abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142004185
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:11 schreef SpecialK het volgende:

Ik vind naming & shaming geniepig en onwenselijk gedrag.
Prima, maar je stelt het hierboven wel gelijk aan crimineel gedrag. Dat is het niet.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:12:55 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004193
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je argumentum ad populum is belachelijk.

Als we dat consequent zouden toepassen dan zouden er nu pedofielen met autobanden om hun heen smeken om genade.
Nee, want er is een verschil tussen formele en informele sociale controle. Dingen verbieden en geweld (=het afpakken van mensenrechten) gebruiken om dat af te dwingen is voorbehouden aan de wet, dat wil zeggen de formele sociale controle.

Waar ik over spreek is informele sociale controle. Mensen vinden iets fout, maar niet zodanig fout dat het bestraft moet worden met geweld. Dat betekent niet dat ze hun afkeur niet ten sterkste kunnen laten merken, bijvoorbeeld door naming en shaming.

Oh, en een argumentum ad populum is hier gewoon op z'n plaats, omdat het gaat over wat het volk vindt, niet om een of ander objectief feit.
pi_142004205
En dat 'tweede kans' excuus kun je ook overboord flikkeren.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:13:15 #179
400532 Forbry
Tja ...
pi_142004206
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:10 schreef videonatic het volgende:

[..]

Ooooh flikker op, word wakker en kom die Hello Kitty kamer uit. Weet je hoe de wereld werkt? Als iemand iets walgelijks doet dan reageren mensen daarop. Zo werkt dit spelletje muts. Als jij massaal gaat lopen pijpen op de dansvloer voor een goedkoop drankje en helemaal yolo gaat krijg je dit over je heen, simpel. Is ook nodig om de samenleving en al die sletten in bedrang te houden. Naming en shaming is part of the game, wil je geen slachtoffer worden?

Heel simpel.

Pijp geen 20 man in de club.

Wijf.
God, wat sneu _O- _O- _O-
Tails tell tales
  maandag 7 juli 2014 @ 14:13:23 #180
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004212
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, maar je stelt het hierboven wel gelijk aan crimineel gedrag. Dat is het niet.
Ik heb expliciet aangegeven dat het mij niet om het criminele aspect gaat. Zou je aub de discussie niet onnodig willen vervuilen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_142004238
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:13 schreef Forbry het volgende:

[..]

God, wat sneu _O- _O- _O-
Jij weet niet hoe de wereld in elkaar steekt. Kom is uit je dorp.
pi_142004243
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zijn de 2 gedragingen in dit geval 1 verhaal waar zij volledig verantwoordelijk voor is en in een ander verhaal ineens 2 dingen die apart bekeken moeten worden?

Ik vind het 2 verhalen.
Omdat ze doelbewust hiervoor gekozen heeft. En zover ik weet is ze niet mentaal-gehandicapt, ze had dus kunnen weten dat naming & shaming de consequenties zijn..
  maandag 7 juli 2014 @ 14:14:30 #183
400532 Forbry
Tja ...
pi_142004270
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:13 schreef videonatic het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Tails tell tales
pi_142004289
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wat ik eerder al schreef dus: het ene kan je onfatsoenlijk vinden, het doet in wezen verder niemand kwaad. Het andere wel, namelijk het meisje in kwestie. Geen meten met twee maten dus.
Het meisje in kwestie stond al met haar gezicht herkenbaar op internet, de vraag is dus hoe ; 'schadelijk' je de name&shame actie vind en of je het al dan niet wil los zien van haar eigen acties. Al haar vrienden, familie en bekenden wisten allang dat zij het was die aan 23 lullen had gezogen in een cafe, daar was ze zelf bij, heeft ze zelf gedaan en kan ze dus alleen zichzelf de schuld van geven. Dat iemand daar een naampje bij plakt is een logisch gevolg van haar eigen actie natuurlijk; zulke dingen blijven anno 2014 nooit meer geheim, dat had ze kunnen weten.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:14:58 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004295
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat ze doelbewust hiervoor gekozen heeft. En zover ik weet is ze niet mentaal-gehandicapt, ze had dus kunnen weten dat naming & shaming de consequenties zijn..
Net zoals een random niet-politiek-correct gesprek in een kroeg naming & shaming consequenties kan hebben.

Wat dan nog? Het zijn 2 dingen die los van elkaar staan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_142004360
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Net zoals een random niet-politiek-correct gesprek in een kroeg naming & shaming consequenties kan hebben.

Nee, ik vind wel degelijk dat dat in bepaalde gevallen apart van elkaar bekeken moet worden.

Zo mag een verkrachter van mij met naam, adres op internet staan. Voor een verkrachtingsslachtoffer zou ik dat alleen weer erg lullig vinden.
pi_142004361
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
smileys, smileys, smileys.

Je weet 't stiekem wel :)
  maandag 7 juli 2014 @ 14:16:44 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142004368
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:13 schreef videonatic het volgende:

Kom komt uit hetzelfde dorp als Forbry?

En wat is bedrang?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142004387
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zijn de 2 gedragingen in dit geval 1 verhaal waar zij volledig verantwoordelijk voor is en in een ander verhaal ineens 2 dingen die apart bekeken moeten worden?

Ik vind het 2 verhalen.
Daar zit het verschil. Ik zie het als 1 verhaal.
pi_142004399
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hadden we door ja. :') :P
pi_142004426
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Grappig dat je dit aanhaalt. In jouw verhaal zou Geert Wilders geen recht hebben op beveiliging.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:18:40 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142004440
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:

Ik verwacht wel dat ze door drank tijdelijk zeer mentaal-gehandicapt was. Met je volle verstand ga je geen twintig halfzachte pikkies pijpen in een overvolle kroeg.
En weet je dat in deze day and age naming and shaming helaas een veelvoorkomend bijkomend effect is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 juli 2014 @ 14:19:40 #193
400532 Forbry
Tja ...
pi_142004487
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:16 schreef videonatic het volgende:

[..]

smileys, smileys, smileys.

Je weet 't stiekem wel :)
Dat ik jouw posts nogal lachwekkend vind? Niet bepaald stiekem. :)
Tails tell tales
  maandag 7 juli 2014 @ 14:19:44 #194
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004490
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik vind wel degelijk dat dat in bepaalde gevallen apart van elkaar bekeken moet worden.

Zo mag een verkrachter van mij met naam, adres op internet staan. Voor een verkrachtingsslachtoffer zou ik dat alleen weer erg lullig vinden.
Het enige verschil dat ik kan zien tussen dat en dit is dat verkrachting een misdaad is.
In dit geval is er geen misdaad gepleegd. Dit was een vrijwillige transactie binnen een establishment. Hooguit kan je zeggen dat er wat arbitraire fatsoenswetten zijn geschonden.

Maar zelfs dan... dan worden verkrachtings-aanklachten dus een manier om mensen te slopen voordat hun schuld bewezen wordt als ze al schuldig zijn.

Dan is zo'n naming & shaming sessie ineens weer het probleem zelf ipv de verkrachting.
pi_142004508
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik verwacht wel dat ze door drank tijdelijk zeer mentaal-gehandicapt was. Met je volle verstand ga je geen twintig halfzachte pikkies pijpen in een overvolle kroeg.
En weet je dat in deze day and age naming and shaming helaas een veelvoorkomend bijkomend effect is.
Mwau, als je echt dronken bent dan kun je niet zo consequent 23 keer netjes voorover buigen zonder eens te vallen hoor.

Ze was dus hoogstens aangeschoten. Nou, als je in een aangeschoten bui al de drang hebt om 23 mannen te pijpen dan mag je jezelf wel eens afvragen hoe het met je mentale capaciteiten zit.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:20:20 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004513
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het enige verschil dat ik kan zien tussen dat en dit is dat verkrachting een misdaad is.
In dit geval is er geen misdaad gepleegd. Dit was een vrijwillige transactie binnen een establishment. Hooguit kan je zeggen dat er wat arbitraire fatsoenswetten zijn geschonden.

Maar zelfs dan... dan worden verkrachtings-aanklachten dus een manier om mensen te slopen voordat hun schuld bewezen wordt als ze al schuldig zijn.

Dan is zo'n naming & shaming sessie ineens weer het probleem zelf ipv de verkrachting.
Verkrachtingswetten zijn ook arbitrair.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:21:30 #197
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004554
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat beide partijen hun eigen agentschap hebben. Jij denkt dat die namer&shamer een soort van levenloze consequentie is. De valse pitbull waarbij je in het kooitje bent gaan zitten.

Maar deze persoon was ook gewoon een mens die wel even na had kunnen denken of zijn acties wel even verantwoord en evenredit waren tov hetgeen hij heeft vastgelegd.
pi_142004578
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Verkrachtingswetten zijn ook arbitrair.
Nee.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:22:24 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142004586
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Grappig dat je dit aanhaalt. In jouw verhaal zou Geert Wilders geen recht hebben op beveiliging.
Nee. Ik heb het expliciet nergens over rechten en over bedreigingen. Dat is een hele scala aan andere morele problematiek die jij er nu bij sleept. Wederom discussievervuiling. Kap eens?
  maandag 7 juli 2014 @ 14:23:05 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142004615
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat beide partijen hun eigen agentschap hebben. Jij denkt dat die namer&shamer een soort van levenloze consequentie is. De valse pitbull waarbij je in het kooitje bent gaan zitten.

Maar deze persoon was ook gewoon een mens die wel even na had kunnen denken of zijn acties wel even verantwoord en evenredit waren tov hetgeen hij heeft vastgelegd.
Misschien heeft hij dat ook gedaan en is hij tot de conclusie gekomen dat het verantwoord en evenredig was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')