het kán. Maar wikkel dan alsjeblieft de delen die zichtbaar zijn in groen gele tape.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:07 schreef iamredleader het volgende:
Electra-vraagje: de grijze kabel die ik vorig jaar in de lente heb ingegraven, blijkt een bruine, een blauwe en een zwarte draad te bevatten, maar geen aarde. Dom/onhandig, aangezien ik wel aarde in de schuur wilmaar kan ik de zwarte schakeldraad (pleonasme!) gebruiken als aarde?
Dat sowieso. Maar het kán wel.... Mooiquote:Op zondag 20 juli 2014 19:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
het kán. Maar wikkel dan alsjeblieft de delen die zichtbaar zijn in groen gele tape.
ja hoor, dat is geen enkel probleem. Ik zou alleen wel die draad markeren als aarde zodat het voor jou, maar ook voor de volgende huisbezitter duidelijk is wat wat is. De bouwmarkt verkoopt hier tape voor.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:07 schreef iamredleader het volgende:
Electra-vraagje: de grijze kabel die ik vorig jaar in de lente heb ingegraven, blijkt een bruine, een blauwe en een zwarte draad te bevatten, maar geen aarde. Dom/onhandig, aangezien ik wel aarde in de schuur wilmaar kan ik de zwarte schakeldraad (pleonasme!) gebruiken als aarde?
Is het een kabel met een aardscherm; of heb je een gewone Ymvk of Xmbk kabel in de grond gelegd ?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:07 schreef iamredleader het volgende:
Hoe bedoel je? In een lasdoos bedoel je? Vertinnen en in een Wago duwenquote:Op zondag 20 juli 2014 21:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoe verbind je dat dan aan een andere draad?
Die metalen mantel bedoelde ik inderdaadquote:Op zondag 20 juli 2014 21:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? In een lasdoos bedoel je? Vertinnen en in een Wago duwen
Goede tipquote:Op zondag 20 juli 2014 17:04 schreef bleiblei het volgende:
Latje op monteren en met bovenfrees op gelijke hoogte frezen.
Die knip je er af, onder de metalen mantel zit een bundeltje draden die je eenvoudig kan twisten/vertinnen en in een lasklem kan duwen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die metalen mantel bedoelde ik inderdaad
Je hebt bovenfreesjes met een kogellagertje eraan (aan de onderkantquote:Op zondag 20 juli 2014 22:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Goede tipThanks!
Misschien moet ik dat inderdaad maar doenen dan op het einde, waar de bovenfrees niet bij komt met een vijl? Tenminste, ik neem aan dat je bedoeld om de bovenfrees gewoon rechtop te gebruiken, right?!
En dan een freesje wat recht aan de onderkant is, en de diepte-instelling gelijk aan de onderkant van het apparaat? (Sorry, ik heb nog niet zoveel frees-ervaring)
Mijn eerste gedachte was het opvullen met houtvuller of dat soort spul, maar het is volgens mij teveel wat er opgevuld moet worden he. Of is er toch spul wat dit zou kunnen? (Puur uit interesse, want ik vind het latje + frees idee beter)
Ja klopt, die heb ik wel eens gebruikt. Die zitten inderdaad in dat doosje met allemaal freesjesquote:Op maandag 21 juli 2014 12:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je hebt bovenfreesjes met een kogellagertje eraan (aan de onderkant) , daarmee kan je de frees netjes langs het vlak geleiden zodat je het latje netjes gelijk freest met het vlak eronder.
Nee, ik heb gewoon zo'n "gewone"quote:Kunst zit em dan wel in het recht houden van de frees, maar staat mij bij dat je een hyper fancy Bosch hebt met 3 van die houders? 1 van die houders is meen ik een basis voor een kantenfrees. Die is daar ideaal voor.
Oke, en dan beide zijden dus daarmee langs halen.quote:Freesje wat je nodig hebt is deze:
[ afbeelding ]
(of een variant hiervan)
Op het plaatje rechts onder zie je wat ik bedoel.
Oops, inderdaad. Foj, dat was echt dom hahaquote:Op maandag 21 juli 2014 14:32 schreef koffielepel het volgende:
Als je hem gelijk stelt met de zool gebeurt er toch niks? .
quote:Dat freesje gebruiken met geleidewiel. Eventueel je werkstuk verbreden met latten/klemmen zodat je frees niet omvalt.
Via een zoektocht kwam ik hierop uit: http://www.alabastine.nl/product/houtrotvuller/quote:Opvullen eventueel met 2k albastine (krimpt niet).
quote:Op maandag 21 juli 2014 19:13 schreef friekin_ het volgende:
Bij IKEA kun je nog afdekplaten halen van de faktum. Dan is het ook dezelfde kleur. Die worden normaal gebruikt voor ruimtes tussen koelkast en muur bijvoorbeeld.
Je zoekt dus een hoogglans witte plint die perfect bij je keuken past maar zagen is geen optie? Succes daarmeequote:Op maandag 21 juli 2014 19:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
had ik gezien ja maar die zijn niet de goede maten (te hoog). En Ikea zal dat wel niet op maat gaan zagen lijkt me (aanname)
Zoek iemand met een beetje nette zaagtafel en zaag em daar op maat.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:08 schreef Stefanovic83 het volgende:
ja lastig he![]()
Ikea maar s bellen deze week, misschien valt er toch iets op maat te regelen
Jammer, al onze deuren hadden zo lekker hendig dezelfde sleutelquote:Op maandag 21 juli 2014 21:00 schreef bleiblei het volgende:
Erm, ik zou een nieuw slot kopen.
Dit ziet er niet heel herbruikbaar meer uit.
Thanks!quote:Op maandag 21 juli 2014 21:10 schreef bleiblei het volgende:
Die cilinder kan je er gewoon uithalen. Je hebt alleen een nieuwe slotkast nodig.
Dwz. de sleutel kan je gewoon houden.
als je niets zelf wil verven, een L profiel erachter zetten zodat de ruimte minder opvalt? L profielen heb je ook in wit.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:07 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hoi klussers.
In ons vers gekochte huis zit een hoogglans wit Ikea keuken met kastenwand. Tussen de bovenkant daarvaan en het plafond zit een 'kier' van ongeveer 3,5 cm hoog. De vorige bewoners hadden daar kennelijk geen last van, maar wij willen die graag afdekken.
We zaten te denken aan een simpele plank (met L-profieltje om 'm rechtop te houden), maar die kunnen we nergens vinden.
De afmetingen zijn 160 x 3,5 en 80 x 3,5 en we willen dus hoogglans wit. We hebben geen trek in zelf schilderen ofzo.
Bij de bouwmarkten om de hoek verkopen ze geen planken in hoogglans wit, of het zijn maten waar we niets aan hebben (meer vensterbanken enzo), die ze niet op maat willen zagen. Zelf zagen wordt lelijk dus ook dat is geen optie.
Hebben jullie een idee waar ik zo'n plank kan halen (of andere goede ideeen?)
Dit.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:10 schreef bleiblei het volgende:
Die cilinder kan je er gewoon uithalen. Je hebt alleen een nieuwe slotkast nodig.
Aan de pictogrammen onderaan te zien niet geschikt voor steen. In een gipsplaat zal nog wel gaan, een gipsblok ook, maar wel eerdere slijtage lijkt me.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:50 schreef Atmoz het volgende:
Ik ben opzoek naar een fatsoenlijke gatenzaagset.
Is deze wat? http://www.bosch-pt.com/n(...)zagenset-progressor/
Ook zou ik er graag af en toe een gat in een gipswand/ytongblok mee maken om bijvoorbeeld een stopcontact in te bouwen. Dit staat niet expliciet erbij dat dit kan, dus ik twijfel even... Of gaat de zaag daar enorm snel van kapot?
Wie 'O wie?
Ja precies, zoiets dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Aan de pictogrammen onderaan te zien niet geschikt voor steen. In een gipsplaat zal nog wel gaan, een gipsblok ook, maar wel eerdere slijtage lijkt me.
voor een euro of 30 heb je een gatenzaag voor steen / beton / gipsblokken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:01 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ja precies, zoiets dacht ik dus ook.
In steen en/of beton ga ik er ZEKER niet mee zagen. Maar het slijt dus ook harder van gipsblok... Hmzzz, niet of wel aan te raden dan?
Dus die erbij nemen om alles apart te houden bedoel je? (welke maat is dat, weet je dat toevallig? Ik ben niet thuis dus kan niet opmeten wat zo'n inbouwdoos voor maat heeft)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
voor een euro of 30 heb je een gatenzaag voor steen / beton / gipsblokken.
http://www.sandervunderink.nl/catalogsearch/result/?q=dozenboorquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:06 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dus die erbij nemen om alles apart te houden bedoel je? (welke maat is dat, weet je dat toevallig? Ik ben niet thuis dus kan niet opmeten wat zo'n inbouwdoos voor maat heeft)
Bovenstaande set is dus een fijne toevoeging voor als ik in hout, metaal een plastic moet zagen?!
Thanksquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
http://www.sandervunderink.nl/catalogsearch/result/?q=dozenboor
82mm, moet je het bijhorende boortje ook nog ff bestellen. Of een zeskant adapter.
ook goed uiteraard, kijk wel even naar de diameter van je dozen die je gaat plaatsen. Zie dat deze 80mm is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:22 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks![]()
Zou deze ook kunnen: http://www.bosch-pt.com/n(...)-multi-construction/
(ik ben bij een winkel aan het bestellen waar ze die eerdere gatenzaagset ook hebben, dus dan bestel ik dat in één keer mee:)
Oke, eens even kijken wat nu wijsheid is, want als ik me goed herinner is die blauwe inbouwdoos wat ik heb zelfs minder dan 80.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ook goed uiteraard, kijk wel even naar de diameter van je dozen die je gaat plaatsen. Zie dat deze 80mm is.
Hmzz, dus ook daar weer 2 soorten voor kopen voor de ideale situatie...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Gieliovd het volgende:
Dozen zijn vaak 72 dus als je 83 in je muur boort wordt dat niks! Leuk voor inbouw in muren maar in gips wanden moet de passing exact zijn.
Top! Dank voor het meedenkenquote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:29 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Top! Dank voor het meedenken![]()
Ik heb die ene set gekocht. En niet die extra diamant boren etc...
Hoef maar 2 gaten in gipsblok te maken, dus dat doe ik gewoon met zo'n boor uit die set. Als die dat nog niet kan handelen.... En als ik ooit in steen/beton moet boren, dan koop ik wel zo'n dozenboor. Ik vraag me verder soms af, "wat moet een software programmeur toch met al die zware tools"
Let wel op dat de kit geschikt is voor piepschuim, anders vreet ie het op.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:30 schreef Gieliovd het volgende:
Geen probleem. Je monteert ze met montagekit. Net gedaan, leuke klus.
Lastigste is de verstekken en de rechte verbindingen.
Nu gaat de deur ineens niet meer openquote:Op maandag 21 juli 2014 21:10 schreef bleiblei het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |