Hoe zit het met Alevieten en hadith's ?quote:
Dus eigenlijk de Koran + eigen inzicht.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor alle alevieten, maar de "gangbare" hadiths worden niet geaccepteerd.
Oost Europa was zo goed als compleet christelijk toen het door de Turken werd veroverd.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:01 schreef leeell het volgende:
[..]
Zij hadden het bestuurlijk ook een stuk makkelijker, grotere wij/hun factor dan Nederland had (Islamistisch vs christelijk) , zij lieten gewoon de veroverde gebieden redelijk in stand a la Djengis.
Verschilt, Koran, eeuwenoude tradities van voor de Islam, eigen interpretaties, geleerden (dede) die erover vertellen.quote:
De gemiddelde Aleviet weet dan ook niets over het Alevitisme. Dan heb ik het niet over de Wikipedia kennis, maar echt over de diepere roots en vorming er van.quote:
hm ja is wel zo.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oost Europa was zo goed als compleet christelijk toen het door de Turken werd veroverd.
Er is geen betere manier imo.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Verschilt, Koran, eeuwenoude tradities van voor de Islam, eigen interpretaties, geleerden (dede) die erover vertellen.
Ik: Koran en eigen inzicht. Die geleerden vertellen allemaal iets anders. Ik bepaal zelf wel wat ik goed vind. Als Hij mij daarvoor wil straffen, dan merk ik dat later wel.
ik zie een beeld voor me van een exotisch gekleden vrouw met een zeis al dansend in een donkere tent en mystieke rituelen uitvoert.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De gemiddelde Aleviet weet dan ook niets over het Alevitisme. Dan heb ik het niet over de Wikipedia kennis, maar echt over de diepere roots en vorming er van.
et voilaquote:Op zondag 6 juli 2014 22:31 schreef leeell het volgende:
[..]
hm ja is wel zo.
[..]
Er is geen betere manier imo.
[..]
ik zie een beeld voor me van een exotisch gekleden vrouw met een zeis al dansend in een donkere tent en mystieke rituelen uitvoert.![]()
Jij orientalist.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:31 schreef leeell het volgende:
[..]
hm ja is wel zo.
[..]
Er is geen betere manier imo.
[..]
ik zie een beeld voor me van een exotisch gekleden vrouw met een zeis al dansend in een donkere tent en mystieke rituelen uitvoert.![]()
Schuldigquote:
net als de gemiddelde soenniet dusquote:Op zondag 6 juli 2014 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De gemiddelde Aleviet weet dan ook niets over het Alevitisme. Dan heb ik het niet over de Wikipedia kennis, maar echt over de diepere roots en vorming er van.
Net als de gemidddelde -whatever-quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
Sowieso is een lesje humanisme niet overbodig binnen religiequote:Op zondag 6 juli 2014 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De gemiddelde Soeniet kan van de echte - religieuze - Aleviet nog heel wat leren ja.
Het is dan ook een misvatting dan Alevitisme, de humanistische gezicht van de Islam is.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:38 schreef leeell het volgende:
[..]
Sowieso is een lesje humanisme niet weg in de islam.
Nu maken hadith's het ook wel erg lastig om een eigen invullen te geven aan het geloof. Als (de meeste/sommigen) alevieten daarvan vrijgesteld zijn (bron: ambi) is het wel een stuk makkelijker.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is dan ook een misvatting dan Alevitisme, de humanistische gezicht van de Islam is.
Want?quote:Op zondag 6 juli 2014 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is dan ook een misvatting dan Alevitisme, de humanistische gezicht van de Islam is.
Mwuah, mwuah, de - religieuze- Alevieten hebben zeer stricte richtlijnen, soms nog strenger dan de Soenieten, de uitspraken van de Twaalver Imams zijn een grote inspiratie voor het invullen van je leven, visie en geloof, Alevieten die niet de Twaalver Imams volgen zijn eigenlijk een beetje te vergelijken met Republikeinse monarchisten.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:40 schreef leeell het volgende:
[..]
Nu maken hadith's het ook wel erg lastig om een eigen invullen te geven aan het geloof. Als (de meeste/sommigen) alevieten daarvan vrijgesteld zijn (bron: ambi) is het wel een stuk makkelijker.
Omdat Alevitisme van oorsprong een politiek groepering was, de humanistische aspecten die het Alevitisme zich-eigen heeft gemaakt door de eeuwen heen komen voort uit het Soefisme, wat enkel en altijd een spiritueel beleving is geweest.quote:
(Protestants/Hervormd)-Christen dusquote:Op zondag 6 juli 2014 22:43 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik had een goeie aleviet geweest zijn.
Je kunt alevieten gewoon niet onder 1 noemer scharen, dus kan ik je geen eenduidig antwoord opgeven.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:40 schreef leeell het volgende:
[..]
Nu maken hadith's het ook wel erg lastig om een eigen invullen te geven aan het geloof. Als (de meeste/sommigen) alevieten daarvan vrijgesteld zijn (bron: ambi) is het wel een stuk makkelijker.
Ah zo, Oke agree.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat Alevitisme van oorsprong een politiek groepering was, de humanistische aspecten die het Alevitisme zich-eigen heeft gemaakt door de eeuwen heen komen voort uit het Soefisme, wat enkel en altijd een spiritueel beleving is geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |