Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Ken je kfta?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:31 schreef Peunage het volgende:
Wisten jullie dat...
- er 50 soorten Kubbah/Kibbe bestaan?
ja, dat is kankerlekker, zeker als ze vanbinnen nog zo heet zijnquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ken je kfta?
In soep laten koken, is ook lekker
Zal jou eens kankerenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:35 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ja, dat is kankerlekker, zeker als ze vanbinnen nog zo heet zijn
klinkt niet zo correct aangezien je de honger niet voelt zoals de arme mensen het echt voelen, zo is het veel te gemakkelijkquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Slapen is het beste tijdens de ramadan: je kan geen fouten maken, je raakt nergens door verleid, voelt de honger niet en zo kan ik nog lang doorgaan.
mn mama heeft vandaag kofta gemaakt om in te vriezenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ken je kfta?
Ja, gisteren nog gegetenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ken je kfta?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
mn mama heeft vandaag kofta gemaakt om in te vriezenmaar in de soep heb ik het nooit gehad?
stimo plsquote:
ligy niet aan jou ahahahahquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Bortecinem het volgende:
@klinkerdear
Haha walla ik snap niet hoe duidelijker ik nog kan zijn.
want alleen daarom vasten mensen inderdaadquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
klinkt niet zo correct aangezien je de honger niet voelt zoals de arme mensen het echt voelen, zo is het veel te gemakkelijk
Echt ontzettend lekker. Welke vind je lekkerder? Rode of gele/witte?quote:
Mattie, daarom vasten mensen ook niet. Dat is de groep 8 uitleg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
klinkt niet zo correct aangezien je de honger niet voelt zoals de arme mensen het echt voelen, zo is het veel te gemakkelijk
Hahaajahahahquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mattie, daarom vasten mensen ook niet. Dat is de groep 8 uitleg.
ufo'squote:
hoe bedoel jequote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:37 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Echt ontzettend lekker. Welke vind je lekkerder? Rode of gele/witte?
Totaal niet. Omhulsel is bij koeba hard en bij kofta zacht.quote:
dus je slaapt heel de dag? waarom sta je dan niet op voor het middaggebed?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
stimo pls![]()
[..]
ligy niet aan jou ahahahah![]()
[..]
want alleen daarom vasten mensen inderdaad
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:40 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dus je slaapt heel de dag? waarom sta je dan niet op voor het middaggebed?
mja omdat ene gefrituurd is misschien?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Totaal niet. Omhulsel is bij koeba hard en bij kofta zacht.
Nooit gedaan. Lekker?quote:
Rode soep of witte soep. Smaak vind ik toch verschillen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
ufo's
[..]
hoe bedoel jeik vind ze lekker met die soep er over heen
Oh, rode!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Nooit gedaan. Lekker?
[..]
Rode soep of witte soep. Smaak vind ik toch verschillen.
En koeba is kleiner. (Bij ons dan).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
mja omdat ene gefrituurd is misschien?
True.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Letterlijk alles van de BBQ is lekker.
Ja... daaromquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Turken, is dat niet gewoon içli köfte wat daarin drijft?
Icli kofte kook je ook?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef Che_ het volgende:
Maar aangezien je het niet bakt maar kookt is het anders dan icli kofte
Ja, dat heet in het Turks 'içli köfte'. Dat is heel lekker alleen, gekookt in water, mey citroensap eroverheen.. Maar zo..quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat is gehakt in bulgur, als ik me niet vergis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |