Nederzettingen? En ze weigeren dit gematigde vredesvoorstel:quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ten eerste al omdat ze geen groot israelisch rijk nastreven. Daar gaat het kernargument al onderuit. Ze zijn dik tevreden met de 1967-grenzen en hebben dikwijls nagestreefd om die erkend te krijgen. Het zijn de Palestijnen die dat keer op keer afgewezen hebben. Israel heeft nooit uitzichzelf haar territorium uitgebreid, alleen nadat het aangevallen is.
Die keur ik af. Daarentegen zijn alle nederzettingen in Gaza al opgegeven, en je hebt gezien wat dat voor een rust in de regio gebracht heeft..quote:
Ja, waarom niet? Ze doen niks verkeerd.quote:
Niks, net als Stalin en Pol Pot (en nee ik vergelijk Israël nu niet met hun) mij ook niks misdaan hebben toch vind ik het niet zo aardige mensen...quote:
Waarom proberen ze het dan steeds uit te breiden?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ten eerste al omdat ze geen groot israelisch rijk nastreven. Daar gaat het kernargument al onderuit. Ze zijn dik tevreden met de 1967-grenzen en hebben dikwijls nagestreefd om die erkend te krijgen.
Nee, bij de Oslo-akkoorden lag er al een aanmerkelijk slechtere deal dan de grenzen van 67 en die hebben de Palestijnen geaccepteerd en ging het de goeie kant op. Alleen toen vonden de veiligheidsdiensten het niet nodig om Rabin te beveiligen en werd Netanyahu verkozen en die begon onmiddellijk met het schenden van dat verdrag door zoveel mogelijk nederzettingen te gaan bouwen. Hamas stelde toen weinig voor, maar na de eindeloze vernederingen van de PLO verloor die aan steun tov Hamas, zodat Israel eindelijk weer een vijand met wie 'niet te praten is' en gaat de gebiedsuitbreiding door.quote:Het zijn de Palestijnen die dat keer op keer afgewezen hebben. Israel heeft nooit uitzichzelf haar territorium uitgebreid, alleen nadat het aangevallen is.
Welke aanslagen tegen onschuldige burgers?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:37 schreef theunderdog het volgende:
Hezbollah is een terroristische organisatie omdat ze aanslagen plegen.
De internationale grenzen liggen er al jaren stabiel bij en er wordt geen territorium bijgewonnen. De westerlijke oever is geen land en derhalve uberhaupt grijs gebied. De israeli's hebben er net zo min een claim op als de palestijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom proberen ze het dan steeds uit te breiden?
http://www.camera.org/ind(...)t=118&x_article=1148quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welke aanslagen tegen onschuldige burgers?
Kan je nog op dat vredesvoorstel reageren? Jij zegt namelijk dat Palestina geen vrede wil maar Israël wel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Die keur ik af. Daarentegen zijn alle nederzettingen in Gaza al opgegeven, en je hebt gezien wat dat voor een rust in de regio gebracht heeft..
Die zijn je in het vorige topic al gegeven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Welke aanslagen tegen onschuldige burgers?
Die site kan je toch niet serieus nemen?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
http://www.camera.org/ind(...)t=118&x_article=1148
Dan mag je uit een van de andere kiezen: https://www.google.nl/web(...)ist+attacks&safe=offquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die site kan je toch niet serieus nemen?
En daar heb ik op gereageerd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die zijn je in het vorige topic al gegeven.
Van de Palestijnen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In wiens land..? Er is geen land daar.
Nee, dat doe ik niet. Van beide kanten zijn er onrealistische voorstellen afgeschoten. Het gaat om de algemene tendens. Dialoog versus terrorisme.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:46 schreef SadPanda het volgende:
Geef je nu toe dat Israël geen vrede wil maar Palestina wel? Gezien je dat negeert...
Je ging kronkelen inderdaad.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En daar heb ik op gereageerd.
[..]
Van de Palestijnen.
Geef je nu toe dat Israël geen vrede wil maar Palestina wel? Gezien je dat negeert...
Waarom zouten ze dan niet op met hun militairen en kolonisten?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De internationale grenzen liggen er al jaren stabiel bij en er wordt geen territorium bijgewonnen. De westerlijke oever is geen land en derhalve uberhaupt grijs gebied. De israeli's hebben er net zo min een claim op als de palestijnen.
Waarom zouten de palestijnen niet op naar de 2/3e van het mandaatgebied dat uberhaupt al aan een arabische staat is toegewezen: Jordanie. Waarom je zo druk maken over dat kleine stukje land? Is het echt teveel gevraagd dat de Joden een land ter grootte van de helft van Nederland bezitten?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zouten ze dan niet op met hun militairen en kolonisten?
Beter kom je zelf aan met een bron, zo is er niet te discussiëren...quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:46 schreef Intrepidity het volgende:
Dan mag je uit een van de andere kiezen: https://www.google.nl/web(...)ist+attacks&safe=off
Wat was er onrealistisch aan dat voorstel?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:47 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Van beide kanten zijn er onrealistische voorstellen afgeschoten. Het gaat om de algemene tendens. Dialoog versus terrorisme.
quote:
Heeft de VN dat niet toegewezen aan de Palestijnen? Niet vreemd dan ook dat de VN de nederzettingen veroordeeld.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Net zoals friesland het land van de friezen is. Ben echter nog geen grens tegengekomen.
Ja als de VN het zegt dan moet het waar zijn he? Vandaar ook dat je de 1967-grenzen prima vind en de mening van Hezbollah afkeurt dat Israel van de kaart geveegd moet worden.. Oh, nee, wacht.. Selectief ja of nee zeggen tegen een instantie schiet ook niet op.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:51 schreef SadPanda het volgende:
Heeft de VN dat niet toegewezen aan de Palestijnen? Niet vreemd dan ook dat de VN de nederzettingen veroordeeld.
Jij bent het eens met de grenzen van de VN, dus argumenteer ik op die manier.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:52 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja als de VN het zegt dan moet het waar zijn he? Vandaar ook dat je de 1967-grenzen prima vind en de mening van Hezbollah afkeurt dat Israel van de kaart geveegd moet worden.. Oh, nee, wacht.. Selectief ja of nee zeggen tegen een instantie schiet ook niet op.
Kan je beter over de zionisten/joden zeggen, zij komen vanuit de hele wereld gemigreerd en willen geen vrede.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Waarom zouten de palestijnen niet op naar de 2/3e van het mandaatgebied dat uberhaupt al aan een arabische staat is toegewezen: Jordanie. Waarom je zo druk maken over dat kleine stukje land? Is het echt teveel gevraagd dat de Joden een land ter grootte van de helft van Nederland bezitten?
Als je daar geboren bent en je familie woont er al decennia dan laat je dat natuurlijk afpakken door een of andere Amerikaan die claimt daar recht op te hebben omdat diens voorouders ooit in Europa zijn gediscrimineerd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Waarom zouten de palestijnen niet op naar de 2/3e van het mandaatgebied dat uberhaupt al aan een arabische staat is toegewezen: Jordanie. Waarom je zo druk maken over dat kleine stukje land?
Op deze manier wel ja. Het zijn van jood geeft je geen recht op andermans land.quote:Is het echt teveel gevraagd dat de Joden een land ter grootte van de helft van Nederland bezitten?
Fixed.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je daar geboren bent en je familie woont er al decennia dan laat je dat natuurlijk afpakken door een of andere Arabier die claimt daar recht op te hebben omdat diens voorouders daar ooit hebben gewoond hoewel ze er nooit een land gehad hebben
Jij kijkt zwart-wit, je negeert keer op keer een vraag over een vredesvoorstel. En zegt dat Israël vreedzaam is en Palestina gewelddadig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:55 schreef Intrepidity het volgende:
Veel plezier verder SadPanda, je bent verbitterd en kijkt overal zwart-wit naar. Ik heb geen zin meer in deze futiele discussie. Succes met je leven verder.
Dat zeg ik niet, ik probeer je te laten zien dat er een goede middenweg is, maar als je al begint met een goedkeuring voor Hezbollah en andere terroristische organisaties en hun mandaat om Israel en haar bevolking de zee in de duwen, dan kan ik je niet serieus nemen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij kijkt zwart-wit, je negeert keer op keer een vraag over een vredesvoorstel. En zegt dat Israël vreedzaam is en Palestina gewelddadig.
Jij kan niet onderbouwen waarom Hezbollah een terroristische organisatie zou zijn en zegt dat ik maar op Google moet zoeken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik probeer je te laten zien dat er een goede middenweg is, maar als je al begint met een goedkeuring voor Hezbollah en andere terroristische organisaties en hun mandaat om Israel en haar bevolking de zee in de duwen, dan kan ik je niet serieus nemen.
Kijk naar het nieuws, open je ogen, en je hebt daar absoluut geen onderbouwing voor nodig.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij kan niet onderbouwen waarom Hezbollah een terroristische organisatie zou zijn en zegt dat ik maar op Google moet zoeken.
Ik zal het je uitleggen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij kan niet onderbouwen waarom Hezbollah een terroristische organisatie zou zijn en zegt dat ik maar op Google moet zoeken.
Zoals ik dus al zei, je kan het niet onderbouwen. Beetje jammer.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Intrepidity het volgende:
Kijk naar het nieuws, open je ogen, en je hebt daar absoluut geen onderbouwing voor nodig.
Je bedoelt de tendens dat ieder keer dat er iets begint van een vredesproces, Israël dat torpedeert door de illegale nederzettingen uit te breiden?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:47 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Van beide kanten zijn er onrealistische voorstellen afgeschoten. Het gaat om de algemene tendens. Dialoog versus terrorisme.
Kan ik wel. Maar net zoals ik geen energie verspil aan het uitleggen aan een 2-jarige waarom 1 plus 1 toch in godsnaam 2 is ga ik ook hier mijn energie niet aan verspillen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zoals ik dus al zei, je kan het niet onderbouwen. Beetje jammer.
Je plemt het topic anders aardig vol voor iemand die geen energie wil verspillen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:07 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Kan ik wel. Maar net zoals ik geen energie verspil aan het uitleggen aan een 2-jarige waarom 1 plus 1 toch in godsnaam 2 is ga ik ook hier mijn energie niet aan verspillen.
Palestijnse jongen dood na ontvoering in Jeruzalemtwitter:airflotilla2 twitterde op woensdag 02-07-2014 om 12:24:40Mohamed Abu Khdeir: Palestinian teenager kidnapped, tortured, burned & killed by #Israel settlers! #Palestine http://t.co/i1woUEO8z0 reageer retweet
In beide gevallen zal bewijs dat moeten uitwijzen, en niet een onderbuikgevoel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:29 schreef DonaldDuck85 het volgende:
Hebben ze gewoon zelf gedaan, om Israël hier vervolgens de schuld te geven. Zo redeneren de aluhoedjes die Israël beschuldigen van de moord op hun eigen bevolking tenminste wel.
Of zou dat nu opeens anders zijn?
Heel erg triest.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:14 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Palestijnse jongen dood na ontvoering in Jeruzalemtwitter:airflotilla2 twitterde op woensdag 02-07-2014 om 12:24:40Mohamed Abu Khdeir: Palestinian teenager kidnapped, tortured, burned & killed by #Israel settlers! #Palestine http://t.co/i1woUEO8z0 reageer retweet
http://www.nu.nl/buitenla(...)ng-in-jeruzalem.html
Tuurlijk mag het. Dat is ook niet anders geweest.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik dacht dat omdat je die reactie plaatste.
Blijkbaar mag het dus wel, prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |