten, kwalificeren lukt sowieso wel, maar ik kan wel 6 of 7 landen noemen die meer aanspraak maken op een halve finale (laat staan finale) dan belgie
Die man heeft al tijden niets meer gepresteerd, toch? Ok, hij zou Hazard na een mislukte actie in de 5e minuut wisselen, maar verder...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aad_de_Mos
Dat zou weleens je man kunnen zijn, in ieder geval wel een figuur met verdomd weinig schroom en duur zal hij ook niet wezen.
Ik zal het je nog mooier vertellen, met een tactisch sterke trainer mag je voor het komende EK de halve finales EISEN en een finale DOELSTELLEN, het gereedschap is aanwezig, het moet alleen een goed geoliede gesynchroniseerde machine worden en geen Frankrijk 2010.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik hoor vaak "wat als Portugal dit en dat...". Portugal eindigde achter de VS en in de kwalificatie achter Rusland.
Met een tactisch sterkere trainer is een halve finale zeker haalbaar. Ook nu zijn er maar twee Europese landen die het beter doen.
Wat ik wel onderschrijf is dat het met voortgaan op de huidige manier, hopen is op toevalligheden en dat kan weleens fout uitpakken. Zeker op een EK waar ook ploegen die 3e kunnen worden in een poule door kunnen gaan. Dat geeft landen als bv. Italië een prima gelegenheid om na een slechte poulefase te groeien in het toernooi.
Helemaal mee eens. Echter, met Wilmots (ervan uitgaan dat hij er van leert is, ben ik bang, wat naïef als je de reacties ziet na dit WK en zijn reacties tijdens het WK), is het hopen op toevalligheden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:33 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik zal het je nog mooier vertellen, met een tactisch sterke trainer mag je voor het komende EK de halve finales EISEN en een finale DOELSTELLEN, het gereedschap is aanwezig, het moet alleen een goed geoliede gesynchroniseerde machine worden en geen Frankrijk 2010.
Hij zou spelers selecteren op vorm en niet op reputatie, vandenborre had prima met het niveau van zijn ploeggenoten meegekund nu en was mogelijk zelfs boven zich uitgestegen als hij het vertrouwen hadquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die man heeft al tijden niets meer gepresteerd, toch? Ok, hij zou Hazard na een mislukte actie in de 5e minuut wisselen, maar verder...
Precies en op hun positie. Dus: als twee CV's als back posteren niet werkt, dan moet je daar misschien echte backs neer zetten of bv. een Chadli. Of een back in vorm uit de Belgische competitie. Nu had hij slechts één back meegenomen naar het WK.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Hij zou spelers selecteren op vorm en niet op reputatie, vandenborre had prima met het niveau van zijn ploeggenoten meegekund nu en was mogelijk zelfs boven zich uitgestegen als hij het vertrouwen had
maar de enige echte reden die ik kan aanvoeren is dat je een dominant persoon voor de groep hebt die succes bewezen heeft en ervaring heeft in de Belgische competitie, is dat geen alternatief dan voor, en zie het niet als een belediging aub, de grijze middelmaat die Belgie momenteel aan trainers te bieden heeft?
Portugal is ook geen sterke ploeg dit wk, ik denk dat belgie wel een goede kans had gehad daartegen, ook dat had je als geluk kunnen bestempelen. Er zijn zwaardere poules/achtste finales dan die de belgen hebben gehad.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik hoor vaak "wat als Portugal dit en dat...". Portugal eindigde achter de VS en in de kwalificatie achter Rusland.
Met een tactisch sterkere trainer is een halve finale zeker haalbaar. Ook nu zijn er maar twee Europese landen die het beter doen.
Wat ik wel onderschrijf is dat het met voortgaan op de huidige manier, hopen is op toevalligheden en dat kan weleens fout uitpakken. Zeker op een EK waar ook ploegen die 3e kunnen worden in een poule door kunnen gaan. Dat geeft landen als bv. Italië een prima gelegenheid om na een slechte poulefase te groeien in het toernooi.
eens met het selectiebeleid, je zou bijna gaan denken dat de inzet van van Buyten dit WK geniaal was, terwijl het op zijn best een busparkeerman mocht zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies en op hun positie. Dus: als twee CV's als back posteren niet werkt, dan moet je daar misschien echte backs neer zetten of bv. een Chadli. Of een back in vorm uit de Belgische competitie. Nu had hij slechts één back meegenomen naar het WK.
Ik zie dat helemaal niet als een belediging. Sterker nog: je moet nu voor een buitenlander gaan en je moet mister Zulte-Waregem juist niet tot coach benoemen.
Je hebt dan ook direct geen last van, de in België altijd spelende, de Vlaanderen/Wallonië-discussie.
Dat argument werd toch weleens aangevoerd. Geluk dat de VS voor Portugal eindigde. Daarom zeg ik: Portugal eindigde achter de VS dit WK en in de kwalificatie achter Rusland. Portugal was best te pakken geweest. Mijn inschatting: een confrontatie met een andere nummer twee had waarschijnlijk 'qualify' opgeleverd, een confrontatie met een nummer één een enkeltje Brussel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Portugal is ook geen sterke ploeg dit wk, ik denk dat belgie wel een goede kans had gehad daartegen, ook dat had je als geluk kunnen bestempelen. Er zijn zwaardere poules/achtste finales dan die de belgen hebben gehad.
naja, jou aan je verstand brengen dat belgie gewoon middelmaat is heeft geen zin, zelfs na deze vertoning van de belgen. Hazard topspeler? Ik heb het niet gezien hoor. De enige lichtpuntjes voor mij bij de belgen waren courtois (zoals verwacht) en de bruyne (had ik niet verwacht).
Ja, maar 2 landen deden het beter dit wk, maar jullie deden het niet beter dan Frankrijk dat er tegen Duitsland uit ging. Spanje kan je volgend ek ook weer gerust tot de favorieten rekenen, dan heb je in Engeland (naja stellen wel vaak teleur), Italie en Kroatie ook nog een paar geduchte tegenstanders.
De Bruyne was de beste speler tijdens de kwalificaties van de rode duivels, natuurlijk kennen de meeste mensen hem vooral van het debacle bij Chelsea. Ik vond Origi wel een lichtpuntje. Heeft elke wedstrijd goed gespeeld enkel wat onzichtbaar tegen Argentinië maar dat kan je hem niet kwalijk nemem zoals de duivels daar speelden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Portugal is ook geen sterke ploeg dit wk, ik denk dat belgie wel een goede kans had gehad daartegen, ook dat had je als geluk kunnen bestempelen. Er zijn zwaardere poules/achtste finales dan die de belgen hebben gehad.
naja, jou aan je verstand brengen dat belgie gewoon middelmaat is heeft geen zin, zelfs na deze vertoning van de belgen. Hazard topspeler? Ik heb het niet gezien hoor. De enige lichtpuntjes voor mij bij de belgen waren courtois (zoals verwacht) en de bruyne (had ik niet verwacht).
Ja, maar 2 landen deden het beter dit wk, maar jullie deden het niet beter dan Frankrijk dat er tegen Duitsland uit ging. Spanje kan je volgend ek ook weer gerust tot de favorieten rekenen, dan heb je in Engeland (naja stellen wel vaak teleur), Italie en Kroatie ook nog een paar geduchte tegenstanders.
als ik kritisch mag zijn, ik vond Origi ineffectief in dit elftal, en daardoor in mijn mening zijn prestatie verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:48 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De Bruyne was de beste speler tijdens de kwalificaties van de rode duivels, natuurlijk kennen de meeste mensen hem vooral van het debacle bij Chelsea. Ik vond Origi wel een lichtpuntje. Heeft elke wedstrijd goed gespeeld enkel wat onzichtbaar tegen Argentinië maar dat kan je hem niet kwalijk nemem zoals de duivels daar speelden.
Dat wordt nu verdedigd met "hij heeft geen cruciale fouten gemaakt". Dat klopt wel, maar dat zou natuurlijk niet de norm moeten zijn. Het zou er nog eens bij moeten komen dat hij wel cruciale fouten zou hebben gemaakt. Het opstellen van Van Buyten voer ik op als onderbouwing voor mijn stelling dat bepaalde spelers hoe dan ook moeten spelen bij Wilmots.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:47 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
eens met het selectiebeleid, je zou bijna gaan denken dat de inzet van van Buyten dit WK geniaal was, terwijl het op zijn best een busparkeerman mocht zijn.
Gelukkig, ik heb ook weinig zin in lange tenen, en dus ook met het nu best wel opgestookte HLN-vuurtje tussen NL-en BE, 2 landen, 2 teams, 2 karakters, en wat mij betreft houdt voor de rest elke vergelijking op behalve dat ik een zwak heb voor Belgie om de Vlaamse regio, irrelevant dus.
We hebben geen andere spits die effectiever is hoor. Hij deed de ploeg meestal beter spelen en scoorde ook nog eens. Erg jonge speler nog zonder een basisplaats bij Lille, dus die heeft gewoon een super toernooi achter de rug. Werd pas een maand voor het WK opgepikt door Wilmots en mocht nu en dan eens invallen, niemand kende hem. Tja, dat hij België niet zoals een Robben bij de hand zou nemen, dat wist iedereen wel want niemand kende hem.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
als ik kritisch mag zijn, ik vond Origi ineffectief in dit elftal, en daardoor in mijn mening zijn prestatie verwaarloosbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |