Als je die wijn overlegd hebt en kurkengeld betaalt is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:25 schreef Fapsalon het volgende:
[..]
Als ik in jouw restaurant me eigen wijn ga zitten zuipen en elk gerecht terug stuur naar de keuken wordt je er ook helemaal para van.
Gasten? Klanten.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies. Ik ben daar ook heel duidelijk in. De uitbater is de baas en niet de gast. De gast mag maar 2 dingen. Eventuele misstanden aankaarten en verder betalen. Denken dat jij even gaat bepalen wat er wel of niet mag worden gedaan in een ander zijn zaak is einde oefening.
JIJ BENT GAST! meer niet.
Je kan wel verzoeken,maar zomaar je eigen spullen meenemen onder het mom van "moet kunnen",alsof je bij familie komt zitten is gewoonweg brutaliteit. Eerst vragen en dan pas voorstellen of jij....
Dat heb ik één keer gedaan na een etentje wat een 'snel' diner moest worden met vriendin maar uiteindelijk bijna drie uur duurde door absurd lange wachttijden. De keuken liep op een ( volgens mij onervaren) soort van skeleton-crew terwijl het ontzettend mooi weer was. Dan trekt die tent altijd hopen dagjesmensen. Het gestuntel was werkelijk niet om aan te zienquote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:04 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag echt wel een unicum gehad. Met vier uit eten, broodjes vooraf (twee porties), dan antipasti, dan hoofdgerechten en dan nagerechten. Kwamen er twee sets brood en twee sets antipasti uit, waarvan ook nog een verkeerde soort. Toen wij aangaven dat we toch graag gezamenlijk aan dezelfde gang zouden zitten, werden de andere twee antipasti gehaast uitgegeven. We hebben een kwartier zitten wachten op een cola, die pas na een tweede keer vragen op tafel kwam, bij het nagerecht bestelden we één koffie en één thee. Ze brachten alleen de koffie en pas toen we er weer om vroegen, de vergeten thee (die toen overigens wel gratis was). Needless to say, geen fooi gegeven.
Er zijn ook hele volksstammen die het gebak van de hema of multivlaai heerlijk vinden.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:54 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik weet niet bij welke bakkers jij wel eens gebak heb gehaald maar die waar wij ( afdeling bedrijf) altijd gaan heeft heerlijk gebak.
Mocht je een keer in de buurt van Middelharnis zijn dan moet je hier even langs gaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Buiten Limburg nog nooit een lekkere vla gevonden, is altijd een soort taart, en een vla is geen taart
Appelgebak van de bakker is eigenlijk altijd blikappels, smerig.
Vind sowieso gekocht gebak triest meestal
Dank je, er zijn idd goede banketbakkers, maar mijn bezwaar is dat de meeste hun best niet doen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:03 schreef highender het volgende:
[..]
Mocht je een keer in de buurt van Middelharnis zijn dan moet je hier even langs gaan.
in Maastricht hebben we het luxequote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook hele volksstammen die het gebak van de hema of multivlaai heerlijk vinden.
Kan best zijn dat jullie net een goeie bakker hebben en begrijp me goed, ze zijn er wel, maar het gros van de bakkers heeft gewoon geen goed gebak,
Blikappels, gelfix met abrikozensmaak, breek me de bek niet los. Ik koop liever diepvries van Coppenrath dan van het gros van de bakkers. En tussen jou en mij gezegd en gezwegen, banketbakkers ontdooien meer dan dat ze bakken.
Oeh Zeeuwse Bolus, vaak genoeg gegeten toen ik in Middelharnis werkte.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:03 schreef highender het volgende:
[..]
Mocht je een keer in de buurt van Middelharnis zijn dan moet je hier even langs gaan.
En dat terwijl het niet eens Zeeland is. Middelharnis behoort nog tot Zuid-Holland.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:45 schreef Curiosity het volgende:
Oeh Zeeuwse Bolus, vaak genoeg gegeten toen ik in Middelharnis werkte.
Yuck. Die van debic/hollandia is dan nog enigszins te nassen..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow en slagroom uit supermarkt spuitbus.
Gelukkig bestelde je geen halve haan danquote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Ooit bij een snackbar gezien: 1 vrouw achter de balie, die een bestelling opneemt. Vervolgens gooit ze het bestelde in de pan, en rekent ze af. Daarna pakt ze het in, geeft het aan de klant, en dan is de volgende aan de beurt. Ik had gelukkig geen haast...
Oh zo ken ik er ook een. Maar aangezien ik er alleen nog kom zijn geweldige kipsate schotel, moet iedereen na mij dus wachten tot hij 2 porties sate heeft gebakken, 2 slaatjes heeft gemaakt en alles met friet enzo ingepakt heeft.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Ooit bij een snackbar gezien: 1 vrouw achter de balie, die een bestelling opneemt. Vervolgens gooit ze het bestelde in de pan, en rekent ze af. Daarna pakt ze het in, geeft het aan de klant, en dan is de volgende aan de beurt. Ik had gelukkig geen haast...
Nee, ze wachtte netjes tot alles klaar was met bakken.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:12 schreef Erasmo het volgende:
Wacht even, dus ze doet 4-5 minuten over afrekenen?
Dat vind ik ook zo'n afknapper in de horeca, jouw appeltaart.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:21 schreef quirina het volgende:
Ik bak lekker zelf appeltaart, vooral in de herfst.
Vind ik ook lekker ruiken in huis.
En bestaat die zaak nog?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee, ze wachtte netjes tot alles klaar was met bakken.
Ik vind jou een afknapper in de horeca!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n afknapper in de horeca, jouw appeltaart.
[..]
En bestaat die zaak nog?
Klopt, uit eten in Duitsland kost de helft, smaakt beter, en is inderdaad beter qua service. Heb ik graag een paar km voor over.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:11 schreef gargamelnl het volgende:
Als ik dit zo lees, weet ik in ieder geval waarom ik in duitsland uit eten ga.![]()
Elk nederlands horeca figuur in dit topic loopt de branche te verdedigen en de klant af te zeiken.
Het ligt nooit aan de bediening of de keuken, maar altijd aan de klant.![]()
![]()
Duitse horeca, Duitse gastvrijheid.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt, uit eten in Duitsland kost de helft, smaakt beter, en is inderdaad beter qua service. Heb ik graag een paar km voor over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |