Als ze daar vers in gegaan zijn is dat toch niet zo'n punt? Of bedoel je van de groothandel/supermarkt?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Of erachter komen dat de kaasbroodjes uit de diepvries komen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
De bediening vragen of de rogvleugel van een kolibrierog is waarna ze dat even in de keuken gaan vragen is wel weer priceless
De kok kon er wel om lachen, kreeg de volgende gang een portie extra.quote:
Die van de groothandel/supermarkt.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als ze daar vers in gegaan zijn is dat toch niet zo'n punt? Of bedoel je van de groothandel/supermarkt?
Wat dacht je dan, dat ze zelf bladerdeeg tourneerden, kaasragout maakten en de kaasbroodjes in elkaar draaiden?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Die van de groothandel/supermarkt.
Dat is wel wat jammer ja. Maar dat zie je toch best wel vaak, vooral met toetjes, dat het gewoon fabriekswerk is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Die van de groothandel/supermarkt.
Ligt een beetje aan de prijs en het soort restaurant waar je zit. Wat mij betreft mag er bij de middenklasse restaurants best wat meer aandacht naar bijvoorbeeld de toetjes.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je dan, dat ze zelf bladerdeeg tourneerden, kaasragout maakten en de kaasbroodjes in elkaar draaiden?
Dat is veel te vaak prefab idd.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de prijs en het soort restaurant waar je zit. Wat mij betreft mag er bij de middenklasse restaurants best wat meer aandacht naar bijvoorbeeld de toetjes.
De grote vraag is: kan de kok dat beter dan een robot in een fabriek?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:12 schreef Tja..1986 het volgende:
Ligt een beetje aan de prijs en het soort restaurant waar je zit. Wat mij betreft mag er bij de middenklasse restaurants best wat meer aandacht naar bijvoorbeeld de toetjes.
net als de bediening is het keukenpersoneel maar al te vaak niet goed opgeleid. Ken heel wat zaken waar men groothandelsverpakkingen warm maakt en die avond aan avond vol zitten, zo gezellig daar (sarcasme)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De grote vraag is: kan de kok dat beter dan een robot in een fabriek?
Tja.. Het punt is vaak alleen dat ik het dan zelf ook kan. Zeker met toetjes omdat dat niet veel werk is. Ik ga naar een restaurant om meerdere redenen, maar ook omdat ze daar dingen maken die ik zelf niet kan. Ik heb niet de behoefte een euro of 8 te betalen voor een toetje dat ik in de supermarkt voor nog geen 2 euro kan krijgen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De grote vraag is: kan de kok dat beter dan een robot in een fabriek?
Er zijn diverse tonijnachtigen die met uitsterven bedreigd zijn. Dus ja, ik wil weten welke soort het is, waar het vandaan komt en hoe het gevangen is. Een restaurant dat dat mij niet kan vertellen, daar kom ik één keer en nooit weer.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze had ook gewoon "uit de keuken" kunnen zeggen.
Wat verwacht jij dan, dat je het levensverhaal bij je eten te horen krijgt? Vraag je ook waar de sla vandaan komt?
Triest niet, zo is een diepvriestaart van Coppenrath&Wiese eigenlijk meestal beter dan wat bakkers verkopen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Tja.. Het punt is vaak alleen dat ik het dan zelf ook kan. Zeker met toetjes omdat dat niet veel werk is. Ik ga naar een restaurant om meerdere redenen, maar ook omdat ze daar dingen maken die ik zelf niet kan. Ik heb niet de behoefte een euro of 8 te betalen voor een toetje dat ik in de supermarkt voor nog geen 2 euro kan krijgen.
Ik zie dat ook graag.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:43 schreef Isegrim het volgende:
Ik voel me belazerd als ik groothandelzooi krijg. Maar goed, de tenten waar ik regelmatig kom maken alles gewoon zelf.
Precies, dat!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie dat ook graag.
Kreeg bij een eenvoudig italiaans restaurant (meer een pasta/pizza) eens een tiramisu die in een frietbakje zat. De bediening verontschuldigde zich, hij was niet echt goed stijf geworden en ze zouden een berg prut op het bord hebben als ze het er probeerde uit te scheppen.
Mijn broer begon te sputteren dat dit toch echt niet kon, ik zei dat hij zich er niet mee moest bemoeien en ik erg blij was dat men erg eerlijk was, en dat het zelfgemaakt was.
Oh, ik vind het juist verspilling om die runderen hier in Nederland op kostbare landbouwgrond met dure bijvoeding (want op gras kunnen ze hier niet leven). Daar in Argentinië hebben ze land genoeg waar je niks anders mee kan dan runderen op laten grazen. Beter het eindproduct (steak) hierheen brengen dan lopen slepen met al dat voer.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou niet gauw gaan eten bij een restaurant dat bijvoorbeeld al zijn rundvlees uit de VS of Argentinië haalt, want dat vind ik verspilling als er in Nederland genoeg goeds te krijgen is.
Maar het is tekenend, veel mensen gaan voor het uiterlijk vertoon, ipv voor wat ik eerlijk eten wil noemen.quote:
Want bijvoeding komt per definitie uit het buitenland? En geconditioneerd vleesvervoer is helemaal niet vervuilend? Ik kies bij vlees bij voorkeur voor lokaal en biologisch of verantwoord. Maar ook dierenwelzijn en regelgeving omtrent gebruik van hormonen en preventieve antibiotica vind ik van belang en dat is in Argentinië en de VS niet echt in orde.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, ik vind het juist verspilling om die runderen hier in Nederland op kostbare landbouwgrond met dure bijvoeding (want op gras kunnen ze hier niet leven). Daar in Argentinië hebben ze land genoeg waar je niks anders mee kan dan runderen op laten grazen. Beter het eindproduct (steak) hierheen brengen dan lopen slepen met al dat voer.
Het maakt me niet zoveel uit waar het vandaan komt, ik wil goed vlees.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, ik vind het juist verspilling om die runderen hier in Nederland op kostbare landbouwgrond met dure bijvoeding (want op gras kunnen ze hier niet leven). Daar in Argentinië hebben ze land genoeg waar je niks anders mee kan dan runderen op laten grazen. Beter het eindproduct (steak) hierheen brengen dan lopen slepen met al dat voer.
Jammer dat het restaurant aan het eind van de melkweg nog niet open isquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar goed, dat wordt wel erg offtopic. Ik wil graag het verhaal bij mijn eten inderdaad. Het liefst nog zie ik een foto van het beest dat het vlees geleverd heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |