De potentie is er. Als de huidige spelers blijven voetballen op een hoog niveau en zo ervaring opdoen dan kunnen ze alleen maar beter worden. Misschien breekt er nog een speler door die aanvallend wat extra kan forceren.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:28 schreef Erf14 het volgende:
Wie ziet de Duivels fatsoenlijk concurreren in 18?
Die kwalificatie hebben ze nu zo makkelijk gemaakt dat zelfs de Belgen daar wel doorkomen.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:47 schreef escalatie het volgende:
[..]
De potentie is er. Als de huidige spelers blijven voetballen op een hoog niveau en zo ervaring opdoen dan kunnen ze alleen maar beter worden. Misschien breekt er nog een speler door die aanvallend wat extra kan forceren.
Je ziet bij Nederland dat de toernooi ervaring van Robben, V. Persie en Sneijder een hoop scheelt. Vergelijk het met 2006 en je ziet de verschillen.
Maar goed, 4 jaar vooruit kijken heeft niet zoveel zin. Er kunnen zoveel dingen gebeuren. Ik zou eerst maar concentreren op kwalificeren voor het EK'16.
Ja, een EK met 24 landen slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Die kwalificatie hebben ze nu zo makkelijk gemaakt dat zelfs de Belgen daar wel doorkomen.
Tradities moet je eigenlijk niet mee willen breken. Een EK zonder België in 2016 hoort daar toch eigenlijk wel bij.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:54 schreef Caland het volgende:
Damn. Ik zoek net even op wanneer de Belgen zich eigenlijk voor het laatst voor een EK hebben gekwalificeerd. Dan heb je het over 1984.![]()
![]()
![]()
![]()
Nederland dat de wereldbeker net niet wint ookquote:Op maandag 7 juli 2014 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tradities moet je eigenlijk niet mee willen breken. Een EK zonder België in 2016 hoort daar toch eigenlijk wel bij.
NL hoort er wel bijquote:Op maandag 7 juli 2014 11:02 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]
Nederland dat de wereldbeker net niet wint ook
Maar de aanwezigheid op zes opeenvolgende WKs (82 tem 02) vergeet je gemakshalve evenquote:Op maandag 7 juli 2014 10:54 schreef Caland het volgende:
Damn. Ik zoek net even op wanneer de Belgen zich eigenlijk voor het laatst voor een EK hebben gekwalificeerd. Dan heb je het over 1984.![]()
![]()
![]()
![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2016_qualifying_Group_Bquote:Op maandag 7 juli 2014 10:54 schreef Caland het volgende:
![]()
![]()
![]()
Wat hebben ze weer geluk met zo'n kut poulequote:Op maandag 7 juli 2014 12:20 schreef SomePerson het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2016_qualifying_Group_B
Als België niet minimaal tweede wordt in deze poule eet ik mijn hoed op.
Je mag nu zelfs derde worden. Dat zeg ik, ideaal voor landen als Belgie om zich ook eens een keer te kwalificeren voor een eindtoernooi maar kwalitatief wordt het er niet beter op. Maarja, geld enzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:20 schreef SomePerson het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2016_qualifying_Group_B
Als België niet minimaal tweede wordt in deze poule eet ik mijn hoed op.
Mwoah ... je zou het ook pech kunnen noemen: de komende jaren spelen ze weer geen enkele échte wedstrijd.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat hebben ze weer geluk met zo'n kut poule![]()
![]()
![]()
Wat maakt het uit tegen de eerste echte tegenstander liggen de Belgjes er toch wel weer uit,quote:Op maandag 7 juli 2014 12:35 schreef pyl het volgende:
[..]
Mwoah ... je zou het ook pech kunnen noemen: de komende jaren spelen ze weer geen enkele échte wedstrijd.
Tja, je lijdt misschien aan geheugenverlies, want je bent nog een werkwoord vergeten.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Deden de Belgen mee dan? Ben ze alweer bijna vergeten. Zullen wel geen legendarische wedstrijden geweest
Ah ik zie het ja.. Jammer dat de Belgen tegen Argentinië niet de unieke kans hebben benut om voor het oog van de wereld er vol voor te gaan.. als je verliest, doe het dan met een mooie wedstrijd.. dan kunnen mensen je ploeg jaren later nog herinneren. Er is teveel angst bij alle bondscoaches helaas.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:44 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Tja, je lijdt misschien aan geheugenverlies, want je bent nog een werkwoord vergeten.
Eerder een gebrek aan kwaliteit dan angst. Als je jezelf van het kastje naar de muur laat sturen drie kwart wedstrijd en verliest van een Argentinië op 50% van zijn kunnen dan ben je gewoon slecht.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja.. Jammer dat de Belgen tegen Argentinië niet de unieke kans hebben benut om voor het oog van de wereld er vol voor te gaan.. als je verliest, doe het dan met een mooie wedstrijd.. dan kunnen mensen je ploeg jaren later nog herinneren. Er is teveel angst bij alle bondscoaches helaas.
Combinatie van beiden misschien.. maar je hebt wel gelijk denk ik. Overschat ploegje met te weinig persoonlijkhedenquote:Op maandag 7 juli 2014 12:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Eerder een gebrek aan kwaliteit dan angst. Als je jezelf van het kastje naar de muur laat sturen drie kwart wedstrijd en verliest van een Argentinië op 50% van zijn kunnen dan ben je gewoon slecht.
Is inderdaad nogal een gewaagde uitspraak, temeer omdat de kans op een zware poule op een EK vele malen groter is dan op een WK. Landen van een niveau Kameroen, Honduras of Zuid Korea zul je op een EK namelijk niet tegenkomen, terwijl op een EK de kans redelijk groot is dat je het in de poule al moet opnemen tegen landen van het kaliber Duitsland, Italie, Frankrijk. Dat is wel even andere koek.quote:Op maandag 7 juli 2014 13:38 schreef opreis het volgende:
Ik snap het niet, na dat de belgen een teleurstellend wk hebben gespeeld (oke, laten we het naar behoren noemen, maar niet meer dan dat) lijken ze nog zelfverzekerder te zijn. Ik hoor nu uitspraken dat ze bij het ek minimaal de halve finale gaan halen of misschien wel de finale.
Ik wil best toegeven dat de belgen een ploeg hebben die op een ek of een wk thuis hoort, maar om nou te zeggen dat ze bij de beste 4 van Europa horen? Enige vorm van zelfkritiek zou wel wenselijk zijn, misschien lees wel de verkeerde media, maar ik kan het weinig vinden dat de belgen nu een toontje lager zouden moeten zingen. Na het ek van 2012 was de euforie in Nederland ook flink geslonken.
Wilmots heeft dat zelf gezegd in een interview/persconferentie. Ik vind het ook wel hoog van de toren blazen na het voetbal dat de rode duivels gebracht hebben dit WK. Of zal ie eindelijk wat taktische trainingen gaan geven...quote:Op maandag 7 juli 2014 13:38 schreef opreis het volgende:
Ik snap het niet, na dat de belgen een teleurstellend wk hebben gespeeld (oke, laten we het naar behoren noemen, maar niet meer dan dat) lijken ze nog zelfverzekerder te zijn. Ik hoor nu uitspraken dat ze bij het ek minimaal de halve finale gaan halen of misschien wel de finale.
Ik wil best toegeven dat de belgen een ploeg hebben die op een ek of een wk thuis hoort, maar om nou te zeggen dat ze bij de beste 4 van Europa horen? Enige vorm van zelfkritiek zou wel wenselijk zijn, misschien lees wel de verkeerde media, maar ik kan het weinig vinden dat de belgen nu een toontje lager zouden moeten zingen. Na het ek van 2012 was de euforie in Nederland ook flink geslonken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |