Ik vond het stuk van Peter Vandebempt ook erg goed. Gewoon realistisch.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:28 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Zure commentaar ?? Heb je überhaupt het stuk gelezen ?
Ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ook geen greintje zelfkritiek. Echt vreemd dat ze zo tevreden zijn.
België heeft vier keer een matige wedstrijd gespeeld tegen matige tegenstanders en in de eerst de beste wedstrijd tegen een fatsoenlijke tegenstander geven ze meteen niet thuis. Nou fantastisch.
Nee, de Vlaamse pers vergelijkt het met Nederland omdat we buurlanden zijn (en dezelfde taal spreken) en allebei toch een (redelijk) jonge ploeg hebben (België nog een pak jonger). En ze bewonderen de beslissingen die een Van Gaal durft te nemen, want voor het toernooi had iedereen die Nederlandse verdediging al helemaal afgeschreven.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:23 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Tja, wij Nederlanders vergelijken ons liever met de grote landen ("België, waar ligt dat ook al weer?"). De Belgen daarentegen hebben alleen Nederland als referentiekader. Vandaar hun altijd zure commentaar over ons landje.
En wij vinden dat allemaal rete vreemd omdat we jullie in het rijtje van Polen - Roemenië - Zweden zetten en niet in het rijtje Ned - Duitsland - Argentinië...quote:Op maandag 7 juli 2014 23:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, de Vlaamse pers vergelijkt het met Nederland omdat we buurlanden zijn (en dezelfde taal spreken) en allebei toch een (redelijk) jonge ploeg hebben (België nog een pak jonger). En ze bewonderen de beslissingen die een Van Gaal durft te nemen, want voor het toernooi had iedereen die Nederlandse verdediging al helemaal afgeschreven.
Terwijl Wilmots blind vast blijft houden aan Hazard en hem pas helemaal tegen het einde van de wedstrijd tegen Argentinië vervangt. Terwijl ze de ene na de andere corner en vrije trap verprutsten, maar blijkbaar was het niet nodig om daarop te trainen (terwijl dat nu net de fases zijn waar België echt een verschil kan maken). Et cetera.
Ja kom, Pfaff is dus een van de duizenden commentatoren wereldwijd die dus ook vond dat dat gedrag op het randje was.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:21 schreef Caland het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf
http://www.hln.be/hln/nl/(...)akte-me-razend.dhtml
Ah kijk, een opper calimeroquote:Op maandag 7 juli 2014 23:21 schreef Caland het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf
http://www.hln.be/hln/nl/(...)akte-me-razend.dhtml
In België neemt ook niemand hem serieus, geloof me.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:47 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Door deze man neem ik dat volk niet meer serieus
Preudhomme was veel beter jaquote:Op maandag 7 juli 2014 23:50 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
In België neemt ook niemand hem serieus, geloof me.![]()
Was ooit een goeie doelman, maar maakt zich nu al jarenlang belachelijk op de televisie. Met zijn real-life soap.
Ik vond het gedrag van Defour meer op het randje. Maar ach, zo'n Witsel is ondanks alles ook nog een grote held in België.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:36 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja kom, Pfaff is dus een van de duizenden commentatoren wereldwijd die dus ook vond dat dat gedrag op het randje was.
Maar goed, de scheidsrechter kan er weinig aan doen, want volgens mij staat zoiets niet echt expliciet in de reglementen denk ik.
Die wedstrijd had in 3/4-0 moeten eindigen voor Argentinië. Ik snap Wilmots' commentaar niet zo goed.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:55 schreef lisselotte88 het volgende:
Argentinië wou niet voetballen, zei bondscoach Marc Wilmots, en dat klopt. Welcome to the real world, dat gaat zo in toernooien.
Nou, deed dat dan ook.quote:Wilmots, lovend over zijn eigen elftal, was niet enthousiast over Argentinië: "We waren niet onder de indruk van ze, zeker niet. Het is geen bijzonder team. Maken wij in de laatste minuten nog de 1-1, dan is het gedaan met ze."
Ook qua cultuur is er een gigantisch verschil tussen beide landen, Nederlanders lijken veel meer op Scandinaviërs dan op Belgen .... ook al spreken we (Vlamingen en Nederlanders) dezelfde taal.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:12 schreef Pumatje het volgende:
De vergelijking is misschien mogelijk wegens taal en buur maar qua voetbal gaat het nergens over.
Tsja.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:26 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ook qua cultuur is er een gigantisch verschil tussen beide landen, Nederlanders lijken veel meer op Scandinaviërs dan op Belgen .... ook al spreken we (Vlamingen en Nederlanders) dezelfde taal.
Ja hoor, 17 miljoen Nederlanders lijken allemaal "veel meer" op Scandinaviers dan Belgen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:26 schreef Old_Pal het volgende:
Nederlanders lijken veel meer op Scandinaviërs dan op Belgen
Dus jij voelt je meer een Belg dan een Zweed?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja hoor, 17 miljoen Nederlanders lijken allemaal "veel meer" op Scandinaviers dan Belgen.
Spreek voor jezelf.
Nee, maar ik sta veel dichter bij de Zuid-Amerikanen dan bij Zweden, Noren of Duitsers. Half Rotterdam en Amsterdam staan verder af van de Scandinaviers dan wie dan ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:22 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus jij voelt je meer een Belg dan een Zweed?
Inderdaad, 17 miljoen mensen in Nederland maar niet iedereen daarvan is ook Nederlander. Dat zit toch echt wat lager.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja hoor, 17 miljoen Nederlanders lijken allemaal "veel meer" op Scandinaviers dan Belgen.
Spreek voor jezelf.
Je krijgt heel snel een paspoort in Nederland, dus de meesten zijn dat echt wel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:33 schreef Tyr3ll het volgende:
[..]
Inderdaad, 17 miljoen mensen in Nederland maar niet iedereen daarvan is ook Nederlander. Dat zit toch echt wat lager.
De verschillen tussen een Limburger en een Fries en tussen een Brabander en een Amsterdammer zijn vaak ook best groot. Ondanks dat Nederland een best klein land is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
De opa van mijn eerste vriendinnetje verstond ik gewoon GEEN WOORD van. Woonde 80 km van waar ik geboren ben. Leg dat in het buitenland (behalve Belgie) uit en mensen kijken je aan alsof je van een Zeeuwse planeet komt.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De verschillen tussen een Limburger en een Fries en tussen een Brabander en een Amsterdammer zijn vaak ook best groot. Ondanks dat Nederland een best klein land is.
Ik ben het hier wel mee eens. Gebrek aan kwaliteit is me te kort door de bocht. Akkoord, er stonden niet elf spelers behorend tot de wereldtop op het veld, maar er zijn maar weinig teams die dat wel kunnen zeggen. Bij de bookmakers stond België vooraf ook rond plek 5 - 7. Dat staat gelijk aan een plek in de kwartfinale. Ik vind het echter veel te kort door de bocht om dat nu aan te grijpen om de vlag uit te hangen.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:19 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
België heeft hele leuke, zelfs goede spelers maar als team was het knap waardeloos. Allemaal individuele egootjes zonder verbondenheid. Ik wil mij als Nederlander echt niet op de borst kloppen maar jongens, jongens, jongens toch wat hebben wij dankzij supermanager Van Gaal een geweldig:
Together Everyone Achieve More
Die verschillen qua dialect kunnen inderdaad best groot zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De opa van mijn eerste vriendinnetje verstond ik gewoon GEEN WOORD van. Woonde 80 km van waar ik geboren ben. Leg dat in het buitenland (behalve Belgie) uit en mensen kijken je aan alsof je van een Zeeuwse planeet komt.
3 of 4-0 zou nu ook overdreven geweest zijn, maar ik snap idd Wilmots commentaar ook niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die wedstrijd had in 3/4-0 moeten eindigen voor Argentinië. Ik snap Wilmots' commentaar niet zo goed.
Rucphen. Nooit geweest, maar ken het van naam wel. De verschillen binnen Nederland zijn sowieso vele malen groter dan met het buitenland.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die verschillen qua dialect kunnen inderdaad best groot zijn.Ook qua mentaliteit. Ik weet niet of je bijvoorbeeld St. Willebrord ('t Heike) kent (als je niet daar uit de buurt komt, ken je het als gemeente Ruchphen uit de verkiezingsuitslagen
), de mentaliteit daar is behoorlijk anders dan in bv. Breda, terwijl dat niet ver uit elkaar ligt.
Dat zegt inderdaad veel meer dan bv. een paspoort of geboorteplek.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rucphen. Nooit geweest, maar ken het van naam wel. De verschillen binnen Nederland zijn sowieso vele malen groter dan met het buitenland.
Jij hebt vermoedelijk veel meer gemeen met iemand uit dezelfde sociale klasse, opleidingsniveau en blik op de wereld uit zeg Argentinië dan met een Nederlandse tokkie of Aerdenhoutse crimineel financiele derivatenhandelaar.
Ongeveer 13 mio volgens het CBS. (Zie: http://statline.cbs.nl/St(...)2=0&D3=0&D4=0&D5=0-4)quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:33 schreef Tyr3ll het volgende:
[..]
Inderdaad, 17 miljoen mensen in Nederland maar niet iedereen daarvan is ook Nederlander. Dat zit toch echt wat lager.
Was jij niet blond (meen ik ergens in het Kris en Lisanne topic te hebben gelezen. Correct me if im wrong.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar ik sta veel dichter bij de Zuid-Amerikanen dan bij Zweden, Noren of Duitsers. Half Rotterdam en Amsterdam staan verder af van de Scandinaviers dan wie dan ook.
Maakt dat iets uit?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |