Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Ken je kfta?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:31 schreef Peunage het volgende:
Wisten jullie dat...
- er 50 soorten Kubbah/Kibbe bestaan?
ja, dat is kankerlekker, zeker als ze vanbinnen nog zo heet zijnquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ken je kfta?
In soep laten koken, is ook lekker
Zal jou eens kankerenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:35 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ja, dat is kankerlekker, zeker als ze vanbinnen nog zo heet zijn
klinkt niet zo correct aangezien je de honger niet voelt zoals de arme mensen het echt voelen, zo is het veel te gemakkelijkquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Slapen is het beste tijdens de ramadan: je kan geen fouten maken, je raakt nergens door verleid, voelt de honger niet en zo kan ik nog lang doorgaan.
mn mama heeft vandaag kofta gemaakt om in te vriezenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ken je kfta?
Ja, gisteren nog gegetenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ken je kfta?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
mn mama heeft vandaag kofta gemaakt om in te vriezenmaar in de soep heb ik het nooit gehad?
stimo plsquote:
ligy niet aan jou ahahahahquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Bortecinem het volgende:
@klinkerdear
Haha walla ik snap niet hoe duidelijker ik nog kan zijn.
want alleen daarom vasten mensen inderdaadquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
klinkt niet zo correct aangezien je de honger niet voelt zoals de arme mensen het echt voelen, zo is het veel te gemakkelijk
Echt ontzettend lekker. Welke vind je lekkerder? Rode of gele/witte?quote:
Mattie, daarom vasten mensen ook niet. Dat is de groep 8 uitleg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
klinkt niet zo correct aangezien je de honger niet voelt zoals de arme mensen het echt voelen, zo is het veel te gemakkelijk
Hahaajahahahquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mattie, daarom vasten mensen ook niet. Dat is de groep 8 uitleg.
ufo'squote:
hoe bedoel jequote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Echt ontzettend lekker. Welke vind je lekkerder? Rode of gele/witte?
Totaal niet. Omhulsel is bij koeba hard en bij kofta zacht.quote:
dus je slaapt heel de dag? waarom sta je dan niet op voor het middaggebed?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
stimo pls![]()
[..]
ligy niet aan jou ahahahah![]()
[..]
want alleen daarom vasten mensen inderdaad
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:40 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dus je slaapt heel de dag? waarom sta je dan niet op voor het middaggebed?
mja omdat ene gefrituurd is misschien?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Totaal niet. Omhulsel is bij koeba hard en bij kofta zacht.
Nooit gedaan. Lekker?quote:
Rode soep of witte soep. Smaak vind ik toch verschillen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
ufo's
[..]
hoe bedoel jeik vind ze lekker met die soep er over heen
Oh, rode!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Nooit gedaan. Lekker?
[..]
Rode soep of witte soep. Smaak vind ik toch verschillen.
En koeba is kleiner. (Bij ons dan).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
mja omdat ene gefrituurd is misschien?
True.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Letterlijk alles van de BBQ is lekker.
Ja... daaromquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Turken, is dat niet gewoon içli köfte wat daarin drijft?
Icli kofte kook je ook?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef Che_ het volgende:
Maar aangezien je het niet bakt maar kookt is het anders dan icli kofte
Ja, dat heet in het Turks 'içli köfte'. Dat is heel lekker alleen, gekookt in water, mey citroensap eroverheen.. Maar zo..quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat is gehakt in bulgur, als ik me niet vergis.
kan die fm radio afspelen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die van mn ouders zn cool. Leuke functies.
Hoeven die Neppe gedoe niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Turken, is dat niet gewoon içli köfte wat daarin drijft?
trendy tasquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:48 schreef Peunage het volgende:
Wazmetjullie
Dat is gewoon Kubbah/kibbe in soep.
Betere foto;
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, dat heet in het Turks 'içli köfte'. Dat is heel lekker alleen, gekookt in water, mey citroensap eroverheen.. Maar zo..
Wij hebben ook een gerecht wat hierop lijkt, heet 'kişk'. Zijn hele klein köftetjes, in wittekool-soep.
Ben niet echt een fan van waterig eten..
Lijkt op slootwater met een kikker erin.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:48 schreef Peunage het volgende:
Wazmetjullie
Dat is gewoon Kubbah/kibbe in soep.
Betere foto;
[ afbeelding ]
Bedoel je niet 'ik kook altijd dansend'?quote:
Ja. Maar had geen zin te verbeterenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Bedoel je niet 'ik kook altijd dansend'?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lijkt op slootwater met een kikker erin.
Smaken verschillen, maar ik vind het grappig dat jij blijkbaar dingen kan beoordelen zonder het geproefd te hebben.quote:
Ik ga jou slaan a mattie.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Google 'kaynatilmis içli kofte'quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit gekookt?ziet er uit als frituur
Ja. God made me special.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Smaken verschillen, maar ik vind het grappig dat jij blijkbaar dingen kan beoordelen zonder het geproefd te hebben.
Neppe Koerd jij.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hiermee is gebeurdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laat die turken. Zij halen Kubbah/Kibbeh en Kofte door elkaar. De eerste is gevuld met gehakt, maar de buitenkant is geen gehakt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Marokkanen ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Laat die turken. Zij halen Kubbah/Kibbeh en Kofte door elkaar. De eerste is gevuld met gehakt, maar de buitenkant is geen gehakt.
Koerdisch eten is bijv babiko, bezem. De echte weten. Deze Verarabiseerde Koerden weten nietquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Laat die turken. Zij halen Kubbah/Kibbeh en Kofte door elkaar. De eerste is gevuld met gehakt, maar de buitenkant is geen gehakt.
retweetquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Laat gaan, mensen weten nog niks![]()
Iraakse / Midden-Oosterse keuken![]()
Ben geen Turk man, ga weg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is Turks.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Koerdisch eten is bijv babiko, bezem. De echte weten. Deze Verarabiseerde Koerden weten niet
iddquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:55 schreef Stimorol- het volgende:
Koerden die Arabische zooi claimen als Koerdisch!
Is gewoon eten uit die streek. We claimen niks.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:55 schreef Stimorol- het volgende:
Koerden die Arabische zooi claimen als Koerdisch!
Dat is het resultaat van verbastering van overgenomen gerechten uit de Midden-Oosterse keuken door Turkenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Gasilquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:55 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is gewoon eten uit die streek. We claimen niks.
Echt hequote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
beste dolma ooit
En dan die Turken met hun variant_!
Astaghfirullah!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben mobiel. Geef je nmr ik whatsapp wel.
Echt zielig eigenlijk. Een keer sarma gegeten ofzo? Dacht dat het gewoon dolma was, grootste teleurstelling everrrr.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echt he
En dan met druivenbladeren bestempelen als iets anders![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ook en mij lukt het.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben mobiel. Geef je nmr ik whatsapp wel.
Helaas. Hun dolma is lekkerder.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dgaf
Onze dolma ziet er smakelijker uit, sorry. No hard feelings.
Was grapjequote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:00 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ook en mij lukt het.
Stiekem eigenlijk mijn nummer gewoon willen.
Die foto hierboven is niet hoe het er altijd uitziet. Iemand heeft bij het opscheppen gefaald.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dgaf
Onze dolma ziet er smakelijker uit, sorry. No hard feelings.
Zijn soort Mona wereldgerichte actie met een Turks sausje. Smaakt gewoon totaal anders en dan claimen dat het Turks is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Echt zielig eigenlijk. Een keer sarma gegeten ofzo? Dacht dat het gewoon dolma was, grootste teleurstelling everrrr.
Afgaan op plaatjes is pasquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Discussie over welk eten nou wel te vreten is en wat niet en waar het nou oorspronkelijk vandaan komt.
Classic.
En dat is zeker de waarheid.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Afgaan op plaatjes is pas
Sommige gerechten zien er niet 5-sterren restaurant uit maar smaken als 7 sterren![]()
Fuck uiterlijkwat is dat voor verkaasde manier van denken, het gaat om smaak en structuur. Niet om je bord besprenkelen met kleurstoffen voor de presentatie
Dolma betekent in het Turks "gevuld". Sarma betekent dat het (op)gerold is. Same shit.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Echt zielig eigenlijk. Een keer sarma gegeten ofzo? Dacht dat het gewoon dolma was, grootste teleurstelling everrrr.
Dan eten ze het nog koud!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ghas dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:03 schreef mrstylo het volgende:
Ik zoek naar een gerecht maar ben vergeten hoe je schrijft. Het heet ghas, maar hoe typ je het correct?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Afgaan op plaatjes is pas
Sommige gerechten zien er niet 5-sterren restaurant uit maar smaken als 7 sterren![]()
Fuck uiterlijkwat is dat voor verkaasde manier van denken, het gaat om smaak en structuur. Niet om je bord besprenkelen met kleurstoffen voor de presentatie
Je pakt een pan. Doet daar naan in. Dan doe je onder andere rijst en dergelijke in. Daarna haal je eruit als een taart. Echt lekker.quote:
Kan geen foto's vinden.quote:
Je bedoelt Koerdische versie van shoarma toch?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:03 schreef mrstylo het volgende:
Ik zoek naar een gerecht maar ben vergeten hoe je schrijft. Het heet ghas, maar hoe typ je het correct?
nou zij noemde het sarma, ben toch geen expert in jullie keuken. Vond het iig niet zo lekker.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dolma betekent in het Turks "gevuld". Sarma betekent dat het (op)gerold is. Same shit.
soms eet ik dolma de dag erna ook koud op als lunchquote:
hahaha omgquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat bedoelt Che_ dus. Wtf heb je aan presentatie.
Ja soort van. Hebben andere kruiden. Heel speciaal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je bedoelt Koerdische versie van shoarma toch?
jij bedoelt soort bastilla tochquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je pakt een pan. Doet daar naan in. Dan doe je onder andere rijst en dergelijke in. Daarna haal je eruit als een taart. Echt lekker.
Kan ook. Alle versies van mijn moeder is lekker.quote:
OOOOOOOH nu zie ik pas wat het isquote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:08 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Kan ook. Alle versies van mijn moeder is lekker.
Mario is wel leuk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
jij bedoelt soort bastilla toch
ghas is shoarma, maar dan echte shoarma. En geen Egyptische troep bij 'Mario'
Ja man. Simpel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
OOOOOOOH nu zie ik pas wat het is
Is gewoon een stukje brood wat ze als eerst in de pan doen. En daarna de rijst en andere dingen. 7kaka
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Eten jullie ook wel eens Nederlandse dingen? Zoals stamppotjes?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
nederlandse keukenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat is de naam van dat gerecht?quote:
boh je moet nu echt stoppen hiermeequote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen.
Pannenkoeken met Nutella is het lekkerste uit de Nederlandse keuken. En stroopwafels.
Omdat lekker?quote:
maar jij bent dikquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:16 schreef Stimorol- het volgende:
Ik hou van kroketten. Feed me all day met dat.
Met lekkerrrre gehaktballetjes erbij, of sliptong. Oh en de appelmoessss.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ohohohhh. Ik vind het zozozo lekker. Rode kool, bieten, andijvie, spinazie, alle hutspotten bijna.![]()
![]()
Verkaasdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ohohohhh. Ik vind het zozozo lekker. Rode kool, bieten, andijvie, spinazie, alle hutspotten bijna.![]()
![]()
Nog steeds geen feeder gevonden?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:16 schreef Stimorol- het volgende:
Ik hou van kroketten. Feed me all day met dat.
ik ben ook maar een mensquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wees jij nou net iemand op een taalfout? En zelf wel "wordt je" gebruiken :
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat pakje saus vol met bacterien op je voesel leggen
Gewoon geen fouten maken. Hoef je je ook niet te excuseren. Of anderen niet wijzen op hun fouten als je zelf nog niet eens het woord 'worden' kan vervoegen.quote:
Nee, alhoewel. Ik ga het zo even overleggen met m'n moeder.quote:
Heb minder honger dan paar uur geleden. Ik heb wel zin in cheeseburgerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik weet het nog steeds niet man. Jij?
Jezusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Gewoon geen fouten maken. Hoef je je ook niet te excuseren. Of anderen niet wijzen op hun fouten als je zelf nog niet eens het woord 'worden' kan vervoegen.
Waar the fuck heb jij het over man? Is er misschien nog een land genaamd Turkije waar wij toevallig niks vanaf weten?quote:
Meh. Dat is toch geen eten agi.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heb minder honger dan paar uur geleden. Ik heb wel zin in cheeseburger
Je hoeft mij geen Jezus te noemen hoor. Een: Oke ik zal het niet meer doen Klinkerbotsing, had ook voldaan.quote:
En wat moet dit voorstellen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:53 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
is dit ook slootwater? Dit is Turks btw
Ik noem je geen Jezus. Het was een uitroeping. Excuses aanvaard.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen Jezus te noemen hoor. Een: Oke ik zal het niet meer doen Klinkerbotsing, had ook voldaan.
astagfirullah!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar the fuck heb jij het over man? Is er misschien nog een land genaamd Turkije waar wij toevallig niks vanaf weten?
Is wel zo kizquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar the fuck heb jij het over man? Is er misschien nog een land genaamd Turkije waar wij toevallig niks vanaf weten?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:31 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Ik noem je geen Jezus. Het was een uitroeping. Excuses aanvaard.
Wat lul jij nou weer man.quote:
Koud eten? Wij eten het nooit koud.quote:
Rustig maar, je verspilt onnodig energie.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Koud eten? Wij eten het nooit koud.Zelfs de dag daarna warmen we het op.
Maar goed mensen buiten Adana weten sowieso niet hoe ze moeten koken. Soms eet ik sarma ergens anders en dan lijkt het wel alsof ze alleen rijst hebben gekookt en daarna opgerold.
Nope, bezigheidstherapie.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
Rustig maar, je verspilt onnodig energie.
Niet die neppe van snackbarsquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Meh. Dat is toch geen eten agi.
je hebt honger hequote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
Wat lul jij nou weer man.
Je zit zelf de hele tijd het woord 'kanker' te gebruiken en als iemand 'fuck' zegt zeg je dat woord. Ja hoor, way to goooo.
Volgens mij heb ik nog nooit Karadeniz eten op.. Hoeft ook niet me dunkt. Alleen hamsi lijkt me wel lekker.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
'Afwaswater' noemt mijn vader het eten buiten Adana. Vooral die van Karadeniz.
Jaa vis is altijd lekker.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nog nooit Karadeniz eten op.. Hoeft ook niet me dunkt. Alleen hamsi lijkt me wel lekker.
Sowieso vis.
Van vaders kant weet ik echt niksquote:
Ik ben altijd chagrijnig. Vraag aan Stimo.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:37 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
zijeffecten tijdens het vasten : chagerijnig gedrag
goed om te wetenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik ben altijd chagrijnig. Vraag aan Stimo.
Op de bbq met acı. Pffff. Gelukkig ben ik volgende week in Turkije.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaa vis is altijd lekker.
Meeeen ik heb nu zin in cupra.
Chagrijnig? Maar dan vast je ook niet dus?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik ben altijd chagrijnig. Vraag aan Stimo.
Jaloers.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Op de bbq met acı. Pffff. Gelukkig ben ik volgende week in Turkije.
Eerste wat ik ga doen is tantuni, iskender en vis eten.
Wat is je roots?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:38 schreef darkmond het volgende:
[..]
Van vaders kant weet ik echt niks
Van moeders kant... Die wonen allemaal ergens op deze wereld. Verder is er gewoon niet zo'n familie band die ik graag zou willen hebben eigenlijk, helaas. Misschien dat het ooit nog wel gaat komen...
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:37 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
zijeffecten tijdens het vasten : chagerijnig gedrag
Ik ga dit jaar trouwen he, ik moet wel gaan:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaloers.
Hoe vaak ben je dit jaar in TR geweest? Ik ga dit jaar niettt.
Ja man. Niet normaal.quote:
Ik dacht dat je al getrouwd was.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik ga dit jaar trouwen he, ik moet wel gaan:Ga nu iedere (school)vakantie. Na deze zomervakantie ook lang weekendjes denk ik.
Moet wel.
Want? HOe ben je tot die conclusie gekomen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:40 schreef darkmond het volgende:
[..]
Chagrijnig? Maar dan vast je ook niet dus?
Courgette altijd goed.quote:
Oh zo. Hayirlisi ins.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Düğün nog niet dus eigenlijk nog niet getrouwd, alleen nikah.
Ik ben Turks en heb verder ook weinig contact met fam hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:46 schreef darkmond het volgende:
[..]
Libanon.
Inderdaad raar dat je als Libanees niet echt een denderend contact hebt met familie.
Ik weet niet. Ken niet zoveel Libanezen, dus kan niet zeggen of het raar is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:46 schreef darkmond het volgende:
[..]
Libanon.
Inderdaad raar dat je als Libanees niet echt een denderend contact hebt met familie.
met qishte (? geen idee hoe je het typt? Che en Peunage weten het vast wel) is het lekkerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:47 schreef Bami-Powner het volgende:
Mijn moeder heeft zonet verse rghaif gemaakt:
[ afbeelding ]
wat zijn ze lekker met honing en smeerkaas
Ik weet nog toen mijn ma dat vaak maakte toen ik klein wasquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:47 schreef Bami-Powner het volgende:
Mijn moeder heeft zonet verse rghaif gemaakt:
[ afbeelding ]
wat zijn ze lekker met honing en smeerkaas
en die heerlijke geurquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:49 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik weet nog toen mijn ma dat vaak maakte toen ik klein was![]()
Ze pakte toen in 't oude huis een ongebruikte schotel, een hele grote uiteraard. Die toen helemaal schoon en zo. En legde ze op de 4 gas koppen om er brood mee te makenKreeg je super grote en dunne rghif.
Mijn vader zal niet echt de beste geweest zijn denk ik. Die voelt zo weinig voor zijn kinderen, dat mocht hij me toevallig zien hij niet eens naar me omkijkt en me ontwijkt. Ik heb niet echt super herinneringen met hem... Zijn familie hoef ik van verhalen niet te kennen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:48 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ken niet zoveel Libanezen, dus kan niet zeggen of het raar is.
Maar lijkt me wel jammer ja. Maar hoe is het zo gekomen?
Ja inderdaadquote:
ik mocht altijd wel een extra stukje. Mijn vader werd dan chagerijnig omdat hij geen extra stukkie kreegquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:55 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja inderdaad![]()
![]()
![]()
En dan wil je steeds stiekem pakken maar dat mag dan niet omdat je alles gelijk opmaakt
Erg jammer.. Heb je verder wel broers en zussen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:54 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn vader zal niet echt de beste geweest zijn denk ik. Die voelt zo weinig voor zijn kinderen, dat mocht hij me toevallig zien hij niet eens naar me omkijkt en me ontwijkt. Ik heb niet echt super herinneringen met hem... Zijn familie hoef ik van verhalen niet te kennen.
Mijn moeders familie is euhm... Mijn moeder was eigenlijk de eerste tussen een eigenlijk niet echt gelovige familie die zich bekeerde, netjes een hoofddoek droeg of 3abaya. Dat terwijl mijn oma het tegenovergestelde was en zo. M'n moeder rookt ook niet, en drinkt ook niet. Dat terwijl dit niet over heel hele familie te zeggen is. Ik weet niet hoe 't komt dat het contact er niet echt is. Misschien ook wat met de afstanden, maar ook bellen gebeurt niet super vaak. Sowieso is de denkwijze van velen van ze gewoon ronduit belabberd.
Grappig. Bij ons werd er altijd aan een kant gebakken, aan de andere kant gegeten. Zelfde met BBQ. Je gaat warme deeg dingen (en vlees) toch niet laten afkoelen? Die moet je eten wanneer ze warm zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:58 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ik mocht altijd wel een extra stukje. Mijn vader werd dan chagerijnig omdat hij geen extra stukkie kreeg
Bij ons eten we waar er wordt gekookt dus geen muur ofzo, van de pan in je mond zou je kunnen zeggenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Grappig. Bij ons werd er altijd aan een kant gebakken, aan de andere kant gegeten. Zelfde met BBQ. Je gaat warme deeg dingen (en vlees) toch niet laten afkoelen? Die moet je eten wanneer ze warm zijn.
Oh maar omdat je zei dat jullie moesten wachten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:00 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Bij ons eten we waar er wordt gekookt dus geen muur ofzo, van de pan in je mond zou je kunnen zeggen
Mijn twee oudere zussen en m'n zusje. En m'n ma natuurlijk. Is ook echt de enige echte familie die ik heb.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Erg jammer.. Heb je verder wel broers en zussen?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:58 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ik mocht altijd wel een extra stukje. Mijn vader werd dan chagerijnig omdat hij geen extra stukkie kreeg
Hier hetzelfde ook. Maar als m'n ma hele ladingen brood maakt vind ze het vervelend als ik dat uit trek allemaal opmaak waar zij 't nog maakt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Grappig. Bij ons werd er altijd aan een kant gebakken, aan de andere kant gegeten. Zelfde met BBQ. Je gaat warme deeg dingen (en vlees) toch niet laten afkoelen? Die moet je eten wanneer ze warm zijn.
wachten? wachten wanneer die raghifas klaar zijn om ze te etenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh maar omdat je zei dat jullie moesten wachten.
Bekeerd? Wat is je familie dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:54 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn moeders familie is euhm... Mijn moeder was eigenlijk de eerste tussen een eigenlijk niet echt gelovige familie die zich bekeerde, netjes een hoofddoek droeg of 3abaya.
Dat is al heel wat. Vooral wanneer jullie getrouwd zijn en zelf kinderen krijgen. Koesteren dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn twee oudere zussen en m'n zusje. En m'n ma natuurlijk. Is ook echt de enige echte familie die ik heb.
ik heb alleen mijn vader en moederquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat is al heel wat. Vooral wanneer jullie getrouwd zijn en zelf kinderen krijgen. Koesteren dus.
Ja mijn zussen moeten echt eens even gaan trouwenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat is al heel wat. Vooral wanneer jullie getrouwd zijn en zelf kinderen krijgen. Koesteren dus.
Ik zei wanneer JULLIE trouwen. Dus jij ook meneertje.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:08 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja mijn zussen moeten echt eens even gaan trouwen![]()
Studie dit studie dat, afwassen mens
Oh dat komt wel. Ik wil rond mijn 23e sowieso al verloofd zijn voor ik nog verkeerde dingen ga doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zei wanneer JULLIE trouwen. Dus jij ook meneertje.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:10 schreef darkmond het volgende:
[..]
Oh dat komt wel. Ik wil rond mijn 23e sowieso al verloofd zijn voor ik nog verkeerde dingen ga doen.
Insallah!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:10 schreef darkmond het volgende:
[..]
Oh dat komt wel. Ik wil rond mijn 23e sowieso al verloofd zijn voor ik nog verkeerde dingen ga doen.
Gastquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:10 schreef Bami-Powner het volgende:
waarom moeten jullie ineens allemaal gaan trouwen en zoveel mogelijk kinderen kweken? 1 of 2 is genoeg hoor
Halve moslim ftw.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:12 schreef darkmond het volgende:
[..]
Gast![]()
Ik wil er sowieso 4, inshallah
![]()
Trouwen is het volmaken van je geloof met de andere 50%. Het overgrote deel van helbewoners zijn ongetrouwde mensen.
Ik zeg niet dat trouwen slecht is maar, wat ben je met al die kinderen. Je kan ze nauwelijks evenveel aandacht en liefde geven. En 50%quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:12 schreef darkmond het volgende:
[..]
Gast![]()
Ik wil er sowieso 4, inshallah
![]()
Trouwen is het volmaken van je geloof met de andere 50%. Het overgrote deel van helbewoners zijn ongetrouwde mensen.
Helbewoners-crew checkin' inquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:12 schreef darkmond het volgende:
Het overgrote deel van helbewoners zijn ongetrouwde mensen.
Een man kan duizenden kinderen maken. En dan wil jij er enkel 1 of 2? Nee man, ik wil gewoon 2 zonen die voor mijn 2 dochters zorgen en dan een tevreden oude man worden met een mooie familie.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:13 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat trouwen slecht is maar, wat ben je met al die kinderen. Je kan ze nauwelijks evenveel aandacht en liefde geven. En 50%en vanwaar haal je dat de mensen die nu gebakken worden in de hel de meeste ongetrouwd zijn?
Zuiver hart? Zoiets van, alleen hart en niet gemixt met lever?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Als je hart maar zuiver is Weissman. Luister niet naar die vervelende kindjes.
quote:
Lobiquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Als je hart maar zuiver is Weissman. Luister niet naar die vervelende kindjes.
Alsof jij kan controleren wanneer je eens een jongen en een meisje krijgtquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:16 schreef darkmond het volgende:
[..]
Een man kan duizenden kinderen maken. En dan wil jij er enkel 1 of 2? Nee man, ik wil gewoon 2 zonen die voor mijn 2 dochters zorgen en dan een tevreden oude man worden met een mooie familie.
Vanwaar moet ik dat halen? Algemene kennis jongeman!
Gewoon Djenghis Khan nadoen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:16 schreef darkmond het volgende:
[..]
Een man kan duizenden kinderen maken. En dan wil jij er enkel 1 of 2? Nee man, ik wil gewoon 2 zonen die voor mijn 2 dochters zorgen en dan een tevreden oude man worden met een mooie familie.
Vanwaar moet ik dat halen? Algemene kennis jongeman!
Net CoD sessie, heb nu niks te zeggen manquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:26 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Alsof jij kan controleren wanneer je eens een jongen en een meisje krijgt![]()
Zonen die voor je dochters zorgen? Wat moeten de ouders dan doen
Wat is uiteindelijk het nut van zoveel kinderen te hebben, ze worden steeds een zwaardere last.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zal hoogstwaarschijnlijk wel gewoon uitgedroogd zijn maar jeeej, twee kilo eraf.
1 in 200 men direct descendants of Genghis Khan.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:37 schreef darkmond het volgende:
[..]
Mijn kennis over hem gaat niet verder dan -1...
Wat bedoel je? Had hij veel kinders?
omg ja echt hequote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:47 schreef Che_ het volgende:
Het liefst eet ik Maqluba straks... één van de lekkerste gerechten. Met een saus van yoghurt
mwah valt meequote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hahahaik zit jou volgens mij al de hele dag gek te maken
En ze vast niet eens.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hahahaik zit jou volgens mij al de hele dag gek te maken
wat lul jij nou weerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
En ze vast niet eens.
Toch?[ afbeelding ]
CoDquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:33 schreef darkmond het volgende:
[..]
Net CoD sessie, heb nu niks te zeggen man
Wees een gewone moslim.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze vasten wel. Alevieten ook, maar 3 dagen.
Faal spelserie,samen met Battlefield.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:33 schreef darkmond het volgende:
[..]
Net CoD sessie, heb nu niks te zeggen man
Haten op Battlefieldquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Faal spelserie,samen met Battlefield.
Ja inderdaad. Maar had niets te doen dus dan maar CoDquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Faal spelserie,samen met Battlefield.
quote:
Sowieso EA en Activision.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:21 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar had niet ve te doen dus dan maar CoD
Sowieso gamen inplaats van bidden 24/7quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Sowieso EA en Activision.
Haha oké...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
A sahbi is toch sahbi grap sahbi. Ok sahbi
Gamen helpt ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:24 schreef darkmond het volgende:
[..]
Sowieso gamen inplaats van bidden 24/7
Anders dan soennieten.quote:
Net als soennieten maar handen naast het lichaam in plaats van over het buik gevouwen. In jip en janneke taal.quote:
Maar ook andere dingen zijn anders volgens mij. Aan het eind kijk ik bv niet lang naar links en rechts.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Net als soennieten maar handen naast het lichaam in plaats van over het buik gevouwen. In jip en janneke taal.
Aha.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Net als soennieten maar handen naast het lichaam in plaats van over het buik gevouwen. In jip en janneke taal.
Al die mensen op whatsapp die constant voetbal kijken en je vertellen wanneer er wordt gescoord.quote:
het is 1-0 gewordenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:34 schreef darkmond het volgende:
[..]
Al die mensen op whatsapp die constant voetbal kijken en je vertellen wanneer er wordt gescoord.
Als het me boeide zou ik wel kijken. Als ik zou kijken zou ik het zelf weten en zou je niks hoeven zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |