Ik zou een bril kopen:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:50 schreef firefly3 het volgende:
Sadpanda, grappig dat het overvloedige bewijs, van structurele mensenrechten schendingen als martelingen tot aan barrelbombs door jou niet geloofd wordt. Deze internationale rapporten en getuigenissen hebben voor mij een grotere waarde dan jouw onderbuikgevoelens en theorietjes dat de rapporten subjectief zijn. Zelf post je nota bene russische media, dat 100% bewezen zeer subjectief is
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is gewoon geen objectief rapport vooral niet als ze die foto's gebruiken.
Maar ik zeg niet dat er niet gemarteld wordt door Syrië, natuurlijk gebeurt dat. Ik vroeg alleen:
[..]
twitter:PetoLucem twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 11:26:06Following the capture of #Sheikh_Najjar Industrial City, #SAA units have advanced to the town of Tal-Shaa. Prob.here: http://t.co/c0cNIpPS5L reageer retweet
twitter:
twitter:
twitter:
twitter:
twitter:
Hier heb je een duidelijk artikel over de VN mbt massale martelingen in syrische gevangenissen. http://www.volkskrant.nl/(...)-gevangenissen.dhtmlquote:
Mr Cerantonio himself:quote:Islamic preacher, Musa Cerantonio says he has arrived to the land of Caliphate in ash-Sham (#Syria)
Populaire australische prediker (populair onder bepaald segment van Kalifaataanhangers):quote:Musa Cerantonio @MusaCerantonio · 22 uur
Al-Hamdulillah I have arrived in the land of Khilafah in Ash-Sham! May Allah honor all Muslims during this blessed time with His obedience
Obama administration zoekt naar ingangen tot Bashar al-Assad om de opmars van ISIS te stoppen.quote:ادارة الرئيس اوباما تبحث الانفتاح على الرئيس السوري بشار #الاسد من اجل وقف تقدم #الدولة_الإسلامية - الديلي بيست #سوريا #دمشق
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hier heb je een duidelijk artikel over de VN mbt massale martelingen in syrische gevangenissen. http://www.volkskrant.nl/(...)-gevangenissen.dhtml
Ik neem aan dat dit een belangrijk doelwit zal zijn: http://wikimapia.org/#lan(...)5715/Infantry-Schoolquote:
En het daadwerkelijke rapport:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hier heb je een duidelijk artikel over de VN mbt massale martelingen in syrische gevangenissen. http://www.volkskrant.nl/(...)-gevangenissen.dhtml
Is dat je argument?quote:
Bedankt!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
En het daadwerkelijke rapport:
http://www.ohchr.org/Documents/Countries/SY/PaperOnTorture.pdf
Ze zouden weer een zelfde soort akkoord als in Homs kunnen gaan sluiten in Aleppo:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een belangrijk doelwit zal zijn: http://wikimapia.org/#lan(...)5715/Infantry-School
Nu een belangrijke basis van de rebellen. Hoe dan ook, met de recente overwinningen in het zuiden en het noorden van aleppo is de bufferzone rondom de stad versterkt. Dit zijn allemaal voorbereidingen voor het uiteindelijke beleg van de binnenstad. Het is noodzakelijk een uitbraakpoging of een ontzettingspoging van buitenaf te voorkomen. Of tegelijkertijd, net zoals men vorig jaar probeerde in de Ghouta van Damascus.
Zoals ik al zei, koop een bril.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is dat je argument?Tegen het bewijs van de grootschalige martelingen, zelfs al voor de oorlog?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar ik zeg niet dat er niet gemarteld wordt door Syrië, natuurlijk gebeurt dat.
Hoop het niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze zouden weer een zelfde soort akkoord als in Homs kunnen gaan sluiten in Aleppo:
http://www.al-monitor.com(...)ms-negotiations.html
Hier filmpje van gevechten van YPG in Kobane:quote:
Men roept dat als ISIS de boel daar overneemt dat er zo'n 150.000 vluchtelingen Turkije zullen binnentrekken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hier filmpje van gevechten van YPG in Kobane:
Aan beide kanten al slachtoffers gevallen.
"Het gebeurt". In het rapport staat dat het grootschalig gebeurde, al voor de oorlog zelfs.quote:
Met 'het gebeurt' bedoelde ik niet dat het heel weinig gebeurd, maar gewoon dat martelen plaats vind.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Het gebeurt". In het rapport staat dat het grootschalig gebeurde, al voor de oorlog zelfs.
Met materiaal dat ze van Iraakse regering hebben "gekregen". Vind het wel apart dat ze dit zwaar geschut inzetten tegen Koerden in Kobane terwijl zij niet echt een bedreiging voor isis vormen. Waar rukken ze niet op naar Deir E Zor? Er zijn wel banden tussen syrische leger en isis.quote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:31 schreef Djibril het volgende:
[..]
Met materiaal dat ze van Iraakse regering hebben "gekregen". Vind het wel apart dat ze dit zwaar geschut inzetten tegen Koerden in Kobane terwijl zij niet echt een bedreiging voor isis vormen. Waar rukken ze niet op naar Deir E Zor? Er zijn wel banden tussen syrische leger en isis.
Maar Koerden hebben het grootste gedeelte al afgeslagen. Strijd is nog niet over en verwacht het ergste voor de Koerden daar. Er zitten ook heel veel vluchtelingen uit Aleppo daar.
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat ISIS gewoon heel de Islamitische Wereld (en de rest) wil overnemen? Denk je nu werkelijk dat ISIS een clubje van taqiyya Alawi's zijn?quote:twitter:twitter:twitter:twitter:twitter:
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[..]
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat ISIS gewoon heel de Islamitische Wereld (en de rest) wil overnemen? Denk je nu werkelijk dat ISIS een clubje van taqiyya Alawi's zijn?
Dat weet je niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:43 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.
Feit is wel dat isis olie verkoopt aan het regime van syrie en geen hevige strijd met hun levert. Mooi die bombardementen maar tot nu toe heeft het isis niet zwakker gemaakt.
Ze zijn anders sterk genoeg geweest om Irak binnen te vallen en tot aan Tikrit het lastig te maken voor Iraakse leger. Dan vind ik niet dat ze zwakker zijn geworden na 3 jaar strijd te leveren met assad regime.quote:
Doen de andere rebellen ook...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:43 schreef Djibril het volgende:
Feit is wel dat isis olie verkoopt aan het regime van syrie
Je bent weer bezig met de schaal te herverdelen. Martelingen door assad gebeuren gestructureerd vaak, al vele jaren lang op zeer regelmatige basis. Incidenten onder de fsa heb je heel soms. Een MEGA verschil. Dat doe je wel vaker helaas, van een mug een olifant maken en andersom, zodat het lijkt dat de fsa slechter is dan assad, die al jaren lang een groot terreurbewind leidt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Met 'het gebeurt' bedoelde ik niet dat het heel weinig gebeurd, maar gewoon dat martelen plaats vind.
Jaja, dat heb je nu al honderd keer gezegd. En toen vroeg ik:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent weer bezig met de schaal te herverdelen. Martelingen door assad gebeuren gestructureerd vaak, al vele jaren lang op zeer regelmatige basis. Incidenten onder de fsa heb je heel soms. Een MEGA verschil. Dat doe je wel vaker helaas, van een mug een olifant maken en andersom, zodat het lijkt dat de fsa slechter is dan assad, die al jaren lang een groot terreurbewind leidt.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bewijs dat het in Syrische gevangenissen wel routine is en in die van de rebellen niet?
Vn rapport. Ik heb nog geen vn rapport gezien van grootschalige martelpraktijken door de fsa hoor. Laten we die crimineel van een assad berechten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jaja, dat heb je nu al honderd keer gezegd. En toen vroeg ik:
[..]
In dat VN rapport staan ook martelpraktijken van de rebellen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vn rapport. Ik heb nog geen vn rapport gezien van grootschalige martelpraktijken door de fsa hoor. Laten we die crimineel van een assad berechten.
'Laten we'. Een heikneuter op het internet die zijn kostbare tijd doorbrengt met zijn onvervalste aversie jegens Assad. Man, man, man. Zoek een leven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vn rapport. Ik heb nog geen vn rapport gezien van grootschalige martelpraktijken door de fsa hoor. Laten we die crimineel van een assad berechten.
quote:
Het plan is ook totaal niet realistisch en uitvoerbaar, die militair was zeker dronken. Waar tover je zomaar 100.000 man vandaan..quote:
Ik maak me vooral zorgen om wat ISIS gaat doen in Deir ez Zor. De FSA/JAN is zo goed als verdreven en ik denk dat ze ieder moment de confrontatie met het leger aan zullen gaan in de stad.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het plan is ook totaal niet realistisch en uitvoerbaar, die militair was zeker dronken. Waar tover je zomaar 100.000 man vandaan..
Zie pics.twitter:FiratGunay twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 18:26:30Pro-#ISIS protests in The Hague #Netherlands #NED http://t.co/d1kC7St9bJ reageer retweet
Vast wel, dat ze niet erg pragmatisch zijn hebben ze wel laten zien.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen om wat ISIS gaat doen in Deir ez Zor. De FSA/JAN is zo goed als verdreven en ik denk dat ze ieder moment de confrontatie met het leger aan zullen gaan in de stad.
twitter:KeepingtheLeith twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 20:05:48The Syrian Arab Army backed by the NDF has liberated the East Ghouta city of Al-Mayda'ah. #Syria reageer retweet
dat is het isis heeft altijd de belangen van assad gediend en zal dat blijven doen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:31 schreef Djibril het volgende:
[..]
Met materiaal dat ze van Iraakse regering hebben "gekregen". Vind het wel apart dat ze dit zwaar geschut inzetten tegen Koerden in Kobane terwijl zij niet echt een bedreiging voor isis vormen. Waar rukken ze niet op naar Deir E Zor? Er zijn wel banden tussen syrische leger en isis.
Goed dat er toestemming is gegeven voor deze demonstratie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:46 schreef IPA35 het volgende:
Zie pics.twitter:FiratGunay twitterde op vrijdag 04-07-2014 om 18:26:30Pro-#ISIS protests in The Hague #Netherlands #NED http://t.co/d1kC7St9bJ reageer retweet
Gewoon een kwestie van opportunisme.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is het isis heeft altijd de belangen van assad gediend en zal dat blijven doen.
Niet om Assad te plezieren of vanwege een complot, maar gewoon omdat ze totaal niet pragmatisch zijn. Ze zullen de andere rebellen als ongeveer even erg als Assad zien.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is het isis heeft altijd de belangen van assad gediend en zal dat blijven doen.
Goed voor de AIVD om ze te volgen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goed dat er toestemming is gegeven voor deze demonstratie.
Binnen de ontstane opstand 100%. De vervullen de perfecte rol om de rebellen onderling in de rug aan te vallen en af te maken terwijl ze tegen Assad strijden. Op twee fronten kunnen de rebellen het echt niet aan. Zelfs de lokale al-Qaidatak al-Nusrah werkt gewoon samen voor het moment met andere strjdgroepen om eerst Assad weg te werken, integenstelling tot ISIS die gewoon de strijdgroepen aanvalt en gebieden van hen wil overnemen. Maar anderzijds zal ISIS Assad en zijn regime wel gretig de kelen doorsnijden mochten ze ooit de overhand krijgen en hen in handen nemen. Dat moet ook erkent worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:39 schreef Slayage het volgende:
ik denk erger zelfsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet om Assad te plezieren of vanwege een complot, maar gewoon omdat ze totaal niet pragmatisch zijn. Ze zullen de andere rebellen als ongeveer even erg als Assad zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |