Alles! Waarom zou het niet kunnen werken?quote:
Jaquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Kinderen worden niet-gelovig ofzoiets.
Ja, maar -zoals ik al zei- hij is wel vaker bezig met meisjes.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of het nou werkt of niet, er zijn genoeg voorbeelden van moslims die niet-gelovigen trouwen - dus wel serieus zijn.
Hahah echt een tatta reactie.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja... omg ik wilde haar toen slaan.
Jeetjequote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er mis met haar was volgens jij...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze vond mn moeder een zeikwijf. En nog wat dingen die ik prive hou.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:04 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er mis met haar was volgens jij...
Jij denkt zoiets van ''liefde overwint alles''?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alles! Waarom zou het niet kunnen werken?Alleen omdat het geloof?
En de kinderen?
Jeetje.
[..]
JaWellicht wel
Ja was ie wel... maar de verschillen in cultuur manquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahah echt een tatta reactie.
Was je broer wel serieus met haar?
Alleen omdat het geloof? Dat is het hele punt juist; dat het nageslacht moslim blijft.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alles! Waarom zou het niet kunnen werken?Alleen omdat het geloof?
En de kinderen?
Jeetje.
[..]
JaWellicht wel
Sorry, door de honger zie ik niet zo goed en denk ik niet zo helder.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze vond mn moeder een zeikwijf. En nog wat dingen die ik prive hou.
Volgens jou btw ..
Is daar iets fout aan dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:07 schreef darkmond het volgende:
[..]
Jij denkt zoiets van ''liefde overwint alles''?
Ik blijf (hoop ik) mijn hele leven een moslim, en wil mijn kinderen ook zodanig gaan opvoeden. Bepaalde dingen van islam en ook de cultuur die ik heb meegekregen matchen gewoon niet met een Nederlandse (in de meeste gevallen).
Straks krijg ik een dochter. Haar moeder is atheïst en kleedt zich op een manier die binnen de islam niet echt als goed beschreven wordt. Hoe zorg je er dan voor dat je dochter uit vrije wil zich op een bepaalde manier kleedt? Het is haar moeder en haar voorbeeld...
nr hem?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja was ie wel... maar de verschillen in cultuur man![]()
Zoals bij ons thuis komen en gelijk nr hem ipv ons te begroeten.
Ja jeetje man.quote:
Ja klopt. Waarom zouden de kinderen daar niet zelf voor kunnen kiezen? Stel de vader is niet gelovig en de moeder wel. Volgens de koran is dat echt een no-go. Maar waarom zouden de kinderen ongelovig worden als de moeder JUIST gelovig is?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Alleen omdat het geloof? Dat is het hele punt juist; dat het nageslacht moslim blijft.
En hoe is het afgelopen?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja was ie wel... maar de verschillen in cultuur man![]()
Zoals bij ons thuis komen en gelijk nr hem ipv ons te begroeten.
Je kinderen kunnen altijd ongelovig worden ongeacht hoe je ze opvoedt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:07 schreef darkmond het volgende:
[..]
Jij denkt zoiets van ''liefde overwint alles''?
Ik blijf (hoop ik) mijn hele leven een moslim, en wil mijn kinderen ook zodanig gaan opvoeden. Bepaalde dingen van islam en ook de cultuur die ik heb meegekregen matchen gewoon niet met een Nederlandse (in de meeste gevallen).
Straks krijg ik een dochter. Haar moeder is atheïst en kleedt zich op een manier die binnen de islam niet echt als goed beschreven wordt. Hoe zorg je er dan voor dat je dochter uit vrije wil zich op een bepaalde manier kleedt? Het is haar moeder en haar voorbeeld...
Nee, natuurlijk. Liefde kan ontstaan zonder geloof. Ik wordt ook weleens dol verliefd op een Nederlands meisje, dat bovendien gewoon atheïst is. Maar een man hoort zich te leiden door zijn hersens en niet alleen zijn hart. Die liefde gaat na een tijdje wel over en dan komen irritaties en zie je de grote verschillen. In de meeste gevallen wordt het gewoon een scheiding door de te grote verschillen, en mooi is dat dan als je kinderen hebt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Is daar iets fout aan dan?Als een moslim een moslima trouwt, ontstaat er ook een liefde uiteindelijk toch?
Dus waarom zou dat tussen een niet-moslim en een moslim niet kunnen ontstaan/bestaan? Of houdt alleen het geloof de man-vrouw samen?
En kinderen, tja.
Ik heb hier een vraagje over. Stel je kind wordt ongelovig. Is het dan de fout van de ouders of is het kind van de duivel? Serieuze vraag dit.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je kinderen kunnen altijd ongelovig worden ongeacht hoe je ze opvoedt.
Je wil die kans toch niet alleen maar vergroten?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je kinderen kunnen altijd ongelovig worden ongeacht hoe je ze opvoedt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |