Een legging als broek dragen is een slechte kledingkeuze, een nazi uniform tijdens de nationale dodenherdenking is moedwillig beledigen, shockeren en provoceren.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Stoer man. Grappig hoe je het strafboek uit je hoofd kent, maar alsnog een gewelddadige gek bent die mensen in de gevangenis wil gooien vanwege slechte kledingkeuze.
Is dat verboden dan? En dan bedoel ik niet wettelijk, maar meer of er ook mensen om die reden worden veroordeeld?quote:Op zondag 6 juli 2014 14:20 schreef datismijnmening het volgende:
moedwillig beledigen, shockeren en provoceren.
dat het betrekken van de voormalige agressor bij een herdenking not-done is.quote:
Dat doet men dan ook niet bij de herdenking...quote:Op zondag 6 juli 2014 15:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
dat het betrekken van de voormalige agressor bij een herdenking not-done is.
Dat willen ze welquote:Op zondag 6 juli 2014 20:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat doet men dan ook niet bij de herdenking...
Blijkbaar wel, zwarten piet moet weg omdat het "beledigend" zou zijnquote:Op zondag 6 juli 2014 15:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Is dat verboden dan? En dan bedoel ik niet wettelijk, maar meer of er ook mensen om die reden worden veroordeeld?
Ik lees van niet, dus waar baseer jij je op?quote:
Dan moeten ze het verkleden als zwarte piet strafbaar stellen, want anders gaat het niet verboden worden.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, zwarten piet moet weg omdat het "beledigend" zou zijn
quote:Op zondag 6 juli 2014 20:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat doet men dan ook niet bij de herdenking...
In duitse uniformen meelopen is niet betrekken?quote:Burgemeester Ina Adema liet eerder aan Omroep Brabant weten nog geen beslissing te hebben gemaakt over het wel of niet toelaten van Duitse uniformen.
De 'Wehrmachtsoldaten' hebben een eigen plek op het terrein in Crailo. Ze zullen wél meedoen aan het schijngevecht tegen de geallieerden, maar lopen niet mee in de vrijheidsoptocht.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:31 schreef DroogDok het volgende:
In duitse uniformen meelopen is niet betrekken?
Als het nou om het naspelen van een veldslag gaat is het een heel ander verhaal, maar bij een herdenking is het vooral vreemd een agressor mee te laten doen.
Dat gaat over een hele andere herdenking, namelijk die van Bussum.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 'Wehrmachtsoldaten' hebben een eigen plek op het terrein in Crailo. Ze zullen wél meedoen aan het schijngevecht tegen de geallieerden, maar lopen niet mee in de vrijheidsoptocht.
Ok. Maar kan iemand mij dan even duidelijk maken wat er in casu speelt.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:18 schreef manifold het volgende:
Dat gaat over een hele andere herdenking, namelijk die van Bussum.
Probleem is dan alleen dat een gemeente een herdenking organiseert voor zijn burgers, niet voor de eer en glorie van de burgemeester.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok. Maar kan iemand mij dan even duidelijk maken wat er in casu speelt.
Sowieso vind ik (in zijn algemeenheid) dat als bepaalde mensen iets willen herdenken met anderen dat ze daar lekker vrij in zijn. Waar iedereen zich toch altijd mee meent te moeten bemoeien... Het is toch de organisatie die zoiets bepaalt en als het je niet zint... doe dan niet mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |