Het bevordert volgens mij kaalheid als je genetisch gezien ook al kaal zou worden anders zal dat niet zo dramatisch veel effect hebben. bv. Tyler Hamilton of een Justin Gatlin lijken niet veel last te hebben gehad van haarverlies ondanks hun ervaring met steroïden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Anabolen bevorderen kaalheid terwijl cortisonen (ook) worden gebruikt om het tegen te gaan. Dus zeg het maar.
Reken maar dat Robben veel cortisonen in zijn lichaam heeft gehad.
het versnelt de kaalheid met een factor 5quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Het bevordert volgens mij kaalheid als je genetisch gezien ook al kaal zou worden anders zal dat niet zo dramatisch veel effect hebben. bv. Tyler Hamilton of een Justin Gatlin lijken niet veel last te hebben gehad van haarverlies ondanks hun ervaring met steroïden.
Graag feiten THEFXR.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het versnelt de kaalheid met een factor 5
Haaruitval is een soort auto imuunrespons die het haarzakje heeft op dihydrotestosteron (DHT), waardoor het op termijn verschrompelt en slechts een onzichtbaar klein haartje kan produceren. Deze respons is echter genetisch bepaald, dus zal niet iedereen bij gebruik van steroiden kaal/sneller kaal worden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het versnelt de kaalheid met een factor 5
Definitieve failliet van het bloedpaspoort.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Tinkoff-Saxo wil Kreuziger opstellen in Polen
Dat is een beetje te negatief. Dat bloedpaspoort zorgt er wel voor dat die excessen (Mr. 60%) niet meer plaats vinden. Verder zal er ook wel een preventieve werking van uit gaan. Zo'n Kreuzinger zal zich nu wel twee keer bedenken als hij "gekke dingen" wil doen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Definitieve failliet van het bloedpaspoort.
Gewoon blufpoker geworden, waar je bluft met 'onafhankelijke experts' en 'het komt door trainen in Colombia' en vervolgens lekker je renners weer opstelt.
De EPO test zorgt er voor dat er niemand meer met geklonterd bloed rondrijdt, niet het biologisch paspoort.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is een beetje te negatief. Dat bloedpaspoort zorgt er wel voor dat die excessen (Mr. 60%) niet meer plaats vinden. Verder zal er ook wel een preventieve werking van uit gaan. Zo'n Kreuzinger zal zich nu wel twee keer bedenken als hij "gekke dingen" wil doen.
Vind ik wel terecht, hij moet ook gewoon geld kunnen verdienen en zeker als hij niet geschorst is, het is zoiezo al duister als er iemand geschorst wordt op basis van het paspoort, want welke waarden waren dan afwijkend?quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Tinkoff-Saxo wil Kreuziger opstellen in Polen
Er bestaat ook een natuurlijk middel waar goede wetenschappelijke indicatie (niet bewezen, maar een bestaande theorie )voor bestaat dat het evengoed werkt als finasteride, maar zelfs zonder bijwerking: Brandnetelwortelsquote:
Dank voor de bronnen. Helaas is mijn engels beperkt en of factor 5 dus klopt.quote:
Bij robben en Seedorf klopt het wel, maar zoals iemand zei, het hangt van meerdere factoren af.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:10 schreef nabroer het volgende:
[..]
Dank voor de bronnen. Helaas is mijn engels beperkt en of factor 5 dus klopt.![]()
Overigens kun je niet 100% vertrouwen op Wikipedia.
Dan verwacht ik eerder dat ze rode bietensap gaan drinken als ze de 'natuurlijke' weg op gaan. Dat had echt wel een aanzienlijke werking op de rode bloedlichaampjes dacht ik. Ik heb eerder het gevoel dat je die brandnetelthee zo ervaart omdat je annemie hebt en het effect dan mogelijk duidelijker voelbaar is. Maar alle ronderenners, behalve Greg Lemondquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:50 schreef neantog het volgende:
Heeft er ooit iemand al geëxperimenteerd om een grote ronde ronde te rijden met elke avond een kopje brandnetelthee?
In die docu over Belkin tijdens de Tour lieten ze volgens mij zien dat ze elke avond aan de bietensap zatenquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan verwacht ik eerder dat ze rode bietensap gaan drinken als ze de 'natuurlijke' weg op gaan. Dat had echt wel een aanzienlijke werking op de rode bloedlichaampjes dacht ik. Ik heb eerder het gevoel dat je die brandnetelthee zo ervaart omdat je annemie hebt en het effect dan mogelijk duidelijker voelbaar is. Maar alle ronderenners, behalve Greg Lemond, zullen met alles behalve annemie aan de start van de tour verschijnen.
Mijn bloedarmoede zal er zeker ervoor zorgen dat ik andere effecten etc. ervaar. Ik was eerder aan het denken aan beter herstel en als maskeermiddel voor bloeddoping.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan verwacht ik eerder dat ze rode bietensap gaan drinken als ze de 'natuurlijke' weg op gaan. Dat had echt wel een aanzienlijke werking op de rode bloedlichaampjes dacht ik. Ik heb eerder het gevoel dat je die brandnetelthee zo ervaart omdat je annemie hebt en het effect dan mogelijk duidelijker voelbaar is. Maar alle ronderenners, behalve Greg Lemond, zullen met alles behalve annemie aan de start van de tour verschijnen.
Rode bietensap helpt dus, maar door het nitraat dat er in zit. Het nitraat kan omgezet worden in nitriet en dat zorgt ervoor dat je spieren minder zuurstof nodig hebben om een inspanning te leveren. Dus niet door dat het een effect heeft op rode bloedlichaampjes (zoals ik suggereerde in mijn vorige post). Bij getrainde wielrenners gingen de prestaties over een tijdrit van 16 km. met 2,7 % omhoog.quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nitraat dus. Interessant en 2.7% op topniveau is echt wel veel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Rode bietensap helpt dus, maar door het nitraat dat er in zit. Het nitraat kan omgezet worden in nitriet en dat zorgt ervoor dat je spieren minder zuurstof nodig hebben om een inspanning te leveren. Dus niet door dat het een effect heeft op rode bloedlichaampjes (zoals ik suggereerde in mijn vorige post). Bij getrainde wielrenners gingen de prestaties over een tijdrit van 16 km. met 2,7 % omhoog.
Hoe onderbouwd is bietensap inmiddels?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Rode bietensap helpt dus, maar door het nitraat dat er in zit. Het nitraat kan omgezet worden in nitriet en dat zorgt ervoor dat je spieren minder zuurstof nodig hebben om een inspanning te leveren. Dus niet door dat het een effect heeft op rode bloedlichaampjes (zoals ik suggereerde in mijn vorige post). Bij getrainde wielrenners gingen de prestaties over een tijdrit van 16 km. met 2,7 % omhoog.
Meerdere studies die effect aantonen. Weet zo niet meer welke groepen ze hadden onderzocht (goed getrainden of matig getrainden).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoe onderbouwd is bietensap inmiddels?
Wel mooi dat je prestaties vooruit gaan door het smerigste drinken wat er isquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:11 schreef No-P het volgende:
[..]
Meerdere studies die effect aantonen. Weet zo niet meer welke groepen ze hadden onderzocht (goed getrainden of matig getrainden).
Even offtopic, maar over je bloedarmoede: ben je al bij een dokter geweest voor de oorzaak van je bloedarmoede?quote:Op donderdag 31 juli 2014 22:19 schreef neantog het volgende:
[..]
Nitraat dus. Interessant en 2.7% op topniveau is echt wel veel.
Nu heb ik altijd geleerd dat brandnetels dol zijn op nitraatrijke grond, wat een van de redenen is waarom dat ze zoveel voorkomen in bermen langs akkers (kunstmest) en rivieren die de grond afvoeren. Na effen googlen kwam ik dit tegen: "Stinging nettle, elderberry, burdock and Canadian thistle are a few of the known nitrate accumulators. In fact, some of these will accumulate nitrate to such a high concentration that they literally explode when burned – nitrate is explosive. "
[url]http://http://www.ext.colostate.edu/pubs/livestk/01610.html[/url]
Iemand ooit geprobeerd om brandnetel op je kampvuur te smijten?
ps Ik lijk misschien geobsedeerd, maar ik ben gewoon nieuwschierig. Brandnetel lijkt me echt een ideale plant voor topsporters, maar ik kom er zo weinig over tegen
Klopt dat je zeker nooit alternatieve geneeskunde moet toepassen zonder naar de dokter te gaan om te weten wat je mankeert.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Even offtopic, maar over je bloedarmoede: ben je al bij een dokter geweest voor de oorzaak van je bloedarmoede?
Vele alternatief geneeswijzen aanhangende mensen wijzen reguliere geneeskunde af, maar rondlopen met gecorrigeerde bloedarmoede omdat er leukemie (extreem maar het kan) of darmkanker onder schuilt lijkt mij af te raden. Zomaar in het wilde weg zelf dokteren is dus niet aan te raden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |