Het wordt nog lastiger, want ook ik ben Brabander en woon ook vlakbij de grensquote:Op maandag 7 juli 2014 00:19 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik haalde zo te zien 2 users door elkaar
It's a disease! Run!quote:Op maandag 7 juli 2014 00:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Het wordt nog lastiger, want ook ik ben Brabander en woon ook vlakbij de grens
Ik hou van Belgische (Vlaamse!) stedentripjes want student + goedkoop + dichtbij en je struikelt er over de Middeleeuwen heen, altijd mooi. Duitsland hoeft niet uitgelegd te worden, dat is gewoon alles in 1. Vriendelijkheid, geschiedenis, landschap, cultuur, steden... als ik beter Duits sprak zou ik er gaan werkenquote:Op maandag 7 juli 2014 00:24 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Vroeger was België mijn 2e thuisland maar tegenwoordig heb ik die Duitsers weten te waarderen.
Turnhout, Antwerpen Gent en allerlei plaatsen daar in de buurt was altijd geweldig, in Duitsland zijn de mensen meer op zichzelf maar wanneer je tijdje bent daar dan snap je beter hoe het werkt.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik hou van Belgische (Vlaamse!) stedentripjes want student + goedkoop + dichtbij en je struikelt er over de Middeleeuwen heen, altijd mooi. Duitsland hoeft niet uitgelegd te worden, dat is gewoon alles in 1. Vriendelijkheid, geschiedenis, landschap, cultuur, steden... als ik beter Duits sprak zou ik er gaan werken
Eigenlijk net zoals Nederland (in elk geval boven de grote rivieren).quote:Op maandag 7 juli 2014 00:32 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
in Duitsland zijn de mensen meer op zichzelf maar wanneer je tijdje bent daar dan snap je beter hoe het werkt.
Wel met wat meer respect naar elkaar.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Eigenlijk net zoals Nederland (in elk geval boven de grote rivieren).
PSV wel eens zien spelen?quote:Op maandag 7 juli 2014 00:21 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Heb je aardrijkskunde gehad op school?
Onderling in het team misschien. Het was niks, is niks en zal nooit iets worden.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:28 schreef Erf14 het volgende:
Wie ziet de Duivels fatsoenlijk concurreren in 18?
Hihihiquote:Op maandag 7 juli 2014 00:15 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Daarbij moeten we wel blij zijn dat we na 12 jaar een dwergland te zijn eindelijk weer bij de grote jongens horen.
Zeker als je ziet tegen welke tegenstanders België heeft gespeeld, ongeveer de slechtste voorhoede dus op het WK.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:28 schreef Caland het volgende:
Aan dat soort details werk je toch doorgaans voor een eindtoernooi. Maar zal wel weer Belgische logica zijn, ofzo.
Aardige statistiek die het onderschrijft:
Most corners at 2014 World Cup (scored): #ARG 40 (1), #BEL 39 (0), #FRA 35 (3), #BRA 31 (2), #GER 27 (3), #GRE 26 (0), #NED 26 (2).
Faal.
En dat terwijl het toch niet aan kopsterke spelers ontbreekt; tegelijkertijd zijn het punten waar je aan kan werken en waarop verbetering is te maken.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:28 schreef Caland het volgende:
Aan dat soort details werk je toch doorgaans voor een eindtoernooi. Maar zal wel weer Belgische logica zijn, ofzo.
Aardige statistiek die het onderschrijft:
Most corners at 2014 World Cup (scored): #ARG 40 (1), #BEL 39 (0), #FRA 35 (3), #BRA 31 (2), #GER 27 (3), #GRE 26 (0), #NED 26 (2).
Faal.
Vandenbempt maakt terechte opmerkingen. Men gaat er wel erg makkelijk vanuit dat er over 2 of 4 jaar weer zo'n goed team staat en dat het weer zo'n voordelige situatie zal treffen. Dat is helemaal niet gezegd: zaken veranderen constant. Het kan best zijn dat het team van nu over 2 jaar compleet kansloos is. Met een paar langdurige blessures en/of verlies van vorm van centrale spelers heb je dat soort dingen al snel: kijk maar naar Oranje 2 jaar geleden.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:23 schreef BramKVO het volgende:
Het WK zit erop voor de Rode Duivels. De kwartfinales bleken het eindstation voor de Belgen. Argentinië was met 1-0 te sterk. Peter Vandenbempt, analist en radiostem van Sporza, is toch niet helemaal tevreden. Het is niet de eerste kritische stem. De kritiek neemt meer en meer toe nu de ontgoocheling doorsijpelt.
“Ik zit met een dubbel gevoel, vooral teleurstelling, omdat het beste België dit Argentinië opzij had kunnen zetten. Die kans had je moeten grijpen. Een gemiste kans. En kansen op een Wereldbeker krijg je niet elke dag”, aldus Vandenbempt.
“Je had beter moet zijn en Argentinië in de problemen moeten brengen. Je had zomaar in de halve finales kunnen staan.”
“Teleurstellend wat België daar maar tegenover heeft kunnen stellen. Dat moet beter als je ambitieus bent en jezelf bij de betere ploegen rekent.”
“Ik weet niet of de nationale ploeg in de toekomst ook zoveel meeval zal hebben: met de loting, met het weer en met de kwaliteit van de tegenstanders. En na de Verenigde Staten bots je dan op lang niet het sterkste Argentinië.”
“Ze hebben één goeie wedstrijd gespeeld. Een heel goeie. Over een heel toernooi bekeken is dat te weinig. Dus: bij de laatste acht eindigen vind ik goed gedaan, maar ook niet meer dan dat. Je mag ontgoocheld zijn over het spelniveau: in de eerste ronde en ik ook in de kwartfinales.”
“Een defensieve organisatie staat er. Misschien moet er nu meer getraind worden op automatismen, op offensieve patronen. Dat gemor hoor je af en toe vanuit de spelersgroep: er werd te weinig tactisch getraind en dat er niet op stilstaande fases geoefend is.”
“Wilmots reageert daar kregelig op. Dieper in het toernooi kunnen standaardsituaties meer en meer de wedstrijd bepalen. Aan die details moet België nu werken.
De positie van Wilmots wordt verklaard door het recent verleden van de Duivels.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet wel lachen Wilmots heeft gezegd dat ze op de EK in 2016 minstens de halve finales moeten halen.
Bizar dat niemand die vent er uit wil hebben. Doelstelling van Nederlands elftal met al haar gebreken was al halve finale maar in België maakt niemand zich druk om de uitschakeling lijkt het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |