Het vertrouwde recept als lunch. dat na het "Turkse geweld" van vanmorgen nog wel paste.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:40 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg even de Meent in Rotterdam aangedaan en die Turkse Fastfood toko bezocht zoals ik al hier mededeelde.
Turkse hapjes met een stevige vulling.
Was maagvullender dan ik dacht,maar prima te doen.![]()
Leuk om die achtergrond info te lezenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:26 schreef Skeletor. het volgende:
Hongaarse csirkepaprikás, dat zijn blokjes kipfilet (csirke) en roomsaus met paprika. Verder zit er in de saus knoflook. Het wordt meestal met pasta of maïspap gegeten. Ik vind het met gepofte aardappelen erg lekker!
Erbij koolsalade.
Werk jij nou weinig, of veel thuis ofzo? Aangezien het allemaal redelijk veel tijd kost dat klaar te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:09 schreef minilot het volgende:
Vanavond vegetarisch: soep van geroosterde tomaten en veel paddestoelen + knoflokige, kleine platbroodjes.
Tussen de middag een stamppotje van drie aardappelen, borlottibonen, een lik rode uiensaus en veel peterselie.
Ik werk rond de 36 uur in de week buitenshuis (en nog vier uur per week thuis), maar vaak wel verspreid over zes dagen. En ik woon op tien minuten fietsen bij mijn werk vandaan, dat scheelt ook. Ik hoefde bijvoorbeeld vandaag pas om elf uur op mijn werk te zijn, dus de soep heb ik vanmorgen vroeg al helemaal gemaakt. Ik was om zeven uur vanavond thuis, en toen heb ik de broodjes gemaakt (kostte maar tien minuten), terwijl de soep stond op te warmen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Werk jij nou weinig, of veel thuis ofzo? Aangezien het allemaal redelijk veel tijd kost dat klaar te maken.
Hier 't zelfde maar dan met stokbrood ipv pasta.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:16 schreef Molo het volgende:
Hier staat trouwens een melanzane alla parmigiana (aubergine met Parmezaanse kaas in tomatensaus uit de oven) in de oven te bakken.
Met beetje fussili erbij, noms
Werden geen bugles maar soepstengeltjes met la vache qui'rit (cheez dippers)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Aardappelgratin, kabeljauw en tomaat.
Nu trek. Laatste bugles maar even pakken tijdens de afslachting Brazilië - Duitsland.
omg, donutballtjes dat klinkt hemelsquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:22 schreef minilot het volgende:
Uiteraard Argentijns vandaag. Vanmiddag sandwiches de miga, vanavond steak chimichurri met bonensalade en toe iets met dulce de leche, maar ik weet nog niet of het gevulde donutballetjes worden, of soesjes of pannekoeken.
Yup, hou het Foodgawkertopic maar in de gaten. Het worden de donutballen!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
omg, donutballtjes dat klinkt hemels![]()
Als je die maakt, foto!! haha
Tadaaaaaa, gevulde donutballetjes!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
omg, donutballtjes dat klinkt hemels![]()
Als je die maakt, foto!! haha
Al het gebak van hun is heerlijkquote:Op woensdag 9 juli 2014 21:33 schreef Tinuviel het volgende:
Holtkamp, heb ik laatst taart van gehad die goddelijk was.
Ooh dat ziet er echt heerlijk uit!quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Tadaaaaaa, gevulde donutballetjes!
[ afbeelding ]
Heel, heel, heel lekker!
Nog volgehouden tijdens de penalties?quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:16 schreef Molo het volgende:
Net anderhalve liter San Pellegrino weggetikt, dus nu zeiken als een paard.
Als we maar geen pienalties krijgen
Wat lekker allemaal!quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:25 schreef minilot het volgende:
Straks geroosterde groenten uit de oven (krielaardappelen, tomaten, paddestoelen en rode ui) met een lik kruidenmayonaise (homemade mayo gepureerd met basilicum, koriander en bieslook). Erbij, zelfgemaakte citroenlimonade, wellicht met een scheut wodka erin.
Toe een bak kersen.
Wel simpel, zijn gewoon de restjes die ik nog in de koelkast had.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat lekker allemaal!
Ik zit aan de doritos en een glaasje druivensap
Meringue erbij maken en je hebt eton mess!quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Straks nog verse aardbeien, vla en slagroom als toetje
Waar haal jij je lamsrack en wat betaal je er voor? Eet het graag maar vind het bij de groothandel zo duurquote:Op donderdag 10 juli 2014 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Tomatensoep van eigen tomaten
Lamsrack, patatas bravas, salade met buffelmozarella, cours de boeuf, pijnboompitten en basilicum
Perziksorbet
Ja tussendoor even snel geplast en na afloop teleurgesteld na een half uurtje 9gag ter ontspanning in slaap gevallenquote:Op donderdag 10 juli 2014 10:10 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Nog volgehouden tijdens de penalties?![]()
Beetje ongezond geweest de laatste 2/3 dagen, vanwege veel verven in huis. Voor vanavond maar iets uitzoeken qua verse groenten o.i.d.
Groothandel ook, en ja het is duur, lamsrack is de laatste 10-15 jaar populair en gillend duur geworden.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Waar haal jij je lamsrack en wat betaal je er voor? Eet het graag maar vind het bij de groothandel zo duur
Hier een salade gegeten met gerookte zalm, rucola, eikenblad, gedroogde tomaatjes, rode uitjes cherrytomaatjes en dressing met hangop en citroensap, lekker fris met plakkerig weer
Kalfslever.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen iets met lever.
Wat vinden jullie de lekkerste lever? Rund, varken, kip?
Ja dat weet ik maar is dat zoveel anders dan gewoon rund?quote:
Zachter van structuur en smaak.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja dat weet ik maar is dat zoveel anders dan gewoon rund?
Goed excuus als je kinderen hebtquote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:50 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Straks naar de mac, want dat wil mn kind zo graag...
Wij ookquote:Op zondag 13 juli 2014 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfgemaakte pizza hadden we
Een met spinazie en gorgonzola en serranoham, een met geitenkaas, serranoham, paprika en pepertjes! Allebei een helft van elk. Nom.
Geen strooplikkertje?quote:Op zondag 13 juli 2014 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij de wedstrijd heerlijke kookworst van de topslager (sloot gisteren zijn deuren) met grove mosterd.
Dat is geen snackquote:
Dan zal ik het toch de volgende keer met die paling van je motte doen.quote:Op maandag 14 juli 2014 00:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Dat is geen snackMaar die waren er al niet meer. Helemaal geen vlees meer dus ook niet zijn geweldige cordonbleurolletjes, Langeraarse steak of rookworsten uit zijn eigen rokerij
Kan primaquote:Op maandag 14 juli 2014 19:33 schreef Geerd het volgende:
Ik heb een hele mooi kogel over, als die is afgekoeld kan die dan zo in de koelkast en morgen weer op brood bv??
Uiteraard niet doorbakken. Daarom vraag ik het maar even
Thanks ! 2 3 dagen moet kunnen denk ik??quote:Op maandag 14 juli 2014 19:52 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Kan prima![]()
Lekker verse gemalen peper erover
Dat zou ik persoonlijk weer niet doen....morgen op...maar dat ben ikquote:Op maandag 14 juli 2014 19:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Thanks ! 2 3 dagen moet kunnen denk ik??
Het is natuurlijk wel goed warm geweest van binnen, filet usa is ook wel paar dagen houdbaar toch??quote:Op maandag 14 juli 2014 19:58 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Dat zou ik persoonlijk weer niet doen....morgen op...maar dat ben ik
Heb je de perenijsjes smaak jogurt al geprobeerd??quote:Op maandag 14 juli 2014 20:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Zou t morgen opeten. Zonde als t daarna niet meer lekker is.
Solero ijsje toe gehad. Mn vriezer zit nu echt té vol met ijs, en ik blijf maar kopen
Weet je hoever conserveringsmiddel daar doorheen gaat joh?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel goed warm geweest van binnen, filet usa is ook wel paar dagen houdbaar toch??
Jawel, dat is juist de kunst mooi rood van binnen en heet. Of zet je altijd je tanden in koud vlees??quote:Op maandag 14 juli 2014 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je hoever conserveringsmiddel daar doorheen gaat joh?
Bovendien is biefstuk die flink rood is, dus niet warm geweest van binnen.
Lekker koelen, morgen opeten, even opgebakken in wat boter of koud op brood. Das toch geen straf om op te eten in 1 keer,
Nee? Is die van festini?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb je de perenijsjes smaak jogurt al geprobeerd??
Ik weet wel hoe ik vlees moet bakken. Biefstuk wordt een tikkie warm van binnen, verre weg van heet genoeg om organismen te doden, zoals bacteriën.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jawel, dat is juist de kunst mooi rood van binnen en heet. Of zet je altijd je tanden in koud vlees??
Ik heb een hele goede pan, maar op de bbq gaat het toch beter.
Ik doe vaak eerst wat ander vlees dan (het liefst kolen) dan is die echt goed heet.
En laten rusten, al hoewel ik daar niet zo van hou word tie te snel koud.
Doe ik het rooster stuk hoger en op de zijkant laten liggen blijft die lekker warm, en pakt die toch de rust.
Je kunt ook de oven op 80/100 graden zetten en dan ervoor zetten, NIET erin.
Dat is waar,quote:Op maandag 14 juli 2014 20:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe ik vlees moet bakken. Biefstuk wordt een tikkie warm van binnen, verre weg van heet genoeg om organismen te doden, zoals bacteriën.
Dat is toch gewoon een duur woord voor koffie met opgeklopte melk, we doen er een leuk naampje bij en kunnen er 5 euro meer voor vragen??quote:
Andalousesausquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:22 schreef MutedFaith het volgende:
De broodjeszaak komt zometeen een wit stokbroodje met kipkrokantschnitzel en andalousesaus brengen.
Vanavond maakt de vrouw pasta met spinazie, champignons en spekjes.
Eet je bij moeder/oma Iwanius?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:40 schreef Iwanius het volgende:
Terug van weggeweest: Ballengehakt met aardappelen & wortelen-dopertwen mix. vandaag.
Lekker!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond eten we fattoush van ottolenghi met radijsjes uit eigen tuin en gerookte forel erbij
Toetje appel, pruimen, bosbessen kruimel taart warm uit de oven
Komt bij mij uit de dolce gusto machine, 16 stuks voor iets van 4,50. Maar gewoon melk opwarmen en koffie erbij doe ik ook weleens. Lekker boeiend..quote:Op maandag 14 juli 2014 20:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een duur woord voor koffie met opgeklopte melk, we doen er een leuk naampje bij en kunnen er 5 euro meer voor vragen??
Toch maar niet, ik kreeg migraine dus alles ging mis met koken en dat is niet handig ket risotto. Uiteindelijk hebben we de vis op met Turks brood en de vanmiddag gemaakte soep van geroosterde courgette en tomaat.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij eten bij uitzondering iets wat we vorige week ook aten, tuinerwtenrisotto met mascarpone en scholfilet.
Ik had vorige week een kilo blauwe bessen bij de Makro gekocht voor 6,50quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Komen ze aan met een kg versegeplukte bosbessen, fijn morgen in porties in de vriezer gooien!
Nu kwark met veel bosbessen
Een ordinaire wok/vreetschuur.... Ik hou er vanquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Net terug van etentje met het team.
Lopend buffet met bbq/grill/wok/sushi. Asian style. Weer veel te veel gegeten!
Inderdaadquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Een ordinaire wok/vreetschuur.... Ik hou er van![]()
Nu nibb-it
Hoe kom je daar nu bij?quote:
Ben eruit!quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef minilot het volgende:
Koelkast is nu leeg en ik heb de rest van de dag vrij, dus alle opties voor het avondeten staan nog open.
Fernandes is mijn guilty pleasure.. Ik drink eigenlijk vooral water, koffie en zo nu en dan bier maar af en toe kan ik de felgekleurde, hyperchemische, superzoete pret van een blikkie Fernandes niet weerstaanquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij?![]()
Nee hoor, huiselijk maal zoals dat heet.
On topic:
Vanmiddag een bekend recept op soepgebied en nu....een heerlijke afkoeling.
Halve kipquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Uit eten op terras bij cafe, dus een ordinaire halve kip met patat en appelmoes of gebakken lever met spek en ui?
Ossenhaaas hebben ze ook maar daar vragen ze 38 euro voor, doei!
Van der Valk?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Toch maar naar een vreet schuur, daar hebben ze heerlijk g gegrilde kipppendijen. St. Jacobs schelpen, oesters en gerookte paling
Met die doodgekookte aardappels en potje peentjes/doperwtjes kun je m.i. echt niet meer aankomen als je onder de 70 bent hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 14:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij?![]()
Nee hoor, huiselijk maal zoals dat heet.
On topic:
Vanmiddag een bekend recept op soepgebied en nu....een heerlijke afkoeling.
Ach, het smaakte allemaal best en was hapbaar. Daarbij weet ik weet dat mijn vriendin niet echt kan koken,maar ze doet haar best. Dat was mij allang bekend maar ze heeft andere kwaliteiten..quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:27 schreef Molo het volgende:
Met die doodgekookte aardappels en potje peentjes/doperwtjes kun je m.i. echt niet meer aankomen als je onder de 70 bent hoor
Precies, met een mooi gestreken overhemmetje op het terras zitten is ook wat waardquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:54 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ach, het smaakte allemaal best en was hapbaar. Daarbij weet ik weet dat mijn vriendin niet kan echt koken,maar ze doet haar best. Dat was mij allang bekend maar ze heeft andere kwaliteiten..
Zeker lekker op zijn tijd met een bolletje vanille ijs erop.quote:
Ja dat zou het idd nog lekkerder maken. Of met yoghurt,maar die had ik al nodig voor de tzatziki van vanavond.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zeker lekker op zijn tijd met een bolletje vanille ijs erop.![]()
Oeee, zelfgemaakte tortilla's!quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:17 schreef foodlover het volgende:
Gisteravond zelf flour tortilla's gemaakt en gevuld met gekruide kip, sla, ui, peper, lente-ui, bbq-saus, knoflooksaus.
Yum![ afbeelding ]
Schitterend! De tortilla zelf ziet er ook zeer goed uit.quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:17 schreef foodlover het volgende:
Gisteravond zelf flour tortilla's gemaakt en gevuld met gekruide kip, sla, ui, peper, lente-ui, bbq-saus, knoflooksaus.
Yum![ afbeelding ]
ik zat er niet ver naast laatst!quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:31 schreef Iwanius het volgende:
Met deze zomerse temperaturen moet je jezelf natuurlijk op de traditionele Thaise keuken trakteren. Soms is het oog groter dan maag maar blijft er wel genoeg ruimte over om na al die pittigheid jezelf met iets koels te verwennen. Wat zeg ik? 2x iets koels!
Kende jij deze?quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:31 schreef Iwanius het volgende:
Met deze zomerse temperaturen moet je jezelf natuurlijk op de traditionele Thaise keuken trakteren. Soms is het oog groter dan maag maar blijft er wel genoeg ruimte over om na al die pittigheid jezelf met iets koels te verwennen. Wat zeg ik? 2x iets koels!
Waarom ik op deze vraag per DM antwoord kreeg van Iwanius is mij niet helemaal duidelijk, maar hij kende ze dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Kende jij deze?
http://www.debuikvan.nl/r(...)enny-loh-en-popo-fan
Hier ook feta!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Gekookte spitskool, gegrilde kipfilet met veel gegrilde camp en uien. Aardappels uit de oven.
Nog een tomatensalade met rode ui, verse peterselie en met feta
Oeee, daar zou ik nu ook wel trek in hebben zeg!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:01 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond Indiaas! Wat heb ik er zin in! Extra hete vindaloo-curry garnalen met heerlijke naan en een frisse gemengde salade.
Ja, ik kan er echt naar uitkijken. Ik heb veel curry's geproefd en de rest zal ook ongetwijfeld lekker zijn. Maar dit is zo favoriet, dat ik eigenlijk niet anders meer bestelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Oeee, daar zou ik nu ook wel trek in hebben zeg!
Ik zit aan een bakje soep van de slager en mijn vent bakt op dit moment tosti's.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier ook feta!![]()
Ik maakte vanmorgen alvast voor vanavond: een soort keftedes, lamsgehakt met allerlei verse kruiden en ouzo (!) erdoor gekneed, en daar dan balletjes van, gevuld met een blokje goeie feta.![]()
Verder een grote salade, zelfgemaakte tzatziki met veel munt uit de tuin, en zelfgemaakt pitabrood van restje brooddeeg.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:57 schreef SEMTEX het volgende:
Friet andalousesausmooi bodempje, morgen 23 km hardlopen bij god weet wat voor hitte
oww dat ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Het is warm en moeders is jarig, dus....![]()
[ afbeelding ]
Sangria!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:42 schreef FANN het volgende:
[..]
oww dat ziet er lekker uitwat is het precies?
Ik eet salade van tomaat, ui, komkommer met olijfolie en brood en een alcoholvrij biertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |