Er wordt nergens gedreigd met geweld, jij bent toch echt degene die daar zelf mee komt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:11 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat dacht je dat de antifascisten met "ernstige gevolgen" bedoelen? Een schadeclaim
Niet? Dus het feit dat die linksisten zo fervent tegen 'nazi-uniformen' bij herdenkingen en zulks zijn heeft niets met het imago van de Duitsers te maken? Zolang iemand geen SS-uniform draagt met alles er op en er aan is er toch niets aan de hand?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:09 schreef manifold het volgende:
[..]
Daar gaat het topic, de discussie, en het nieuwsbericht totaal toch niet over?
Maar ook tegen racisme en alles wat te maken heeft met buitenlanders is racistisch dus dit was een behoorlijk dilemma voor die kortzichtige nazi's-in-spé.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf toch antifa's? Ageren toch tegen alles wat fascistisch is?
Oh ja, hebt minimaal een IQ van 25 nodig om dit te kunnen begrijpen, ik neem jou dus niets kwalijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:13 schreef manifold het volgende:
[..]
Er wordt nergens gedreigd met geweld, jij bent toch echt degene die daar zelf mee komt.
Jij denkt serieus dat deze mensen (of linksisten zoals jij het noemt) tegen Duitsers zijn? Hoe verkeerd kun je het hebben, het gaat hier om extreem rechts en neonazisme.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:14 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Niet? Dus het feit dat die linksisten zo fervent tegen 'nazi-uniformen' bij herdenkingen en zulks zijn heeft niets met het imago van de Duitsers te maken? Zolang iemand geen SS-uniform draagt met alles er op en er aan is er toch niets aan de hand?
Binnen twee reacties al op de persoon gaan spelen, maakt je punt inderdaad veel sterker ja.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:19 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh ja, hebt minimaal een IQ van 25 nodig om dit te kunnen begrijpen, ik neem jou dus niets kwalijk.
Waarom zouden die naar een herdenking komen in uniform? Omdat het kan? Ik vind dat nogal sterk. En dan nog moet het kunnen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:22 schreef manifold het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat deze mensen (of linksisten zoals jij het noemt) tegen Duitsers zijn? Hoe verkeerd kun je het hebben, het gaat hier om extreem rechts en neonazisme.
Ik meen het echt. Als je niet bekend bent met de methodes waarmee die gasten problemen "oplossen" dan mis je een stukje algemene ontwikkeling.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:23 schreef manifold het volgende:
[..]
Binnen twee reacties al op de persoon gaan spelen, maakt je punt inderdaad veel sterker ja.
Daar verschillen we dan van mening, ik vind het aangrijpen van een Tweede Wereldoorlog herdenking als gelegenheid om extreemrechtse ideeën te uiten smakeloos, kwetsend, en ongepast.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Waarom zouden die naar een herdenking komen in uniform? Omdat het kan? Ik vind dat nogal sterk. En dan nog moet het kunnen.
Blijkbaar heb jij een beeld van elke antifascist als bivakmutsdragende kraker die uit is op geweld en rellen, waarbij ik daar anders over denk. Als jij dat als een gebrek aan algemene ontwikkeling ziet of een IQ van minder dan 25 en dat graag roept moet je dat vooral doen, maar nogmaals, het maakt je verhaal er inhoudelijk allesbehalve sterker op.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:28 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik meen het echt. Als je niet bekend bent met de methodes waarmee die gasten problemen "oplossen" dan mis je een stukje algemene ontwikkeling.
Dus een herdenking in uniform bijwonen namens de gevallen soldaten is extreemrechts aanprijzen? Zo zie ik dat niet helemaal. Maar ik snap dat het een hellend vlak is.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:28 schreef manifold het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening, ik vind het aangrijpen van een Tweede Wereldoorlog herdenking als gelegenheid om extreemrechtse ideeën te uiten smakeloos, kwetsend, en ongepast.
Ik denk dat je die gevallen soldaten uberhaupt niet eert door het uniform te dragen wat staat voor het regime en ideologie dat hen ook de dood ingejaagd heeft.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:34 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dus een herdenking in uniform bijwonen namens de gevallen soldaten is extreemrechts aanprijzen? Zo zie ik dat niet helemaal. Maar ik snap dat het een hellend vlak is.
Geldt dit niet vooral voor de SS en zulks? De wehrmacht was gewoon de landmacht van die tijd.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:37 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik denk dat je die gevallen soldaten uberhaupt niet eert door het uniform te dragen wat staat voor het regime en ideologie dat hen ook de dood ingejaagd heeft.
Openbare uitingen van Nazi symboliek zou wat mij betreft verboden mogen worden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
het gaat erom of je de wet overtreedt, zo niet dan moeten men vrij zijn te dragen wat men wil. Dreigen met geweld is onacceptabel.
Verbieden is nooit een oplossing.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Openbare uitingen van Nazi symboliek zou wat mij betreft verboden mogen worden.
Zeker nu ze ook Zwarte Piet willen verbieden
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:53 schreef manifold het volgende:
[..]
Want een kruisje en een opel zijn ook echt vergelijkbaar met Duitse uniformen, SS tekens, rune symbolen, hakenkruizen en de hitlergroet ja...
Je maakt je onderbouwing er met elke reactie minder sterk op, is op zich ook heel knap.
En wat is het precies wat ik doe waardoor ik "gekken belangrijk maak" en "andere mensen die verder in hun ontwikkeling zijn" in hun vrijheid beperk?
Het is een bond van oud-verzetstrijders, dus dat wordt grof geweld met die rollators en vieze bejaardenscheten.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:28 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik meen het echt. Als je niet bekend bent met de methodes waarmee die gasten problemen "oplossen" dan mis je een stukje algemene ontwikkeling.
Want hij heeft geen punt? Waar waren de 'antifascisten' bij de pro-ISIS demonstratie?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moet jij niet op de Telegraafwebsite reageren, tussen je geestverwanten? Geen antifascistische krant overigens, toen niet en nu nog steeds niet.
Inhoudelijk reageren is lastig als je niet weet wat je moet zeggen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want hij heeft geen punt? Waar waren de 'antifascisten' bij de pro-ISIS demonstratie?
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er wordt trouwens niet met geweld gedreigd maar met juridische stappen
Jij wil mensen ontvoeren of bestelen omdat ze een verkeerde geometrische tekening bezitten. Wat de f*ck is er mis met mensen op dit forum?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Er wordt trouwens niet met geweld gedreigd maar met juridische stappen
Staat gewoon in het artikelquote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:14 schreef MisterCe het volgende:
[..]Ja die antifascisten staan bekend om hun vreedzame oplossingen.
Ontvoeren en bestelen???quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij wil mensen ontvoeren of bestelen omdat ze een verkeerde geometrische tekening bezitten. Wat de f*ck is er mis met mensen op dit forum?
Ontvoeren = oppakken en opsluitenquote:Op zondag 6 juli 2014 01:37 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ontvoeren en bestelen???![]()
Ik zei strafbaar stellen
Nee, omdat het bewust andere mensen kwetst en beledigt die op dat moment op hun zwakst zijn.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ontvoeren = oppakken en opsluiten
Bestelen = een boete geven
Omdat ze een symbool voeren dat jij liever niet ziet? Serieus? Eens met Brum_brum hierover.
Want? Wat is het plan dan?quote:Op zondag 6 juli 2014 09:03 schreef DroogDok het volgende:
Puntje bij paaltje hebben ze natuurlijk wel gelijk.
Er zijn maar weinig mensen die zich veilig zouden voelen als de antifascisten dit over hun zou zeggen. Als de neonazi's met demonstraties en meer zouden dreigen voor jouw huis zou je dan de politie alarmeren?quote:
Als je iets strafbaar maakt moet de politie geld afpakken of mensen tegen hun wil meenemen. In dit geval voor een misdaad zonder slachtoffers. Als je buurman het zou doen dan is het bestelen en ontvoering, maar geef die buurman een gekke pet en de wat simpelere medemens ziet het als iets normaals.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:37 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ontvoeren en bestelen???![]()
Ik zei strafbaar stellen
Nee, ten eerste kan hij blijkbaar niet lezen. En ten tweede is het van dat standaard domme geblaat tegen alles wat maar enigzins links lijkt zoals we dat van de Telegraafreaguurders kennen. Dat vind ik ironisch, omdat de Telegraaf niet veranderd is en te mennen volk ook niet echt slimmer is geworden. Hij is hier dan ook niet de enige die er als de kippen bij is om bij te dragen aan een imago van zwakbegaafdheid van anti-antifascisten.quote:
Antifa is net zulk tuig als extreemrechts. En alle andere extreme stromingen die menen dat verstoringen van de openbare orde, bedreigingen en andere vormen van (in)direct geweld nodig zijn om hun standpunt kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:01 schreef manifold het volgende:
[..]
Nou inderdaad wat een gespuis met hun
[..]
Geweldige onderbouwing, chapeau.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:03 schreef DroogDok het volgende:
Puntje bij paaltje hebben ze natuurlijk wel gelijk.
quote:Op zondag 6 juli 2014 09:55 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die zich veilig zouden voelen als de antifascisten dit over hun zou zeggen. Als de neonazi's met demonstraties en meer zouden dreigen voor jouw huis zou je dan de politie alarmeren?
[..]
Als je iets strafbaar maakt moet de politie geld afpakken of mensen tegen hun wil meenemen. In dit geval voor een misdaad zonder slachtoffers. Als je buurman het zou doen dan is het bestelen en ontvoering, maar geef die buurman een gekke pet en de wat simpelere medemens ziet het als iets normaals.
Ik niet.
In plaats van uitleggen waarom het normaal is om iemand te ontvoeren voor een tekening kom je met dit soort plaatjes. Hoe triest kun je wezen?quote:
Omdat het geen ontvoeren is domme doosquote:Op zondag 6 juli 2014 11:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In plaats van uitleggen waarom het normaal is om iemand te ontvoeren voor een tekening kom je met dit soort plaatjes. Hoe triest kun je wezen?
Nog een keertje. Moordenaar heeft slachtoffer. Tekening heeft geen slachtoffer. Kinderverkrachter heeft slachtoffer. Iemand met lelijke kleding aan slachtoffert niemand. Moordenaar in Noord Korea opsluiten goed. Iemand met andere mening dan de grote leider van NK opsluiten slecht. Moordenaar opgepakt. Persoon met mening ook, maar hij heeft geen slachtoffer dus ik beestje bij de naam noemen. Persoon met mening is dus ontvoerd. Ik hetzelfde toepassen op misdadigers zonder slachtoffers in Nederland.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:10 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat het geen ontvoeren is domme doos
Of vind je dat moordenaars en kinderverkrachters ook "ontvoerd" worden
Wie ben jij om te bepalen of er wel of geen slachtoffer isquote:Op zondag 6 juli 2014 12:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nog een keertje. Moordenaar heeft slachtoffer. Tekening heeft geen slachtoffer. Kinderverkrachter heeft slachtoffer. Iemand met lelijke kleding aan slachtoffert niemand. Moordenaar in Noord Korea opsluiten goed. Iemand met andere mening dan de grote leider van NK opsluiten slecht. Moordenaar opgepakt. Persoon met mening ook, maar hij heeft geen slachtoffer dus ik beestje bij de naam noemen. Persoon met mening is dus ontvoerd. Ik hetzelfde toepassen op misdadigers zonder slachtoffers in Nederland.
Wie ben jij om te bepalen welke kleding wel en niet is toegestaan? Iemand die rustig rondloopt in een nazi uniform gebruikt geen geweld, de agenten die hem vervolgens afvoeren wel. De vermeende misdaad kan dus nooit erger zijn dan jouw Endlösung.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of er wel of geen slachtoffer is
Dank voor deze toelichting.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:13 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)rap%20opvoeren%22%20
http://bussumbridgehead.nl/index
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)glas+water%26quot%3B
Tjongggee wat een overdrijven allemaal.
antifascisme is belangrijk en zo moet men een democratie bouwen en bewaken.
Maar deze bond overdrijft. Net zoals een aantal fokkers die deze bond verketteren.
Wordt eens nuchter, mensen.
ps.... deze kwestie speelde begin mei..
Niet, maar het is wel wettelijk verboden om opzettelijk te beledigen.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen welke kleding wel en niet is toegestaan? Iemand die rustig rondloopt in een nazi uniform gebruikt geen geweld, de agenten die hem vervolgens afvoeren wel. De vermeende misdaad kan dus nooit erger zijn dan jouw Endlösung.
De vrijheid om anders te zijn dan de rest van de groep vieren en verdedigen door ongewensten op te pakken. datisjouwmening
Nee het is wettelijk verboden om opzettelijk leugens over mensen de wereld in te slingeren. Als ik tegen jou zeg dat je een klootzak bent is er geen agent die me komt halen. Als ik tegen je buren ga zeggen dat je mijn zoontje hebt betast dan komen ze wel. In voorbeeld 1 beledig ik je wel, maar spreek ik de waarheid. Er is dus geen slachtoffer. In voorbeeld 2 is het een leugen die ik aan het verspreiden ben met als doel anderen tegen je op te zetten. Dan ben je dus wel een slachtoffer.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet, maar het is wel wettelijk verboden om opzettelijk te beledigen.
quote:Op zondag 6 juli 2014 12:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee het is wettelijk verboden om opzettelijk leugens over mensen de wereld in te slingeren. Als ik tegen jou zeg dat je een klootzak bent is er geen agent die me komt halen. Als ik tegen je buren ga zeggen dat je mijn zoontje hebt betast dan komen ze wel. In voorbeeld 1 beledig ik je wel, maar spreek ik de waarheid. Er is dus geen slachtoffer. In voorbeeld 2 is het een leugen die ik aan het verspreiden ben met als doel anderen tegen je op te zetten. Dan ben je dus wel een slachtoffer.
Art. 266 lid 1 Sr.quote:Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Stoer man. Grappig hoe je het strafboek uit je hoofd kent, maar alsnog een gewelddadige gek bent die mensen in de gevangenis wil gooien vanwege slechte kledingkeuze.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |