abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 14:24:00 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004657
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Verkrachtingswetten zijn ook arbitrair.
Nee. Verkrachtingswetten zijn er om het vrijwilligheidsprincipe te ondersteunen. Dat is de onderliggende filosofische reden voor de meeste criminaliteits wetgeving die we in dit land hebben ongeacht de origine en/of politieke redenen uit de tijd om de wetten op te stellen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_142004658
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het enige verschil dat ik kan zien tussen dat en dit is dat verkrachting een misdaad is.
In dit geval is er geen misdaad gepleegd. Dit was een vrijwillige transactie binnen een establishment. Hooguit kan je zeggen dat er wat arbitraire fatsoenswetten zijn geschonden.

Maar zelfs dan... dan worden verkrachtings-aanklachten dus een manier om mensen te slopen voordat hun schuld bewezen wordt als ze al schuldig zijn.

Dan is zo'n naming & shaming sessie ineens weer het probleem zelf ipv de verkrachting.
De fatsoenswetten boeien mij helemaal niets.

Van mij mag een meid aan 100000 lullen zuigen als ze dat wil. Het punt is alleen we dat de kans bestaat dat je dan op het internet komt. Met misschien zelfs naming & shaming. Eigen verantwoordelijkheid noem je dat.

Ik ben liberaal tot in het diepste van mijn ziel en vind dat heel veel moet mogen. Maar dat betekent niet dat je geen eigen verantwoordelijkheid meer hebt voor je daden.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:24:04 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004660
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. Er is geen objectieve, buitenmenselijke wet die zegt dat verkrachting fout is. Verkrachting is alleen fout omdat wij dat fout vinden. Dat is volledig arbitrair.
pi_142004695
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jawel. Er is geen objectieve, buitenmenselijke wet die zegt dat verkrachting fout is. Verkrachting is alleen fout omdat wij dat fout vinden. Dat is volledig arbitrair.
Aww gossie, deze denkwijze had ik ook toen ik 14 was.

Klinkt zo lekker rebels. Het punt is alleen dat moraliteit niet afhangt van een universeel iets .
  maandag 7 juli 2014 @ 14:25:56 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004725
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien heeft hij dat ook gedaan en is hij tot de conclusie gekomen dat het verantwoord en evenredig was.
Dan zit zijn morele kompas flink scheef. En dat is natuurlijk ook de reden dat hij dat heeft gedaan. En het is dus een prima moment om even aan te stippen dat dit soort gedrag -OOK - onwenselijk is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_142004731
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Ik heb het expliciet nergens over rechten en over bedreigingen. Dat is een hele scala aan andere morele problematiek die jij er nu bij sleept.
Expliciet niet nee. Impliciet wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 14:26:22 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 14:26:43 #207
400532 Forbry
Tja ...
pi_142004754
SpecialK ^O^ (ga niet al jouw posts quoten ;) ).
Tails tell tales
  maandag 7 juli 2014 @ 14:27:43 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004787
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Verkrachtingswetten zijn er om het vrijwilligheidsprincipe te ondersteunen. Dat is de onderliggende filosofische reden voor de meeste criminaliteits wetgeving die we in dit land hebben ongeacht de origine en/of politieke redenen uit de tijd om de wetten op te stellen.
Dat maakt ze niet minder arbitrair. We hebben besloten dat het vrijwilligheidsprincipe goed is, wat al een arbitraire keuze is. Dan hebben we nog arbitraire lijnen getrokken over wat wel en wat niet tot verkrachting hoort (bijv. penetratie). Tenslotte hebben we nog arbitraire lijnen getrokken over wat wel en wat niet vrijwillig is.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:27:48 #209
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004792
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De fatsoenswetten boeien mij helemaal niets.

Van mij mag een meid aan 100000 lullen zuigen als ze dat wil. Het punt is alleen we dat de kans bestaat dat je dan op het internet komt. Met misschien zelfs naming & shaming. Eigen verantwoordelijkheid noem je dat.

Ik ben liberaal tot in het diepste van mijn ziel en vind dat heel veel moet mogen. Maar dat betekent niet dat je geen eigen verantwoordelijkheid meer hebt voor je daden.
Waar zeg ik dat zij geen eigen verantwoordelijkheid heeft? Ik vind beide partijen verantwoordelijk voor hun daden. Jij lijkt echter compleet aan die namer&shamer voorbij te willen gaan. Ze mogen verder lekker doen wat ze willen maar ik vind die namer&shamer net even een smeriger spelletje spelen dan die meid. En dat zegt wat.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:28:49 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004829
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aww gossie, deze denkwijze had ik ook toen ik 14 was.

Klinkt zo lekker rebels. Het punt is alleen dat moraliteit niet afhangt van een universeel iets .
Precies. Alle moraliteit is inherent arbitrair en subjectief. Wat moreel goed is, hangt dus af van wat de meeste mensen vinden.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:29:43 #211
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004861
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat maakt ze niet minder arbitrair. We hebben besloten dat het vrijwilligheidsprincipe goed is, wat al een arbitraire keuze is. Dan hebben we nog arbitraire lijnen getrokken over wat wel en wat niet tot verkrachting hoort (bijv. penetratie). Tenslotte hebben we nog arbitraire lijnen getrokken over wat wel en wat niet vrijwillig is.
Er zijn hele goede filosofische redenen waarom het vrijwilligheidsprincipe een intersubjectieve moraliteit is. Lees wat Kant, Hume, misschien nog wat andere bronnen. Moraliteit is wazig maar niet zo volledig subjectief als jij het aan wilt stippen.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:30:04 #212
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004874
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:26 schreef Forbry het volgende:
SpecialK ^O^ (ga niet al jouw posts quoten ;) ).
:P
  maandag 7 juli 2014 @ 14:30:13 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004881
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan zit zijn morele kompas flink scheef. En dat is natuurlijk ook de reden dat hij dat heeft gedaan. En het is dus een prima moment om even aan te stippen dat dit soort gedrag -OOK - onwenselijk is.
Volgens jou zit z'n morele kompas flink scheef. Volgens jou is dit soort gedrag ook onwenselijk. Andere mensen vinden dat wellicht van niet. Hoe bepalen we nu wie er gelijk heeft?
pi_142004912
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies. Alle moraliteit is inherent arbitrair en subjectief. Wat moreel goed is, hangt dus af van wat de meeste mensen vinden.
Nee.

Dat ik zo kort antwoord is niet flauw bedoeld , het punt is alleen dat jij op een volledig anders naar moraliteit/ethiek kijkt dan ik.

Jij bent van het relativisme. Dat had ik ook toen ik 14 was, en ik weet nog hoe goed ik toen de meest perverse zaken goed kon praten door alles maar arbitrair, subjectief te noemen.

Toch iets: moraliteit gaat niet perse uit van de mening van de meerderheid. Het gaat vooral uit naar het functioneren van een samenleving.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:32:00 #215
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004936
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens jou zit z'n morele kompas flink scheef. Volgens jou is dit soort gedrag ook onwenselijk. Andere mensen vinden dat wellicht van niet. Hoe bepalen we nu wie er gelijk heeft?
Door de vraag te stellen. Wie doet de meeste schade toe? Jij zegt. Zij doet zichzelf de meeste schade toe maar daarmee ga je voorbij aan het morele agentschap van de namer&shamer.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:32:31 #216
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004953
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn hele goede filosofische redenen waarom het vrijwilligheidsprincipe een intersubjectieve moraliteit is. Lees wat Kant, Hume, misschien nog wat andere bronnen. Moraliteit is wazig maar niet zo volledig subjectief als jij het aan wilt stippen.
Ik heb geen tijd om even Kant en Hume te lezen. En intersubjectief is nog altijd niet objectief.
pi_142004993
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat zij geen eigen verantwoordelijkheid heeft? Ik vind beide partijen verantwoordelijk voor hun daden. Jij lijkt echter compleet aan die namer&shamer voorbij te willen gaan. Ze mogen verder lekker doen wat ze willen maar ik vind die namer&shamer net even een smeriger spelletje spelen dan die meid. En dat zegt wat.
Ik vind dat namer & shaming geen criminele daad is.
pi_142005012
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sterker nog, SpecialK's morele kompas wijkt af van die van anderen; hij vindt de namer&shamer moreel meer verwijtbaar dan de lullenzuigster. Wie heeft dan gelijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 14:37:13 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 14:35:12 #219
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142005037
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd om even Kant en Hume te lezen. En intersubjectief is nog altijd niet objectief.
Intersubjectief is het 'objectief' in de wereld van het methodologische naturalisme.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:35:32 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142005041
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.

Dat ik zo kort antwoord is niet flauw bedoeld , het punt is alleen dat jij op een volledig anders naar moraliteit/ethiek kijkt dan ik.

Jij bent van het relativisme. Dat had ik ook toen ik 14 was, en ik weet nog hoe goed ik toen de meest perverse zaken goed kon praten door alles maar arbitrair, subjectief te noemen.

Toch iets: moraliteit gaat niet perse uit van de mening van de meerderheid. Het gaat vooral uit naar het functioneren van een samenleving.
Dat je met relativisme de meest perverse zaken goed kunt praten, is geen argument tegen de juistheid van het relativisme.

Zoals ik al zei: moraliteit wordt bepaald door de mensen zelf. En menselijke meningen kunnen veranderen. Dus kan moraliteit niet objectief zijn, want objectieve dingen veranderen.
pi_142005044
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De namer&shamer heeft weliswaar onfatsoenlijk gehandeld, maar feit blijft dat diegene op basis van handelen van de lullenzuigster zijn acties heeft uitgevoerd. Had de lullenzuigster niet zo hard op zoveel lullen gezogen, was de namer&shamer niet in staat geweest aan naming en shaming te doen.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:35:56 #222
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142005050
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind dat beide acties geen criminele daden zouden moeten zijn. Dat heb ik al eerder aangegeven. Dat neemt niet weg dat ik toch meningen heb over beide acties. En dat ik de 2e actie net even onwenselijker vind.
pi_142005081
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat je met relativisme de meest perverse zaken goed kunt praten, is geen argument tegen de juistheid van het relativisme.

Zoals ik al zei: moraliteit wordt bepaald door de mensen zelf. En menselijke meningen kunnen veranderen. Dus kan moraliteit niet objectief zijn, want objectieve dingen veranderen.
En daarmee negeer je gewoon even de gehele biologie..

Want jaja, er zijn zelfs biologische redeneren die ons moreel-handelen kunnen verklaren.
pi_142005083
Zijn die jongens eigenlijk ook met naam en alles bekend gemaakt?

Snap niet hoe je je broek in een vol cafe omlaag durft te trekken voor zo'n dronken slet, maar ja.
pi_142005106
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind dat beide acties geen criminele daden zouden moeten zijn. Dat heb ik al eerder aangegeven. Dat neemt niet weg dat ik toch meningen heb over beide acties. En dat ik de 2e actie net even onwenselijker vind.
Wat wil je? je kan er pas iets tegen doen als je een van beide strafbaar stelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')