abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2014 @ 07:38:54 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_141842361
Zwangerschap & geboorte

2014

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoė23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiėle fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 07:39:13 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_141842363
Wijzigingen? U kent het wel.
disclaimer
pi_141842416
Wow ben je al weer 26 weken Stormqueen :D
(ik kijk vaak op iedereens ticker merk ik :P )
pi_141842419
Blue veel succes vandaag *O*

Na vandaag heb ik geen kleuter meer :D normaliter zou het me niet zo boeien maar ik loop nu al dagen met een brok in mijn keel. Hoe bedoel je hormonaal :')
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_141842420
Hoezo staat er achter mijn naam "meisje"?
  donderdag 3 juli 2014 @ 07:48:47 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_141842425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 07:47 schreef Heliotrope het volgende:
Wow ben je al weer 26 weken Stormqueen :D
(ik kijk vaak op iedereens ticker merk ik :P )
ja belachelijk he :D

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 07:48 schreef Mangostine het volgende:
Hoezo staat er achter mijn naam "meisje"?
daar vroeg je om, 164 topics terug :P

Geppie, is ze vandaag of morgen jarig?
disclaimer
pi_141842426
Wat attent! :P
pi_141842442
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 07:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja belachelijk he :D

[..]

daar vroeg je om, 164 topics terug :P

Geppie, is ze vandaag of morgen jarig?
Belachelijk leuk ja ;)

Gefeliciteerd met je niet-kleuter Geppie!

En BlueEyes succes!
  donderdag 3 juli 2014 @ 07:53:50 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_141842458
Laatste week tweede trimester :o *sentimentele huil :'(*

:')
disclaimer
pi_141842462
Ze wordt pas in oktober zes maar vandaag laatste dag in de kleuterklas ;) het gaat al naar groep 3!!
  donderdag 3 juli 2014 @ 07:56:32 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_141842470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 07:54 schreef geppie het volgende:
Ze wordt pas in oktober zes maar vandaag laatste dag in de kleuterklas ;) het gaat al naar groep 3!!
oh zo! :D
Tering, dan gaat ze rekenen enzo :o
disclaimer
pi_141842532
Crump: volgens mij zijn die verschoonkussens van Ikea ook veel groter dan 'normale' verschoonkussens van Prenatal of Hema. Ik stond er ook van te kijken. Bij ons gaat het kussen ook op een normale ladenkast, die tijdloos is en ook altijd nog naar de ouderslaapkamer kan verhuizen omdat het zo'n prachtige kast is O+ En als kledingkast hebben we nog een ladenkast gedaan maar dan een hoge, hartstikke handig met indelen.

Jeetje, heftig GM. Kan me je gevoel goed voorstellen! Pijn lijkt me vreselijk :{
pi_141842735
Nou, vannacht weer bloed. Weer zo'n veeg. -O-
Telkens als ik om half 2 's nachts moet plassen, bloed. Op gisteren na dan.

Hele nacht zowat met hartkloppingen wakker gelegen. Vind t niet leuk zo. :'(
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:30:29 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_141842760
He bah cygne -O- ik kan me voorstellen dat dat veel stress geeft :*
disclaimer
pi_141842775
Jeetje Cygne wat rot! Wat duren de weken dan lang he?! Wanneer mag je naar de vk?
pi_141842802
Over 2 weken naar de gynaecoloog.
Nu is het ook weer gestopt, het is telkens echt maar een veeg. Ben je net weer een hele dag optimistisch want geen bloed. En 's nachts wordt alle hoop de bodem weer ingeslagen. Ik ben er dan van overtuigd dat het deze keer vast de volgende ochtend echt losbreekt.
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:38:30 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_141842819
Is het dan ook echt donker bloed? Of is het roze slijm?
disclaimer
pi_141842830
Het is wel rood, maar niet heel superdonker nee. Een beetje zoals het laatste rode bloed van een menstruatie.

Beetje tussen roze en donker in, zeg maar.
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:44:09 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141842872
bah cygne, kan me voorstellen dat het onzeker maakt. de hele riedel dat t niks hoeft te betekenen ken je inmiddels, dus maar een dikke :*

sorry voor mijn afwezigheid dames, gisteren 24 weken! *O* gevierd met een huilbui op t werk toen iemand vroeg of t wel ging. :') de eindejaarsstress hakt er flink in, er ligt nog heel veel werk, gisteren van 8 tot 22 gewerkt omdat diploma-uitreikingen, en ik vervang deels taken van de sectievoorzitter nu omdat zij door familieomstandigheden thuis zit... ik laat dus nu alles wat niet belangrijk is uit mn handen vallen op school, incl lessen als t niet gaat. kinderen zitten permanent aan de netflix in de lessen zodat ik dan wat na kan kijken of doen:') en ik moet nog een week met ze... :@

nou ja, als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:44:19 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_141842876
Men zegt dat oud bloed en helderrood het zorgwekkendst zijn. Roze slijm is meestal een indicatie van een kleine beschadiging aan de baarmoedermond. Maar ik begrijp je angst hoor! Alleen klinkt het voor mij niet als een miskraam. Ik duim ontzettend!
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:45:09 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_141842888
Kwak, nog heel even doorbijten! :*
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:49:09 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_141842935
Ik ga misschien toch nog een weekje verlof pakken in augustus heb ik gisteren besloten. Dat fulltime werken is heel fijn als er werkdruk en uitdaging is, maar nu, na het vertrek van de baas, project in standje zomervakantie en het op moeten vangen van dodelijk saaie klusjes is mijn motivatie in rap tempo naar het nulpunt aan het zakken :') en dan moet ik nog tien weken :')
Dus op aanraden van mijn echtgenoot ga ik maar even een week legitiem niks doen _O-
disclaimer
pi_141842968
Het is ook wel anders dan de miskraam. Dat was ook niet veel maar wel meer dan dit. En de miskraam had ik ook niet alleen om halt twee 's nachts. Bij de poli gynaecologie zeggen ze inderdaad dat er een wondje zit bij de baarmoedermond door de inwendige echo. En dat wondje schijnt dan telkens weer open te gaan door harde ontlasting.

Oh en de interwebs. De ene site zegt dat rood zorgwekkend is, de ander juist weer bruin of roze. :')

Ook wel bizar, toen ik dit bloedverlies aangaf bij de vk zeiden ze dreigende miskraam. Bij de poli gynaecologie zeiden ze dat het heel normaal was en van de echo.

Maar elke keer geeft mijn lichaam meteen een heftige schrikreactie en dan kom ik dus niet meer in slaap.

Kwak. :*
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:56:14 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141843059
Ohh, Cygne, wat ontzettend vervelend -O- . Ik duim dat alles goed blijft gaan! Elke keer een veeg klinkt ook niet als een (dreigende) miskraam nee.

Nog heel even doorzetten Kwak! en Netflix :D, hadden wij dat vroeger maar in de klas gehad :+

Groot gelijk SQ :Y. Ik moet nog 5 weken + 2 dagen werken (en dan vandaag nog...) maar mijn motivatie is ook flink gezakt. Gelukkig heb ik meestal 1 dag in de week wel wat energie en dan kan ik tenminste even doorwerken maar verder :X :@
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:57:19 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_141843076
Nou, bruin is zorgwekkend omdat dat vrijwel zeker uit je baarmoeder komt en rood is zorgwekkend omdat het dan "te veel" is. Roze lijkt al snel meer dan het is, gooi maar eens een druppel bloed in wat water. Dat kleurt heel snel roze, terwijl de verhouding minimaal is. Als het zo verdund uit je vagina komt is het waarschijnlijk nog niet eens een druppel geweest en kan dus al door het kleinste wondje veroorzaakt zijn.
disclaimer
pi_141843104
Ik ben weer even heel blij met jullie. O+

Na zo'n nacht slecht slapen kijk ik wel extreem scheel. M'n rechteroog staat nu echt letterlijk helemaal rechtsboven. :')
pi_141843308
:* cygne

Wat ga je snel SQ!
en dat lijkt me ook niet prettig werken nee.. tijd gaat wat sneller als je "lekker' druk bent.

Sterkte kwakz0r :*

Gm87
Moest laatst al aan je denken over je posts mbt mignonne's nieuwe topic
en nu over bekkenpijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las gister iets over niet lekker kunnen zitten. Check.
pi_141843375
Blue, denk aan je!

Cygne, begrijpelijk dat je het steeds weer spannend vind. Er valt helaas nu nog zo weinig over te zeggen :*.

GM, vandaag maar even een 'goede' baaldag. Bel desnoods even met je fysio. Morgen maar weer eens op een rijtje zetten wat je nu nog 'allemaal' doet, wat echt nodig is, waar je pijn van wilt hebben en vooral wat je kunt laten. 15 minuten staan is ook nog flink veel, probeer je verwachtingen bijna op 0 te zetten.. Ga na hoe je staat, zit, ligt. Je meisje komt echt niet eerder omdat jij het zat bent. Alleen is het wel belangrijk om de laatste weken zo goed mogelijk door te komen. Overbelasting nu geeft ook daarna meer moeite met herstel. :* het is onwijs moeilijk. (En echt, deze post is heel lief bedoeld)
pi_141843509
Ik ga toch maar even met de kop in t zand weer. Voor nu even t beste, denk ik.
pi_141843608
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:21 schreef Kursor het volgende:
Blue, denk aan je!

Cygne, begrijpelijk dat je het steeds weer spannend vind. Er valt helaas nu nog zo weinig over te zeggen :*.

GM, vandaag maar even een 'goede' baaldag. Bel desnoods even met je fysio. Morgen maar weer eens op een rijtje zetten wat je nu nog 'allemaal' doet, wat echt nodig is, waar je pijn van wilt hebben en vooral wat je kunt laten. 15 minuten staan is ook nog flink veel, probeer je verwachtingen bijna op 0 te zetten.. Ga na hoe je staat, zit, ligt. Je meisje komt echt niet eerder omdat jij het zat bent. Alleen is het wel belangrijk om de laatste weken zo goed mogelijk door te komen. Overbelasting nu geeft ook daarna meer moeite met herstel. :* het is onwijs moeilijk. (En echt, deze post is heel lief bedoeld)
Hoe gaat het nu met jou bekken? na de bevalling?

Cygne
-O- :*

Blue succes!!!
  donderdag 3 juli 2014 @ 09:36:48 #31
140412 Danaa
🍎
pi_141843647
Cygne, GM :*

Kwakzor, nog even en dan heeeeeeeerlijk vrij! Hopelijk met prachtig weer!

SQ lekker een weekje er tussenuit van het werk! De dagen invullen zoals jij dat graag wilt!

Ik bied hier misselijkheid aan, iemand geļnteresseerd?
Gossiemikkie, blegh! Om de twee uur eet ik anders trekt het niet weg.
Heeft iemand nog goede handige tips? Ik las ook iets over vitamine b6?
pi_141843666
Cygne en GM :*

Verder ben ik even rustig qua posten :D
Lees wel mee overigens, maar ben niet al stiekem aan het puffen oid.
Ga vanmiddag naar het ziekenhuis dus doe dan wel een mini-updateje.

Succes bij vk bezoeken, echo's, werk en/of alle andere dingetjes vandaag!
(Dat de warmte maar niet teveel inhakt op olifantspootjes enzo :') )
pi_141843875
Fysio is erg tevreden met m'n 'fitheid' na de bevalling, bekken staat recht, maar geeft bij functietoetsen zeer zeker nog klachten. De pijn de hele dag door was bijna gelijk weg, maar ik kan nog steeds niet heel veel (in mijn beleving). Ochtendritueel met aankleden, wassen, ontbijt en naar school (oudste) moet ik sinds deze week weer zelf doen valt zwaar en geeft wel last. Verder dan weinig meer doen. Vorige week kon ik een wandelingetje op slakkentempo (3km/h) van 10 minuten met kinderwagen als rollator, wel sneu. Even wat boodschapjes doen gaat echt nog niet...paar dagen echt pijn. En van de bank opstaan doet echt zeer bijvoorbeeld, keukenstoel it is ;). Maar lastig om optimistisch te blijven en de kleine vorderingen te zien. Zit alleen nog zo in m'n hoofd met dat ik 1 augustus weer moet werken...
pi_141844117
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:49 schreef Kursor het volgende:
Fysio is erg tevreden met m'n 'fitheid' na de bevalling, bekken staat recht, maar geeft bij functietoetsen zeer zeker nog klachten. De pijn de hele dag door was bijna gelijk weg, maar ik kan nog steeds niet heel veel (in mijn beleving). Ochtendritueel met aankleden, wassen, ontbijt en naar school (oudste) moet ik sinds deze week weer zelf doen valt zwaar en geeft wel last. Verder dan weinig meer doen. Vorige week kon ik een wandelingetje op slakkentempo (3km/h) van 10 minuten met kinderwagen als rollator, wel sneu. Even wat boodschapjes doen gaat echt nog niet...paar dagen echt pijn. En van de bank opstaan doet echt zeer bijvoorbeeld, keukenstoel it is ;). Maar lastig om optimistisch te blijven en de kleine vorderingen te zien. Zit alleen nog zo in m'n hoofd met dat ik 1 augustus weer moet werken...
Wel fijn dat de fysio positief is en je bekken recht staat.
Beperkingen zijn ook erg vervelend, vooral als je wel door moet gaan (je oudste wegbrengen bijv)
Dat het lastig is om optimistisch te blijven begrijp ik wel :* ik hoop dat je lichaam zich snel weer hersteld.
Is je werkgever begripvol? Kun je misschien eerst 50% werken bijv en dan langzamerhand opbouwen?
pi_141844445
Alleen ik heb in m'n hoofd dat ik er de 1e weer moet staan. Op het werk is het zeker wel te regelen om rustig op te bouwen of langer ziek te blijven, maar dat gaan we eind van de maand bekijken. Zo geduldig ben ik niet ;), of tenminste ik kan niet zo tegen die onduidelijkheid/onzekerheid.

Nu weer naar de zwangeren hoor! :)
pi_141844548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:36 schreef Danaa het volgende:
Cygne, GM :*

Kwakzor, nog even en dan heeeeeeeerlijk vrij! Hopelijk met prachtig weer!

SQ lekker een weekje er tussenuit van het werk! De dagen invullen zoals jij dat graag wilt!

Ik bied hier misselijkheid aan, iemand geļnteresseerd?
Gossiemikkie, blegh! Om de twee uur eet ik anders trekt het niet weg.
Heeft iemand nog goede handige tips? Ik las ook iets over vitamine b6?
Danaa voordat ik zwanger werd kon ik mij niets voorstellen bij een alles overheersende zwangerschapsmisselijkheid. Ik dacht dat het hetzelfde was als de misselijkheid na een goed avondje stappen want wist ik veel :') . Nu weet ik wel beter!

Wat mij heel goed hielp in deze periode was vla/pudding geregeld met kleine beetjes eten over de dag heen. En cola! Ik zweer bij cola!

Succes!
pi_141844775
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:16 schreef Kursor het volgende:
Alleen ik heb in m'n hoofd dat ik er de 1e weer moet staan. Op het werk is het zeker wel te regelen om rustig op te bouwen of langer ziek te blijven, maar dat gaan we eind van de maand bekijken. Zo geduldig ben ik niet ;), of tenminste ik kan niet zo tegen die onduidelijkheid/onzekerheid.

Nu weer naar de zwangeren hoor! :)
:* ik begrijp 't. Wees niet te streng voor jezelf!

Danaa,
Wat twinkle zegt,
en vla/melk!
pi_141844962
Cygne, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik herken wel wat je nu meemaakt.
Ik kwam het eerste trimester ook iedere dag bloed tegen als ik naar het toilet ging, soms 1 druppeltje, soms toch echt wel wat meer.
Op de echo was te zien dat het met het vruchtje niets te maken had, dat gaf mij wel wat rust iedere keer. Het blijft schrikken, en ik ging met zenuwen naar de wc tot zeker de 16e week, maar uiteindelijk is het allemaal in orde geweest.
(Zelfs een collega die gister dacht dat mijn zwangerschapsverlof volgende week al in zou gaan :') )
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:49:56 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_141845172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Cygne, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik herken wel wat je nu meemaakt.
Ik kwam het eerste trimester ook iedere dag bloed tegen als ik naar het toilet ging, soms 1 druppeltje, soms toch echt wel wat meer.
Op de echo was te zien dat het met het vruchtje niets te maken had, dat gaf mij wel wat rust iedere keer. Het blijft schrikken, en ik ging met zenuwen naar de wc tot zeker de 16e week, maar uiteindelijk is het allemaal in orde geweest.
(Zelfs een collega die gister dacht dat mijn zwangerschapsverlof volgende week al in zou gaan )
Dit vraagt natuurlijk om een buikfoto :7

Kursor, :*
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:10:44 #40
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141845726
[emo]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/emo]

Maar verder gisteren wel weer goedgekeurd bij VK en hartje gehoord O+
Ook net afspraak gemaakt voor de 20 weken echo... ben ik echt al bijna 20 weken!? :o

Ook nog even een dikke knuf voor Cygne en ook voor Kwak :*

Squeen, lekker van het weekje vakantie! Goed vooruitzicht in elk geval! Hier is het juist andersom. Ben net terug van vakantie en nu helemaal bedolven onder 't werk.. zie ff de bomen door het bos niet meer.

Blue heel veel succes vandaag bij het zh!! :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_141845823
goedkope bureaucrap :{w niks van aantrekken Rady!

Kwak :* nog een weekje... komt goed!
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:16:08 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_141845885
idd, ze moeten gewoon fatsoenlijke bureaustoelen neerzetten, hier zitten er ook probleemloos mannen van 170 kilo op :{w
Maar ik zou er ook van gaan huilen hoor :*
disclaimer
pi_141846112
Een beetje bureaustoel is ook niet voor 2 personen tegelijk Rady!
pi_141846272
quote:
12s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:23 schreef BlueEyes het volgende:
Oh jeej, mijn bureaustoel heeft een probleem :+
of ik eigenlijk..

:* dat is klote Rady
pi_141846335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:28 schreef Zoė23 het volgende:

[..]

of ik eigenlijk..

_O-
pi_141846415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:28 schreef Zoė23 het volgende:

[..]

of ik eigenlijk..

Be carefull!
Voor je het weet hebben alle bureaustoelen een pact gesloten })
(je kan ook meteen overdrijven he, 3 tegelijk erop zetten :{w )
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:34:07 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141846437
quote:
12s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:23 schreef BlueEyes het volgende:
Haha dat is waar ;)
pi_141846468
:D tot het uiterste gaan

* Zoė23 gaat alle stoelen testen

heb ook weleens gehad dat de stoel van mijn stage-begeleidster/manager stuk ging. Zakte ik er zo doorheen. Heb ik weer gefixed met een schaar (schroef zoeken en vastdraaien) heb toen niets laten weten :@
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:35:59 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_141846493
ik blijf maar twijfelkonten of ik een 3D/4D echo wil laten maken :')
Aan de ene kant vind ik het wel erg leuk, aan de andere kant laat ik me graag verrassen als ze er uit komt. En het is duurrrr :') en het moet binnen nu en 2 weken :')
Wie heeft het allemaal ničt gedaan en waarom?
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:37:35 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_141846551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:35 schreef Zoė23 het volgende:
:D tot het uiterste gaan

* Zoė23 gaat alle stoelen testen

heb ook weleens gehad dat de stoel van mijn stage-begeleidster/manager stuk ging. Zakte ik er zo doorheen. Heb ik weer gefixed met een schaar (schroef zoeken en vastdraaien) heb toen niets laten weten :@
dan was die stoel vast al op sterven na dood :D
Wij zijn een keer door het bed gezakt in ons Griekse appartement op de eerste dag dat we er waren.
Bleek dat hele bedframe met vier schroeven in elkaar te zitten :') Ja, als je er dan 180 kilo op werpt breekt dat wel 8)7
disclaimer
pi_141846583
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:21 schreef Kursor het volgende:
Blue, denk aan je!

+1!
Home is where the O+ is...
pi_141846613
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij zijn een keer door het bed gezakt in ons Griekse appartement op de eerste dag dat we er waren.
Bleek dat hele bedframe met vier schroeven in elkaar te zitten :') Ja, als je er dan 180 kilo op werpt breekt dat wel 8)7
Wie wierp wie op dat bed? :o
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:40:37 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_141846626
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Wie wierp wie op dat bed? :o
We wierpen ons gezamenlijk op het bed :P
100 kilo man en 80 kilo vrouw. Hey, we houden van bier en friet! :P
disclaimer
pi_141846645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

haha dat denk ik ook! voelt wel lullig

oh :o nou lekker!

3D/4D echo
Bij S niet gedaan omdat we al wisten dat het een meisje was en vriend wilde graag verrast worden. Toen ze werd geboren was het ook echt een verrassing en ook gelijk goed; ons meisje.
(ze leek helemaal niet op mij en ze was niet blond! Toch erg bijzonder)

Nu met 16wk bij de pretecho(ivm geslacht) liet die man wel even zien hoe de kindjes eruit zagen, leek nog wel wat vreemd :+ van mij hoeft het met 20+ weken niet nog een keer. Die verrassing is gewoon erg speciaal.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:42:12 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141846670
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:35 schreef Stormqueen het volgende:
Aan de ene kant vind ik het wel erg leuk, aan de andere kant laat ik me graag verrassen als ze er uit komt. En het is duurrrr :') en het moet binnen nu en 2 weken :')
Ik heb het vorige keer niet gedaan en ga het deze keer ook niet doen. Niet vanwege de prijs want het is bij 'mijn' echobureau hartstikke goedkoop (¤ 50,- voor het hele pakket 3D, 4D, dvd, foto's en cd-rom met alle foto's) maar het voelt voor mij een beetje overbodig. Als ze er is, dan zie ik vanzelf wel hoe ze eruit ziet :+ en ik vind de meeste 3D echo's ook niet heel mooi en duidelijk.
pi_141846723
Blue, ik ben een slechte lurker, maar hoe is het met je bloeddruk nu?
pi_141846761
Ik heb het alleen bij m'n vk echo's en de nekplooi +Seo gehouden qua echo's.
Niks extra, geen behoefte aan gehad ook.
Maarjah, ik weet ook het geslacht niet dus ben sowieso niet representatief ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:47:07 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_141846789
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:42 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb het vorige keer niet gedaan en ga het deze keer ook niet doen. Niet vanwege de prijs want het is bij 'mijn' echobureau hartstikke goedkoop (¤ 50,- voor het hele pakket 3D, 4D, dvd, foto's en cd-rom met alle foto's) maar het voelt voor mij een beetje overbodig. Als ze er is, dan zie ik vanzelf wel hoe ze eruit ziet :+ en ik vind de meeste 3D echo's ook niet heel mooi en duidelijk.
Da's idd goedkoop!
Hier is de allergoedkoopste optie 80 euro :')
disclaimer
pi_141846836
Wij gaan het ook niet doen. Noem me maar een starwars nerd maar ik vind het er dan net uit zien als baby Han Solo frozen in carbonite.
pi_141846841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:44 schreef L-E het volgende:
Blue, ik ben een slechte lurker, maar hoe is het met je bloeddruk nu?
Die horen we vanmiddag!
Om 15u in het ziekenhuis zijn (tis druk op de afdeling vandaar dat mn afspraak verzet is naar de middag). En de tas is ingepakt en staat klaar, ik ga zoals ik me nu voel niet uit van een onderdruk lager dan 100 dus denk zelf dat we morgen/overmorgen ons kleintje verwelkomen.
Lief dat je het vraagt als lurker :*
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:49:30 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141846843
Die in Son is iets goedkoper toch? Niet dat zij ooit terugbelt :')
pi_141846845
Ik heb een verwijzing voor de gyn volgende week, die gaat dan bekijken of ik ingeleid kan worden.
In life, every ending is a new beginning..
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:50:00 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_141846856
Bedankt voor de feedback, ik ben dus geen ontaarde moeder als ik het ničt doe :D O+
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:50:42 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_141846871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef LaLouchi het volgende:
Ik heb een verwijzing voor de gyn volgende week, die gaat dan bekijken of ik ingeleid kan worden.
Hopelijk begint het voor die tijd vanzelf!
disclaimer
pi_141846875
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef LaLouchi het volgende:
Niet strippen eerst?
Was de vk begripvol wat betreft je verhaal?
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:51:54 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141846897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Bedankt voor de feedback, ik ben dus geen ontaarde moeder als ik het ničt doe :D O+
Jawel, dat is de enige graadmeter namelijk ;(
pi_141846907
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Hoezo zou dat ontaard zijn?
Kwestie van ander referentiekader per persoon om iets wel of niet te doen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:52:41 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_141846916
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Jawel, dat is de enige graadmeter namelijk ;(
Oh, nou ;( dan zal ik Henka maar alvast voor therapie inschrijven ;(
disclaimer
pi_141846918
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Die horen we vanmiddag!
Om 15u in het ziekenhuis zijn (tis druk op de afdeling vandaar dat mn afspraak verzet is naar de middag). En de tas is ingepakt en staat klaar, ik ga zoals ik me nu voel niet uit van een onderdruk lager dan 100 dus denk zelf dat we morgen/overmorgen ons kleintje verwelkomen.
Lief dat je het vraagt als lurker :*
Ben je er mentaal aan toe dat hij/zij komt? :)
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:52:46 #70
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141846919
Hmm.. heb er nooit op die manier over nagedacht dat het na een 3d echo geen verrassing meer is.. Met zo'n echo krijg je vast wel een idee over het uiterlijk.. maar daarna duurt het nog heeeel veel weken voordat hij/zij geboren wordt en dan is het toch alsnog weer een verrassing?

Zelf gaan we wel voor de 3d echo met circa 26 weken. Eigenlijk gaat het mij niet om het 3d beeld.. maar gewoon om ons kindje te zien en er op die manier van te genieten. De 'gewone' echo's vind ik ook zo prachtig.. gewoon kijken en dan te beseffen dat die kleine gewoon in mijn buik zit O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:54:30 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_141846964
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:52 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hoezo zou dat ontaard zijn?
Kwestie van ander referentiekader per persoon om iets wel of niet te doen.
Niet te letterlijk nemen :P Ik had echt het idee dat 90% van de mensen het deed, maar het is verfrissend om te zien dat mijn beeld incorrect was ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:52 schreef Radyhyn het volgende:
Hmm.. heb er nooit op die manier over nagedacht dat het na een 3d echo geen verrassing meer is.. Met zo'n echo krijg je vast wel een idee over het uiterlijk.. maar daarna duurt het nog heeeel veel weken voordat hij/zij geboren wordt en dan is het toch alsnog weer een verrassing?

Zelf gaan we wel voor de 3d echo met circa 26 weken. Eigenlijk gaat het mij niet om het 3d beeld.. maar gewoon om ons kindje te zien en er op die manier van te genieten. De 'gewone' echo's vind ik ook zo prachtig.. gewoon kijken en dan te beseffen dat die kleine gewoon in mijn buik zit O+
Klopt, dat is ook erg leuk O+ Maar ik merk wel dat de behoefte voor mij minder is geworden sinds ik haar veel voel bewegen.
En ik heb ook al wat echo-uren op de teller staan natuurlijk, dat telt ook wel mee :')
disclaimer
pi_141847038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Ben je er mentaal aan toe dat hij/zij komt? :)
Ja! De keus die we kregen om naar huis te gaan, het tot na het weekend zelf te mogen 'proberen' doordat er geen gierende spoed nog was en het vertrouwen dat ik bellen zou mocht ik me slecht voelen heeft mij goed gedaan.
Er is ruimte voor overleg en dat gaf me rust en die rust is nu omgezet in het komt zoals het gaat en het is nu beter.

Ben nog niet klaar met zwanger zijn (hoe gek dat ook klinkt) maar ben er wel klaar voor.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:58:50 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_141847068
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:57 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ja! De keus die we kregen om naar huis te gaan, het tot na het weekend zelf te mogen 'proberen' doordat er geen gierende spoed nog was en het vertrouwen dat ik bellen zou mocht ik me slecht voelen heeft mij goed gedaan.
Er is ruimte voor overleg en dat gaf me rust en die rust is nu omgezet in het komt zoals het gaat en het is nu beter.

Ben nog niet klaar met zwanger zijn (hoe gek dat ook klinkt) maar ben er wel klaar voor.
O+ vind het echt zo fijn om dit te horen!
disclaimer
pi_141847089
Dat klinkt goed Blue. En die bloeddruk willen ze niet laten ontsporen, maar wat enorm fijn dat ze je toch het vertrouwen terug hebben gegeven. Echt heel waardevol! Ik hoop dat je een prachtige bevalling tegemoet gaat :)
pi_141847091
Ik heb een 3d echo gedaan (want: gratiesssj!). Maar toen ze eruit was leek ze zo niet op dat plaatje dat ik daar echt even van moest bijkomen. :')
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:59:41 #76
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141847094
Het is natuurlijk ieder zijn eigen gevoel voor wel/niet een echo. Wat anderen doen/vinden maakt dan geen bal uit ;) . Als je er geen behoefte aan hebt zou ik het ook niet doen natuurlijk :Y

LaLouchi, fijn dat je volgende week een afspraak hebt!
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:01:06 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_141847122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:59 schreef Limone het volgende:
Ik heb een 3d echo gedaan (want: gratiesssj!). Maar toen ze eruit was leek ze zo niet op dat plaatje dat ik daar echt even van moest bijkomen. :')
Lol :')

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:59 schreef Radyhyn het volgende:
Het is natuurlijk ieder zijn eigen gevoel voor wel/niet een echo. Wat anderen doen/vinden maakt dan geen bal uit ;) . Als je er geen behoefte aan hebt zou ik het ook niet doen natuurlijk :Y

LaLouchi, fijn dat je volgende week een afspraak hebt!
Oh natuurlijk! Ik was alleen benieuwd naar de overwegingen die mensen maken daarin :Y
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:02:35 #78
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141847152
Fijn dat je er nu zo instaat BE.. een *O* voor jou!
pi_141847170
Dames bedankt! :*

Ik wččt natuurlijk wel dat ik er niet naar buiten kan denken, maar soms....

Gelukkig kan ik goed met mn man erover praten,hij probeert het ook zo aangenaam/makkelijk mogelijk te maken voor mij. :)
Zoė bedankt voor je aanbod.

Blue succes vandaag/vannacht/morgen.

Cygne :*

SQ, lekker doen waar je je goed bij voelt, ik heb er echt leuke plaatjes aan over gehouden, maar dat is ook mazzel hebben, want als henka er niet lekker voor ligt dan worden de plaatjes ook minder...
S. 2014
J. 2016
pi_141847183
Spannend BE!

Fijn dat je je er zo in kunt berusten c.q. relativeren :Y
pi_141847299
quote:
Ik heb het na veel getwijfel (horrrrrmonen zeiden ja, portemonnee zei nee) niet gedaan. Heb niet het gevoel iets te missen ;)
pi_141847323
Behalve dan de beste-moeder-award ;(
pi_141847354
Nee, VK wil pas gaan strippen vanaf 41 weken, en ik wil niet doorlopen tot 42 weken, dus ook dat gaat de gyn wss doen. Ze was wel heel begripvol, maar bang dat ze me nog meer ongemakken bezogd als ze eerder stript.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:11:59 #84
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141847409
Ik vond het gewoon Heel Leuk om hem zo eens te bekijken en hoewel ik zeker achteraf gelijkenissen zie tussen S en de 3D echo had ik niet het gevoel dat de verrassing eraf was. Zóveel lijken ze op die echo ook weer niet op het eindresultaat bij 40wk :). Maar duur is t wel ja.
pi_141847543
quote:
Bij de eerste wel en nu niet. Omdat ik het achteraf veel te duur vond, we hebben de dvd/foto's daarna nooit meer bekeken. Ik vind het er eigenlijk gewoon stom uitzien :@ en je doet er geen ruk meer mee. Ja mss leuk voor het kind zelf later.
pi_141847574
Ik had m al vroeg geboekt, volledig in de overtuiging dat fbto 100 euro zou vergoeden, oma's uitgenodigd en toen bleek dat ze de vergoeding veranderd hebben.. :') mja toen waren de oma's al super enthousiast en wij zelf eigenlijk ook, dus toen toch maar gedaan.
S. 2014
J. 2016
pi_141847805
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb het alleen bij m'n vk echo's en de nekplooi +Seo gehouden qua echo's.
Niks extra, geen behoefte aan gehad ook.
Maarjah, ik weet ook het geslacht niet dus ben sowieso niet representatief ;)
+1, - die nekplooi dan

Leuk hč, niet representatief zijn ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:34:06 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_141848063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik had m al vroeg geboekt, volledig in de overtuiging dat fbto 100 euro zou vergoeden, oma's uitgenodigd en toen bleek dat ze de vergoeding veranderd hebben.. :') mja toen waren de oma's al super enthousiast en wij zelf eigenlijk ook, dus toen toch maar gedaan.
Vergoeding van pretecho?
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:35:20 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141848109
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:26 schreef marel88 het volgende:

[..]

+1, - die nekplooi dan

Leuk hč, niet representatief zijn ;)
Jullie zijn zo edgy :7
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:41:06 #90
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_141848301
Ik heb vorige week een 3D echo gehad O+ . Ja, ik hou d'r van. En ik vind echt totaal niet dat de verrassing eraf is, want in het echt een gezichtje zien is heel anders dan een vaag oranje-achtig plaatje :). Maar het is idd gewoon het idee: dat zit in mijn buik! Een mens met een gezichtje en handjes en voetjes. En het ziet er zo anders uit dan op een gewone echo.

Bij mij lag ze er trouwens niet goed voor en de placenta lag ook erg ongunstig voor de echo... Maar dit zijn de beste plaatjes die ik heb gekregen:

SPOILER
En bij 31/32 weken mag ik nog een keer *O* .

Verder: sorry dames, ben wel bijgelezen, maar heb steeds niet de puf om te reageren. Drukke weken enzo. Maar ik leef in stilte mee! Dus even heel erg mosterd-na-de-maaltijd: *O* en :* voor jullie (doorstrepen wat niet van toepassing is)
pi_141848553
Lief Fee-nix!

100 euro zou vergoeden? Hoe duur zijn die echo's bij jullie wel niet dan.. bij ons 80 en wij gaan het wel doen, min of meer omdat ik mijn zusje al te enthousiast heb gemaakt, en ook omdat ik benieuwd ben hoe ze er 3D uit ziet. om nog een keer spieken hoef ik het niet te doen, het zal dan de 8e echo worden...

Wie zei laatst dat prenatal genoeg niet-roze dingen had? :P Die heb ik nu half leeggekocht (oke, beetje overdreven, ik heb me ingehouden omdat het voornamelijk zomerdingen zijn. En ben nu verward over hoe warm ik haar eigenlijk moet kleden, maar goed, van later zorg *op baby's voor dummies-topic gaat storten*)
pi_141848567
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vergoeding van pretecho?
Tot vorig jaar vergoedde FBTO 100 euro bij de npm of een pretecho in de module gezinsplanning.. maar per 1 jan is dat veranderd, alleen was ik daar ff niet van op de hoogte... ach ja, ik heb een mooi fronsend kind op een foto. ;)
S. 2014
J. 2016
pi_141848627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef Heliotrope het volgende:
Lief Fee-nix!

100 euro zou vergoeden? Hoe duur zijn die echo's bij jullie wel niet dan.. bij ons 80 en wij gaan het wel doen, min of meer omdat ik mijn zusje al te enthousiast heb gemaakt, en ook omdat ik benieuwd ben hoe ze er 3D uit ziet. om nog een keer spieken hoef ik het niet te doen, het zal dan de 8e echo worden...
Het totale pakket wat ik toen uitgekozen had kostte 101.80 ofzo... Dat was n uur echo incl cd en dvd, uiteindelijk heb ik t pakket nog wel omgezet naar een goedkoper pakket hoor, ik geloof in totaal 70 euro.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:52:09 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_141848640
Hele mooie plaatjes Fee! Vooral die laatste! O+

GM, in mijn verzekering wordt wel de NPM volledig vergoed, maar geen extra pretecho als je geen NPM wil. Wel balen als je er op gerekend had! (ik had dan weer niet op de vergoeding gerekend, dus dat was een aangename verrassing :D)
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:56:19 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_141848768
Het is ook niet dat ik het geld niet heb, ik ben wat dat betreft wel gezegend *afklopt*, het is meer de vraag, of ik het er voor over heb.
Mijn man wil ook liever de baby zelf vasthouden en knuffelen zegt ie *; (hij is zo romantisch als een dakpan, dus ja, daar smolt ik even van :'))
Maar aan de andere kant: baby kijken! O+
disclaimer
pi_141848808
Onze Pretechobeelden:

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_141849066
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Jullie zijn zo edgy :7
Ja, voor onze manier van leven moet je echt lef hebben, al die onzekerheden... :P
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:13:25 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141849336
Toegegeven, de ogen zijn zo misschien best freaky, althans ik kan het me voorstellen dat sommigen hier niet van houden. Maar ik vond t zo leuk om te bekijken en het is nu ook zo leuk om te zien dat hij daar echt al op zichzelf lijkt :) althans, ik zie het zelf :+
SPOILER
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:15:17 #99
250838 Fee-nix
pi_141849400
Ik zie het ook hoor, Spees! Mooi!

Ik zie mijn jongens ook duidelijk terug in hun 3D echo's :Y .
pi_141849605
Dat neusje O+

Staat er ergens een foto van S? Kan ik ff kijken ;)
S. 2014
J. 2016
pi_141849628
Mooi die echo's!

SQ, wij hebben het ook niet gedaan. Niet vanwege het geld maar meer dat we het meer als een soort van verrassing wilde houden. Het is heel persoonlijk ook :)
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:26:12 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141849808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat neusje O+

Staat er ergens een foto van S? Kan ik ff kijken ;)
Ik vind dat je het hier best goed ziet, maar dat kan ook gewoon zijn omdat ik m wat beter ken :+

SPOILER
pi_141850046
ik zie wel duidelijk overeenkomsten inderdaad! O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:36:11 #104
140412 Danaa
🍎
pi_141850142
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Danaa voordat ik zwanger werd kon ik mij niets voorstellen bij een alles overheersende zwangerschapsmisselijkheid. Ik dacht dat het hetzelfde was als de misselijkheid na een goed avondje stappen want wist ik veel :') . Nu weet ik wel beter!

Wat mij heel goed hielp in deze periode was vla/pudding geregeld met kleine beetjes eten over de dag heen. En cola! Ik zweer bij cola!

Succes!
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:31 schreef Zoė23 het volgende:

[..]

:* ik begrijp 't. Wees niet te streng voor jezelf!

Danaa,
Wat twinkle zegt,
en vla/melk!
Bedankt voor de tips!

Maar Twinkle, Cola? ivm caffeine mag dat toch niet teveel?
pi_141850354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:36 schreef Danaa het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de tips!

Maar Twinkle, Cola? ivm caffeine mag dat toch niet teveel?
Bananen en gemberthee of capsules!

Kleine slokjes cola..
S. 2014
J. 2016
pi_141850389
Je hebt ook cafeļne vrije cola. Die drink ik over het algemeen.
Ik weet niet of ik ooit pretecho laat doen. Ligt aan mijn geduld denk ik.
pi_141850736
De cafeļne in cola is DACHT IK te verwaarlozen zolang je geen liters per dag drinkt.
In een kop koffie zit meer cafeļne en dat mag je ook drinken mits niet in liters.
Maar durf hier geen harde uitspraak over te doen.
pi_141850867
Het waren idd ook geen liters die naar binnen gingen. Een paar slokjes eens in de zoveel uur :Y

Over het stuk caffeine heb ik ook begrepen dat dat wat achterhaald is maar feiten weet ik niet. Ik dronk nog wel eens red bull maar dat heb ik sinds het prille begin afgezworen vanwege de hoeveelheid. En ik ben niet zon koffie-/theedrinker dus dat scheelt :)

Ik meen dat Mignonne er een tijdje terug een mooi onderzoek over had? Maar kan me vergissen.

Doe waar jij je goed bij voelt en alles met mate ;)
pi_141851032
Oh! Dus ik had al die tijd gewoon meer koffie kunnen drinken! :9

Nu hou ik het bij 2 kopjes per dag en soms een glas cola light tussendoor.
pi_141851039
Red Bull heb ik ook even achterwege gelaten, dat wil ik normaal gesproken nog wel drinken samen met paracetamol (tip van een anesthesist voor mn hoofdpijn)
Maar heb gewoon Cola Light gedronken gedurende de zwangerschap. Foei, en cafeļne en aspartaam :X
pi_141851129
Ik drink niet anders als light vanwege diabetes. En water vind ik niet te nassen dusja...
pi_141851187
Blue, je komt zo berustend over. Ben je niet een pietsie zenuwachtig?
pi_141851210
Ik werd er op aangesproken onlangs door een collega.
Maak me er niet zo druk om, was cynisch ;)
Gaan namelijk ook liters Spa Rood in hier, dat is meer een 'verslaving' dan de cola
pi_141851247
Haha, tuurlijk ben ik zenuwachtig, voor het onbekende!
Maar kan er niets mee beļnvloeden dus probeer er niet veel mee te doen en me er aan over te geven.
pi_141851363
Da's het beste wat je kan doen idd :)

Ik merk wel dat mijn lichaam er ook wel klaar voor is om te gaan werpen. Eergister had ik voor het eerst een lekkende tet :D
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:28:57 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_141851903
Koffie :9
Cola geef ik dan weer weinig om, al zondig ik soms wel een ijskoud blikje. En soms zo'n walgelijke frappucino :@ maar gemiddeld twee koffie per dag :Y
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:30:07 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_141851952
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:11 schreef BlueEyes het volgende:
Ik werd er op aangesproken onlangs door een collega.
Maak me er niet zo druk om, was cynisch ;)
Gaan namelijk ook liters Spa Rood in hier, dat is meer een 'verslaving' dan de cola
mij waarschuwden ze laatst voor het weeėnopwekkend effect van bitter lemon :D
disclaimer
pi_141852011
SQ, mocht je eens naar La Place gaan, ze hebben daar ijskoffie met een flinke toef slagroom en cacaopoeder. Die is echt :9 :9~ *O* ^O^ _O_ w/
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:33:56 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_141852104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
SQ, mocht je eens naar La Place gaan, ze hebben daar ijskoffie met een flinke toef slagroom en cacaopoeder. Die is echt :9 :9~ *O* ^O^ _O_ w/
Klinkt goed :9
disclaimer
pi_141852290
Ijskoude cola light O+

Alhoewel ik toen ik in Egypte woonde gedurende hoogzomer heb 'geleerd' lauwe gewone cola te drinken.
Dat was toen heaven, nu is dat :r
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:40:50 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_141852377
ik vind cola light wel echt zo onmeunig smerig :@ :')
Maar ik ben ook helemaal geen frisdrankdrinker, ik drink echt vrijwel alleen koffie en water (okee, en in mijn vorige leven bier). Da's de enige goede gewoonte die ik er permanent in heb geramd na jarenlang diėten. De rest van de regels versloppen altijd weer :')
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:43:20 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_141852495
ik ben net in de pauze even bij de HEMA geweest en ik had een heel warm fluffy winterslaapzakje vast en die kon ik niet meer terughangen. Dus die heb ik maar gekocht :@
Ze zijn handig, toch? :')
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:46:39 #123
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141852632
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben net in de pauze even bij de HEMA geweest en ik had een heel warm fluffy winterslaapzakje vast en die kon ik niet meer terughangen. Dus die heb ik maar gekocht :@
Ze zijn handig, toch? :')
E. lag al heel snel in een slaapzakje :Y
pi_141852654
Ik drink ook nog steeds 2 koppen koffie. Ik drink er normaal echt wel 8 ofzo :@ dat leek me wat minder gezond voor baby. Dus geminderd. En cola drink ik ook nog wel af en toe, maar ook minder idd, hoewel het echt helpt tegen misselijkheid. Ik las een keer iets van max 3 koppen koffie of 6 glazen thee/cola? Google zegt o.a.:

quote:
Je kunt beter niet meer dan 300 mg cafeļne per dag gebruiken als je zwanger bent.
Hoeveelheid cafeļne per drankje:

Kopje koffie (125 ml): 85 mg
Kopje zwarte thee (125 ml): 45 mg
Glas chocolademelk (150 ml): 30 mg
Glas cola (150 ml): 5 tot 35 mg
Blikje energiedrank (250ml): 88 mg
Cafeļnevrije koffie (125 ml): 2 tot 6 mg
Oh en van voedingscentrum mag je maar 1 kopje koffie :o :{ Kortom de meningen zijn verdeeld...

Winterslaapzakjes zijn handig :Y Kunnen draaibaby's niet uitdraaien (+ koud krijgen = huilen) :)
pi_141852774
Gewoon rooibosthee :) Zit geen theine in, dus onbeperkt een lekker warm drankje.
pi_141852846
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef Zolena het volgende:

Oh en van voedingscentrum mag je maar 1 kopje koffie :o :{

Laat het voedingscentrum eerst maar ns zn uitspraken en adviezen behoorlijk en gedegen onderbouwen... :{w

ballentent :')
:)
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:52:49 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_141852852
Theļne is gewoon cafeļne toch? Maar omdat onze hersenen dat niet snappen hebben we het maar theļne genoemd, want het zit in thee :')
disclaimer
pi_141852886
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Laat het voedingscentrum eerst maar ns zn uitspraken en adviezen behoorlijk en gedegen onderbouwen... :{w

ballentent :')
Precies wat ik wilde zeggen ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:55:35 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_141852953
Oh en vergeet de chocolade niet in de cafeļnediscussie. Mensen die tijdens de zwangerschap geen koffie, thee of cola meer drinken maar wel een gezinsverpakking chocolade in hun hoofd stoppen, daar krijg ik ook een beetje een :') hoofd van :')
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:56:41 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141852981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
rooibosthee :) Zit geen theine in, dus onbeperkt een lekker warm drankje.
Daar zijn de meningen over verdeeld :+ (ik vind rooibosthee écht niet lekker)

Ik drink water, limonade, yoghurtdrink en melk voornamelijk nu.
pi_141852983
Ik drink 3 bakkies per dag, heeeeel soms 4, maar voor de zwangerschap dronk ik alleen maar koffie dus dit is een hele verbetering.
S. 2014
J. 2016
pi_141853022
Ik drink gewoon mijn kopjes thee hoor. Rooibos is geen thee, dus dat hoef ik niet :P

En ach. Alles met mate.

Of nee. Niet alles! Want:

IK HEB VERLOOOOOF *O*

Nu oneindig series kijken, boeken lezen, slapen wanneer ik wil, oh en slaaapen!
pi_141853036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en vergeet de chocolade niet in de cafeļnediscussie. Mensen die tijdens de zwangerschap geen koffie, thee of cola meer drinken maar wel een gezinsverpakking chocolade in hun hoofd stoppen, daar krijg ik ook een beetje een :') hoofd van :')
:D kan dat niet dan? :o :+

Maarrrrr....

quote:
Het bloeddrukverlagend effect

Bij de consumptie van cacao wordt een bloeddrukverlagend effect waargenomen. Chocolade die cacao bevat kan in geringe mate de bloeddruk verlagen.

Volgens een Amerikaans onderzoek dat werd uitgevoerd 1996 tot 2000 onder 2291 zwangere vrouwen, leidt consumptie van pure chocolade tot een vermindering van het risico op pre-eclampsie. Het aantal vrouwen met relevante symptomen was er omgekeerd evenredig afhankelijk van het niveau van theobromine in het serum.[5][6]
Aan de cafeļnevrije chocolade dus met die zwangeren *O* :P
pi_141853037
Mijn baby lust geen koffie... Ikke wel, maar nu dus maar even niet. Alleen een occasional decaf cappu gaat er met smaak in. Verder thee (maar niet met kaneel, zoethout, anijs etc enz) en yoki en limonade en spa rood en water (met lekkere toevoegingen; citroen/limoen, aardbei, komkommer, munt, basilicum...).

[ Bericht 17% gewijzigd door JufMariska op 03-07-2014 15:01:20 (Realiseerde me door SQ dat ik m'n water vergat :)) ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:59:18 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_141853064
verlof voor Roomsnoes *O*

Wat weinig waterdrinkers trouwens! Dat vind ik wel opvallend :D
disclaimer
pi_141853076
Oh en limonadesiroop want van water krijg ik echt onwijs veel maagzuur. :')

Thee drink ik alleen als ik ziek ben, of het heel erg koud heb en dan het liefst zoethoutthee.

En cassis en sinas gaat er nu (mits koud) wel lekker in.
S. 2014
J. 2016
pi_141853219
Oh naast thee en zo nu en dan een sapje drink ik alleen water hoor haha. Krijg ziedende koppijn als ik niet genoeg drink. Zeker met dit warme weer.
pi_141853259
Ik drink veel munt thee de laatste tijd O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:24:40 #139
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141853951
Ik drink bijna alleen water, spa rood en icetea green :9~ en 1-2 kopjes koffie.

Ik wacht al ongeveer twee jaar op antwoord van het VC op mijn vraag waarom het advies mbt cafeine zo fors strenger is geworden :+ !
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:27:25 #140
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141854034
Waterdrinker meldt zich!

Alleen water en thee. Op kantoor nog wel eens 2 koffie.

Wil alleen nooit water drinken bij uitstapjes. Lijkt zo zonde geld :p. Dus dan drink ik dingen zonder prik. Appelsap ofzo
:P :@
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141854142
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik drink bijna alleen water, spa rood en icetea green :9~ en 1-2 kopjes koffie.

Ik wacht al ongeveer twee jaar op antwoord van het VC op mijn vraag waarom het advies mbt cafeine zo fors strenger is geworden :+ !
:')

je zou toch denken dat ze jou wat meer te vriend zouden willen houden :D

SPOILER
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:12:11 #142
140412 Danaa
🍎
pi_141855358
En dat werden heel veel posts over drinken!
Ik ga dus gewoon weer eens wat cola drinken en dan vooral als ik me misselijk voel. Eens zien wat dat uithaalt bij mij.

En SQ hier ook een water drinker! All day long!
pi_141855508
Water :W
Maar pas sinds een week hoor. Want dat spoelt zo lekker door. :P
pi_141855874
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hier pas na een maand of 7. Eerder snapte ze volgens mij niet dat ze die dekentjes ook van zich af kon schoppen :')

Maar alleen al voor je hormonen handig SQ dus das al 1 goede reden ^O^
pi_141856045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh naast thee en zo nu en dan een sapje drink ik alleen water hoor haha. Krijg ziedende koppijn als ik niet genoeg drink. Zeker met dit warme weer.
Ik kom er dus altijd te laat achter dat ik te weinig heb gedronken op die manier

*rent naar de keuken*

Reminds me .. Ik was in het begin van de zw.schap wel wat sneller vermoeid. Logisch, je lijf is zo hard aan het werk. Toen dacht mijn man heel lief te zijn door RedBull mee te nemen voor me. Heb hem maar even verteld dat baby dat niet leuk zou vinden c.q. dat zon idioot hoge dosis daar niet goed voor is. Maar wel super lief dat hij zo mee dacht :)
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:36:23 #146
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141856068
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:Y Sillie ook!

Die hebben we na een paar weekjes in een inbakerslaapzakje gedaan omdat hij zichzelf continu wakker mepte

SPOILER: cuteness overload rrrrrammelllll
Ideaal! Een dikker regulier slaapzakje gaat volgens mij dat slaan ook wel enigszins tegen :)
pi_141856124
Oooohh *rammel*
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:39:00 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_141856161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

:Y Sillie ook!

Die hebben we na een paar weekjes in een inbakerslaapzakje gedaan omdat hij zichzelf continu wakker mepte

SPOILER: cuteness overload rrrrrammelllll
Ideaal! Een dikker regulier slaapzakje gaat volgens mij dat slaan ook wel enigszins tegen :)
Mnohhh O+
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:40:31 #149
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141856207
Dit was overigens vóór zijn oogverkleining.
pi_141856218
Oooh Spees wat een ventje <3
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:41:54 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_141856243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Dit was overigens vóór zijn oogverkleining.
_O- :')
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:50:24 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_141856502
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hier pas na een maand of 7. Eerder snapte ze volgens mij niet dat ze die dekentjes ook van zich af kon schoppen :')

Maar alleen al voor je hormonen handig SQ dus das al 1 goede reden ^O^
ja, die hormonen willen graag gepleased worden *;
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:53:43 #153
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_141856630
Wat een mooie 3d echofoto's *O*

En Spees wat een heerlijke foto.. echt too cute! :)

Ik ben ook echt een waterdrinker. Soms met feestjes/uitjes ofzo wil ik nog wel eens een colaatje pakken of een ice tea.. of spa-fruit (die met prik).

Maar van water uit de kraan op mijn werk krijg ik soms een beetje een weeļg gevoel.. weet niet waar het aan ligt. Dus daar zit ik aan de thee. Eigenlijk had ik van die familie-4-packs-spa blauw gekocht om mee te nemen naar 't werk.. maar die vergeet ik steeds mee te nemen :P
pi_141858854
Heb vanmiddag een boterhammetje kaas gegeten, en ik voel em nog zitten. Hij wil er weer uit! :'(
En nou moet ik gaan koken, maar ben bang dat de luchtjes niet bepaald helpen gaan. Bahbah.
pi_141859171
In het kader we houden het spannend :')

Bloeddruk hoog, lab goed, in de urine zijn eiwitten inmiddels in waarneembaar.

Plan de campagne voor nu; naar huis!
Een nachtje goed slapen (heb pil mee gekregen) en om 7.30 mogen we ons melden.
Dan gaan ze eerst toucheren, afhankelijk daarvan ballonnetje inbrengen of meteen aan het infuus voor inleiding.

Dit weekend zijn we papa en mama O+
pi_141859206
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:08 schreef BlueEyes het volgende:

Dan gaan ze eerst toucheren, afhankelijk daarvan ballonnetje inbrengen of meteen aan het infuus voor inleiding.

Spannend!!

Ze hebben nu nog niet getoucheerd?
S. 2014
J. 2016
pi_141859279
Nee, anders zou het morgen weer moeten, vond gyn onnodig
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:13:19 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141859307
quote:

Spannend Blue! Ik vind het heel knap dat je zo rustig bent eronder.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
verlof voor Roomsnoes *O*

Wat weinig waterdrinkers trouwens! Dat vind ik wel opvallend :D
Hier vrijwel alleen water. Soms als er sap is af en toe appelsap of dubbelfriss, soms aanmaaklimo, af en toe een paar slokken cola als dat koud op tafel staat... thee vind ik niet zo heel lekker dat ik t voor mezelf ga maken, en koffie heb ik nog nooit lekker gevonden :7
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gewoon rooibosthee :) Zit geen theine in, dus onbeperkt een lekker warm drankje.
:'( rooibos :r
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wij gaan het ook niet doen. Noem me maar een starwars nerd maar ik vind het er dan net uit zien als baby Han Solo frozen in carbonite.
_O- dat ja!
quote:
wij doen het niet. het is duur, ik krijg al allerlei extra echo's en het lijkt me heel leuk als t gezichtje nog een verrassing is O+

verder ben ik vandaag wederom aan t huilen gemaakt voor mijn laatste lesuur, dit keer wel teruggegaan, kinderen aan een film gezet en na de les mijn probleem opgelost met de directeur (had een conflictje met de financiele man over een taak die ik nu doe voor een andere collega en die niet zo makkelijk is, hij was heel laconiek en vond dat ik t maar even gewoon zo op moest lossen als hij wilde :') en toen was ik gefrustreerd en moest ik huilen :') zucht.
Kwak
pi_141859326
Fijn, zo'n meedenkende gyn!

Hoe voel je jezelf onder dit plan de campagne? Je was vandaag al heel berustend natuurlijk.
S. 2014
J. 2016
pi_141859336
Blue! Spannend!!!
pi_141859425
Maar heb je echt een slaappil gekregen? Dacht dat die niet mochten tijdens zwangerschap?
pi_141859854
Blue wat spannend! En wat klink je heerlijk kalm. Hopelijk krijg je vannacht genoeg rust, dit weekend gaan jullie je kindje ontmoeten O+

Gm en Cygne nog een :* van mij.

Water drink ik echt bijna nooit, of het moet uit zo'n koeler komen. Water heeft geen smaak, dan lust ik het niet :') Drink op het werk wel veel thee, thuis veel te weinig.
pi_141859981
quote:

Wat spannend!
Heel erg veel succes O+ & lekker slapen vannacht
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:37:37 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141860012
Spannend blue! Dat lijkt me zo gek dat je weet dat je het weekend papa en mama bent
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:37:44 #165
344469 Amsel
zonder t
pi_141860014
Blue wat klink je relaxed! :)

Doe mij ook zo'n slaappil trouwens. Ik functioneer niet echt lekker meer op 3 ą 4 uur slaap per nacht. Nog 6 werkdagen te gaan en dan... middagdutjes O+
pi_141860147
Blue bijna O+

Kwak, denk om jezelf :*
pi_141860212
Blue, succes vast!
Home is where the O+ is...
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:50:22 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141860381
wij eten straks bezorggriek. ik hoop dat ie lekker is :7

en sorry voor mijn gezeur tussendoor, en bedankt voor de kusjes vanochtend... ik pas op mezelf, ik laat bijna al het andere werk uit mijn handen flikkeren momenteel. leerlingen op videodieet :') komt wel goed
Kwak
pi_141860496
Ik had gister in bed het idee dat ik 'lekte'. En net zag ik in mijn slip een doorzichtige natte plek. Geen afscheiding denk ik want dat is toch niet doorzichtig? Zou dat al iets van vruchtwater kunnen zijn?
pi_141860547
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had gister in bed het idee dat ik 'lekte'. En net zag ik in mijn slip een doorzichtige natte plek. Geen afscheiding denk ik want dat is toch niet doorzichtig? Zou dat al iets van vruchtwater kunnen zijn?
Verschil.schijn je te kunnen ruiken...

En anders even kijken wat er gebeurt als je op je hand blaast...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:56:03 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_141860560
Kwak :*

Blue morgen mama O+!
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:56:53 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_141860582
quote:
afscheiding kan ook doorzichtig zijn!
En zweet misschien, gezien de temperatuur?
disclaimer
pi_141860616
Hebben fijn gesprek gehad met de gynaecoloog over hoe en wat en het voelt goed (plus wederom het vertrouwen gekregen dat als ik me slecht voel ik het aangeef en dus terug kom)
Wat ik vandaag ook al zei tegen LE, klaar mee nee, klaar voor ja!
En slaappil is meer soort van antihistaminicum, tegen allergie waar je wat suffig van wordt.
Niet dat ik er knock out van ga hoor!
Maar even bijtanken zodat ik wel een beetje uitgerust de bevalling starten kan.

Wat ik wel heel erg meegeven kan aan jullie is dus bespreek alles wat je wilt, hoe je het graag ziet en ga de dialoog aan!
Het is zo ontzettend fijn merk ik dat je samen tot een bepaald plan komt. En natuurlijk de gyn of vk heeft een grote verantwoordelijkheid en zullen hun stem laten gelden, maar in overleg kan meer dan ik had verwacht.
pi_141860752
*O* morge f5 dagje
pi_141860919
Wat fijn Blueeyes!
Maak je nog wel een laatste buikfoto?
pi_141861057
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:06 schreef Zoė23 het volgende:
Wat fijn Blueeyes!
Maak je nog wel een laatste buikfoto?
Goeie! Zal vriend vanavond of morgenochtend even aan het werk zetten!
pi_141861179
quote:
Tijdens de vorige zwangerschap had ik dat met 39.4 weken ook. Een beetje opgevangen voor de vk en die zei dat het geen vruchtwater was, maar noemde het waterdunne afscheiding, dat komt veel voor aan het eind van een zwangerschap. Ze zei ook: het zou mij niet verbazen als ik jullie vannacht weer zie. En die nacht begonnen de weeėn inderdaad, dus misschien is het vaker een voorteken?
Ik weet niet meer waarom ze zo stellig was dat het geen vruchtwater was, misschien heeft ze er inderdaad aan geroken? Ik vond het zelf wel belangrijk om uit te sluiten dat het vruchtwater was, leek me niet de bedoeling dat ik dagenlang met stiekem gebroken vliezen rondliep. De vk vertelde dat het soms wel zo is dat er op een plek wat meer bovenin de vliezen een klein scheurtje zit, waardoor je kleine beetjes vruchtwater verliest, en dat dat niet onder "gebroken vliezen en binnen 48 uur bevallen ivm infecties" valt.

Dus: herkenbaar, maar mijn vk deed er niet zo moeilijk over.

En Blue, slaap lekker vannacht, waarschijnlijk is vanavond jullie laatste avond met z'n tweeėn O+ , en heel veel succes morgen! Hopelijk gaat het voorspoedig en zijn jullie morgenavond (of de dag daarna...) met z'n drietjes O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:15:23 #178
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141861256
Blue! Wat mooi dat het zo gaat!

Ik f5 ook de komende dagen!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141861300
Oeh Marel, als het een voorteken is... ik ben nu 38+2. De baby mag nu geboren worden! Morgenochtend heb ik weer een afspraak bij VK en ik zal het eens voorleggen. Ben benieuwd wat zij zegt (als de weeėn nog niet begonnen zijn :') ).
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:16:42 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_141861306
En anders hebben we gewoon twee babies morgen :D
disclaimer
pi_141861558
Mja. Mijn vriend en ik zijn allebei 2 weken te laat geboren. Het klinkt somehow niet logisch als ik te vroeg zou gaan bevallen. Maar alles kan natuurlijk :)
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:25:31 #182
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141861611
Blue een hele fijne nacht alvast
En lekker uitgerust aan je bevalling beginnen ^O^
Je bent bijna mama O+
W
Z
E
pi_141861664
Misschien morgen al een verse babyfoto van Blue *O* *O* *O*
pi_141862426
Blue ik hoop dat je nog even lekker een nacht goed kan slapen. Ik ga ook f5-en morgen!

Sun ik zou ook even ruiken en als je het niet vertrouwt gewoon vk bellen lijkt me?

Spannend :D
pi_141862472
Blue succes morgen. :*
pi_141862684
Blue wat spannend! bijna mama O+

Sunshine, ook een beetje spannend?! :o

Spees omg wat lief O+ rrrrrrammmelllll O+

vanmiddag even de stad in geweest op zoek naar positiemode :( gewoon nergens gevonden behalve de prenatal, en helemaal aan het eind van de rit nog de H&M binnengelopen, maar daar moest ik bijna van huilen meteen :') en weer naar buiten. Pff.. waar kun je dat nou nog leuk passen enzo?
score: een zwart (lees: saai maar functioneel) vestje van de prenatal.

aan de andere kant; bij prenatal is de S mij nog te groot _O-
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:02:27 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_141862961
Hebben jullie in de hofstad geen leuke zwangerschapsboetiekjes?
disclaimer
pi_141863025
Thanks voor alle succeswensen! Lief :*

Ik trek me terug in m'n coconnetje en proberen te ontspannen en straks slapen.. O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:06:25 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141863098
Zwanger en Co in de Frederikstraat is een leuk zwangerschapsboetiekje :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141863191
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef Crumpette

aan de andere kant; bij prenatal is de S mij nog te groot _O-
Dįt vind ik nou toch wel zo irritant. Niet-zwanger is het al vervelend, maar als de spoeling al zo dun is...

Blue, wat klink je er goed bij! Alvast heel veel succes morgen en straks lekker slapen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_141863320
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dįt vind ik nou toch wel zo irritant. Niet-zwanger is het al vervelend, maar als de spoeling al zo dun is...

Blue, wat klink je er goed bij! Alvast heel veel succes morgen en straks lekker slapen!
ja maar echt, ik ben geen S :') ik draag overal M meestal. Is net als de Miss Etam maten :') daar kom ik ook nog in de 36 terwijl ik gewoon 38/40 draag. Wat moeten de petiterige zwangen dan aan?
pi_141863360
Ff serieus, wat is dat voor dom.gedoe met die "ik nomineer .... Om een emmer.water over zich heen te flikkeren en dit te filmen anders... Filmpjes op fb?
S. 2014
J. 2016
pi_141863426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:12 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja maar echt, ik ben geen S :') ik draag overal M meestal. Is net als de Miss Etam maten :') daar kom ik ook nog in de 36 terwijl ik gewoon 38/40 draag. Wat moeten de petiterige zwangen dan aan?
Oh. :+. Ik draag normaal wel XS/S. Petiterig zou ik mezelf niet willen noemen, trouwens. :P.
pi_141863429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ff serieus, wat is dat voor dom.gedoe met die "ik nomineer .... Om een emmer.water over zich heen te flikkeren en dit te filmen anders... Filmpjes op fb?
? nog niet gezien.
pi_141863469
Spannend Blue! Succes O+
pi_141863494
Sinds een paar dagen verschijnen die dingen op mn timeline... Dan staat er weer iemand een emmer water over zichzelf heen te gooien... :')
S. 2014
J. 2016
pi_141863523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sinds een paar dagen verschijnen die dingen op mn timeline... Dan staat er weer iemand een emmer water over zichzelf heen te gooien... :')
gelukkig kun je die mensen allemaal leuk ontvolgen ^O^
pi_141863543
Crump, de kleding die ik nu het meest aan heb, is eigenlijk hele gewone kleding. Ik woon in die 5E rokjes van de HM, met een positiesinglet of shirt en een normaal vestje erover. Of een maxijurk van de HM met een extra riempje om de boel wat te modelleren. Ik heb dus zwangerschapspanty's en leggings (ja, heus!), twee shirtjes die ik gebruik. De 2 broeken en 2 bloesjes heb ik dus nooit aan (de broeken waren alleen om de koude winter hier te overleven). Heb dus amper geld uitgegeven aan positiekleding.
pi_141863557
Ja dat kan idd, vind t gewoon een stomme nieuwe rage...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:20:58 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_141863689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:12 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ga naar de H&M, die positiekleding valt klein ;)
disclaimer
pi_141863691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja dat kan idd, vind t gewoon een stomme nieuwe rage...
Dat zie ik idd ook.

Zou me niet verbazen als t weer zo'n belachelijk borstkanker-status-update-toestand is. Maar geen idee verder
pi_141863742
BE spannend zeg! Succes!
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:22:33 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_141863754
Ik heb dat soort figuren niet op Facebook :P
disclaimer
pi_141863763
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vind je? Ik zwem er juist in weg, heb ineens veel kleinere maat nodig :?

Die FB rage is volgens mij hiervandaan over komen waaien. Daar werd je uitgedaagd om een duik te nemen in de zee/fjord/een meer tegen een kratje bier/flesje wijn weet ik veel. Is naar mijn weten niet van een ideele reclame ofzo.
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:24:06 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_141863813
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:22 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Die FB rage is volgens mij hiervandaan over komen waaien. Daar werd je uitgedaagd om een duik te nemen in de zee/fjord/een meer tegen een kratje bier/flesje wijn weet ik veel. Is naar mijn weten niet van een ideele reclame ofzo.
eau, nu voel ik me acuut een megawalvis met mijn xl van h&m _O-
disclaimer
pi_141863825
Ik zie er het nut nooit zo van in, en ik kijk altijd een beetje ;( als ik iemand dat op zijn tijdlijn zie zetten. Weer een puntje respect minder. Wat jammer.
pi_141863862
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring juist niet! :D.
pi_141863865
Oh nee gek, zo bedoelde ik het ook niet, sorry! Maar vergeleken met de normale collectie vond ik juist singlets echt enorm haha. Veel meer heb ik er ook niet vandaan overigens, dus ben geen echte kenner ;)

En ik moet eerlijkt oegeven dat ik natuurlijk ben afgevallen in mijn zwanegrschap. Dat vergeet ik voor het gemak ff :P

Sorry :*
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:25:54 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_141863888
Ik heb ook een 95F momenteel dus alles zit daar te strak :')
disclaimer
pi_141863896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook een 95F momenteel dus alles zit daar te strak :')
:9~
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:26:25 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_141863905
Maar ik doelde vooral op de broeken. De shirts zijn wel ruim :Y
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:27:59 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_141863956
Maar anders zou ik gewoon wat bestellen bij Noppies ofzo, als het niet past kan het zo terug :)
disclaimer
pi_141863957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:22 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

T is begonnen met elkaar uitdagen zoveel mogelijk te zuipen dacht ik...

Mignonne, die aandacht-voor-borstkanker-spelletjes vind ik ook altijd zo irritant... Alsof een kankerpatient daar iets aan heeft...
S. 2014
J. 2016
pi_141863967
Broeken van de HM is natuurlijk ook vragen om problemen. Dat gaat per definitie niet goed. Of je nou dik of dun bent, zwanger of niet, groot of klein :P
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:28:50 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_141863983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Broeken van de HM is natuurlijk ook vragen om problemen. Dat gaat per definitie niet goed. Of je nou dik of dun bent, zwanger of niet, groot of klein :P
ook weer zo :')
disclaimer
pi_141864061
Ah room vandaar. Ik zie er idd bij staan " of een fles trojka" ofzoiets?

Nja whatever, het zal wel haha. Voor mij komt het iig net zo intelligent over als die borstkanker statussen
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:32:25 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_141864116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:30 schreef mignonne het volgende:
Ah room vandaar. Ik zie er idd bij staan " of een fles trojka" ofzoiets?

Nja whatever, het zal wel haha. Voor mij komt het iig net zo intelligent over als die borstkanker statussen
DEEL DIT ALS JE EEN DOCHTER HEBT EN JE ER VEEL VAN HAAR HOUD!!!
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:32:56 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_141864136
DEEL DIT ALS JE TEGEN KANKER BENT!
disclaimer
pi_141864148
Ik ga als zwangere mee doen met de BNN iq test :D
pi_141864164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

DEEL DIT ALS JE EEN DOCHTER HEBT EN JE ER VEEL VAN HAAR HOUD!!!
ME KINT ME WIJFFIE IK DOE ALLES VOOR JE HVJ NTB 4evaaaaah
pi_141864168
Sja, maakte op mij geen indruk nee. Al vind ik in een fjord van 5 graden springen iets stoerder dan een emmer water over je heen gooien. Doch beide kansloos :P

SQ, je vergeet wat broodnodige spelvauten. En gifjes uit de jaren 80.
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:33:38 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_141864169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:33 schreef Twinkle20 het volgende:
_O- wanneer is die?
disclaimer
pi_141864191
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Dit bericht staat echt heel droog tussen die posts van sq en mij xD
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:34:14 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_141864194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Sja, maakte op mij geen indruk nee. Al vind ik in een fjord van 5 graden springen iets stoerder dan een emmer water over je heen gooien. Doch beide kansloos :P

SQ, je vergeet wat broodnodige spelvauten. En gifjes uit de jaren 80.
ik deed nog wel zo mijn best op de spelfoud ;(
disclaimer
pi_141864297
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik deed nog wel zo mijn best op de spelfoud ;(
Ja ik zag het. Goed gedaan, maar er moeten er meer in. En vooral lange zinnen zonder interpunctie.

Magoe. Zij die verlof hebben groeten u. Heb een date met Netflix en Milka. Adjų
pi_141864388
Als je erover nadenkt is fb eigenlijk voor 90% kansloos... heeeeeel soms wordt je er wijzer van..
S. 2014
J. 2016
pi_141864526
Ik heb vakantie! Tot januari! En toen moest ik bij de bbq op school huilen omdat ik iedereen zo ga missen en toen in de auto omdat m'n kont en vajayjay zo'n pijn doen van het fietsen en nu op de bank weer omdat allebei en nu weet ik het niet meer :') .

Ik ga maar eens een antihormonaalhuilen-rescueplan doen: ijsje, bad, bed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 20:42:46 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:43:46 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_141864597
Hoera voor alle verloven!

Razz, hormoontje O+
disclaimer
pi_141864705
Ja en als je liefste collega's dan mee gaan huilen want boehoehoemoetdatnoutotjanuari helpt dat ook niet echt mee :') .
pi_141864864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb vakantie! Tot januari! En toen moest ik bij de bbq op school huilen omdat ik iedereen zo ga missen en toen in de auto omdat m'n kont en vajayjay zo'n pijn doen van het fietsen en nu op de bank weer omdat allebei en nu weet ik het niet meer :') .

Aww. :*. Geniet van je vakantie, en je rescueplan klinkt goed!

Ik moet alleen morgen nog, maar deze week vind ik echt de zwaarste van het hele schooljaar geloof ik. Twee avonden diploma-uitreikingen tot 23 uur helpt niet, en dat ik gisteravond tijdens het etentje ter ere van de verjaardag en het vaste contract van mijn vriend de helft van de avond buiten heb staan bellen met de vader van een mentorleerling (waarover ik me de andere helft van de avond vreselijk schuldig voelde) waarschijnlijk ook niet.
pi_141865094
Nou die cesartherapie. Echt. Ik moest op de grond gaan liggen en denkbeeldige lijnen om mezelf heen trekken. En qua tip over hoe ik met de angst voor mk om moet gaan zei ze dat ik vandaag moet leven en niet in de toekomst. Want ze had zelf een mk gehad en haar eigen zwangerschappen werden nooit meer zorgeloos. Dat geeft moed. _O-

En ze heeft zo'n slome hypnose stem en ik word daar kriegel van. ;(

Oh, die nominaties. Nu nog niks in mn timeline. Maar die dranknominaties toen. :r Mijn neefje kreeg zo'n nominatie en heeft toen diegene bedankt voor de nominatie maar dat ie dat fijn ergens mocht steken waar de zon niet scheen. _O-

Succes morgen, blue! :*
pi_141865509
aww Razz :* morgen wordt het prachtig weer, dan ben je vast ineens heel blij met je vakantie! :Y
pi_141865551
Nou dat klinkt niet heel veelbelovend Cygne. Kon je met de therapeute wel je verwachtingen doorspreken? Misschien ga jij er wel met heel andere ideėen heen dan zij kan waarmaken.
pi_141865584
dat Mama-licious gebeuren, valt dat groot/klein/normaal? ik zit nu maar aan de interwebs-shop :')
pi_141865630
Hč? Cesartherapie is in mijn ervaring juist heel praktisch en erg op het lichaam gericht.
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:09:28 #236
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141865740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:06 schreef Crumpette het volgende:
dat Mama-licious gebeuren, valt dat groot/klein/normaal? ik zit nu maar aan de interwebs-shop :')
In mijn beleving redelijk normaal. Wellicht iets minder strak, want groeiruimte moet er nog wel een beetje zijn en wordt ook tijdens het dragen wat groter, want stretch. (De broeken dan he)
pi_141866391
Balen Cygne dat het zo tegenviel.

BlueEyes morgen! Ik hoop dat je vannacht een beetje goed slaapt.

Fijn van de verloven!
pi_141866432
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hč? Cesartherapie is in mijn ervaring juist heel praktisch en erg op het lichaam gericht.
Dat is mijn ervaring ook met eerdere cesartherapie voor verkeerde houding. Nu loop ik er voor hyperventilatie maar daar moest natuurlijk ook een oorzaak voor zijn.

Ik ga wel die oefening doen. Misschien helpt t wel.
pi_141866484
quote:
Valt voor mij ook normaal, terwijl Noppies juist (te) ruim valt. De leggings van Noppies zijn wel fijn! En nu net een legging besteld van queen mum (als ik het goed heb), maar die heb ik nog niet aangehad.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:29:33 #240
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_141866649
quote:
Qua broeken vond ik het (okee, 3 jaar geleden) groot vallen, net als Noppies.
Mamalicious in mijn normale jeansmaat -> viel van m'n derričre
Noppies -> maatje kleiner was nog een karrenvracht te groot :o .
Love2Wait -> koop maar gerust een maatje groter, valt echt op z'n Italiaans :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door NotTheSame op 03-07-2014 21:40:43 ]
pi_141866791
noppies jeans hier ook veel te groot. dan zie ik na een tijdje echt staan " bestel je eigen maat, want wij houden rekening met dat je jezelf al jaren voorliegt over je maat " :')

Hmm nouja, veel bestellen en terugsturen dan maar!
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:33:20 #242
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141866824
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zie ik idd ook.

Zou me niet verbazen als t weer zo'n belachelijk borstkanker-status-update-toestand is. Maar geen idee verder
neuh, een soort onschuldigere variant van neknominate (de drank-wedstrijd). Vriendin van mij had er ook eentje, maar dat was de uitdaging "spring in t water en film het of neem me mee uit eten" en ze had zichzelf gefilmd terwijl ze met een gieter water op een parkeerplaats goot en er in sprong, met een oranje veiligheidsvest aan. ik vond m wel leuk, en erg onschuldig, en werd gelukkig niet genomineerd :P
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:42 schreef Razztwizzle het volgende:

:* lekker, vakantie, en ze redden het wel zonder je! echt :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Aww. :*. Geniet van je vakantie, en je rescueplan klinkt goed!

Ik moet alleen morgen nog, maar deze week vind ik echt de zwaarste van het hele schooljaar geloof ik. Twee avonden diploma-uitreikingen tot 23 uur helpt niet, en dat ik gisteravond tijdens het etentje ter ere van de verjaardag en het vaste contract van mijn vriend de helft van de avond buiten heb staan bellen met de vader van een mentorleerling (waarover ik me de andere helft van de avond vreselijk schuldig voelde) waarschijnlijk ook niet.
:* je bent gewoon een heule goeie juf!
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:35:14 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141866929
en ik voel me nu echt een zeekoe, want ik pas alleen het grootste van de Etam en niks van alle andere merken die jullie noemen :') :'( en dan valt t dus allemaal ook nog "groot"

sorry, ben altijd een beetje gevoelig voor de "wie is er nog dunner dan de ander en hoe irritant is dat wel niet dat broeken te groot zijn" wedstrijdjes :@
Kwak
pi_141867086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:35 schreef kwakz0r het volgende:
en ik voel me nu echt een zeekoe, want ik pas alleen het grootste van de Etam en niks van alle andere merken die jullie noemen :') :'( en dan valt t dus allemaal ook nog "groot"

sorry, ben altijd een beetje gevoelig voor de "wie is er nog dunner dan de ander en hoe irritant is dat wel niet dat broeken te groot zijn" wedstrijdjes :@
O+
Dat.

Oooh zwangerschapspagina. O+
Ik heb 2 dagen voor me nod een test gedaan maar hij is nega. Ben ik nu echt niet zwanger? :'(

:{w :') _O-
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:40:00 #245
348178 NotTheSame
pi_141867178
quote:

Ow, zo heb ik het helemaal niet bedoeld ! Het was om aan te geven hoeveel groter of kleiner het valt. Maar ik pas het even voor je aan, wil niemand voor het hoofd stoten hier :* !

Nog even een kleine aanvulling, heb nog even getwijfelt of ik het moest posten want ik wil eigenlijk geen discussies aanzwengelen, maar het mes snijd even aan 2 kanten zal ik maar zeggen.

SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door NotTheSame op 03-07-2014 21:54:19 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:40:50 #246
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141867225
quote:

Maar ondertussen vind ik je veel mooier en beter gekleed dan vele slankies!

Maar kan begrijpen dat het voor jezelf wel vervelend voelt. :*

Ah shit, daarmee bedoel ik niet dat ik je een zeekoe vindt hoor!!! Absoluut niet, ben niet altijd goed in het over brengen zoals ik het bedoel, maar bedoel het dus positief.
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:45:26 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141867489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:40 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ow, zo heb ik het helemaal niet bedoeld ! Het was om aan te geven hoeveel groter of kleiner het valt. Maar ik pas het even voor je aan, wil niemand voor het hoofd stoten hier :* !
Nee joh, gekkie! ik kan me voorstellen dat t irritant is, alleen heb ik een eetgestoord morbide obees kleutertje van binnen die zich dat soort dingen onterecht aantrekt. Op zich klopt het namelijk, dat je met een bmi van 50 niet zoveel kleren past ;) is gewoon objectief waar.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:40 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Maar kan begrijpen dat het voor jezelf wel vervelend voelt. :*

Ah shit, daarmee bedoel ik niet dat ik je een zeekoe vindt hoor!!! Absoluut niet, ben niet altijd goed in het tactisch brengen, maar bedoel het dus positief.
Lief, en _O- ik snap je wel hoor.
Kwak
pi_141867606
Pfff...vriendje en ik zijn naar geboorteborden aan het kijken, maar we vinden ze allemaal lelijk of overdreven :@

Hoe gaan jullie dat doen? Wel/geen bord in de tuin?
Je hebt tegenwoordig blijkbaar ook van die te-koop-raamplakdingen, maar ik ben er nog niet uit over of ik dat leuk vind :P
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:48:08 #249
344469 Amsel
zonder t
pi_141867626
Ik zal er wel heel verrot uitzien als een wildvreemde tegenover me in de trein spontaan "gaat het wel?" zegt hč? :') M'n dagen als elegante stralende zwangere zijn voorbij, ik ben nu gewoon een vermoeide waggelende eend!
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:48:37 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141867651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:47 schreef Dyre het volgende:
Pfff...vriendje en ik zijn naar geboorteborden aan het kijken, maar we vinden ze allemaal lelijk :@

Hoe gaan jullie dat doen? Wel/geen bord in de tuin?
Je hebt tegenwoordig blijkbaar ook van die te-koop-raamplakdingen, maar ik ben er nog niet uit over of ik dat leuk vind :P
geen tuin, twee hoog, wij doen niet echt iets. mijn moeder heeft een slinger met 40 vlaggetjes gehaakt, die komt voor het raam denk ik, en later op de kinderkamer O+
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:49:37 #251
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141867703
Heh, dat wordt toch voor je gedaan?

Mijn vriendinnen hebben toen een baby Elmo geschilderd en figuurzaagt, de vrienden van mijn vriend hebben eerst een landingsbaan op de weg gemaakt en toen hij er was een ooijevaar neergezet.
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:50:51 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_141867780
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:49 schreef AwayTL het volgende:

Mijn vriendinnen hebben toen een baby Elmo geschilderd en figuurzaagt, de vrienden van mijn vriend hebben eerst een landingsbaan op de weg gemaakt en toen hij er was een ooijevaar neergezet.
lang niet bij iedereen hoor ;)
disclaimer
pi_141867836
Volgens mij is dat bij ons in de familie niet echt traditie dat het voor je wordt gedaan?

Ik weet ook niet of ik dat leuk zou vinden, ik zie helemaal voor me hoe ik thuiskom uit het ziekenhuis en ik dit in de tuin aantref:

pi_141867880
Ik heb een lager bmi dan jij, kwak maar ik herken t wel.

Als ik dan vriendinnen hoor met hun ik weeg wel 60 kilo bij 1.75 en dat is toch echt wel op de grens en en en. En dan snap ik wel dat dat hun gevoel is en zo. Maar dan voel ik mezelf wel extreem dik met mijn 27 kilo meer en 12 cm korter. En dan helpt t ook niet echt dat man 60 weegt met een lengte van 1.90 terwijl hij 3 x zoveel eet als ik. :')
pi_141867915
Nou zie ik mijn ouders er ook niet echt voor aan om dit te huren, maar wij vinden al die Winnie the Pooh en Woezel en Pip eigenlijk ook al te zoetsappig en daar heb toch al het een en ander van gekregen :P
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:53:08 #256
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141867926
Dit is echt shocking wereldnieuws voor mij.. Sorry voor de onwetendheid :@ :{ .

Ik schuif even door naar het topic: dingen waar je jaaaaaren later pas achter kwam ;( .
pi_141867965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:51 schreef Dyre het volgende:
Volgens mij is dat bij ons in de familie niet echt traditie dat het voor je wordt gedaan?

Ik weet ook niet of ik dat leuk zou vinden, ik zie helemaal voor me hoe ik thuiskom uit het ziekenhuis en ik dit in de tuin aantref:

[ afbeelding ]
*kras. :'(

In mijn durp wordt dat door de buurt/carnavalsvereniging gedaan.
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:54:07 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_141867989
Kwak, ik vind je een mooie stralende verzorgde vrouw! En ik herken je frustratie,maar binnen de mogelijkheden die je hebt kleed je je helemaal top!
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:54:37 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_141868017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:51 schreef Dyre het volgende:

[ afbeelding ]
ik ben zo blij dat ik geen voortuin heb :')
disclaimer
pi_141868055
Lol amsel :D

Kleding... Ik leef nu alleen nog maar in mn sportbroeken, en leggings (shoot me) met n jurkje,
Heb nog 1 lange en 1 korte jeans die past maar die doe ik alleen aan als ik de deur uit moet..
Mn andere jeans zijn nu echt te crap geworden... Ik wilde ze al online gooien tot iemand zei, maar na je bevalling kun je ze ws weer wel aan... Als overbrugging... Oh ja... :')

Dyre, wij wonen op 6 hoog, en doen dus sowieso geen bord maar ik heb een hele toffe (vind ik) krans voor aan de deur :+
S. 2014
J. 2016
pi_141868127
Ik heb ook het idee dat het buiten de stad/op het platteland meer door anderen/vrienden/familie wordt gedaan, en iets uitgebreider. Zonder op tenen te willen trappen :@ Maar in het durrup zien we dit soort dingen altijd meer en heftiger ( :') ) dan we gewend zijn :P Heeft waarschijnlijk ook wel met ruimte en voortuin te maken.

GM, heb je foto's van zo'n krans?
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:56:58 #262
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141868143
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:49 schreef AwayTL het volgende:

Ik denk dat niemand bij ons dat doet... familie beetje te ver weg, en we zijn ook niet van de abrahams en sara's enzo :P

mijn vriendinnen gaan de babyshower ook gewoon lekker samen met mij plannen, want ze weten dat ik toch niet echt van verrassingen hou O+
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:59:10 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_141868260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:56 schreef Dyre het volgende:
Ik heb ook het idee dat het buiten de stad/op het platteland meer door anderen/vrienden/familie wordt gedaan, en iets uitgebreider. Zonder op tenen te willen trappen :@ Maar in het durrup zien we dit soort dingen altijd meer en heftiger ( :') ) dan we gewend zijn :P Heeft waarschijnlijk ook wel met ruimte en voortuin te maken.

GM, heb je foto's van zo'n krans?
jup, geboortebouwborden altijd in gerwen enzo :')

Hier in de buurt zie ik alleen raamstickers of vlaggen. Mijn man gaat iets legoen geloof ik :P
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 21:59:35 #264
250838 Fee-nix
pi_141868283
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:40 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Dan bedoel je dit vast ook niet zo... (en dit is ook niet als persoonlijke aanval naar jou bedoelt, maar neem jouw post even als voorbeeld)
Je kunt toch ook zeggen: 'ik vind je mooi en goed gekleed.' Waarom dan die sneer naar vele 'slankies'? :?
Ik snap dat nooit zo goed (en word er een beetje kriegel van) dat vollere vrouwen vaak ten koste van de 'slankies' worden opgehemeld.
Doet me denken aan deze die ik al een paar op fb voorbij heb zien komen. En dat iedereen dan in de comments over elkaar heen valt met hun 'jaaaaa, big is beautiful', 'gratenpakhuizen zijn totaal niet sexy' of 'dan heb je tenminste iets om vast te houden'.
Sorry maar bij dat soort berichten kijk ik zo :') . Waarom nou het een of het ander. Beide soorten vrouwen kunnen mooi zijn op hun eigen manier.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:00:37 #265
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141868346
Hm dan zal het inderdaad wel een plattelandsding zijn.. Heb zelfs in maart een spandoek gehad met mijn 25e. Wordt ook trouw voor alle 11 in touw gezet.

Wat lief dat ze samen met je plannen kwak!

Ben ook benieuwd naarde krans GM! Of was dat dat geboortebeertje? Die heb ik al ergens voorbij zien komen :).
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:01:47 #266
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141868419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:59 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Dan bedoel je dit vast ook niet zo... (en dit is ook niet als persoonlijke aanval naar jou bedoelt, maar neem jouw post even als voorbeeld)
Je kunt toch ook zeggen: 'ik vind je mooi en goed gekleed.' Waarom dan die sneer naar vele 'slankies'? :?
Ik snap dat nooit zo goed (en word er een beetje kriegel van) dat vollere vrouwen vaak ten koste van de 'slankies' worden opgehemeld.
Doet me denken aan deze die ik al een paar op fb voorbij heb zien komen. En dat iedereen dan in de comments over elkaar heen valt met hun 'jaaaaa, big is beautiful', 'gratenpakhuizen zijn totaal niet sexy' of 'dan heb je tenminste iets om vast te houden'.
Sorry maar bij dat soort berichten kijk ik zo :') .
mwah, in de "algemene" cultuur is voldoende thin bias om dat beetje onterechte (!!) kritiek of uiting van smaak te vereffenen en overtreffen.

maar nu stop ik mijn fat activism maar weer even weg, want daar is dit niet de plaats voor. het was daarnet een oprechte "ik ben hormonaal en nu voel ik me dik en lelijk post" en niet de bedoeling om iets negatiefs over dunne mensen te zeggen.
Kwak
pi_141868476
Er was ooit eens een topic hier op FOK waar het ging over waarom het wel maatschappelijk verantwoord was om dunne mensen af te vallen en dikke mensen niet.

Zoiets zet je wel aan het denken.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:05:17 #268
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141868574
quote:

[..]

Sorry maar bij dat soort berichten kijk ik zo :') .
Oh haha nee zo bedoelde ik het inderdaad niet. Vind die facebookberichten die je noemt ook altijd verschrikkelijk. Wel aangeven dat alle maten moeten kunnen, maar wat meer vetjes is wel mooi, heb je het niet ben je meteen een gratenpakhuis...

Bedoelde het meer van dat een maat niet alles zegt. Genoeg slanke vrouwen die zich niet mooi kleden, genoeg volle vrouwen die er prachtig uitzien en vise versa. Vind het meer om uitstraling en verzorging draaien dan welke maat je hebt en welk vetje waar zit.

Was in geen enkel opzicht bedoeld als een sneer naar welke maat dan ook :) .

(De term slankies heb ik meer gebruikt omdat ik dat vaker voorbij heb zien komen!)
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:06:48 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_141868638
Feit is vooral dat het onderwerp voor vrijwel elke vrouw erg gevoelig ligt. Iemand met maat 36 kan zich evengoed dik en lelijk voelen. Maar ik ben het er echt niet mee eens dat adipose vrouwen meer opgehemeld worden dan slanke. Dat kan misschien in een paar incidentele gevallen zo lijken (reacties op een Facebookbericht), maar dat is écht niet zo ;)
disclaimer
pi_141868686
Hmm hier in ons dorp, platteland, wordt niet iets door de buurt of familie gedaan gelukkig. Vlag uit hangen, sommige doen zo'n knuffel ooievaar die je voor de helft tegen het raam hangt tegen het raam, gekleurde vlaggetjes, soms een babywas die buiten wordt gespannen over die vlaggetjes. Ik haat echt van die opblaaspoppen.

Babyshower komt hier ook niet, heb geen vriendinnengroep, vrijgezellenfeest ook nooit gehad. Mis het ook niet moet ik zeggen, ben er ook geen type voor. Geloof dat mijn man niets aan de geboorte wil vieren qua tuin/huis dingen, maar de vlag zal wel uit gaan en verder geen idee, misschien wel niets... :?

Vanavond etentje gehad met werk van mijn man. Een collega vertelde hoe enthousiast hij vaak over de baby sprak en foto's liet zien. En trouwens nog een collega gaf dat aan. *; Zo lief, want zelf merk ik er niet zoveel van en mijn moeder probeert elke keer eruit te trekken of hij het wel leuk en bijzonder vindt en dan slaat hij dicht, maar op het werk gaat hij helemaal los O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:08:28 #271
250838 Fee-nix
pi_141868719
Sja, niet mee eens Kwak. Dus omdat de 'meeste' mensen dun mooier vinden, is het geoorloofd om ze bij tijd en wijle lekker af te kraken. Want 'ze' krijgen toch al zoveel complimentjes. Ik vind dat heel krom.

AwayTL ^O^ , dan denken wij er hetzelfde over :).

SQ, ik zeg ook niet dat volle vrouwen meer worden opgehemeld (en ben me ook bewust van het feit dat de modestandaard dun, dunner, dunst is). Ik zeg dat als het gebeurd, dat het dan vaak ten koste van de dunne medemens gaat.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:08:48 #272
348178 NotTheSame
pi_141868736
quote:

[..]

Sorry maar bij dat soort berichten kijk ik zo :') . Waarom nou het een of het ander. Beide soorten vrouwen kunnen mooi zijn op hun eigen manier.
Ik begrijp hun reacties soms wel hoor, alles om je heen 'hoort' slank te zijn volgens de 'wereldstandaarden'.
Maar dit is ook de reden dat ik mijn post op de vorige bladzijde nog ge-edit heb met een spoiler. Het mes snijd namelijk niet altijd maar aan één kant en ik krijg soms wel het idee dat we (vreselijk kort door de bocht gezegd, niet kwetsend bedoeld) medelijden moeten hebben met een maatje meer, maar een maatje minder doet het zichzelf aan, want die hongeren zichzelf uit.

Maar we houden er over op!

Groot, klein, breed, smal, we zijn allemaal zwanger, en de hormonen kunnen soms dingen heftiger maken als dat het is. En letters komen vaak harder over dan bedoelt!

En nou ga ik ff m'n cravings uit de kelderkast halen, zalm uut'n potje :Y) !
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:10:24 #273
250838 Fee-nix
pi_141868825
Jep, ik hou er ook over op en ga pitten :).
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:10:59 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_141868856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:08 schreef Fee-nix het volgende:
Sja, niet mee eens Kwak. Dus omdat de 'meeste' mensen dun mooier vinden, is het geoorloofd om ze bij tijd en wijle lekker af te kraken. Want 'ze' krijgen toch al zoveel complimentjes. Ik vind dat heel krom.

SQ, ik zeg ook niet dat ze meer worden opgehemeld. Ik zeg dat als het gebeurd, dat het dan vaak ten koste van gaat.
klopt, maar dat is andersom nog steeds 100 keer vaker, dat mijn punt ;) maakt het overigens niet beter, van beide kanten niet, maar het gebeurt nou eenmaal. Let it go. Als ik me moest opwinden over elke keer dat ik iets over "dikke luie zeugen :r" lees op bijvoorbeeld FOK, had mijn hart het al zes keer begeven ;)
disclaimer
pi_141868905
Onze geboortekrans
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:13:08 #276
348178 NotTheSame
pi_141868957
Gaaaaaf GM!
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:14:10 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141869006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:08 schreef Fee-nix het volgende:

SQ, ik zeg ook niet dat volle vrouwen meer worden opgehemeld (en ben me ook bewust van het feit dat de modestandaard dun, dunner, dunst is). Ik zeg dat als het gebeurd, dat het dan vaak ten koste van de dunne medemens gaat.
Nee, zo bedoel ik het echt niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er was ooit eens een topic hier op FOK waar het ging over waarom het wel maatschappelijk verantwoord was om dunne mensen af te vallen en dikke mensen niet.

Zoiets zet je wel aan het denken.
Voor mensen die oprecht geinteresseerd zijn, zegt de fat nutritionist hele zinvolle dingen over health at every size op deze pagina, en ook nadrukkelijk wat er nķet bedoeld wordt met thin privilege, en waarom niet-dikke mensen zich niet aangevallen hoeven te voelen door fat acceptance movement.

http://www.fatnutritionis(...)is-not-fat-politics/
maar goed, zoals ik zei, vooral voor de geinteresseerden, en anders: move along, nothing to see here.
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:14:21 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_141869017
Ik vind wel de Engelse taal icm "Oudhollandse geboortekrans" wat ironisch :+
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:17:17 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_141869162
Oh en het laatste wat ik er over wil zeggen: als je gewoon normaal slank bent en lekker in je vel zit is er totaal geen reden om je aangevallen te voelen als anderhalve bosaap het over "lelijke gratenpakhuizen" heeft. Dat gaat namelijk niet over jou :+ ;) evenals dat ik me niet aangesproken voel als mensen het over dikke luie zeugen hebben ;)
disclaimer
pi_141869224
Kwak, was niet mijn bedoeling om de "wie is het dunst" wedstrijd te doen hoor, ik wil eigenlijk gewoon alleen maar een passende jeans :{ . Heb zelf ook een hekel aan die meisjes namelijk - was niet het dunste meisje van de klas zeg maar.

overigens ook niet mijn bedoeling om die hele discussie indirect aan te zwengelen :X
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:18:37 #281
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141869233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en het laatste wat ik er over wil zeggen: als je gewoon normaal slank bent en lekker in je vel zit is er totaal geen reden om je aangevallen te voelen als anderhalve bosaap het over "lelijke gratenpakhuizen" heeft. Dat gaat namelijk niet over jou :+ ;) evenals dat ik me niet aangesproken voel als mensen het over dikke luie zeugen hebben ;)
O+

maar toch kijk ik niet verbaasd om me heen als er iemand knort bij de tramhalte en dan keihard lacht, op zich, ik neem dan wel aan dat t over mij gaat :7

voordeel van zwanger zijn: iedereen denkt nu gewoon dat ik op bevallen sta en ik voel me slanker/mooier dan ooit, meestal :7
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:19:19 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141869273
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:18 schreef Crumpette het volgende:
Kwak, was niet mijn bedoeling om de "wie is het dunst" wedstrijd te doen hoor, ik wil eigenlijk gewoon alleen maar een passende jeans :{ . Heb zelf ook een hekel aan die meisjes namelijk - was niet het dunste meisje van de klas zeg maar.

overigens ook niet mijn bedoeling om die hele discussie indirect aan te zwengelen :X
geeft niet! ik bedoelde ook niemand persoonlijk, argh, hormonen enzo.

je bent wel mooi, overigens, met je jaloersmakende haar!
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:20:22 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_141869322
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:18 schreef Crumpette het volgende:

nee gek, dat is niet jouw schuld hoor, dat doen we zelf :D ik hoop oprecht dat je snel fijne passende kleding vindt! :*
disclaimer
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:24:57 #284
348178 NotTheSame
pi_141869548
Ander onderwerp!

12 weken vandaag *O* !
Nog 4 weken MvM piesen *O* ! Maaaaan wat ben ik die vieze blauwe stinkflessen beu zeg :r . Maar tis voor een goed doel.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:26:20 #285
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141869625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:24 schreef NotTheSame het volgende:
Ander onderwerp!

12 weken vandaag *O* !
Nog 4 weken MvM piesen *O* ! Maaaaan wat ben ik die vieze blauwe stinkflessen beu zeg :r . Maar tis voor een goed doel.
12 weken *O*
Kwak
pi_141869740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:24 schreef NotTheSame het volgende:
Ander onderwerp!

12 weken vandaag *O* !
Jeeeeej!!
S. 2014
J. 2016
pi_141869769
12 weken! *O*
pi_141869785
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

O+

maar toch kijk ik niet verbaasd om me heen als er iemand knort bij de tramhalte en dan keihard lacht, op zich, ik neem dan wel aan dat t over mij gaat :7

voordeel van zwanger zijn: iedereen denkt nu gewoon dat ik op bevallen sta en ik voel me slanker/mooier dan ooit, meestal :7
Ik vind dat zo primitief. Wat is daar nou t praktisch nut van. Voelt iemand zich daar nou beter door. Ik snap t echt niet. Die mensen.

Ik fietste eens door mijn oude dorp waar ik een of andere jongen tegen kwam die meende te moeten vermelden dat ik toch echt wel Heel Erg Lelijk :r was. Ja fijn voor hem. :')

Gelukkig ben ik daar weg. *O*

En 12 weken voor nts. *O*
pi_141869924
Mn buik gaat van links naar rechts O+ kleine druktemaker!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:34:14 #290
348178 NotTheSame
pi_141870021
Thanx ladies!

Ik ga trouwens toch maar weer eens een poging doen om wat frequenter te posten. Verhuizing achter de rug, vanmorgen sleuteloverdracht gehad, huis wat we op het oog hadden onder onze ogen verkocht (3e keer al ;( ), niks anders op het oog dus ook niks meer om me (obsessief) mee bezig te houden :+ !

Cygne, wat een hork zeg :r .

GM leuk! Feestje in je buik *O* !
pi_141870027
Zo ga ik het denk ik de komende dagen maar doen....

En nu ga ik slapen
pi_141870065
Ik denk jij ligt al śren voor jaffa :D
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:35:31 #293
348178 NotTheSame
pi_141870073
Weltrusten BE! Hopelijk heb je heeeeeel snel je kleintje in je armen!
pi_141870121
Woei 12 weken *O*

Flessen niet gedaan dit keer, had er gewoon geen zin in :@

In deze regio worden ooievaars trouwens door 'de buurt' gedaan en ik woon niet in een dorp, of nou ja, wel in het oosten, misschien is dat het.
pi_141870150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef geppie het volgende:
Ik denk jij ligt al śren voor jaffa :D
Je kent me toch ;)

:W
pi_141870242
:W ga slapen vrouw, je hebt een boel werk in het vooruitzicht :P
pi_141870459
Dat hele dorp is raar hoor. Je hebt de elite: huisarts, tandarts, advocaat. Dan het gepeupel: het arbeidersvolk. En iedereen probeert zich in te likken bij de elite. Mijn man was vast het populairste jongetje van de klas geweest als hij daar was opgegroeid.

Mijn vader vraagt weleens wanneer ik terugkom. Nou echt no way dat ik daar mijn kind ooit op laat groeien. :r

Hoezo frustraties. _O-
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:44:48 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_141870499
Nts 12 weken, goeie mijlpaal *O*

Blue ga naar bed!

Mijn vader belde net, dus ik al zo van omg wie is er dood :o had ie nog ergens oude papieren van me gevonden en wilde weten wat ie daar mee moest :')
Fijn man, gepensioneerden met een achterlijk dag/nachtritme :')
disclaimer
pi_141870586
Hier ook niks :') misschien een vlag of eventueel een ooievaar als familie dat regelt, maar heb heel duidelijk gemaakt dat ik niks extreems op 't balkon wil :') gezien mijn ouders ook echt een hekel aan de Sarah's en abrahams, ga ik er van uit dat ik ze wel kan vertrouwen ;) vriendlief laat ik nog maar even met de schoonfamilie praten :')
pi_141870601
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:44 schreef Stormqueen het volgende:
Nts 12 weken, goeie mijlpaal *O*

Blue ga naar bed!

Mijn vader belde net, dus ik al zo van omg wie is er dood :o had ie nog ergens oude papieren van me gevonden en wilde weten wat ie daar mee moest :')
Fijn man, gepensioneerden met een achterlijk dag/nachtritme :')
:') ook 't eerste waar ik aan denk als ik gebeld wordt!
pi_141870613
Dicht dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')