abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 14:53:34 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142005609
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Haha, sarcasme much..
Nee. Oprecht. Ik zie dit nooit op fok.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_142005623
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Oprecht. Ik zie dit nooit op fok.
Wat niet? :P
  maandag 7 juli 2014 @ 14:56:36 #253
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142005710
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat niet? :P
Mensen willen meestal heel zuur toch nog op een of andere manier een gelijkje proberen te halen. Ik heb daar zelf ook moeite mee dus vandaar respect.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 07-07-2014 15:13:13 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 7 juli 2014 @ 14:56:36 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142005711
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij denkt dat moraliteit een gift van god is? Moraliteit is een constructie die is ontstaan binnen een sociale diersoort met een duidelijk doel. Sociaal smeermiddel. En vanuit die constructie kan je enkele intersubjectieve waarheden extrapoleren.
Moraliteit is eerder ontstaan met het doel 'de diersoort beter aangepast maken', met welk doel alle evolutionair ontstane eigenschappen zijn ontstaan. Sociaal smeermiddel is daar slechts een onderdeel van.

Dat betekent evenwel niet dat dat ook het huidige doel van onze moraliteit moet zijn.
pi_142005731
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mensen die heel zuur toch nog op een of andere manier een gelijkje proberen te halen. Ik heb daar zelf ook moeite mee dus vandaar respect.
Bedankt.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:58:27 #256
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142005767
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, in een discussie moet je van elkaar leren, samen tot een punt komen enz.

Dat is onmogelijk met iemand die het relativisme aanhangt.
Als jouw punt is: 'moraliteit is niet relatief', terwijl mijn punt is: 'moraliteit is relatief', dan kun je me niet verbieden het relativisme aan te hangen. Dat zou mijn hele punt teniet doen.

Maar vertel eens, waarom zou je niets kunnen leren (of andersom) of tot een punt kunnen komen met iemand die het relativisme aanhangt?
pi_142005831
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als jouw punt is: 'moraliteit is niet relatief', terwijl mijn punt is: 'moraliteit is relatief', dan kun je me niet verbieden het relativisme aan te hangen. Dat zou mijn hele punt teniet doen.

Maar vertel eens, waarom zou je niets kunnen leren (of andersom) of tot een punt kunnen komen met iemand die het relativisme aanhangt?
Omdat iemand die het relativisme aanhangt niet denkt, redeneert.

Hij schreeuwt slechts "dat is relatief!", "dat is subjectief"! "dat is een mening! "....

Om op die manier kan je geen ethische conclusies trekken.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:02:36 #258
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142005893
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Moraliteit is eerder ontstaan met het doel 'de diersoort beter aangepast maken', met welk doel alle evolutionair ontstane eigenschappen zijn ontstaan. Sociaal smeermiddel is daar slechts een onderdeel van.

Dat betekent evenwel niet dat dat ook het huidige doel van onze moraliteit moet zijn.
"Beter aangepast" is binnen evolutie slechts code voor "schade beperkend of ontwijkend" vooral gezien onze moraliteit geen direct effect lijkt te hebben op andere diersoorten waarbij we onze moraliteit gebruiken om andere dieren af te troeven. Daar gebruiken we andere mentale capiteiten voor.

Net zoals de mond heeft moraliteit een duidelijk intersubjectief vindbaar doel:
- Je mond vul je met eten en drinken voor resources
- Moraliteit gebruik je indirect om interpersoonlijke situaties te beslechten door schade te voorkomen.

Die Spaanse uit de OP zal het wel eens zijn geweest met jouw relativistische theorien over de functie van evolutionaire bijproducten want zij heeft ook geprobeerd haar mond in te zetten voor functies waar het niet voor bedoeld is en kijk eens waar dat haar gebracht heeft.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:03:28 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142005926
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat iemand die het relativisme aanhangt niet denkt, redeneert.

Hij schreeuwt slechts "dat is relatief!", "dat is subjectief"! "dat is een mening! "....

Om op die manier kan je geen ethische conclusies trekken.
Je moet toch denken en redeneren om in te zien waarom iets relatief of subjectief is. Een goede kritiek zou dan ook zijn om aan te tonen dat er objectieve waarheden zijn (waarvan de relativist niet kan roepen: "dat is relatief" of iets dergelijks, tenminste, niet zonder de fout in te gaan) waarop ethiek gebouwd kan worden.

En het hele idee van relativisme is juist dat je geen (objectieve) ethische conclusies kunt trekken, dus om dat als tegenargument te gebruiken is een beetje slap.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:13:25 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142006284
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Beter aangepast" is binnen evolutie slechts code voor "schade beperkend of ontwijkend" vooral gezien onze moraliteit geen direct effect lijkt te hebben op andere diersoorten waarbij we onze moraliteit gebruiken om andere dieren af te troeven. Daar gebruiken we andere mentale capiteiten voor.
Nee, 'beter aangepast' is binnen de evolutie slechts code voor 'zo veel mogelijk zich voortplantende nakomelingen op de wereld zetten'. Als een diersoort door schade te ontvangen meer zich voortplantende nakomelingen kan krijgen, zal die diersoort die kant op evolueren.

quote:
Net zoals de mond heeft moraliteit een duidelijk intersubjectief vindbaar doel:
- Je mond vul je met eten en drinken voor resources
- Moraliteit gebruik je indirect om interpersoonlijke situaties te beslechten door schade te voorkomen.
Zowel de mond als moraliteit kunnen doelen hebben die door de vooruitgang der mensheid veranderen. De functie van de mond is nog niet geheel veranderd. De functie van de moraliteit kan wel al indringend veranderd zijn.
quote:
Die Spaanse uit de OP zal het wel eens zijn geweest met jouw relativistische theorien over de functie van evolutionaire bijproducten want zij heeft ook geprobeerd haar mond in te zetten voor functies waar het niet voor bedoeld is en kijk eens waar dat haar gebracht heeft.
Goeden garp.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:31:34 #261
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142006981
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, 'beter aangepast' is binnen de evolutie slechts code voor 'zo veel mogelijk zich voortplantende nakomelingen op de wereld zetten'. Als een diersoort door schade te ontvangen meer zich voortplantende nakomelingen kan krijgen, zal die diersoort die kant op evolueren.
Nee. Zo veel mogelijk voortplanting is niet altijd de meest optimale overlevingsstrategie. Zeker niet bij mensen. Sterker nog. Moraliteit is onlosmakelijk verbonden met een hoop gezooi rond onze voortplanting. Niet te veel, niet te weinig, niet te vroeg, niet te laat. Met de juiste persoon, op het juiste moment, in de juiste omgeving.

En als ik het heb over schade dan heb ik het niet per se aan directe lichamelijke schade aan het organisme maar ook over schade aan de kansen om voort te planten of schade aan de maatschappij. Moraliteit lijkt vooral maatschappij gericht te werken.

quote:
[..]

Zowel de mond als moraliteit kunnen doelen hebben die door de vooruitgang der mensheid veranderen. De functie van de mond is nog niet geheel veranderd. De functie van de moraliteit kan wel al indringend veranderd zijn.

[..]

Goeden garp.
Toon mij maar eens een situatie aan waar moraliteit structureel voor niet maatschappelijke doeleinden wordt ingezet. Of bedoel je iets anders?
  maandag 7 juli 2014 @ 15:36:53 #262
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_142007214
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:54 schreef snakelady het volgende:
Haar baas is wel tof overigens, die geeft er niks om en ze mag daar gewoon blijven werken.
Of hij hoopt er ook iets uit te krijgen natuurlijk maar hopelijk kan hij werk en prive daadwerkelijk apart zien.
Die wil nummertje 25 zijn..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  Moderator maandag 7 juli 2014 @ 15:39:20 #263
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_142007285
staan de jongens dan recht en knielt ze terwijl haar job doet? :@
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 7 juli 2014 @ 15:56:54 #264
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142007807
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Zo veel mogelijk voortplanting is niet altijd de meest optimale overlevingsstrategie. Zeker niet bij mensen. Sterker nog. Moraliteit is onlosmakelijk verbonden met een hoop gezooi rond onze voortplanting. Niet te veel, niet te weinig, niet te vroeg, niet te laat. Met de juiste persoon, op het juiste moment, in de juiste omgeving.
'Zo veel mogelijk zich voortplantende nakomelingen'. Als een mens 100 nakomelingen zou voortbrengen waarvan er 99 sterven aan tekorten, aan geweld, aan wat dan ook voordat ze zich voortplanten, is die mens evolutionair gezien succesvoller dan de mensen die 5 nakomelingen heeft waarvan er 3 zich voort kunnen planten.
quote:
En als ik het heb over schade dan heb ik het niet per se aan directe lichamelijke schade aan het organisme maar ook over schade aan de kansen om voort te planten of schade aan de maatschappij. Moraliteit lijkt vooral maatschappij gericht te werken.
Ja, maar moraliteit is in praktijk niet altijd gericht op het beperken van schade, noch op het optimaliseren van sociale contacten.

De moraliteit van de moderne westerse maatschappij staat lijnrecht tegenover de moraliteit van bijvoorbeeld de moderne islamitische maatschappij. Tenzij jij iets in hun context ziet wat ervoor zorgt dat twee uiteenlopende moraliteiten nodig zijn, kunnen die moraliteiten volgens mij niet allebei optimaal schade beperken of sociale contacten optimaliseren.
quote:
[..]

Toon mij maar eens een situatie aan waar moraliteit structureel voor niet maatschappelijke doeleinden wordt ingezet. Of bedoel je iets anders?
Dat zou een héél drastische verandering zijn, die ik niet snel zou zien gebeuren. Ik doel eerder op een verandering in maatschappelijk doel van moraliteit: van 'social lubricant' naar onderdrukkingsmiddel bijvoorbeeld, zoals je in sommige religies ziet.

Het is maar om aan te geven dat het doel van moraliteit kan verschillen en dat we dus geen intersubjectieve of semi-objectieve conclusies kunnen trekken uit dat doel.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:57:33 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142007826
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
staan de jongens dan recht en knielt ze terwijl haar job doet? :@
Nee, die jongens liggen op hun rug en zij wordt met een touw van de ene penis naar de andere getakeld.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:11:28 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142008205
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog, SpecialK's morele kompas wijkt af van die van anderen; hij vindt de namer&shamer moreel meer verwijtbaar dan de lullenzuigster. Wie heeft dan gelijk?
Door aan die 20 lullen te zuigen wordt niemand gekwetst, niemand houdt iets negatiefs over aan de daad zelf ( oke misschien een soa hier en daar maar dat risico nemen ze zelf).
Door te namen & shamen wordt iemand dus bewust gekwetst.Dat vind ik persoonlijk vele malen erger.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 juli 2014 @ 16:15:38 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142008353
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Door aan die 20 lullen te zuigen wordt niemand gekwetst, niemand houdt iets negatiefs over aan de daad zelf ( oke misschien een soa hier en daar maar dat risico nemen ze zelf).
Door te namen & shamen wordt iemand dus bewust gekwetst.Dat vind ik persoonlijk vele malen erger.
Wat zouden de gevolgen voor de samenleving zijn als we iedereen maar aan 24 lullen laten zuigen voor een fles drank? Zou de samenleving daar beter van worden, of slechter?
  maandag 7 juli 2014 @ 16:20:11 #268
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_142008502
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat zouden de gevolgen voor de samenleving zijn als we iedereen maar aan 24 lullen laten zuigen voor een fles drank? Zou de samenleving daar beter van worden, of slechter?
Volgens mij trek je dit een beetje uit zijn verband. Wat als :')
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  maandag 7 juli 2014 @ 16:21:18 #269
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142008542
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:20 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Volgens mij trek je dit een beetje uit zijn verband. Wat als :')
Hoezo trek ik dit uit z'n verband? Ik vraag me slechts af of het alternatief beter is dan de huidige situatie.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:21:47 #270
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_142008559
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen effect zal hebben, de meerderheid wil nog steeds geen 20 slappe lullen gaan pijpen in de kroeg.
Het is een voorval geweest, niet slim van haar maar om haar nu aan de schandpaal te gaan nagelen vind ik overdreven.
In de tijd dat er nog geen sociale media bestond en dus ook geen naming & shaming in dit formaat waren vrouwen ook niet collectief aan het multipijpen in de bar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 juli 2014 @ 16:23:36 #271
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_142008616
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoezo trek ik dit uit z'n verband? Ik vraag me slechts af of het alternatief beter is dan de huidige situatie.
Een alternatief waar helemaal geen spraken van is.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  maandag 7 juli 2014 @ 16:23:38 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142008618
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen effect zal hebben, de meerderheid wil nog steeds geen 20 slappe lullen gaan pijpen in de kroeg.
Het is een voorval geweest, niet slim van haar maar om haar nu aan de schandpaal te gaan nagelen vind ik overdreven.
In de tijd dat er nog geen sociale media bestond en dus ook geen naming & shaming in dit formaat waren vrouwen ook niet collectief aan het multipijpen in de bar.
De meerderheid wil dat niet, omdat er een sterke afkeuring voor bestaat: doe je het wel, dan word je op internet genamed en geshamed. Als die sociale druk wegvalt, en het totaal niet meer afkeurenswaardig is om 20 slappe lullen te pijpen, blijft het dan bij 'een voorval'?
  maandag 7 juli 2014 @ 16:24:18 #273
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142008640
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:23 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Een alternatief waar helemaal geen spraken van is.
Precies, daarom ook het 'wat als'. Maar als we ons afvragen of de huidige situatie wel de beste is, moeten we ook even naar het alternatief kijken.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:24:19 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142008641
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De meerderheid wil dat niet, omdat er een sterke afkeuring voor bestaat: doe je het wel, dan word je op internet genamed en geshamed. Als die sociale druk wegvalt, en het totaal niet meer afkeurenswaardig is om 20 slappe lullen te pijpen, blijft het dan bij 'een voorval'?
Als het niet meer afkeurenswaardig is, is er toch geen probleem?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:25:47 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142008695
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het niet meer afkeurenswaardig is, is er toch geen probleem?
Nou ja, als het maatschappelijk ontwrichtend blijkt te werken dat mensen zodanig promiscue zijn dat ze zonder blikken of blozen 20 vreemden pijpen voor een fles drank, dan is het wel een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')