Heb je meer ruimte in de kist.quote:
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:55 schreef User_Tinus het volgende:
Ik kom er niet uit met de aansluiting van een (wissel-)wisselschakelaar. In de hal en op de overloop hangt een lamp. Beide zouden middels zowel boven als onder aan de trap aan-uit gezet moeten kunnen worden.
Beneden komen uit de inbouwdoos 1 bruine en 3 zwarte (schakel)draden. Tevens is op de wisselschakelaar een bruine draad doorgelust van 'L' naar rechtsonder, zie foto, in het gaatje waar 'NF' bij staat.
Boven komen er 2 bruine en 5 zwarte draden uit de inbouwdoos.
Wie kan mij helpen met de aansluiting, of met verklaring van de tekens op de schakelaar??
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:02 schreef User_Tinus het volgende:
[..]
Met doormeten heb ik 2 zwarte draden aan 2 zwarte draden boven kunnen koppelen. Verder heb ik geen idee, met schudden/trekken geeft geen uitsluitsel.
Ik meen dat het een wissel-wisselschakeling zou moeten zijn. Zowel de schakelaar boven als beneden heeft twee knoppen.
Wat voor mij in eerste instantie belangrijk is: wat betekenen de symbolen aan de achterzijde van de schakelaar? Horen de twee gaatjes in het zwarte kader linksonder bijvoorbeeld bij de knop die aan de voorzijde zit?
OVE en NF zijn duidelijk, maar verder kom ik er nog niet uit. Iemand anders nog een idee?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:44 schreef User_Tinus het volgende:
[..]
Kun je dan vervolgens iet zeggen over de werking van de schakelaar? Wat betekent bijvoorbeeld 'OVE' en 'NF'? En wat is de functie van de twee aansluitpuntje rechtsboven (foto)?
Dan nog steeds, radio is ontworpen voor 60 Hzquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:52 schreef kovenant het volgende:
zal waarschijnlijk oude radio zijn uit verweggistan.
zoals het FCC keurmerk aan geeft zal het ontworpen zijn voor gedeelte van de USA waar ze 120 volt hebben.
wij hebben 230, gaat niet werken zonder een goede stroom adapter van 230 naar 120 volt.
Ja inderdaad, dat gaat niet werken.quote:Dan nog steeds, radio is ontworpen voor 60 Hz
die kap zit als goed is gewoon 'los' in de pijp en zou met wat wrikken (voorzichtig) los moeten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:34 schreef Adrie072 het volgende:
Goedendag, heb enige tijd geleden een vraag gesteld, maar vanwege het mooie weer heb ik daar zelf geen navolging op gegeven. Maar goed, het weer is klote dus schoonmaakklusje en andere.
Deze (zie foto hieronder) hoe trek ik die dingen simpel eruit?
[ afbeelding ]
En dan heb ik van m`n opa een oud radiootje gekregen en hoewel deze nu op baterijen werkt, vraag ik me af of er nog een voedingskabel voor beschikbaar is. Specifaties bij de aansluiting geeft aan; AC 120 V 60 c/s 6 W AC Cord, iemand een suggestie of gaat dit niet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alvast bedankt!
Laminaat klik je in elkaar vast en dat blijft dan liggen. Je hoeft dit niet vast te lijmen. Zorg wel dat laminaat niet strak tegen de muur aan ligt. Laminaat is van hout en dat werkt een beetje en dan kan het te strak komen te liggen. Dan krijg je een bobbel/golvende vloer en dat is niet fijn om op te lopen. En als je vloer tegen de muur aan komt hebben eventuele buren ook last van de overdracht van het geluidquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ga binnenkort laminaat leggen en ik vroeg me af als ik het laminaat nog vast moet lijmen aan de ondervloer? Of is laminaat zo stevig dat het wel op zijn plek blijft liggen?
Ik zou gasbeton overwegenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:06 schreef Atmoz het volgende:
Ik wil misschien zelf een ombouw voor m'n bad gaan maken.
Waarmee kun je zoiets het beste maken?
Is het een goed idee om het van hout (bijvoorbeeld MDF) te maken, en erna GOED te verven zodat alles waterdicht wordt? Of krijg je zoiets nooit goed? Ik heb altijd het idee dat verf best wel waterdicht kan zijn
Iemand een idee/tips hierover?
Dank!!
Thnx voor je reactie!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:10 schreef Puala het volgende:
[..]
Laminaat klik je in elkaar vast en dat blijft dan liggen. Je hoeft dit niet vast te lijmen. Zorg wel dat laminaat niet strak tegen de muur aan ligt. Laminaat is van hout en dat werkt een beetje en dan kan het te strak komen te liggen. Dan krijg je een bobbel/golvende vloer en dat is niet fijn om op te lopen. En als je vloer tegen de muur aan komt hebben eventuele buren ook last van de overdracht van het geluid
Wist t niet zeker, daarom ff navragen hierquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:11 schreef bleiblei het volgende:
Laminaat lijm je niet aan een ondervloer
ik zou wel een beetje inlezen. er zijn veel kluswijzers beschikbaar. kliklaminaat is helemaal neit moeilijk, maar je moet wel de 'regeltjes' even goed volgenquote:
Ja precies, de gamma heeft wel een online handleiding staanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
ik zou wel een beetje inlezen. er zijn veel kluswijzers beschikbaar. kliklaminaat is helemaal neit moeilijk, maar je moet wel de 'regeltjes' even goed volgen
Thanks voor je reactie!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:13 schreef MrSubtle het volgende:
Ik zou gasbeton overwegen
https://www.google.nl/sea(...)al&safe=off&tbm=isch
MDF kan heel slecht tegen water, of je moet geïmpregneerd MDF kopen. Los daarvan is multiplex veel sterker (ook iets duurder) dus daar zou ik zeker voor gaan als je echt voor hout wilt gaan. Ik zou wel eerst goed nadenken over het dragend vermogen van de constructie, want een badkuip + inhoud is makkelijk 300+ kilogram.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:57 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie!
Maar het moet eigenlijk (veel) "dunner" zijn...
Ik wil niet zoveel plaats kwijt zijn aan zo'n breed muurtje. En ik wil het ook niet zo "definitief" dicht maken. Er zit nogal wat techniek in/aan/om het bad, en daar wil ik altijd (redelijk makkelijk) bij kunnen. Dus een houten "L-plaat" (de andere 2 kanten staan tegen de muur) zou fijn zijn.
Bij een ander bad heb ik toen een houten bak laten maken, maar dat is door iemand gedaan met ervaring en de tools ervoor. Die heeft dat toen "beplakt" met van dat watervaste spul (lamineer / stevige plakfolie ofzoiets).
Ik zou het echter deze keer zelf willen maken. Maar helaas heb ik dus niet de materialen en/of plaats om zo'n heel groot stuk "lamineer" op het hout te lijmen, dus dacht ik aan (meerdere lagen) verven
Ok. Dat is inderdaad een beter idee. En zijn die "kopse kanten" dan ook goed te verven? Of eerst een beetje rondmaken met de frees na het verlijmen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:24 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou dan geen mdf gebruiken maar okoume multiplex dat watervast is verlijmd ofzo. En dan alsnog de zijkanten goed in de lak zetten natuurlijk .
Het bad is gelukkig helemaal zelf dragend. Is een bad met een fatsoenlijke RVS constructie eronder met welgeteld 13 instelbare pootjes De badkuip + inhoud zal eerder richting de 700 a 800 kilo gaanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:34 schreef MrSubtle het volgende:
MDF kan heel slecht tegen water, of je moet geïmpregneerd MDF kopen. Los daarvan is multiplex veel sterker (ook iets duurder) dus daar zou ik zeker voor gaan als je echt voor hout wilt gaan. Ik zou wel eerst goed nadenken over het dragend vermogen van de constructie, want een badkuip + inhoud is makkelijk 300+ kilogram.
Thanks!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:39 schreef bbtb77 het volgende:
Ik zou dan vochtbestendig mdf nemen en dit rondom behandelen met een twee componenten epoxy (bijvoorbeeld tegelverf van Alabastine). Zo heb ik al eens een wasbak gemaakt en die had meer te lijden dan een badombouw.
Je kan wellicht ook betonplex nemen Atmoz, volgens mij is dat wel waterbestendig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:17 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!
Bedoel je deze? http://www.alabastine.nl/product/tegellak-2-componenten/
Wordt het daar ook mooi glad mee? Als ik normaal aan 2 componenten denk, dan denk ik aan een dikke prut wat niet mooi uitstrijkbaar/glad wordt...
Klopt, dat is inderdaad waterbestendig (aan de zijkant) maar dat is ook weer niet makkelijk te verven denk ik. Het is zo glad, misschien té glad om de verf goed te laten hechten. En verder krijg ik bij die 90 graden hoek nooit een strakke hoek (wil ik ook niet, is te scherp) en dus moet daar gefreesd worden, en dus komt er ook daar weer "blank" (non-waterbestendig) hout tevoorschijn... erg lastig allemaalquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:08 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Je kan wellicht ook betonplex nemen Atmoz, volgens mij is dat wel waterbestendig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |