quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:41 schreef oheng het volgende:
Wat een onzin, je gaat toch niet 2 keer voor hetzelfde product betalen?
Knappe post dit. Veel racistischer vind je ze niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zwarte Piet is niet gewenst maar wel voor Sinterklaas spelenlijken wel joden die in de slachtofferrol kruipen wanneer het hun uitkomt
Zit werkelijk geen enkel racistisch element in die post.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knappe post dit. Veel racistischer vind je ze niet.
En iemand strafbaar stellen voor iets wat hij niet heeft gedaan? Kom nou tochquote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:43 schreef longinus het volgende:
Ze kunnen zo opzoeken wie de slavenhandelaren waren, en wie de plantage's hadden en die erfgenamen kunnen ze persoonlijk aansprakelijk stellen.
In mijn gehele genealogie komt niemand voor die met slaven te maken heeft gehad, sterker ze konden hier verhongeren omdat ze toch niks waard waren.
Waarom zou ik mee moeten betalen met die gasten die even willen cashen terwijl ze er nu stukken beter aan toe zijn als 200 jaar geleden.
En die zijn er meerquote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:46 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij moeten ze de claim neerleggen bij de WIC en VOC...
Als je het besef hebt van een hondendrol niet nee.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zit werkelijk geen enkel racistisch element in die post.
Ironisch wel, dat je nu zelf wel met een racistische term gaat zitten schelden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het besef hebt van een hondendrol niet nee.
Koloniseren lijkt me sowieso wel verstandigquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:05 schreef LelijKnap het volgende:
Door dit soort berichten krijg je toch zin om die idioten weer te koloniseren? Over de rug van het lijden van mensen van tig generaties terug proberen te profiteren is zo immoreel dat een zweepslag of 100 meer dan op zijn plaats is.
Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik zelf geen racist ben.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ironisch wel, dat je nu zelf wel met een racistische term gaat zitten schelden.
Hij heeft anders wel gelijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knappe post dit. Veel racistischer vind je ze niet.
En lijfstraffen zoals zweepslagen........ mja dat kregen de lijfeigenen in het oude Rusland in die tijd óók. De afstammelingen daarvan zie ik Poetin nog niet aanspreken over herstelbetalingen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo slecht was die slavernij niet. Baangarantie, lekker werken in de buitenlucht, onderdak
De vorige paus kastijdde zichzelf dagelijks even. Goed voor de ziel.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En lijfstraffen zoals zweepslagen........
Ze kunnen het proberen toch, nu stellen ze iedereen verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En iemand strafbaar stellen voor iets wat hij niet heeft gedaan? Kom nou toch
Tsja, dat "de kinderen de zonde van de ouders erven" is nu eenmaal een vrij diep in onze maatschappij geworteld idee. Dank u Bijbelquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En iemand strafbaar stellen voor iets wat hij niet heeft gedaan? Kom nou toch
Hoe is Roderik verantwoordelijk voor de acties van zijn over, over, over, over grootvader? Een heleboel rijke families hebben ook gevochten tegen de slavernij. Moeten we ook nagaan aan de hand van een stamboom of Roderik strafvermindering verdient omdat slechts 5 van zijn voorvaderen slavenhandel bedreven en er 10 campagne hebben gevoerd tegen de handel? Mogen de afstammelingen of de afstammelingen van naasten van de vele Nederlandse zeelui die hun leven gaven om een einde te maken aan slavernij ook strafvermindering krijgen?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:52 schreef longinus het volgende:
een heleboel rijke families heeft hun geld te danken aan niet frisse zaken zoals slavenhandel, ik heb er geen moeite mee als ze die aanpakken.
Dit. Net als extra betalingen aan Brussel.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:30 schreef Lollertrolle het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot dit prutskabinet ook daadwerkelijk geld over gaat maken.
Je kunt niet iemand strafbaar stellen voor iets wat hij niet gedaan heeft, dan wel strafbaar stellen voor iets wat ten tijden van de gedraging niet strafbaar was(legaliteitsbeginsel). Als we dat soort rechtspraak zouden toepassen zijn we geen haar beter dan die apenlanden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:52 schreef longinus het volgende:
[..]
Ze kunnen het proberen toch, nu stellen ze iedereen verantwoordelijk.
een heleboel rijke families heeft hun geld te danken aan niet frisse zaken zoals slavenhandel, ik heb er geen moeite mee als ze die aanpakken.
Geschiedenis kan je niet terugdraaien, de slavenhandel was fout van de bron tot eindpunt en de nakomelingen moeten zich er bij neerleggen en beseffen dat hoe erg het ook was, je leeft nu en maak er het beste van.
Het hele gedoe draait nu om geld, herstelbetalingen noemen ze dat wat waarschijnlijk gaat verdwijnen in de zakken van enkele gasten omdat na 150 jaar verdelen eigenlijk al onmogelijk is.
Gedwongen door wie? De eigen moraal?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:00 schreef yvonne het volgende:
De loop der dingen.. Nederland gaat gewoon dokken.
Zoiets, de drang om het "juiste' te doenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Gedwongen door wie? De eigen moraal?
Uh huh.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:05 schreef polderturk het volgende:
Wat Nederlanders met de negers hebben gedaan is miljoenen keren erger dan wat de Turken met de Armeniers gedaan zouden hebben. Arme negers !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |