Gewoon een factuur sturen...quote:Op zondag 6 juli 2014 12:38 schreef tweemeter het volgende:
Een jaar en nog wat maanden terug heb ik voor de grappige foto op Reddit gezet en deze is sindsdien overal wel te vinden. Nu zie ik die bepaalde foto af en toe voorbijkomen op Facebookpagina's van magazines enzovoort. Hierbij plaatsen ze vaak een watermerk van hun blad op mijn foto. Ik vroeg mij af of dit zo maar mag (aangezien het mijn foto is en niet hun foto) en wat hier de regels over zijn. Dit is slechts pure nieuwsgierigheid trouwens
quote:Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Een rekening sturen.
@nieuwschierigheid: welke foto?
Heb geen zin om een zuurpruim te zijn en ze foto te laten verwijderen aangezien ze toch geen kwaad in het zin hebben.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tegen hun zeggen dat het niet mag en jouw rechten claimen.
Dat is dus jouw keus, aangezien jij het auteursrecht hebt (denkt te hebben) mag het dus van de auteur.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:46 schreef tweemeter het volgende:
Heb geen zin om een zuurpruim te zijn en ze foto te laten verwijderen aangezien ze toch geen kwaad in het zin hebben.
Het is niet echt een groot blad. Dus zonde van mijn tijd.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:47 schreef mrPanerai het volgende:
gewoon rekening sturen, doen zij ook als je wat quote (zelfs met bronvermelding) .
??? Dus zij verdienen geld aan jouw foto, die ze gebruiken zonder jouw toestemming, zonder bronvermelding en jij doet niets?quote:
Ik vraag wel even of ze mijn naam willen vermelden oid. Dat is wel zo lief.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:48 schreef ADQ het volgende:
[..]
??? Dus zij verdienen geld aan jouw foto, die ze gebruiken zonder jouw toestemming, zonder bronvermelding en jij doet niets?
Die onderste is veel erger. Mijn foto zwerft wel rond op het internet, maar is vooral te vinden op gare websites.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:48 schreef d4v1d het volgende:
Leesvoer:
FOT / Website gebruikt mijn foto
WGR / Maltese krant gebruikt mijn foto
Deze zwerft inmiddels over het hele internetFOT / Foto is gebruikt zonder het te vragen
Het absolute minimum.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:50 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Ik vraag wel even of ze mijn naam willen vermelden oid. Dat is wel zo lief.
Ja het probleem is gewoon dat mijn foto via Reddit bij allemaal gare websites is gekomen en dat ze ongetwijfeld het daar hebben gevonden. Ik stuur ze wel een bericht en laat jullie wel weten hoe het afloop.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:52 schreef ADQ het volgende:
[..]
Het absolute minimum.
Ik heb al websites offline laten halen wegens ongeoorloofd gebruik van foto's van mij en kennissen.
gaat het dus uiteindelijk omquote:Op zondag 6 juli 2014 12:38 schreef tweemeter het volgende:
Nu zie ik die bepaalde foto af en toe voorbijkomen op Facebookpagina's van magazines enzovoort.
quote:
Nouja ze hebben 150.000 likes op Facebook, en 4500 mensen hebben mijn foto al geliked.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:25 schreef manifold het volgende:
Dus waar het in de OP nog ging om meerdere magazines
[..]
gaat het dus uiteindelijk om
[..]
Erg lelijk en als je de boven en onderkant eraf haalt is het weg. Daarnaast behoorlijk overbodig.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:26 schreef Littlerabbit het volgende:
Voor meer informatie/interesse in een eigen productie van de meester zijn eigen hand
Hier nog een kunstwerk van eerdergenoemd artiest.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Erg lelijk en als je de boven en onderkant eraf haalt is het weg. Daarnaast behoorlijk overbodig.
Als ik voor elke foto die ik van mijzelf op facebook of op fok staat een rekening moest sturen naar iedereen die ze heeft doorgelinkt naar andere websites kon ik een aardige cent bijverdienen.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef Nemephis het volgende:
Een rekening sturen.
@nieuwschierigheid: welke foto?
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Erg lelijk en als je de boven en onderkant eraf haalt is het weg. Daarnaast behoorlijk overbodig.
Die geknipte was eigenlijk het mooist, mogelijk moet je even overleggen over het auteursrecht dat jij hebt op die bewerking.quote:
We kunnen zijn vertegenwoordiger erbij halenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die geknipte was eigenlijk het mooist, mogelijk moet je even overleggen over het auteursrecht dat jij hebt op die bewerking.
Of je even door wil geven dat hij 'm nu niet meer zonder watermerk mag gebruiken, want da's nu van mij.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |