3 generaties is te veel?, ik word er gewoon echt boos van dat mensen zeggen: "Ja mijn over over over groot ouders die waren slaven dus daarom moet ik geld krijgen" wtf.. je hebt zelf niks meegemaakt ga normaal doen en verder met je leven.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:01 schreef Romanus het volgende:
Kan er geen wet komen dat er 3 generaties na het gedane leed geen herstelbetalingen meer geëist kunnen worden?
Zo ging het in Europa ten tijde van de industriële revolutie ook. Die landen zijn nog in ontwikkeling en de veranderingen zullen op dat vlak vanzelf komen.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Heb je ooit docu gezien van kinderen jonger dan 10 jaar in India. Tja die krijgen net genoeg loon om hun eten te betalen. Meer ook niet. Dan heb ik het niet eens over de erbarmelijke omstandigheden. Die komen de fabriek niet eens uit.
Erger dan slavernij zelfs. Je bent verantwoordelijk voor slaven. Het afschaffen van slavernij diende het doel dat je minder kosten zou hebben (vooral fabrieken, zeker met wisselende vraag, vonden dat handig). Dat zie je nu heel duidelijk: veel kleding (Primark b.v.) wordt geproduceerd door mensen die daarmee onvoldoende verdienen voor hun levensonderhoud.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:21 schreef Cherna het volgende:
Dit.
Ik neem aan dat velen nu in kleding rondlopen gemaakt door kinderen. Ook een vorm van slavernij.
Misschien is een tegenclaim voor de vervoerskosten van de VOC een optie?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:28 schreef Intrepidity het volgende:
Volgensmij hebben ze het beter dan dat ze het ooit gehad zouden hebben als ze in Afrika gebleven waren. Een bedankje zou wel op z'n plaats zijn..
Wie is ze?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:28 schreef Intrepidity het volgende:
Volgensmij hebben ze het beter dan dat ze het ooit gehad zouden hebben als ze in Afrika gebleven waren. Een bedankje zou wel op z'n plaats zijn..
Omdat er een groep is die dit wil, zijn alle nakomelingen hier schuldig aan?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:35 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nakomelingen van slaven in het algemeen.
Misschien doe je er goed aan mijn post minder serieus te nemen.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:36 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Omdat er een groep is die dit wil, zijn alle nakomelingen hier schuldig aan?
quote:Op maandag 7 juli 2014 09:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Misschien doe je er goed aan mijn post minder serieus te nemen.
https://www.google.nl/search?q=sarcasme&oq=sarcasme
In de VS hebben indianenstammen een riante belastingvrijstelling waar ze behoorlijk goed aan verdienen.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:33 schreef anonymoussie het volgende:
Zo zouden de afstammelingen van de indianen ook recht hebben op een schadeclaim.
quote:Op maandag 7 juli 2014 09:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In de VS hebben indianenstammen een riante belastingvrijstelling waar ze behoorlijk goed aan verdienen.
quote:Op maandag 7 juli 2014 09:55 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Zouden de Amerikanen hier ontdaan over zijn?
Wij? de indianen?quote:Op maandag 7 juli 2014 10:06 schreef NightH4wk het volgende:
Gewoon een enkeltje Afrika geven. Dan maken wij van Suriname weer een mooi land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |