Dan zou ik tegen iedereen 'Allo 'Allo! roepen. I'm Nighthawk, hero of the resistance!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan slaat het weer door naar de andere kant en wordt het alleen maar lachwekkend, zou jij je kunnen bedwingen als je omgeven bent door een dozijn mensen die allemaal klinken als officer Crabtree?
I was just pissing by....have you heard the nose?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dan zou ik tegen iedereen 'Allo 'Allo! roepen. I'm Nighthawk, hero of the resistance!
ja, dan zou...?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:25 schreef Psy-freak het volgende:
Als ze nou 's Engels gingen praten i.p.v. stug Frans blijven lullen tegen toeristen...
*kijkt als Rene*quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
I was just pissing by....have you heard the nose?
Ik nog 's wat kunnen vragen in Frankrijk. Zodra je in Wallonië bent weigeren ze Engels te praten.quote:
Maar als je dan Frans probeert, zijn ze ook meteen vriendelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:36 schreef Snakey het volgende:
Kweenie, ik jakker er meestal doorheen met zo'n 160 km p/u.
Ik weet het stiekem wel natuurlijk, ze zijn niet echt vriendelijk inderdaad. Gekker nog, in sommige delen wordt je totaal genegeerd als je geen frans spreekt.
Ja, altijd. Echt altijd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:59 schreef raptorix het volgende:
Als je in Frankrijk uit eten gaat proberen ze je altijd te naaien met de rekening, staat altijd wel iets op wat je niet hebt gegeten, en vervolgens verstaan ze je niet meer.
Als een toestel van Air France (overigens een mooie woordspeling) boven de noordpool neerstort, verwachten de overlevenden oprecht dat de eerste de beste ijsbeer hen in vloeiend Frans de weg naar Parijs wijst.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
... aangezien veel Fransen nog steeds lijken te denken dat Frans dé wereldtaal is.
Heb jij ooit een Fransman meegemaakt die Nederlands probeert te praten wanneer ze op vakantie zijn in Nederland?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:51 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar als je dan Frans probeert, zijn ze ook meteen vriendelijk.
Iedereen vergelijkt het met hier in Nederland maar hier kan een groot deel nou eenmaal Engels. Daar niet. Als je dan in het Engels tegen ze begint te lullen is het voor ons alsof een pool tegen ons begint te praten. Wat is je eerste reactie dan? "Ik begrijp er niks van praat Nederlands lul"
Ja hoor, op de tolwegen zeker......quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:36 schreef Snakey het volgende:
Ik ga er nooit meer heen (2x geprobeerd). Meerdere keren zo grof behandeld in musea en in winkels. Bewust niet helpen en andere mensen voor laten gaan..Kleinste baguette pakken. croissant werd gewoon voor mijn neus weggekaapt terwijl de verkoopster deze al in de hand had, . Ook in een georganiseerd iets met de lift naar boven, vertrekt de gids met de Fransen en het interesseert hem geen hol of je weet waar je heen moet. Kan Engels, maar laat een computer je dingen uitleggen. Lekker doods is dat.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:36 schreef Snakey het volgende:
Ik weet het stiekem wel natuurlijk, ze zijn niet echt vriendelijk inderdaad. Gekker nog, in sommige delen wordt je totaal genegeerd als je geen frans spreekt.
Idd, als je moeite doet dan helpen ze je zelfs is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:51 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar als je dan Frans probeert, zijn ze ook meteen vriendelijk.
Iedereen vergelijkt het met hier in Nederland maar hier kan een groot deel nou eenmaal Engels. Daar niet. Als je dan in het Engels tegen ze begint te lullen is het voor ons alsof een pool tegen ons begint te praten. Wat is je eerste reactie dan? "Ik begrijp er niks van praat Nederlands lul"
quote:
Als Colombiaanse moet ik eigenlijk ook eens Spaans gaan leren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik spreek in Frankrijk liever Spaans dan Engels. Mijn Frans gaat te langzaam (bij elk woord nadenken wat het nou in het Frans en niet in Italiaans, Spaans of Portugees is) om serieus te gebruiken.
Het gaat een beetje offtopic, maar Spaans is makkelijk. Veul makkelijker dan Frans.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Als Colombiaanse moet ik eigenlijk ook eens Spaans gaan leren.(Al blijf ik het jammer vinden dat mijn ouders me niet tweetalig hebben opgevoed (niet dat zij heel goed Spaans kunnen hoor).)
Ik kom nooit Fransen tegen in Nederland.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:19 schreef Antaris het volgende:
[..]
Heb jij ooit een Fransman meegemaakt die Nederlands probeert te praten wanneer ze op vakantie zijn in Nederland?
Die hebben hier niks te zoeken....quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik kom nooit Fransen tegen in Nederland.
Net als in nederland.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:27 schreef penny-wise het volgende:
Hoe vaker ik er kom, hoe minder ik me er aan stoor. Onvriendelijkheid is ook sterk regio-afhankelijk in Frankrijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |