abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:47:33 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142362291
zodra je naar de middelbare school gaat hoeft er echt been baby-oppas bij lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142362333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:21 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat hij in principe best kan aangeven dat hij het hier niet zo mee eens is. Of zij daar iets mee doet of moet is een tweede.
Beter van niet. Je vertrouwde je ex ten tijde van je huwelijk blind met de kinderen, waarom daarna dan wantrouwen? Is de liefde voor de kinderen en het verantwoordelijkheidsgevoel naar die kinderen bij je ex dan verandert door de scheiding?
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:49:42 #228
37769 erodome
Zweefteef
pi_142362342
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, niet slopen, niet traumatisch maken, en niet wentelen.

Slechts benoemen. De feiten. De moeder is 100% schuldig aan dit drama, wat zij heeft veroorzaakt voor egoïstisch seksistisch eigenbelang, onder opoffering van het levensgeluk van haar eigen kinderen.
Nee, zo simpel werkt het niet. Ja, ze is verantwoordelijk voor de daad die zij gepleegd heeft, maar hoe dit verder loopt ligt in beider handen. Je kan je niet gedragen zodat het slecht is voor de kinderen en dan zeggen dat het de schuld van een ander is.

En opofferen van het levensgeluk van de kinderen, van ouders die eigenlijk niet bij elkaar willen blijven wordt ook geen kind gelukkig, dus dat is een heerlijke spagaat te noemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142362542
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zeker. Wrok is zinloos. Maar de waarheid mag wel gewoon gezegd worden. Moet gezegd worden.
De waarheid is dat een scheiding geen drama hoeft te zijn voor de kinderen, hoe de ouders er mee omgaan wel. En daar heeft TS wel een verantwoording in.
Ik lees alleen dat zijn ex die verantwoording neemt maar dat TS er enorm mee loopt te vechten en daardoor de verantwoording onvoldoende neemt.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:11:23 #230
37769 erodome
Zweefteef
pi_142363030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De waarheid is dat een scheiding geen drama hoeft te zijn voor de kinderen, hoe de ouders er mee omgaan wel. En daar heeft TS wel een verantwoording in.
Ik lees alleen dat zijn ex die verantwoording neemt maar dat TS er enorm mee loopt te vechten en daardoor de verantwoording onvoldoende neemt.
Nou, dat hij zo loopt te vechten ermee valt volgens mij ook wel mee. Hij vindt het niet leuk om mee te werken aan hun samenzijn en dat kan ik prima begrijpen, daarvoor zijn de wonden nog veelste vers.
Als het erop aankomt heeft hij daar niets mee te maken, maar kan me voorstellen dat dat nog niet zo voelt. 22 jaar samen en ineens sta je erbuiten, dat heeft wat tijd nodig. Dat hij even niet meer goed weet wat boven en onder is snap ik helemaal, ben ook 22 jaar samen met mijn partner, mijn wereld zou in elkaar storten als hij nu ineens weg zou stappen met een ander. Wegstappen zou al een enorme klap zijn, met een ander is nog eens een extra klap.

Denk dat het vooral zaak is om te blijven proberen rationeel te blijven en dingen niet te laten escaleren. Dat de Ts dus hier wat spiegelt en hopelijk nog veel meer in zijn omgeving(vrienden/familie) lijkt me een goed iets, hij probeert rationeel te blijven en dat dat soms niet helemaal lukt is niet anders, zolang hij maar zo snel mogelijk weer terug probeert te keren naar dat rationeel aanpakken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142363346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:11 schreef erodome het volgende:
Nou, dat hij zo loopt te vechten ermee valt volgens mij ook wel mee.
Hij is begonnen in zijn topic met alleen maar dwars zijn en in de slachtofferhoek te blijven zitten. Ergens drong wat goede raad tot hem door waardoor hij telefonisch een poging heeft gedaan het juiste te doen voor zijn oudste kind. Onhandig en onvoldoende, maar echt een goedbedoelde poging. Daarna zakte hij weer terug in zelfmedelijden, kan niet/wil niet en het belang van zijn kinderen uit het oog verliezen.
Ik maak daar uit op dat hij wel weet dat hij fout bezig is maar met zijn gevoelens in strijd is. Een strijd die mij behoorlijk heftig lijkt. Hart versus verstand. Hart (emotie) is nu aan de winnende kant.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:33:24 #232
37769 erodome
Zweefteef
pi_142363902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij is begonnen in zijn topic met alleen maar dwars zijn en in de slachtofferhoek te blijven zitten. Ergens drong wat goede raad tot hem door waardoor hij telefonisch een poging heeft gedaan het juiste te doen voor zijn oudste kind. Onhandig en onvoldoende, maar echt een goedbedoelde poging. Daarna zakte hij weer terug in zelfmedelijden, kan niet/wil niet en het belang van zijn kinderen uit het oog verliezen.
Ik maak daar uit op dat hij wel weet dat hij fout bezig is maar met zijn gevoelens in strijd is. Een strijd die mij behoorlijk heftig lijkt. Hart versus verstand. Hart (emotie) is nu aan de winnende kant.
Het is nog maar heel kort geleden, de TS heeft pijn en heel veel ook. Hij probeert zijn hoofd boven water te houden en rationeel te blijven, maar soms hebben zijn emotie's de overhand. Dat is echt heel erg normaal, een relatie van 22 jaar zet je niet zomaar even weg, het zal tijd kosten daar overheen te komen.
Hij doet zijn stinkende best om het niet bij zijn kinderen neer te leggen, maar kinderen zijn erg opmerkzaam, je hoeft het niet letterlijk te zeggen, ze pikken het toch wel op.
Dat hij boos is op zijn ex, heel erg gekwetst is is niet meer dan normaal, dat er dan wat foutjes gemaakt worden is ook normaal. De kunst is dat niet te laten escaleren in iets wat enorme problemen op zal leveren.

Het is dus goed de TS erop te wijzen dat hij rationeel bezig moet blijven, maar dat dat niet altijd lukt is iets wat gewoon een waarheid is, waar niemand wat aan kan doen, het is dan ook wel erg veel op je bord. Het perfecte mens bestaat niet, je kan alleen je stinkende best doen.
pi_142364281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is nog maar heel kort geleden, de TS heeft pijn en heel veel ook. Hij probeert zijn hoofd boven water te houden en rationeel te blijven, maar soms hebben zijn emotie's de overhand. Dat is echt heel erg normaal, een relatie van 22 jaar zet je niet zomaar even weg, het zal tijd kosten daar overheen te komen.
Hij doet zijn stinkende best om het niet bij zijn kinderen neer te leggen, maar kinderen zijn erg opmerkzaam, je hoeft het niet letterlijk te zeggen, ze pikken het toch wel op.
Dat hij boos is op zijn ex, heel erg gekwetst is is niet meer dan normaal, dat er dan wat foutjes gemaakt worden is ook normaal. De kunst is dat niet te laten escaleren in iets wat enorme problemen op zal leveren.

Het is dus goed de TS erop te wijzen dat hij rationeel bezig moet blijven, maar dat dat niet altijd lukt is iets wat gewoon een waarheid is, waar niemand wat aan kan doen, het is dan ook wel erg veel op je bord. Het perfecte mens bestaat niet, je kan alleen je stinkende best doen.
Mooi gezegd.
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:45:03 #234
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142375241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Goed bedoeld, maar de verkeerde woorden gekozen. Tegen iemand wiens been is geamputeerd, is het ook ongepast om te zeggen dat tijd zal kosten om er overheen te komen. Daar kom je dus nooit overheen. 22 jaar lang voor niets geleefd, dat krijgt zelfs een moordenaar niet als gevangenisstraf. Duidelijker is het om te stellen dat hij op een beestachtige wijze is besodemieterd, iets waar hij nooit overheen zal komen, maar waar hij wel mee zal moeten leren leven.

Ook het woord "boos" is veel te soft. Het voelt alsof je dood bent, alsof je voor niets hebt geleefd, alsof je niet meer bent dan een zak stront die langs de kant van de weg is gezet.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:14:36 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_142376449
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goed bedoeld, maar de verkeerde woorden gekozen. Tegen iemand wiens been is geamputeerd, is het ook ongepast om te zeggen dat tijd zal kosten om er overheen te komen. Daar kom je dus nooit overheen. 22 jaar lang voor niets geleefd, dat krijgt zelfs een moordenaar niet als gevangenisstraf. Duidelijker is het om te stellen dat hij op een beestachtige wijze is besodemieterd, iets waar hij nooit overheen zal komen, maar waar hij wel mee zal moeten leren leven.

Ook het woord "boos" is veel te soft. Het voelt alsof je dood bent, alsof je voor niets hebt geleefd, alsof je niet meer bent dan een zak stront die langs de kant van de weg is gezet.
Je hebt niet 22 jaar voor niets geleefd. Als je al zulke termen wilt gebruiken dan alleen voor dat laatste jaar waarin zij grote twijfels had en dat niet geuit heeft.
Dat iemand dat zo snel erna een beetje zo voelt kan ik begrijpen, maar dat gaat echt wel over. Als dat bij jou niet het geval is zou ik er hulp bij zoeken...
pi_142381790
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 01:16 schreef kan_niet_meer het volgende:

Verder heeft ze me wederom een fijne dag bezorgt door via imessage te vragen of ik Donderdag ook even de kids de hele dag mee wou nemen.
Omdat ik al een afspraak had, begon ze te vragen hoe laat deze was. dat heb ik dus niet gemeld, want dat is niet haar zaak. Toen werd ze pissig omdat ik dwars deed.
Ik weet wel waarom ze wilt dat ik de kinderen de hele dag neem. Hij is namelijk van maandag tot vrijdag in Friesland bij zn ouders en heeft natuurlijk gevraagd dat ze langs kwam om haar voor te stellen.
Jij wou haar effe pesten zodat ze niet naar Friesland kon gaan.
En als tegenreactie gaat ze nu toch en laat de oudste lekker alleen thuis zonder je medeweten.

Actie=reactie
pi_142382721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:01 schreef tjolder het volgende:

[..]

Jij wou haar effe pesten zodat ze niet naar Friesland kon gaan.
En als tegenreactie gaat ze nu toch en laat de oudste lekker alleen thuis zonder je medeweten.

Actie=reactie
Dat begrijp ik ook. Maar als ze nou iemand ingelicht had, dan was er niets aan de hand.
Mara dat heeft ze dus niet gedaan.
Ze vroeg aan hem ga je mee, toen hij nee zei was ze weg.

Mij oudste ging niet mee omdat hij geen zin had om 2 uur in de auto te zitten.

Nadat hij me liet weten alleen te zijn heb ik hem opgehaald en naar mn tijdelijk adres gebracht.
Om 18.30 belde ze een keer om aan te geven dat ze nog onderweg was.

Pas om 19.40 was ze thuis. Een kind van 13 even alleen thuis laten is niet erg maar vanaf 10.00 tot 19.40 vind ik schandalig.
En niet omdat ze naar Fiesland was, maar gewoon omdat ik niet akkoord ga en nooit akkoord ging dat mijn kinderen zo lang alleen zijn, terwijl niemand op de hoogte is.

Ik heb haar broer en zus gebeld, zelfs aan de buurvrouw gevraagd. Niemand was benaderd.
Ik zei tegen haar als je iets wilt ondernemen dan moet je maatregelen nemen, dat heeft ze dus niet gedaan.

Dit heeft niets met haar en hem te maken, maar met mijn kinderen.

Ik ben er toch ook als ze moet werken? Laat ze toch ook niet alleen?
pi_142382955
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:20 schreef kan_niet_meer het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook. Maar als ze nou iemand ingelicht had, dan was er niets aan de hand.

Nadat hij me liet weten alleen te zijn heb ik hem opgehaald en naar mn tijdelijk adres gebracht.

Pas om 19.40 was ze thuis. Een kind van 13 even alleen thuis laten is niet erg maar vanaf 10.00 tot 19.40 vind ik schandalig.
En niet omdat ze naar Fiesland was, maar gewoon omdat ik niet akkoord ga en nooit akkoord ging dat mijn kinderen zo lang alleen zijn, terwijl niemand op de hoogte is.

Ik heb haar broer en zus gebeld, zelfs aan de buurvrouw gevraagd. Niemand was benaderd.
Ik zei tegen haar als je iets wilt ondernemen dan moet je maatregelen nemen, dat heeft ze dus niet gedaan.

Maar je zoon vond het vast tof, of niet?

Ik zou het heerlijk vinden, het rijk alleen. Vriendjes uitnodigen en het huis verbouwen *O*
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:32:27 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142383212
quote:
Er is nogal een verschil tussen een kind van 13 dat alleen thuis is terwijl de ouder(s) werkt/werken of een kind van 13 dat de verantwoording heeft over 2 jongere broertjes/zusjes.

Het eerste kan wel, het tweede kan niet.
Als ze moet werken ben jij er omdat het tweede niet kan, dat neemt niet weg dat de oudste nu prima alleen kan zijn.
Je krijgt ook geen kinderopvangtoeslag meer voor een 13-jarige, die wordt geacht alleen te kunnen zijn terwijl de ouders werken.... dat kan inclusief reistijd prima een tijdsspanne van 08.00 tot 17.40 uur zijn.

Maar waar is je oudste straks als jullie allebei werken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142383303
quote:

[..]

Maar dat heeft ze dus niet gedaan.

Ze heeft dat expres gedaan, heel goed wetende dat hij toch naar jou ging bellen.
En dat je dat "schandalig" ging vinden. Zuiver een reactie omdat jij niet op hun wilde passen.
pi_142383379
Dat denk ik niet omdat ze gister kwaad werd toen ze tegen hem zei dat ze naar Friesland gingen en hij zn telefoon pakte.
Toen kreeg hij gelijk over kwaad zich heen:je gaat zeker aan papa vertellen?
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:38:20 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142383451
Overigens vind ik wel dat je nu problemen aan het zoeken bent waar ze niet zijn, en het zou me niet eens verbazen als je oudste je min of meer expres op de hoogte heeft gebracht dat hij alleen thuis was.
Niet omdat hij je wilde zien, maar omdat hij kennelijk op een of andere manier ergens winst weet te behalen uit het feit dat zijn vader en moeder elkaar momenteel om alles dwarszitten, en helemaal om hem.

Je behandelt je zoon zelf als een halve volwassene als je je huwelijks problemen met hem bespreekt, dusdanig dat het kind in een loyaliteitsconflict terechtkomt, maar als zijn moeder hem als een 13-jarige behandelt en hem alleen thuis laat, dan is het ineens een probleem?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:40:22 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142383530
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:36 schreef kan_niet_meer het volgende:
Dat denk ik niet omdat ze gister kwaad werd toen ze tegen hem zei dat ze naar Friesland gingen en hij zn telefoon pakte.
Toen kreeg hij gelijk over kwaad zich heen:je gaat zeker aan papa vertellen?
Hij bespeelt jullie lekker.... hij wil niet mee naar Friesland, doet tegenover z'n moeder zelfs alsof hij dat gaat verklikken, en als ze hem dan niet dwingt maar zonder hem gaat, dan gaat hij jou bellen dat hij alleen thuis is.

Het is wel duidelijk wie de dirigent in dit verhaal is..... en de twee solisten maar denken dat het om hen draait |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142383736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij bespeelt jullie lekker.... hij wil niet mee naar Friesland, doet tegenover z'n moeder zelfs alsof hij dat gaat verklikken, en als ze hem dan niet dwingt maar zonder hem gaat, dan gaat hij jou bellen dat hij alleen thuis is.

Het is wel duidelijk wie de dirigent in dit verhaal is..... en de twee solisten maar denken dat het om hen draait |:(
Precies de zoon stookt het vuur op. Dit is zijn manier van omgaan met de situatie. Hij begint te puberen. Hij HAAT (on)bewust de nieuwe vriend want daardoor is zijn papa weg. Daarom is hij ook zo verscheurd als hij een leuke tijd geeft met de dude.

[ Bericht 3% gewijzigd door tjolder op 16-07-2014 23:56:25 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 00:07:01 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_142384595
TS, je zoon manipuleert en dat is ook niet gek, je moet als puber toch iets doen om nog aandacht te krijgen voor je eigen gevoel als je beide ouders alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Een kind van 13 kan makkelijk een dag alleen thuis zijn. Stel je niet aan zeg.
Je probeert je ex zwart te maken, da's alles.
Resistance is futile.
pi_142388588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit :Y
pi_142389117
quote:

[..]

Stel je aan zeg, ze vraagt notabene eerst of jij wilde oppassen, dan ga je dwars doen, en dan is zij de grote boeman. Die puber profiteert optimaal van jullie onvermogen dit samen te regelen, en is lekker een dagje alleen thuis, heerlijk op die leeftijd. Stiekem chippies eten en cola drinken. *O*
pi_142389137
En dan ook weer durven roepen 'ja maar, dít gaat om mijn kinderen!' Nee, dit gaat om jij die een stok ZOEKT om je ex mee te slaan, en die gepikeerd is dat je trucje om haar thuis te laten blijven niet gelukt is.

Wanneer ga je het nou eens minder emotioneel aanpakken? Dit is weer echt zo'n topic dat er 2 delen lang al één geluid klinkt van de FOK!kers hier, maar jij/jullie blijven lekker de boel frustreren naar elkaar toe, en dan verongelijkt doen als het klapt :')
pi_142390467
quote:

Zoals ik al eerder zei; Jij gaat niet meer over de tijd die zij met de kinderen doorbrengt. Jij hebt dus geen akkoord te geven. Jij bepaalt niet (meer) of zij dat nu wel of niet mag.

En achter haar rug om mensen gaan benaderen om je gelijk te halen? 8)7 Daarmee ga je echt een brug te ver. Ben je helemaal van het potje?

Jij wilt zelfs nog dat zij doet wat jij zegt;
quote:
Kap daar eens mee! Ze is je ex, niet je partner, niet je personeelslid en niet je slaafje. Ze is volledig vrij om haar eigen keuzes en beslissingen te maken en daar heb jij geen ene donder meer over te zeggen.

Het gaat dus helemaal niet over de kinderen maar over jouw controle dwang over haar.

En als zij werkt zijn er 3 kinderen alleen thuis waarvan 2 jonger dan 13. En dan nog is dat HAAR verantwoordelijkheid en niet de jouwe als jij op dat moment geen omgangstijd met de kinderen hebt.
pi_142390625
Hoe kom je er bij dat als zij werkt er drie kinderen alleen zijn? Wel lezen voor je de super ouder uithangt.

En verder heb ik niet iedereen benaderd om mijn gelijk te halen, maar alleen om te kijken of iemand op de hoogte was dat hij daar alleen zat.
Dat deed ik puur en alleen voor mn zoon.

Maar ja, jij maakt er weer uit dat ik haar wil controleren enz. Zal wel. Jij weet het beter, dus je zal wel gelijk hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')