Dus je bent op zoek naar een telelens (iets wat ver is dichterbij halen)?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:52 schreef Slimey het volgende:
[..]
Vooral 't scherpte van het zoomen, veel dieren zijn van ver en daardoor kan ik geen mooie foto's maken.
Correctquote:Op woensdag 10 september 2014 21:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus je bent op zoek naar een telelens (iets wat ver is dichterbij halen)?
Samyang 14mm f/2.8 dan. Geen autofocus, maar dat mis je toch niet op een groothoek.quote:Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef MoChe het volgende:
Ik ga binnenkort naar Noorwegen (Tromso) en ben dan van plan om wat kekke foto's te nemen van het landschap en van het noorderlicht. Daarvoor zoek ik een snelle groothoek lens. Los daar van wil ik ook meer uitproberen met groothoeklens. Ik heb een 550D dus dat maakt het lastig om een echte groothoek lens te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Hebben jullie wellicht tips? Ik zat zelf te denken aan iets zo rond de 10mm en 20mm Budget is rond de 200 à 300 euro. Heb op dit moment de volgende lenzen:
- 50mm f1.8
- 18-200mm f3.5-5.6
- 28mm f2.8 (M42 met EOS adapter)
De 18-200mm zou in principe wel gebruikt kunnen worden voor dit soort foto's maar ik moet hem afstoppen tot f5.6 of f8.0 voor een goed resultaat. Dat is dus te langzaam.
Lijkt mij de beste keuze.quote:Op maandag 15 september 2014 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Samyang 14mm f/2.8 dan. Geen autofocus, maar dat mis je toch niet op een groothoek.
Het je die nieuwe groothoekzoom van Canon(ef-s 10-18mm f/4.5-5.6 is stm) al overwogen ? Die zit volgens mij nog net ergens in je budget(+/- 270) en zoomt ergens tussen de heel veel groothoek en de het begin van je 18-200mm.quote:Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef MoChe het volgende:
Ik ga binnenkort naar Noorwegen (Tromso) en ben dan van plan om wat kekke foto's te nemen van het landschap en van het noorderlicht. Daarvoor zoek ik een snelle groothoek lens. Los daar van wil ik ook meer uitproberen met groothoeklens. Ik heb een 550D dus dat maakt het lastig om een echte groothoek lens te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Hebben jullie wellicht tips? Ik zat zelf te denken aan iets zo rond de 10mm en 20mm Budget is rond de 200 à 300 euro. Heb op dit moment de volgende lenzen:
- 50mm f1.8
- 18-200mm f3.5-5.6
- 28mm f2.8 (M42 met EOS adapter)
De 18-200mm zou in principe wel gebruikt kunnen worden voor dit soort foto's maar ik moet hem afstoppen tot f5.6 of f8.0 voor een goed resultaat. Dat is dus te langzaam.
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?quote:Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het je die nieuwe groothoekzoom van Canon(ef-s 10-18mm f/4.5-5.6 is stm) al overwogen ? Die zit volgens mij nog net ergens in je budget(+/- 270) en zoomt ergens tussen de heel veel groothoek en de het begin van je 18-200mm.
Een groothoek moet je sowieso flink doordiafragmeren voor het beste plaatje, zal met die Canon niet veel anders zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 12:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?
De Samyang heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die is echter wat buiten mijn budget. Zie 'm voor 375e
EUR 287,41 bij OnestopDigital.quote:Op maandag 15 september 2014 12:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?
De Samyang heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die is echter wat buiten mijn budget. Zie 'm voor 375e
Cool ga ik even checken!quote:
Ja dat is dan ook weer zo. Ik ga kijken of ik 'm ergens kan testen/huren!quote:Op maandag 15 september 2014 12:59 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Een groothoek moet je sowieso flink doordiafragmeren voor het beste plaatje, zal met die Canon niet veel anders zijn.
Bedenk daarbij wel dat niet alles wat je op internet leest zo waar is als het denkt te zijn. Maken we in het dagelijks leven soms van een mug een olifant, internet'reviewers' maken van een vlo een mammoet waarbij ze in theorie misschien gelijk hebben maar je er in de praktijk, behoudens die paar mensen die alleen testkaarten fotograferen, hoegenaamd niks van gaat merken.
Wat ook al redelijk vertrouwen kan geven is eens op Flickr te zoeken naar die lens, je krijgt dan meestal wel een gigantische hoeveelheid plaatjes waarvan je al dan niet enthousiast kunt worden. Scheelt je de huurkosten.quote:Op maandag 15 september 2014 13:34 schreef MoChe het volgende:
[..]
Cool ga ik even checken!
[..]
Ja dat is dan ook weer zo. Ik ga kijken of ik 'm ergens kan testen/huren!
http://metku.net/index.html?path=mods/efs/index_engquote:Op maandag 15 september 2014 14:47 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zou je die 24 EF-S ook kunnen 'ombouwen' naar EF?
quote:Op maandag 15 september 2014 14:54 schreef MoChe het volgende:
[..]
http://metku.net/index.html?path=mods/efs/index_eng
Och, mijn mening is dat wanneer je een fullframe hebt, je niet moet gaan beknibbelen op lenzen.quote:Op maandag 15 september 2014 14:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Als dit ook werkt bij die 24mm lijkt me het een leuke lens voor erbij!
Daar is mijn 4 euro kostende Chinon 135mm f2.8 het mee oneensquote:Op maandag 15 september 2014 15:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Och, mijn mening is dat wanneer je een fullframe hebt, je niet moet gaan beknibbelen op lenzen.
Samyang, om 18:00 op Amazon als Blitzangebot: http://www.amazon.de/b?_e(...)JM0GKEGQR_B009A8Z8I2 .quote:Op maandag 15 september 2014 12:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?
De Samyang heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die is echter wat buiten mijn budget. Zie 'm voor 375e
Is nu ¤393.42. Die gaat dus hooguit tot zo'n ¤350 zakken, zeker niet lager.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:35 schreef shiznuts het volgende:
Samyang, om 18:00 op Amazon als Blitzangebot: http://www.amazon.de/b?_e(...)JM0GKEGQR_B009A8Z8I2 .
Dus laat straks alle Mark I eigenaren maar massaal hun 100-400mm op de markt gooien; dan wil ik 'm wel voor een leuke prijs overnemenquote:At Photokina 2014, Canon’s Chuck Westfall has confirmed to CNET that Canon is working on the replacement of EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM Lens. Though the release date for new EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM lens is not available yet, Chuck Westfall said ”It’s definitely on the boards for replacement”.
According to CNET, Canon will release more EF DO lenses in the furture, the new announced EF 400mm f/4 DO IS II USM lens is a great lens, see sample images.
And for Canon Mirrorless cameras, Canon committed to add more EF-M lenses in the furture.
quote:Op woensdag 17 september 2014 13:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is nu ¤393.42. Die gaat dus hooguit tot zo'n ¤350 zakken, zeker niet lager.
~ http://www.zyoptics.net/u(...)-mirrorless-cameras/quote:Zhongyi Mitakon 42.5mm f/1.2 & Zhongyi Mitakon 24mm f/1.7 will be available in this winter at ZY optics authorized resellers and at the new official website (http://www.zyoptics.net/). Pre-order will start in the end of Sept in our official website. The recommended retail price of 42.5mm f/1.2 will be at USD 359 and 24mm f/1.7 will be at USD 289. Both lenses are priced at a highly affordable price to make these excellent lenses available for every mirrorless camera user.
Dat betekent 500 euro voor 1 product. Dat is echter niet waar. Er is maximaal 200 terug te krijgen op 1 product.quote:TOT 500 EURO CASHBACK OP EEN NIKON FX-ACTIEPRODUCT
Kun je hem niet huren en testen? Dan kun je daarna een betere afweging maken. Ik heb zelf geen ervaring met deze lens.quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:25 schreef over_hedge het volgende:
Even een kick na 250 dagen. Lijkt mij ook wel een handig topic om wat actiever te hebben?
Ik sta op het punt om een Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG HSM II 70-200 2.8 te kopen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze lens?? Ik heb namelijk geen geld voor de Canon variant en ik wil graag een lens met wat meer zoombereik dan de 105 die ik nu heb. En ook 1tje die wat lichtsterker is dan de F4 die ik nu heb.
Enige tips? Of gewoon deze kopen
Ik kan hem daar wel even testen voor dat ik hem koop. (is 2e hands, maar wel via een winkel)quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:20 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Kun je hem niet huren en testen? Dan kun je daarna een betere afweging maken. Ik heb zelf geen ervaring met deze lens.
hnggggggggggquote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:02 schreef CrashO het volgende:
SIGMA heeft weer een nieuw speeltje in de ART serie aangekondigd.![]()
Ben benieuwd naar de resultaten als hij uit komt.![]()
SIGMA Announces the 24-35mm F2 DG HSM Art
[ afbeelding ]
The Sigma Corporation is pleased to announce that we are going to introduce the SIGMA 24-35mm F2 DG HSM | Art, the world’s first large-aperture full-frame wide-angle zoom lens offering F2 brightness throughout the zoom range.
While offering the premier optics of the Art line, this lens covers 24mm, 28mm and 35mm focal lengths. Incredible performance overturns the conventional perception of a zoom lens.
SIGMA was determined to create a zoom lens that offers the same brightness and resolution as a fixed focal length lens: in other words, the highest level of optical performance. The result of this challenge was the SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM | Art, the world’s first zoom to offer a fast F1.8 aperture value throughout the zoom range. Building on this concept, SIGMA has developed the new SIGMA 24-35mm F2 DG HSM | Art for 35mm full frame sensor. It allows photographers to carry one lens to do the work of three fixed focal length lenses, a 24mm, 28mm and 35mm — with F2 brightness and top optical performance. One package delivers flexible functionality and high convenience. In particular, at the 24mm and 35mm focal lengths, this lens offers the performance that is equivalent to that of two prime lenses in the Art line. Instead of changing one high-performance fixed focal length lens for another, simply zoom. This is a new zoom lens for 35mm full frame sensor SLRs that offers the quality of a fixed focal length lens at various angles of view.
The world’s first large-aperture full-frame zoom lens offering a wide open aperture of F2 throughout the zoom range
A large-diameter zoom lens covering the full frame image sensor. Optical performance equivalent to a fixed focal length lens throughout the entire zoom range. These are the concepts the SIGMA 24-35mm F2 DG HSM embodies. It covers three of the most commonly used prime lenses, 24mm, 28mm and 35mm all in one lens. In order to achieve an attractive bokeh effect at wide aperture, we have developed the world’s first zoom lens for the 35mm full frame sensor with an F2 aperture value throughout the zoom range.
Outstanding optical performance of the fixed focal length lenses in SIGMA’s Art line
The SIGMA 24-35mm F2 DG HSM builds on the concept of the SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM | Art, the world’s first zoom lens to offer F1.8 brightness throughout the zoom range. Thanks to the outstanding optical performance, the lens provides the quality of high performance fixed focal length lenses in the Art line.
Covering the range of three fixed focal length wide-angle lenses
Delivering excellent functionality and convenience, one lens offers the equivalent quality of three high-performance fixed focal length lenses at F2 brightness: 24mm, 28mm and 35mm. With a minimum focusing distance of 28cm and a maximum magnification ratio of 1:4.4, this lens is suitable for close-up shooting, portraits with an attractive bokeh and deep-focus landscape photography. Photographers have access to the angle of view equivalent to that of three wide-angle lenses without having to switch them. While achieving the desired background effect can be difficult with a conventional wide-angle lens, the large diameter of this lens allows photographers to open the aperture wide and use the shallow focus to achieve stunning results.
Incorporating SIGMA’s latest technologies
To realize a large-diameter zoom lens for full frame cameras with F2 brightness, SIGMA designed each and every part with uncompromising care and quality. The lens incorporates large-diameter aspherical lens elements, which require advanced technologies to manufacture, one FLD (“F” Low Dispersion)*2 glass and seven SLD (Special Low Dispersion) glass elements, of which two are aspherical lenses. The advanced optics and optimized lens power distribution minimize spherical aberration, axial chromatic aberration and field curvature, resulting in outstanding optical performance. Even at widest aperture, this lens delivers breathtaking image quality.
Convenient handling
The inner focusing system eliminates front lens rotation, enhancing the lens’ stability and allowing use of Circular Polarizing filters. This specification is particularly convenient for shooting video.
Minimum focusing distance of 28cm
With a minimum focusing distance of 28cm and a maximum magnification ratio of 1:4.4, this lens is excellent for close-up photography.
Designed to minimize flare and ghosting
From an early stage in the lens design process, flare and ghosting have been measured to establish an optical design resistant to strong incident light sources such as backlighting. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting and provides sharp and high contrast images even in backlit conditions. The included lens hood can be attached to block out extraneous light, which can have a negative effect on rendering performance.
Hyper Sonic Motor ensures High AF Speed
The HSM (Hyper Sonic Motor) ensures a silent, high-speed AF function. By optimizing the AF algorithm, smoother AF is achieved. Also, this lens offers full-time MF by rotating the focus ring of the lens while auto focusing*3. Without changing the AF/MF Focus Mode Switch, it allows faster focus adjustment.
Rounded Diaphragm
The 9 blade-rounded diaphragm creates an attractive blur to the out-of-focus areas of the image.
Brass bayonet mount
This lens incorporates a brass bayonet mount which has both high accuracy and durability. A special treatment to reinforce its strength is applied to the surface giving it greater strength and making it highly resistant to long-term use.
Applicable for the Mount Conversion Service
As an experienced lens manufacturer that has been creating a diverse range of interchangeable lenses, we have started the innovative “Mount Conversion Service*4″. With this chargeable service, the mount of your current SIGMA lenses can be changed to another mount of your choice. It gives new life to your favorite lenses when you wish to use them on a different camera body.
Art line delivers high-level artistic expression
SIGMA is organizing all its interchangeable lenses into three product lines; Contemporary, Art, and Sports, where each line has a distinctive concept. Designed with a focus on sophisticated optical performance and abundant expressive power, our Art line delivers high-level artistic expression. With the astonishing rendering performance that meets the highest standard, along with landscapes, portraits, still-lifes, close-ups, and general snaps, they are perfect for the kind of photography that unleashes the inner artist. Ideal for studio photography, they offer just as much expressive scope when capturing architecture and starry skies and many other scenes.
Customization and flexible adjustment for convenience or a specific purpose is possible. SIGMA USB DOCK that is designed exclusively for the new lens line-ups.
With the optional SIGMA USB DOCK, you can update your lens firmware, adjust focus points and customize Full-time MF function settings as well as the timing to operate the Full-time MF function. By attaching this lens to a SIGMA USB DOCK, which is connected to a computer, the dedicated software “SIGMA Optimization Pro” offers various types of customization and adjustment.
Design Concept
With the new product lines, supplied hoods incorporate rubber for the connected part. Lens caps and AF/MF switches are also newly designed in order to improve usability. For the internal parts, various metals and a new material called TSC (Thermally Stable Composite)*5, which works well with metal, are located to achieve products with high accuracy. The lens barrel includes the year of release, engraved for users to recognize when the lens was released.
Evaluation with SIGMA’s own MTF measuring system “A1″
We used to measure lens performance with an MTF measuring system using conventional sensors. However, we’ve now developed our own proprietary MTF (modulation transfer function) measuring system (A1) using 46-megapixel Foveon direct image sensors. Even previously undetectable high-frequency details are now within the scope of our quality control inspections. All SIGMA 24-35mm F2 DG HSM lenses will all be checked using “A1*6″ before they are shipped.
Made in Japan
All SIGMA’s manufacturing – right down to molds and parts – with a few exceptions, are carried out under a single integrated production system, entirely in Japan. We are now one of the very few manufacturers whose products are solely “made in Japan”. We like to think our products are somehow imbued with the essence of our homeland, blessed as it is with clean air and water, and focused, hard-working people. We pride ourselves on the authentic quality of SIGMA products, born of a marriage between highly attuned expertise and intelligent, advanced technology. Our sophisticated products have satisfied professionals and lovers of photography all over the world, because our manufacturing is based on genuine craftsmanship, underpinned by the passion and pride of our experts.
Bron: http://www.canonrumors.co(...)-35mm-f2-dg-hsm-art/
Samyang heeft volgens mij wel iets aardigs als je MF geen probleem vindt. Hoe goed ie is kan ik weinig over zeggen maar voor zover ik van gebruikers van Samyang mag vernemen weten ze daar inmiddels best aardige dingen te maken die niet overdreven duur zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:43 schreef ACT-F het volgende:
Weet iemand een aantrekkelijk geprijsde prime lens van c.a. 10 à 12mm voor een Nikon camera? Het model weet ik (nog) niet, maar het is in elk geval een ASP-C sensor. Diafgrama maakt niet zo gek veel uit, evenals AF/MF.
Die is nog flink aan de prijs voor degene voor wie ik de lens zoek. Ik, als Canoniaan, ben vrij onbekend met Nikon mounts, maar wat moet ik me voorstellen bij een Nikkor 1 lens? Deze is scherp geprijsd:quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Samyang heeft volgens mij wel iets aardigs als je MF geen probleem vindt. Hoe goed ie is kan ik weinig over zeggen maar voor zover ik van gebruikers van Samyang mag vernemen weten ze daar inmiddels best aardige dingen te maken die niet overdreven duur zijn.
Een 10mm voor cropsensors dus
Als je MF prima vindt; op Amazon.de komen zeer regelmatig dergelijke primes van Samyang/Walimex langs.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:43 schreef ACT-F het volgende:
Weet iemand een aantrekkelijk geprijsde prime lens van c.a. 10 à 12mm voor een Nikon camera? Het model weet ik (nog) niet, maar het is in elk geval een ASP-C sensor. Diafgrama maakt niet zo gek veel uit, evenals AF/MF.
Juist een hoger getal, omdat dat de prijs drukt. De scherptediepte mag sowieso niet te klein worden bij binnenhuis-/architectuurforografie. Licht is er meestal voldoende. Anders is een statief altijd een optie omdat het toch om statische onderwerpen gaat.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:15 schreef shiznuts het volgende:
Je bedoelt, met een lager getal en betere lichtsterkte?
Denk dat dat weinig uitmaakt. Bij zulk soort fotografie ga je toch eerder het diafragma knijpen zodat er meer in focus is. En dan ga je ook willen zorgen dat je de boel attractief belicht (lampen/flitsers).
Nee.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:13 schreef ACT-F het volgende:
Ik zie vooralsnog f2.8 voorbij komen. Zijn er prime lenzen met een kleiner diafragma? Het is bedoeld voor binnenhuis-/architectuurforografie.
So basically de 70-200mm equivalent voor de crop-DSLR.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:53 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Voor bij je 18-35mm f/1.8... een 50-100mm f/1.8.![]()
~ http://www.sonyalpharumor(...)-50-100mm-f1-8-lens/
Ook een Canon EF naar E-mount e-adapter:
[ afbeelding ]
~ http://www.sonyalpharumor(...)-electronic-adapter/
Mooi setje voor de A6300...
En dan vallen de 'lichtjes' uit omdat stroom op is, tuimelt de boom voorover omdat het te zwaar beladen is en bezwijken de 'takken' omdat ze de boel niet meer goed kunnen houdenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:08 schreef shiznuts het volgende:
Als een kerstboom in 't bos. Gaat op in de massa, geen poespas en dan whop, omgezaagd en meegenomen en dan helemaal opgesmukt met lichtslangen, kerstballen en slingers. Zelfde boom, dubbelleven. Niks mis mee. En dan nog zal het vast vrij schelen met een vergelijkbare ander set-up op groter sensor cameras.
Het nut van die systeemcamera's is dat je nagenoeg elk denkbaar stuk glas pas kunt maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:03 schreef Iemand91 het volgende:
En ik dacht dat het nut van die kleine systeemcamera's was dat ze zo compact waren?![]()
Denk dat je die met die range sowieso op een tri- of monopod gaat willen hebben. Dus dan ben je sowieso wat serieuzer onderweg. Maar voor corporate videos draaien ofzo... een S35 covering lens, die wijd open rond de Hollywood f/2 zit en scherp as fuck is. Mooi rendert. Dat is een aardig kunstje. Echte ART dus. De 18-35mm voorkomt de noodzaak meerdere primes te moeten gebruiken. Na 35mm komt toch de 50mm eraan. Dan 85mm en 135mm. Die laatste kun je dan net niet meepikken, maar dat is de concessie als je kwaliteit wilt. Denk alleen niet dat 'ie image stabilization dus heeft helaas.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En dan vallen de 'lichtjes' uit omdat stroom op is, tuimelt de boom voorover omdat het te zwaar beladen is en bezwijken de 'takken' omdat ze de boel niet meer goed kunnen houden
(lees: beroerde grip)
Vooral dat laatste; 't is dat ik geen geschikte tas heb maar anders had ik allang een grip besteld.![]()
Ik heb de 18-35mm f/1.8 al in Nikon mount en ik zie me eerder ooit nog een Nikon camera halen dan een Canon alleen ben ik idd wel bang dat je dan mindere prestaties krijgt. Er is wel een e-adapter, maar iedereen legt eigenlijk focus op het adapteren van Canon lenzen. Met Nikon-mount kun je in ieder geval het diafragma nog verstellen met een goedkope adapter (al dat niet focal reducer/lens turbo). Moet nog ff researchen hoe de Commlite 't doet: http://www.commlite.com/e(...)itle=CM-ENF-E%281%29 .quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het nut van die systeemcamera's is dat je nagenoeg elk denkbaar stuk glas pas kunt maken.
Als Sigma erin slaagt een goed smartadapter voor EF naar Emount te maken sta ik waarschijnlijk vooraan in de rij
Dat is waar.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef Ouwesok het volgende:
Het nut van die systeemcamera's is dat je nagenoeg elk denkbaar stuk glas pas kunt maken.
Met 200mm kun je (mits voldoende licht) prima zonder tri- monopod werken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:26 schreef shiznuts het volgende:
Denk dat je die met die range sowieso op een tri- of monopod gaat willen hebben. Dus dan ben je sowieso wat serieuzer onderweg.
Ach, verkopen zal die toch wel inderdaad.quote:Maar voor corporate videos draaien ofzo... een S35 covering lens, die wijd open rond de Hollywood f/2 zit en scherp as fuck is. Mooi rendert. Dat is een aardig kunstje. Echte ART dus. De 18-35mm voorkomt de noodzaak meerdere primes te moeten gebruiken. Na 35mm komt toch de 50mm eraan. Dan 85mm en 135mm. Die laatste kun je dan net niet meepikken, maar dat is de concessie als je kwaliteit wilt. Denk alleen niet dat 'ie image stabilization dus heeft helaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |