Misschien is het een uiterlijk dingetje, irritante schrijffouten in je CV / brief, dat soort dingen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:47 schreef ButcherPete het volgende:
Ik krijg soms echt het idee dat er een kruis door mijn naam staat bij uitzendbureaus.
Reageer je op functies die echt 100% aansluiten qua eisen en dan komen ze ineens met allemaal eisen die ze dan zogenaamd vergeten zijn op hun site te zetten (dat zeggen ze tenminste als je ze dan navraagt over de eisen...) want standaard krijg je gewoon "helaas past niet in het profiel" als reactie per mail.
En dan beweren ze de tekst aan te zullen passen, maar dat gebeurt gewoon 9 van de 10 keer niet... Vooral frustrerend als je links en rechts bekenden met een zelfde soort profiel wel ziet worden aangenomen
Niet lullig bedoeld ofzo, totaal niet, maar heb je misschien een beperking (zoals autisme, hihahoquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:37 schreef ButcherPete het volgende:
Ik heb geen foto op mijn cv en kreeg van verschillende mensen waaronder coaches van de gemeente positieve reacties op mijn brieven en cv (dus niet bekenden die alles wel leuk en prima vinden). Verder blijft het natuurlijk altijd wat gissen. Zo ben ik voor mijn vorige baan ook wel eens een 3e keer opeens uitgenodigd met precies dezelfde brief als voorheen.
...maar dat levert triest genoeg wel 'n kruisje achter je naam op en in deze tijden is dat toch een "risicofactor" voor de meeste werkgevers en nemen ze je dus niet aan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:42 schreef ButcherPete het volgende:
Ik ben wel bij een psychiater geweest een aantal jaar terug die vermoedde dat ik een autisme spectrum stoornis heb, maar daar heb ik verder nooit iets aan gehad omdat bureaus die daarbij kunnen helpen bij het vinden van een dagbesteding mij als het ware niet autistisch genoeg vonden.Bovendien had ik toen zelf ook weer een tijdelijke baan gevonden van een paar maanden. Daarmee was voor hun de opdracht geslaagd.
dus werkgevers kunnen zomaar de medische gegevens achterhalen van een sollicitant? Als die bijv. ooit behandeld is in een ggz, pshychiater ofzo?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...maar dat levert triest genoeg wel 'n kruisje achter je naam op en in deze tijden is dat toch een "risicofactor" voor de meeste werkgevers en nemen ze je dus niet aan.
Mja via via komen ze toch vrij veel te weten en zulke mensen zullen eerder uitvallen in hun ogen dus worden ze in deze tijden niet meer aangenomen, triest genoeg.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:23 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
dus werkgevers kunnen zomaar de medische gegevens achterhalen van een sollicitant? Als die bijv. ooit behandeld is in een ggz, pshychiater ofzo?
en ik begrijp t niet, waarom zouden werkgevers geen autisten aannemen? Die wel een iq hebben?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:46 schreef egeltje1985 het volgende:
Na meer dan een jaar als administratief medewerker via een uitzendbureau te hebben gewerkt, nu intern aangenomen voor een functie waar ik wel voor ben opgeleid.
Als hij dat zwart op wit zet is hij strafbaar, lijkt mequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ging dus in vier mails van 'geen ervaring' naar 'teveel ervaring'. Maar hij bleef ontkennen, dat het met leeftijd te maken had.
Precies. Maar ik vermoed dat als ik echt kwaad wil, de mailwisseling ook voldoende aanknopingspunt geeft. Het lijkt me wel duidelijk dat hij mijn CV gewoon in de eerste schifting op geboortedatum er al uit heeft gegooid, zonder het echt te lezen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als hij dat zwart op wit zet is hij strafbaar, lijkt me
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:46 schreef egeltje1985 het volgende:
Na meer dan een jaar als administratief medewerker via een uitzendbureau te hebben gewerkt, nu intern aangenomen voor een functie waar ik wel voor ben opgeleid.
Zal wel meevallen. Wat voor waardevolle informatie moeten ze hier uithalen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Hoeveel HR medewerkers zouden dit topic lezen?
Volgens mij best wel veel.
Kijken of ze iets kunnen leren van blunders van andere hr medewerkersquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Wat voor waardevolle informatie moeten ze hier uithalen?
Het lijkt wel duidelijk ja, maar echt bewijs heb je natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Precies. Maar ik vermoed dat als ik echt kwaad wil, de mailwisseling ook voldoende aanknopingspunt geeft. Het lijkt me wel duidelijk dat hij mijn CV gewoon in de eerste schifting op geboortedatum er al uit heeft gegooid, zonder het echt te lezen.
Niet tekenen voor minder dan 10.000 in de maandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, ik heb zo een arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand nog tips?
oké, tnx. Huidig salaris is minder dan 2.000 dus dan ga ik er goed op vooruit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet tekenen voor minder dan 10.000 in de maand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |