abonnement Unibet Coolblue
pi_141760080


quote:
Voor iedereen die de vindplaatsen op Google Earth/BING wil invoeren, hier de coordinaten (niet exact, bij benadering):

R - rugzak - 8° 52' 59.15'' N ; 82° 24' 20.37" W
S2 - schoen Lisanne en bekken Kris onbekend
S1 - schoen Kris - ongeveer - onbekend
Mirador - uitzichtpunt - ongeveer, precieze locatie onbekend - 8° 50' 57.75" N ; 82° 25' 02.14" W
Finca Lorenzo - mogelijk de laatste waarneming van Kris en Lisanne, tijd onbekend - 8° 49' 31.04" N ; 82° 25' 18.84" W
Laatste nieuws:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+
+ Dankzij een oplettende speurder op FOK!, miura, weten we dat de
+ resten en schoenen NIET op 30-35 km stroomAFwaarts lagen, maar
+ juist een paar kilometer stroomOPwaarts. Waar dit precies is, is
+ niet bekend, maar miura heeft een inschattingskaart gemaakt
+
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

• Link naar artikel Volkskrant d.d. 28 juni KAARTJE KLOPT NIET!
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #30
• Filmpje over de plek van NOS
http://nos.nl/video/lq/667443-kris-en-lisanne-hadden-hier-de-weg-terug-moeten-nemen.html
Betzaida Pittí, onderzoeksleidster, zegt dat men doorgaat met zoeken totdat duidelijk is wat er met Kris en Lisanne is gebeurd (Spaanstalige tekst)
1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl
Voorlopig onmogelijk vast te stellen aan de hand van de weinige gevonden resten wanneer Kris en Lisanne omgekomen zijn (Spaanstalige tekst)
Camera maakte foto's totdat de batterijen leeg waren (Spaanstalige video)
Lisanne en Kris kwamen al op zaterdag 29 maart aan in Boquete en hadden dus 2 volle dagen (30 & 31) voordat ze gingen hiken (Spaanstalige tekst)
Vondst rugzak was groot geluk - Feliciano Gonzalez (Nederlands)

Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard :') ): enkele dagen rondgelopen tot de fatale dag
• De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
Ook resten Kris Kremers gevonden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroomgebied van de rivier de Changuinola, met zij-arm Culebra, hier niet op de foto, waar de rugzak en de resten zijn gevonden
Kaart met resten en schoenen (in een straal van ~2,5 uur lopen vanaf de Mirador) en rugzak (~5 uur lopen)

Kamer Kris en Lisanne:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Tijdlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later)
eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug

Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.


========================================================================

Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 01-07-2014 19:46:39 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141760098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:28 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Gewoon EEN foto waar iets uit blijkt. Als het inmiddels nacht is geworden en je zit met je camera in een jungle dan neem ik wel even een foto voor het geval er iets gaat gebeuren.

Hier één van een dude na een vliegtuigcrash:
[ afbeelding ]
Misschien even on-topic blijven. Kris en Lisanne zaten niet in een vliegtuigcrash, en we weten niet of ze foto's hebben gemaakt of wat er dan op staat. We weten het niet. Je kan wel gaan speculeren wat er volgens jou, en achteraf logisch is, maar we weten het niet.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:31:35 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141760103
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 1 juli 2014 12:28 schreef Poolbal het volgende:

Gewoon EEN foto waar iets uit blijkt. Als het inmiddels nacht is geworden en je zit met je camera in een jungle dan neem ik wel even een foto voor het geval er iets gaat gebeuren.

Hier één van een dude na een vliegtuigcrash:
[ afbeelding ]
Oké ... Omdat jij dat zou doen en omdat een man het deed na een vliegtuigcrash (goede vergelijking ook!) wordt het onwrikbare logica. Maar natuurlijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141760363
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:28 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Gewoon EEN foto waar iets uit blijkt. Als het inmiddels nacht is geworden en je zit met je camera in een jungle dan neem ik wel even een foto voor het geval er iets gaat gebeuren.

Hier één van een dude na een vliegtuigcrash:
[ afbeelding ]
Wat is het verhaal hier? ( overleefd / gevonden? )

Ik zou het trouwens ook doen hoor als de situatie uitzichtloos is.
pi_141760569
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:22 schreef Poolbal het volgende:
2) ik krijg het idee dat op de camera's niets staat want dan zou er meer duidelijk moeten worden. Maar als je gruwelijk verdwaald bent dan neem je toch nog een afscheidsfoto of video?
Zoals anderen ook zeiden lijkt het mij dat die meiden er niet vanuit gingen dat ze het niet zouden overleven. Het is ook niet in de lijn der verwachting dat ze overleden zijn door uitputting/ziekte/dorst. Daar lijkt het te snel voor gegaan te zijn. Waarom zou je dan een 'afscheid' willen maken? Logischer is het dat er een poging om een bericht te verzenden is gevonden, een poging te bellen en foto's die ze voor zichzelf voor later hebben genomen. Toch mooi als je de beelden van dat enorme avontuur later terug kunt zien. Als er zulke foto's zijn dan maakt dat onderzoek lastig. Het gaan dan tenslotte om moeilijk toegankelijk gebied en zie dan maar eens te achterhalen waar exact die foto's genomen zijn; ga er maar aan staan!
quote:
Enige mogelijkheid is dat toevallig de batterijen net op waren, maar ze hadden nog een extra accu?3) er is zo weinig over van de lichamen. De tas is in goede staat, maar de lichamen zouden door de rivier uit elkaar geslagen zijn? En hoewel ik zeker geloof dat al het zachte weefsel zo weg is, geloof ik niet dat de botten ook in 2/3 maanden oplossen. Ik zou dat weleens in een theoretische opstelling willen zien. Dat bekkenbot en voetbot is er toch ook nog?
Op deze manier had ik er nog niet over nagedacht. Ik dacht steeds aan complete lichamen. En hoe krijg je die als moordenaar in de bewoonde wereld weer terug in de jungle? Maar geheel theoretisch en speculerend met aannames is het idd mogelijk dat een dader alleen een aantal delen en bezittingen naar die plekken of die rivier gebracht heeft.
pi_141760737
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is geen wandeling in het Vondelpark he. Het is een omgeving waarin het verdomd makkelijk is om inschattingsfouten te maken.
Daarom, het is geen lullig heuveltje. Het is een bergkam, met af en toe verdomd lastige stukken om omhoog te komen. Op sommige fotos die je ziet zie ik niet hoe ik daar over heen kom, alleen als er al klimtuig zou hangen zou het lukken. Die stukken kunnen zij gewoon niet genomen hebben. Dan moet je dus er om heen of toevallig telkens net de allersimpelste passage moeten nemen. Het is trouwens ook nog eens flink vermoeiend om in die omstandigheden steeds hoger te gaan. Ook dat is gewoon zo contra-intuitief..

quote:
[..]

Jouw idee, verder volslagen speculatief en totaal ongefundeerd.
Ik geloof dat het onderzoek naar de camera's nog niet is afgerond. Maar als er daders op staan of een afscheidboodschap ivm verdwaling dan was er al duidelijkheid.

quote:
[..]

Wat bedoel je? Denk je dat de botten die niet gevonden zijn opgelost zijn? Is daar ook maar een greintje aanwijzing voor? Zou het ook kunnen dat ze gewoon niet gevonden zijn?
Eerder waren er mensen die zeiden dat bot in deze omstandigheden volledig kan desintegraten in korte periode. Daar heb ik mijn twijfels bij. Ik heb er ook mijn twijfels bij dat die lichamen dusdanig verscheurd zijn dat er nog wel 2 schoenen en een rugzak over is, maar verder niets.

quote:
[..]

Waarom is dat geluk van de bovenste plank? Er is een hele inspanning verricht en heel gericht gezocht en dan is er eigenlijk maar heel weinig gevonden.
Als dit in een weiland was gebeurd dan snap ik het wel. Maar in meerdere km2 jungle is het een ander verhaal. En als je wat vind dan vindt je zomaar een km verderop nog wat en nog een km verderop nog wat. Maar goed, laten we ervan uit gaan dat je met gericht zoeken die jungle redelijk makkelijk uitkamt, dan wordt het nu tijd voor verdere zoekacties, met meer man in datzelfde gebied. Dan gaat men waarschijnlijk wel wat vinden, kleding bijvoorbeeld.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:58:58 #7
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141760978
Mijn speculatie was er juist om precies de onzin van het speculeren weer te geven, bedankt voor de bevestiging.

En nee, dat van de broertjes is geen enkel bewijs. Iets met N=1 enzo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_141761061
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké ... Omdat jij dat zou doen en omdat een man het deed na een vliegtuigcrash (goede vergelijking ook!) wordt het onwrikbare logica. Maar natuurlijk.
Er zijn dus mensen die in penibelere situaties selfies nemen. Als je uren en dagen aan het verdwalen bent dan kom je een keer op dat idee. Je kijkt ook een keer in je rugzak: wat hebben we nog, wat kunnen we daar mee doen? Mogelijkheden waarin je dat niet doet:
- rugzak al vroeg kwijt
- batterij leeg
- een soort continue paniekaanval die tot de dood duurde. In die paniekaanval zijn ze door kilometers jungle gerend, over een bergkam heen. (we mogen niet speculeren, maar is het ok als ik deze optie alvast doorstreep?)
- niet in je rugzak kijken, nooit op het idee komen om iets met je camera te doen (deze streep ik toch ook echt door)

@kurkdroog: ja hij heeft het overleefd. een linkje
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:01:16 #9
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141761074
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké ... Omdat jij dat zou doen en omdat een man het deed na een vliegtuigcrash (goede vergelijking ook!) wordt het onwrikbare logica. Maar natuurlijk.
Frapant dat elk scenario dat aan dromen aan toe normaal tegenaan wordt gekeken maar de mogelijkheid dat tegen all odds in er iets is gebeurt en ze daardoor zijn omgekomen met hand en tand wordt verworpen.

Niet sexy genoeg ofzo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:08:32 #10
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141761314
Ach. Ik heb een trail gelopen waarbij ik de derde dag op een parcours kwam met ineens dichte mist. Hoop ervaring, niet alleen, goed voorbereid.
Zo dichte mist dat ik degene die iets verder liep kwijtraakte en het pad kwijtraakte. Geen mooi bospaadje namelijk, allemaal rots. Vrij druk terrein, dus gewacht tot ik een groepje omlaag zag komen en met hen verder terug gegaan. De ander met wie ik was sloot juist aan bij mensen die omhoog gingen en verdwaalde niet. Ging allemaal goed dus. Terwijl 2 maanden terug er een ervaren man met daglicht zonder mist was verdwaald, gevallen en een maand daar heeft gelegen, vlak naast de trail blijkbaar. Niemand die het zag, niemand die hem vond.

Het punt is, alles kan gebeuren in de bergen, hoe onwaarschijnlijk en onlogisch het ook is. Daarom is speculeren op basis van wat logisch is totaal onzinnig. En ja, mijn geval is ook n=1, maar er zijn jaarlijks tientallen van dit soort dodelijke ongelukken in de bergen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:09:15 #11
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141761335
Ik heb dit topic niet gevolgd, maar verbaas me over 1 ding: hoe blond moet je zijn als je niet probeert te bellen als je merkt dat je in de problemen gaat komen? Hoe goed zouden ze zich hebben voorbereid hierop? Gezien de feiten/verhalen erg weinig...
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:11:20 #12
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141761392
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:09 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb dit topic niet gevolgd, maar verbaas me over 1 ding: hoe blond moet je zijn als je niet probeert te bellen als je merkt dat je in de problemen gaat komen? Hoe goed zouden ze zich hebben voorbereid hierop? Gezien de feiten/verhalen erg weinig...
Er staan niet overal zendmasten he
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141761414
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Poolbal het volgende:
Als dit in een weiland was gebeurd dan snap ik het wel. Maar in meerdere km2 jungle is het een ander verhaal. En als je wat vind dan vindt je zomaar een km verderop nog wat en nog een km verderop nog wat. Maar goed, laten we ervan uit gaan dat je met gericht zoeken die jungle redelijk makkelijk uitkamt, dan wordt het nu tijd voor verdere zoekacties, met meer man in datzelfde gebied. Dan gaat men waarschijnlijk wel wat vinden, kleding bijvoorbeeld
Snap jij niet dat je jezelf tegenspreekt in je gedachtegang?

Als, stel dat (aanname/speculatie), ze gewoon op een redelijk natuurlijke wijze daar zijn overleden, eventueel zelfs daar vermoordt. En hun lichamen zijn daar achtergebleven. Dan zou dat betekenen dat er buiten kleding, tas en bezittingen 406 botten/botjes zijn in dat gebied.

Idd. Als die in een weiland lagen dat vind je ze allemaal bij elkaar terug. Maar in een jungle dus niet en is het extreem moeizaam zoeken. Dus is het dan ook niet vreemd dat er maar twee botten (nu ja, 1 bot en een deel van een voet) gevonden zijn. Dat de lichamen niet meer intact zijn is niet zo heel vreemd in een jungle. Weersinvloeden, warmte, insecten, bacteriën zorgen voor een veel sneller ontbinding. Ook zal in een weiland in Nederland niet snel door aaseters gesleept worden met delen van een lichaam; die kans is wel aanwezig in een jungle. Vervolgens is er nog een belangrijke aanwijzing; alles wat gevonden is, is gevonden verspreid langs een rivier. Dat maakt het te doorzoeken gebied echt ontzettend groot! Nog ver voorbij de vindplaats van de tas kunnen theoretisch gezien nog resten gevonden worden! Zelfs tot in de oceaan.

Dan is er nog een puntje waar ik zelf eerst ook overheen gekeken had: Zijn ze overleden vóór het hoge water of tijdens hoogwater? Indien vóór dan is er ook een mogelijkheid dat de lichamen al niet meer compleet (heel, in één stuk) waren voor zij door de rivier meegevoerd en verspreid werden en dat maakt het zoekgebied nog groter. Ook is het logischer dat de rivier skeletten uit elkaar rukt dan lichamen.
pi_141761432
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:09 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb dit topic niet gevolgd, maar verbaas me over 1 ding: hoe blond moet je zijn als je niet probeert te bellen als je merkt dat je in de problemen gaat komen?
Weet jij of ze wel of niet geprobeerd hebben te bellen? En hoe weet je dat?
pi_141761459
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Frapant dat elk scenario dat aan dromen aan toe normaal tegenaan wordt gekeken maar de mogelijkheid dat tegen all odds in er iets is gebeurt en ze daardoor zijn omgekomen met hand en tand wordt verworpen.

Niet sexy genoeg ofzo.
Het heeft niet met sexy te maken. Wij krijgen van de media/politie het scenario voorgelegd dat gebeurd zou zijn. Dan gaan we kijken hoe dat te verenigen is met de bekende feiten. Dat blijkt -in ieder geval in mijn ogen- moeilijk verenigbaar. Trouwens ook in de ogen van de ouders, die willen meer duidelijkheid.

Stel een bekende van jou komt om: het hele huis is een puinhoop en diegene ligt onderaan de trap met gebroken nek. De politie verklaart: van de trap gevallen, en waarschijnlijk is de kat daarna dusdanig in paniek geraakt dat ie het hele huis overhoop heeft gehaald. Dan neem jij daar genoegen mee, want n=1, katten kunnen flink raar springen, laten we het niet meer sexy maken dan het is, enz enz?
pi_141761469
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Frapant dat elk scenario dat aan dromen aan toe normaal tegenaan wordt gekeken maar de mogelijkheid dat tegen all odds in er iets is gebeurt en ze daardoor zijn omgekomen met hand en tand wordt verworpen.

Niet sexy genoeg ofzo.
Wat jij hebt is pas tunnelvisie.
In eerste instantie dacht ik net als bijna iedereen dat het "gewoon" een ongeluk was van een paar naieve slecht voorbereide meiden die nadat ze verdwaald waren verongelukt zijn of van uitputting zijn overleden.
Nu ik me er meer en meer in verdiept heb kom ik steeds meer dingen tegen die voor mij dat scenario steeds onwaarschijnlijker maken en een eventueel misdrijf steeds waarschijnlijker.
Begrijp me niet verkeerd, een ongeluk is nog steeds een mogelijkheid maar we hebben met zn allen gewoon te weinig informatie om echt tot een conclusie te komen wat er echt gebeurd is. Zoals ik zei, ik bekijk t van alle kanten en sta voor alles open. Jij daarentegen bent er zo heilig van overtuigd dat het een ongeluk MOET zijn dat je jezelf afsluit voor eventuele andere scenario's.
pi_141761547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Poolbal het volgende:
Ik geloof dat het onderzoek naar de camera's nog niet is afgerond. Maar als er daders op staan of een afscheidboodschap ivm verdwaling dan was er al duidelijkheid
Nogmaals: Verdwalen is geen doodsoorzaak. Al zou er een afscheidsboodschap/foto zijn ivm verdwalen dan zegt dat dus nog niets over hoe zij zijn omgekomen en sluit dat niets uit.
pi_141761592
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En nee, dat van de broertjes is geen enkel bewijs. Iets met N=1 enzo.
Je vroeg ook geen bewijs maar een voorbeeld.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:18:43 #19
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141761687
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:12 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Het heeft niet met sexy te maken. Wij krijgen van de media/politie het scenario voorgelegd dat gebeurd zou zijn. Dan gaan we kijken hoe dat te verenigen is met de bekende feiten. Dat blijkt -in ieder geval in mijn ogen- moeilijk verenigbaar. Trouwens ook in de ogen van de ouders, die willen meer duidelijkheid.

Stel een bekende van jou komt om: het hele huis is een puinhoop en diegene ligt onderaan de trap met gebroken nek. De politie verklaart: van de trap gevallen, en waarschijnlijk is de kat daarna dusdanig in paniek geraakt dat ie het hele huis overhoop heeft gehaald. Dan neem jij daar genoegen mee, want n=1, katten kunnen flink raar springen, laten we het niet meer sexy maken dan het is, enz enz?
Nee. Dan ga ik slapen en kijken wat mijn droom zegt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:19:28 #20
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141761712
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat jij hebt is pas tunnelvisie.
In eerste instantie dacht ik net als bijna iedereen dat het "gewoon" een ongeluk was van een paar naieve slecht voorbereide meiden die nadat ze verdwaald waren verongelukt zijn of van uitputting zijn overleden.
Nu ik me er meer en meer in verdiept heb kom ik steeds meer dingen tegen die voor mij dat scenario steeds onwaarschijnlijker maken en een eventueel misdrijf steeds waarschijnlijker.
Begrijp me niet verkeerd, een ongeluk is nog steeds een mogelijkheid maar we hebben met zn allen gewoon te weinig informatie om echt tot een conclusie te komen wat er echt gebeurd is. Zoals ik zei, ik bekijk t van alle kanten en sta voor alles open. Jij daarentegen bent er zo heilig van overtuigd dat het een ongeluk MOET zijn dat je jezelf afsluit voor eventuele andere scenario's.
Dus niet speculeren en de ene aanname op de andere stapelen is tunnelvisie _O-

Misschien moet je beter lezen. Ik zeg nergens dat het een ongeluk moet zijn. Daarin komen ook de wildste scenarios voor. Ik geef alleen aan met de geringe feiten die wij hebben je zoveel scenarios kan maken die elkaar tegenspreken dat het extrapoleren van aannames totaal nietszeggend is.

Sterker, conclusies trekken op basis van wat we weten is sowieso niet te doen. Ongeluk of misdaad. Dus dat jij denkt dat ik in een hoek zit zegt al genoeg. _O-
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_141761754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Frapant dat elk scenario dat aan dromen aan toe normaal tegenaan wordt gekeken maar de mogelijkheid dat tegen all odds in er iets is gebeurt en ze daardoor zijn omgekomen met hand en tand wordt verworpen.

Niet sexy genoeg ofzo.
Doen de meesten dat hier dan? Volgens mij wíl jij dat gewoon lezen. Ik denk dat niemand bv zo'n optie zoals die gids noemde (die ook aan het speculeren was trouwens) uitsluit, ook ik niet. Ik denk dat er meer over mogelijke andere scenario's wordt gebrainstormd. In de zin van: Wat zouden nog andere mogelijkheden zijn??
pi_141761801
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nee. Dan ga ik slapen en kijken wat mijn droom zegt.
zzzzzz they see me trollin..
pi_141761822
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nogmaals: Verdwalen is geen doodsoorzaak. Al zou er een afscheidsboodschap/foto zijn ivm verdwalen dan zegt dat dus nog niets over hoe zij zijn omgekomen en sluit dat niets uit.
Klopt, maar dan is het wel een natuurlijke doodsoorzaak.
pi_141761852
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het punt is, alles kan gebeuren in de bergen, hoe onwaarschijnlijk en onlogisch het ook is. Daarom is speculeren op basis van wat logisch is totaal onzinnig. En ja, mijn geval is ook n=1, maar er zijn jaarlijks tientallen van dit soort dodelijke ongelukken in de bergen.
Je hebt bergen en bergen hé? Dit is een jungle en buiten de rivierbeddingen lijken er nu niet zoveel kale rotsen voor te komen. Niet te vergelijken met een berghike in Noorwegen bijvoorbeeld.
Het lijkt mij dus beter het bij 'jungle' te houden en niet bij 'bergen'...
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:22:57 #25
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141761854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Doen de meesten dat hier dan? Volgens mij wíl jij dat gewoon lezen. Ik denk dat niemand bv zo'n optie zoals die gids noemde (die ook aan het speculeren was trouwens) uitsluit, ook ik niet. Ik denk dat er meer over mogelijke andere scenario's wordt gebrainstormd. In de zin van: Wat zouden nog andere mogelijkheden zijn??
Zodat als je alle scenarios hebt genoemd je aan het einde altijd kan zeggen dat je het voor een deel goed had.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')