Je hoort eigenlijk alleen maar goede dingen over die lens...quote:Op zondag 13 juli 2014 12:30 schreef Nalbandian het volgende:
[ link | afbeelding ]
Butterfly by EL-DE, on Flickr
De Sigma 35 1.4 is binnen! Boh, wat een lens!
Ik gebruik hem op een Canon FF camera.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je hoort eigenlijk alleen maar goede dingen over die lens...
Toch blijf ik "huiverig" voor third party lenzen![]()
op welke cam gebruik je hem?
Gefeliciteerd met je aanschaf!![]()
Ben benieuwd wat voor moois je eruit weet te halen!quote:Op zondag 13 juli 2014 16:05 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik gebruik hem op een Canon FF camera.
Thanks, erg blij mee!
thanks, alsnog goedkoper kennelijk, al is t wel minder, nog maar ff paar nachtjes over slapenquote:Op zondag 13 juli 2014 18:39 schreef Tokus het volgende:
sowieso is de btw hier 21%, niet 20.
en wellicht komen er invoerheffingen bij, en inklaringskosten.
plus, probeer www.invoercalculator.nl eens.
15mm en 35mmquote:Op zondag 13 juli 2014 19:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Over welke Voigtländers hebben we het hier?
we zien de foto's wel verschijnen!quote:Op zondag 13 juli 2014 20:46 schreef VeerEli het volgende:
Oeeeeeh ik heb ook de Sigma 35mm 1.4 Art besteld
Komt morgen als het goed is binnen. Ben zoooo benieuwd. Best heftig voor mij, zo'n bedrag voor alleen een lens. Rib uit m'n lijf.
Maar ik ga er vanuit dat hij het 't waard gaat maken. Kan niet wachten!
Heb nu ook voor m'n reis naar Indo (waar ik in eerste instantie om aanraders voor vroeg) de 50mm 1.8 van Canon, de 18-55 f/3.5-5.6 DC III van Canon en dan dus de 35mm Art van Sigma![]()
Gaat nog wel even duren, ik ga in Oktober pasquote:
Dat is uiteraard net zo welkom!quote:Op zondag 13 juli 2014 20:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Gaat nog wel even duren, ik ga in Oktober pas
Maar ik zal zeker wat shots delen als ik m'n Sigma lens goed getest heb!
Komt vast goed! Ga je veel plezier aan beleven.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Gaat nog wel even duren, ik ga in Oktober pas
Maar ik zal zeker wat shots delen als ik m'n Sigma lens goed getest heb!
Yes, m mount idd, thanks voor rekenen, dan ga ik m na de vakantie bestellen, eerst nog even geld genererenquote:Op zondag 13 juli 2014 20:19 schreef Iemand91 het volgende:
De M-mount neem ik aan?
Voor de 15mm van Amazon.com komt uit op $683.95 / ¤522.37 (in dollars afrekenen is dus gunstiger; bij mij is shipping $84.95 bij deze lens)
Daar komt 21% BTW bij op en dan nog ¤13 PostNL kosten bij.
Dat maakt $621 / ¤456 of in het geval van in euro's afrekenen ¤645.
De 35mm van Amazon.com komt uit op $1218.98 / ¤930.99
Daar komt 21% BTW bij op en dan nog ¤13 PostNL kosten bij.
Dat maakt $1475 / ¤1097 of in het geval van in euro's afrekenen ¤1140.
Als ik geen rekenfouten heb gemaakt (zou best kunnen) dan zou het inderdaad wel lonen...
Wat mis je in je huidige lens?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:26 schreef Slimey het volgende:
Na een paar jaartjes op Fok! rond te kijken, toch maar een account aangemaakt. Heb zelf een Nikon D3200 (met standaard 18-55 VR lens), toch ben ik op zoek naar een betere lens.
Ik wil graag naar dierenparken en mooie foto's maken van dieren (bv. Rhenen of Artis). Wie kan mij adviseren wat voor lens geschikt is? Graag redelijk betaalbaar (150-300 euro, ben een arme studente).
Vooral 't scherpte van het zoomen, veel dieren zijn van ver en daardoor kan ik geen mooie foto's maken.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:42 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat mis je in je huidige lens?
Dus je bent op zoek naar een telelens (iets wat ver is dichterbij halen)?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:52 schreef Slimey het volgende:
[..]
Vooral 't scherpte van het zoomen, veel dieren zijn van ver en daardoor kan ik geen mooie foto's maken.
Correctquote:Op woensdag 10 september 2014 21:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus je bent op zoek naar een telelens (iets wat ver is dichterbij halen)?
Samyang 14mm f/2.8 dan. Geen autofocus, maar dat mis je toch niet op een groothoek.quote:Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef MoChe het volgende:
Ik ga binnenkort naar Noorwegen (Tromso) en ben dan van plan om wat kekke foto's te nemen van het landschap en van het noorderlicht. Daarvoor zoek ik een snelle groothoek lens. Los daar van wil ik ook meer uitproberen met groothoeklens. Ik heb een 550D dus dat maakt het lastig om een echte groothoek lens te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Hebben jullie wellicht tips? Ik zat zelf te denken aan iets zo rond de 10mm en 20mm Budget is rond de 200 ā 300 euro. Heb op dit moment de volgende lenzen:
- 50mm f1.8
- 18-200mm f3.5-5.6
- 28mm f2.8 (M42 met EOS adapter)
De 18-200mm zou in principe wel gebruikt kunnen worden voor dit soort foto's maar ik moet hem afstoppen tot f5.6 of f8.0 voor een goed resultaat. Dat is dus te langzaam.
Lijkt mij de beste keuze.quote:Op maandag 15 september 2014 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Samyang 14mm f/2.8 dan. Geen autofocus, maar dat mis je toch niet op een groothoek.
Het je die nieuwe groothoekzoom van Canon(ef-s 10-18mm f/4.5-5.6 is stm) al overwogen ? Die zit volgens mij nog net ergens in je budget(+/- 270) en zoomt ergens tussen de heel veel groothoek en de het begin van je 18-200mm.quote:Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef MoChe het volgende:
Ik ga binnenkort naar Noorwegen (Tromso) en ben dan van plan om wat kekke foto's te nemen van het landschap en van het noorderlicht. Daarvoor zoek ik een snelle groothoek lens. Los daar van wil ik ook meer uitproberen met groothoeklens. Ik heb een 550D dus dat maakt het lastig om een echte groothoek lens te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Hebben jullie wellicht tips? Ik zat zelf te denken aan iets zo rond de 10mm en 20mm Budget is rond de 200 ā 300 euro. Heb op dit moment de volgende lenzen:
- 50mm f1.8
- 18-200mm f3.5-5.6
- 28mm f2.8 (M42 met EOS adapter)
De 18-200mm zou in principe wel gebruikt kunnen worden voor dit soort foto's maar ik moet hem afstoppen tot f5.6 of f8.0 voor een goed resultaat. Dat is dus te langzaam.
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?quote:Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het je die nieuwe groothoekzoom van Canon(ef-s 10-18mm f/4.5-5.6 is stm) al overwogen ? Die zit volgens mij nog net ergens in je budget(+/- 270) en zoomt ergens tussen de heel veel groothoek en de het begin van je 18-200mm.
Een groothoek moet je sowieso flink doordiafragmeren voor het beste plaatje, zal met die Canon niet veel anders zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 12:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?
De Samyang heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die is echter wat buiten mijn budget. Zie 'm voor 375e
EUR 287,41 bij OnestopDigital.quote:Op maandag 15 september 2014 12:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad voorbij zien komen. Echter lees ik dat je ook deze af moet stoppen tot f11 voor een scherp beeld over. Heb je hier ervaring mee wellicht?
De Samyang heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Die is echter wat buiten mijn budget. Zie 'm voor 375e
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |