Wat een laag verbruik! Met hoeveel peronen woon je daar?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:56 schreef Mathijz het volgende:
Inmiddels mijn jaarrekening binnen:
Energieverbruik hoog: 420
Energieverbruik laag: 710
Gas: 278 m3
Nieuwbouwappartement en de eerste maanden geklust, verder dit jaar met name doordeweeks weinig thuis geweest. Het voorschotbedrag is écht veelste hoog geweest. Krijg bijna 1500 euro terug
1 persoon, maar door werk weinig thuis op werkdagen en de eerste 2 maanden geklust.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:30 schreef klavertjetien het volgende:
[..]
Wat een laag verbruik! Met hoeveel peronen woon je daar?
Waarom in hemelsnaam voor 2500 kWh betalen als je nog niet de helft verbruikt?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:07 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben hier nieuw in en had elektra voor 2500kWh per jaar aangevraagd. De afgelopen twee maanden heb ik totaal 85kWh verbruikt, dus dat wordt een leuke jaarrekening.
Dat was toen het aanbevolen verbruik voor een eenpersoonsappartement volgens mijn energieleverancier, en 38e pm vond ik te overzien nog ook. Wist ik veel hoeveel ik ging gebruiken. Maar met de jaarwisseling komen ook de afvalstoffenheffing ed weer dus ik denk dat ik het zo laat staan, dan hoef ik daar ook geen rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam voor 2500 kWh betalen als je nog niet de helft verbruikt?
Dat is een truukje van je energieleverancier. Dit doen ze altijd. Bij mijn 2 vorige verhuizingen werd ik ook bijna 3x te hoog ingeschaald. Dit doen ze om zo veel mogelijk geld binnen te harken en hier rente over te trekken. Niet zo verstandig om bewust te veel te betalen dus, je kunt het beter op je eigen rekening hebben staan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat was toen het aanbevolen verbruik voor een eenpersoonsappartement volgens mijn energieleverancier, en 38e pm vond ik te overzien nog ook. Wist ik veel hoeveel ik ging gebruiken. Maar met de jaarwisseling komen ook de afvalstoffenheffing ed weer dus ik denk dat ik het zo laat staan, dan hoef ik daar ook geen rekening mee te houden.
Weet ik, maar ik ben niet altijd even goed in sparen. De rente hierover is verwaarloosbaar en dat heb ik er graag voor over om zeker te weten dat ik quitte speel met de belastingen ed.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is een truukje van je energieleverancier. Dit doen ze altijd. Bij mijn 2 vorige verhuizingen werk ik ook bijna 3x te hoog ingeschaald. Dit doen ze om zo veel mogelijk geld binnen te harken en hier rente over te trekken. Niet zo verstandig om bewust te veel te betalen dus, je kunt het beter op je eigen rekening hebben staan.
Bijstellen kan overigens vaak eenvoudig via internet of een telefoontje.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik ben niet altijd even goed in sparen. De rente hierover is verwaarloosbaar en dat heb ik er graag voor over om zeker te weten dat ik quitte speel met de belastingen ed.
Minder lang rukken onder de douchequote:Op woensdag 30 juli 2014 15:21 schreef Blik het volgende:
Verbruik over de maanden mei en juni:
Elektriciteit: 321 kWh
Gas: 32 m3
Teruggeleverde elektriciteit:
583 kWh
Netto dus een verbruik van -260 kWh. Dat is 52 euro in geld uitgedrukt. En dat compenseert weer ruimschoots het gasverbruik van 32 M3, dat is ongeveer 18 euro. 34 euro verdient dus in mei en juni
Ik dacht dat je een ekte fokker was, 32m3 is dan wel heel weinig zelfs.quote:
Gewoon koken op gas, kind gaat iedere avond in bad, wij douchen iedere ochtend. Komt denk ik voornamelijk door de warmte-terug-win unit waardoor we niet tot nauwelijks gas verbruiken voor het verwarmen van water.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een ekte fokker was, 32m3 is dan wel heel weinig zelfs.
Elektrisch koken? Afwasmachine??
Aah oke, op die fiets. Goedbezig wel, wanneer heb je die warmte terug win eruit??quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon koken op gas, kind gaat iedere avond in bad, wij douchen iedere ochtend. Komt denk ik voornamelijk door de warmte-terug-win unit waardoor we niet tot nauwelijks gas verbruiken voor het verwarmen van water.
Zat erin bij aankoop, alle huizen in het blok hebben er eentjequote:Op woensdag 30 juli 2014 16:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah oke, op die fiets. Goedbezig wel, wanneer heb je die warmte terug win eruit??
Ik heb altijd m'n twijfel of zulke dingen nou echt veel schelen. Het moet allemaal goed afgesteld staan, schoongehouden worden, maar dan nog lijkt het me vooral iets voor op papier. Ik krijg ook zo'n ding in m'n nieuwe huis. Ben benieuwd hoe m'n verbruikt dan wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Zat erin bij aankoop, alle huizen in het blok hebben er eentje
Wat ons in ieder geval opvalt is dat door het automatisch ventileren de lucht veel prettiger is. Ook nog feestjes enzo gewoon veel sneller alles weer fris. Scheelt misschien ook dat we hiervoor in een huis uit 1600 zoveel woonden, waar niet veel open kon (maar door de plasticdakramen en het dakbeschot op zolder wel veel werd geventileerd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:11 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik heb altijd m'n twijfel of zulke dingen nou echt veel schelen. Het moet allemaal goed afgesteld staan, schoongehouden worden, maar dan nog lijkt het me vooral iets voor op papier. Ik krijg ook zo'n ding in m'n nieuwe huis. Ben benieuwd hoe m'n verbruikt dan wordt.
Het maakt allemaal niet zoveel uit, je kunt elk jaar wisselen van aanbieder 1 keer gedaan. Van Nuon naar Essent, kreeg ik 350,- op mijn rekening gestort.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:43 schreef Gieliovd het volgende:
Wat is nou DÉ energievergelijkingssite?
Ik kom overal zo'n beetje hetzelfde bedrag tegen en het advies om voor de NEM te gaan.
Helaas alweer een jaar verder met verbouwen
Daar wordt je vrolijk van hequote:Op zondag 24 augustus 2014 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Afgelopen 5 maanden geen elektra en gas verbruikt (netto). Elektra is negatief.
Altijd leuk die zonnepanelen en zonneboiler
8*255 Wp panelen en een 80L zonneboiler vat. We zijn met 5 personen. Huis komt uit 1936.
Totaal dit jaar 397 kWh en 306 m3 gas....
Ik krijg weer lekker veel terug van mijn 100 euro p/m aan energie, terwijl ik het al 3x heb teruggeschroefd dit jaar.
Beetje als mosterd na de maaltijd maar ik ben een fan van gaslicht.comquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:43 schreef Gieliovd het volgende:
Wat is nou DÉ energievergelijkingssite?
Ik kom overal zo'n beetje hetzelfde bedrag tegen en het advies om voor de NEM te gaan.
Helaas alweer een jaar verder met verbouwen
1 2 3 4 5 6 7 8 | Prijs kWh Per jaar Leveringstarief 0,0694 557 ¤ 38,66 Leveringstarief (laag) 0,0565 500 ¤ 28,25 Vastrecht ¤ 36,30 Energie belastingen 0,1462 1057 ¤ 154,53 Heffingskorting ¤ -385,53 --------------------------------------------------------- Totale leveringskosten elektriciteit ¤ -127,79 |
Ja dacht ik ook aan maja staat ook gewoon in het telefoonboekquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou even de persoonlijke data blurren als ik jou was.
Wel een leuk huisje hoor, lekker dicht bij het station ook. Maar vind je de rode kleur van je dakkapel niet vloeken met de voorgevel?quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook aan maja staat ook gewoon in het telefoonboek
Daar wordt en is al aan gewerkt idd, klopt lekker dicht bij het werk.Dank je wel!!quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel een leuk huisje hoor, lekker dicht bij het station ook. Maar vind je de rode kleur van je dakkapel niet vloeken met de voorgevel?
Wel nee, ik heb nog geen nieuwe aangevraagd ook. Moet ik nog ff doen ja...quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Beetje als mosterd na de maaltijd maar ik ben een fan van gaslicht.com
Vind het wel een leuk huisje. Als ik in de buurt ben zal ik je koffie eens testenquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:40 schreef Geerd het volgende:
Koffie staat klaar en het bier is koud, die lelijke gordijnen zijn al lang weg trouwens Dat was van de vorige eigenaar.
Voor wie wil spieken 8012tb 125 en mijn buren wonen er ook grappig hey 127 129 LOL
Is goed man! Wel dagje van te voren laten weten !! Voor 12en lig ik nog te snurken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Vind het wel een leuk huisje. Als ik in de buurt ben zal ik je koffie eens testen
quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Is goed man! Wel dagje van te voren laten weten !! Voor 12en lig ik nog te snurken.
Per maand ben ik ongeveer 75,- kwijt maar betaal 155,-quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:38 schreef Ivo1985 het volgende:
14-11-2013 tot 16-09-2014:
535 m³ gas
639 kWh elektriciteit
Het jaarverbruik zal dus op een 600-650 m³ gas uitkomen, afhankelijk van de temperaturen en hoeveelheid zon in de komende twee maanden. Voor elektriciteit verwacht ik op ongeveer 750 kWh uit te komen.
Mijn voorschot is gebaseerd op 1100 m³ gas en 1000 kWh elektriciteit en ik krijg ook nog 200 euro aan welkomstbonus terug. Dat wordt dus een leuk budget voor het kopen van de decembercadeautjesNa verrekening van de teruggaaf en welkomstbonus bedragen mijn energiekosten ongeveer 50 euro per maand
En de komende weken lekker zoeken naar een nieuw aantrekkelijk aanbod, voor nog een jaar voordelige energie.
Ik had voor dit jaar wat hoog ingezet omdat ik hier afgelopen november pas ben komen wonen. Hiervoor woonde ik in een flat met blokverwarming, elektrische boiler en koken op gas.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Per maand ben ik ongeveer 75,- kwijt maar betaal 155,-Straks een mooie sigaar uit eigen doos
Ik zit op 100 euro en incl bonus zou ik op 40 moeten zitten (=verbruik)quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Per maand ben ik ongeveer 75,- kwijt maar betaal 155,-Straks een mooie sigaar uit eigen doos
Hoe kom je aan zo'n laag E-verbruik? Ik zit op 914kWh/jaar, maar heb niet het idee dat het echt lager kan. Als ik weg ben of slaap is overal de stroom af, muv de koelkast, Cv-ketel en tandenborstel. Ik ben ook geen vrije dagen thuis geweest afgelopen jaar en doordeweeks ben ik gemiddeld zo'n 12-13 uur van huis voor m'n werk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:38 schreef Ivo1985 het volgende:
14-11-2013 tot 16-09-2014:
535 m³ gas
639 kWh elektriciteit
Het jaarverbruik zal dus op een 600-650 m³ gas uitkomen, afhankelijk van de temperaturen en hoeveelheid zon in de komende twee maanden. Voor elektriciteit verwacht ik op ongeveer 750 kWh uit te komen.
Mijn voorschot is gebaseerd op 1100 m³ gas en 1000 kWh elektriciteit en ik krijg ook nog 200 euro aan welkomstbonus terug. Dat wordt dus een leuk budget voor het kopen van de decembercadeautjesNa verrekening van de teruggaaf en welkomstbonus bedragen mijn energiekosten ongeveer 50 euro per maand
En de komende weken lekker zoeken naar een nieuw aantrekkelijk aanbod, voor nog een jaar voordelige energie.
Ik las verkeerdquote:Op zondag 21 september 2014 17:07 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n laag E-verbruik? Ik zit op 914kWh/jaar, maar heb niet het idee dat het echt lager kan. Als ik weg ben of slaap is overal de stroom af, muv de koelkast, Cv-ketel en tandenborstel. Ik ben ook geen vrije dagen thuis geweest afgelopen jaar en doordeweeks ben ik gemiddeld zo'n 12-13 uur van huis voor m'n werk.
Ik zat over afgelopen jaar (sept - sept) op een totaal verbruik van ¤500 aan gas en elektriciteit.
Bij aanschaf van apparaten vooral letten op energiezuinigheid. De koelkast gaat alleen tijdens mijn vakantie 2 weken uit. Modem en dergelijke staan altijd aan / stand-by.quote:Op zondag 21 september 2014 17:07 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n laag E-verbruik? Ik zit op 914kWh/jaar, maar heb niet het idee dat het echt lager kan. Als ik weg ben of slaap is overal de stroom af, muv de koelkast, Cv-ketel en tandenborstel. Ik ben ook geen vrije dagen thuis geweest afgelopen jaar en doordeweeks ben ik gemiddeld zo'n 12-13 uur van huis voor m'n werk.
Ik zat over afgelopen jaar (sept - sept) op een totaal verbruik van ¤500 aan gas en elektriciteit.
Hoe zit het met de isolatie van je woning? (overal) dubbelglas? Muur isolatie?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:47 schreef elcastel het volgende:
Jaarrekening gehad :
2190 kWh
1240 m3
2-Persoons huishouden, hoekhuis 1965. Elektra is erg laag, gas moet nog lager (was vorig jaar 1600m3).
Appartement? Flat? Ga je er toch lekker op vooruit man eengezinswoning!! Misschien 10je per maand meer merk je niks van.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:40 schreef Party_P het volgende:
[..]
Hoe zit het met de isolatie van je woning? (overal) dubbelglas? Muur isolatie?
=======
Jaarnota gekregen van Energiedirect:
[ afbeelding ]
Verbruik:
• Stroom: 1257kwh
• Gas: 312m3
Kosten
• Stroom: ¤ 197,52
• Gas: ¤ 374,38
• Welkomskorting: ¤ 285
Totaal 1 jaar: ¤ 286,90 oftewel ¤ 23,90 per maand.
Dat is nog eens leuk wonen in een appartement, "helaas" hoogstwaarschijnlijk laatste keer zo laag vanwege verhuisplannen naar eengezinswoning.
Muurisolatie, overal dubbelglas, dakisolatie en HR ketel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:40 schreef Party_P het volgende:
Hoe zit het met de isolatie van je woning? (overal) dubbelglas? Muur isolatie?
Dat denk ik niet, van 25 naar 35 in de maand. Denk eerder dat het richting de 120 euro per maand gaat, woning dat tot nu toe meest interessant is, is van eind jaren 70, met waarschijnlijk slechte muurisolatie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Appartement? Flat? Ga je er toch lekker op vooruit man eengezinswoning!! Misschien 10je per maand meer merk je niks van.
Lol, waar woon jij in?quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Appartement? Flat? Ga je er toch lekker op vooruit man eengezinswoning!! Misschien 10je per maand meer merk je niks van.
Met voor op uitgaan bedoelde ik natuurlijk dat je groter gaat wonen??quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:15 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, van 25 naar 35 in de maand. Denk eerder dat het richting de 120 euro per maand gaat, woning dat tot nu toe meest interessant is, is van eind jaren 70, met waarschijnlijk slechte muurisolatie.
Ik weet zeker dat het zoveel zal schelen. Gasverbruik was nu maar 300m3 en zal met een eind jaren 70 hoekwoning met matige isolatie zeker boven de 1000-1200m3 gaan zitten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:38 schreef Geerd het volgende:
[..]
Met voor op uitgaan bedoelde ik natuurlijk dat je groter gaat wonen??
Zou het echt zoveel schelen denk je?
Misschien 1 kant, waar het weer opstaat, spouwmuur isolatie?quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:44 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het zoveel zal schelen. Gasverbruik was nu maar 300m3 en zal met een eind jaren 70 hoekwoning met matige isolatie zeker boven de 1000-1200m3 gaan zitten.
Word het daar koud dan??quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:51 schreef flipsen het volgende:
Maandgemiddelde is 195 KWh, voor een vrijstaand huisje in Patagonië, zonder isolatie (enkel glas, geen muur of dakisolatie). Dat kost me per maand om en nabij de 12 euro.
M3 gas weet ik niet, kan de online gegevens niet inzien want die gaan naar de verhuurder. Ik betaalde voor de afgelopen 2 maanden omgerekend 8 euro.
Nee, het zijn geen typfouten in de bedragen. En het huis wordt verwarmd met 3 gaskachelsWordt hier nogal gesubsidieerd en euro´s wisselen op de zwarte markt voor pesos is ook lucratief
Ik woon in Bariloche, het grootste wintersportgebied van Zuid Amerika. Does that answer your question?quote:
Dat zou in NL 35,- per maand zijn. (Toevallig zit ik per jaar ook net boven de 2300 kWh)quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:51 schreef flipsen het volgende:
Maandgemiddelde is 195 KWh, voor een vrijstaand huisje in Patagonië, zonder isolatie (enkel glas, geen muur of dakisolatie). Dat kost me per maand om en nabij de 12 euro.
Het is toch altijd een sigaar uit eigen doos natuurlijkquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:22 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vorig "boekjaar":
245 kWh verbruikt
25 m3 gas
Kregen doodleuk 1700euro terug
(moet ik er eerlijk bijzeggen, huis wordt al meer dan een jaar niet bewoond en alleen geklust, verwarming staat op 13graden ivm droogtempraturen en vorst en als er niet geklust wordt staan alle groepen uitgeschakeld behalve de keuken).
Echt representatief is het dus niet..
Zijn ze ook niet toevallig wettelijke rente verschuldigd over de teruggave?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:00 schreef hottentot het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de teruggave van komend jaar.
rente op de bank is toch niets en zo heb ik straks nog een leuke extra
Mochten we willen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet toevallig wettelijke rente verschuldigd over de teruggave?
Ik krijg ongeveer 1100 euro terug.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:10 schreef Renesite het volgende:
Jaarafrekening ontvangen! 400 eurootjes terug
Heel jaar:
1870 kWh
992 m3
2 personen, geschakelde tussenwoning 90m2 met bepaalde ramen (en boven) enkel glas. Verder een kleine bergzolder boven de eerste verdieping met dakleer bedekt. Stoken boven niet echt.
Nu wonen we pas vanaf begin februari daadwerkelijk in het huis, maar daarvoor is er verbouwd, verwarming aan om verf te drogen paar dagen dag en nacht, bouwlampen en een elektrisch kacheltje een tijd lang aan.
Moet nu terug naar 108 euro per maand, gewoon voorschot weer op 150 gezet.
Als je zonnepanelen koopt wel.quote:
Als je 875 kWh meer opwekt dan je gebruikt krijg je toch nauwelijks vergoeding voor het teruggeleverde ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Even de statistieken erbij gepakt.
Van Oktober 2013 tot Oktober 2014
1800kWh energie verbruikt
2675kWh opgewekt
Bij GreenChoice mag je verbruik +1000kwh terugleveren tegen een volledig vergoeding.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:37 schreef roadrats het volgende:
[..]
Als je 875 kWh meer opwekt dan je gebruikt krijg je toch nauwelijks vergoeding voor het teruggeleverde ?
Hoe heb jij dat geregeld, bij welke leverancier zit je ?
Ik zou even de search gebruiken. Of open een eigen topic over je zoektocht, vertel wat je al hebt ontdekt en wat je zoekt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:36 schreef MrNiles het volgende:
de cv-ketel is het een beetje op aan het raken
vanochtend lag de motor van de 3weg klep er los op...geen verwarming dus
maar door alle merken met verschillende modellen zie ik het bos niet meer,
iemand een tip om voor een bepaald merk te gaan..of voor een bepaald merk zeker niet
Hoe kom je aan 4 jaar?quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:38 schreef Geerd het volgende:
Ik zit net even te kijken ik zit op 1000/1100 kwh per jaar, wanneer je dan zo 1 ding aanschaft
https://www.zonnepanelen.(...)steem-1250-watt.html
Maak je met 4 jaar winst??
Te goed om waar te zijn bijna.
en haar de helft terug moeten betalen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:00 schreef hottentot het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de teruggave van komend jaar.
Die moet wel fors zijn. Gescheiden van een thuiswerkende vrouw en de terraria gesloopt.
Maandelijks bedrag niet veranderd, rente op de bank is toch niets en zo heb ik straks nog een leuke extra
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |