Uiteraard maar dat mensen die niets van honden weten een hond nemen kan je voorkomen (verplicht examen om een vergunning te krijgen, verplichte hondenschool), dat ongeschikte mensen een kind verwekken is helaas moeilijker te voorkomen. Het kan wel maar het zou niet aanvaard worden in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb datzelfde alleen dan met kinderen.
De hondeneigenaren die hun honden niet onder controle hebben hebben datzelfde ook met hun kinderenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb datzelfde alleen dan met kinderen.
Je kunt dat natuurlijk wel steeds meer afvangen door al die kinderstimulerende belastingvoordelen af te schaffen. Je dwingt het daarmee niet af, maar je laat wel het belachelijke idee los dat iedereen maar een kind moet kunnen hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard maar dat mensen die niets van honden weten een hond nemen kan je voorkomen (verplicht examen om een vergunning te krijgen, verplichte hondenschool), dat ongeschikte mensen een kind verwekken is helaas moeilijker te voorkomen. Het kan wel maar het zou niet aanvaard worden in onze maatschappij.
Het probleem is dat de tokkies zich hier niets van aantrekken. Anderzijds zullen die tokkies de kinderbijslag toch al verkeerd besteden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Je kunt dat natuurlijk wel steeds meer afvangen door al die kinderstimulerende belastingvoordelen af te schaffen. Je dwingt het daarmee niet af, maar je laat wel het belachelijke idee los dat iedereen maar een kind moet kunnen hebben.
Ik ben dat principieel met je eens. We moeten momenteel streven naar een geleidelijke bevolkingskrimp. Geleidelijk zodat de vergrijzingsproblematiek beperkt blijft. Bijv. elke generatie 10% minder totdat we met 1-3 miljard mensen over zijn. Het lijkt me wel wat maar helaas laat dit zich slecht sturen en vinden mensen steeds weer een oplossing om het nog wat te rekken totdat het echt niet meer kan.quote:Als je bedenkt dat we in een tijd leven waarin door overbevolking belangrijke grondstoffen steeds schaarser worden, we de planeet steeds verder kapotmaken, dan kan je er toch werkelijk met je hoofd niet bij hoe we dan willen stimuleren dit probleem groter te maken.
Dat is inderdaad nogal lachwekkend. En tragisch.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:26 schreef snakelady het volgende:
Mee eens! een Jack Russel op een klein appartement omdat hij zo lekker klein is.
Dat heb ik in mijn eigen omgeving ook gezien maar dan met een ander klein ras (yorkshire terrier), alleen heeft deze persoon toevallig een baby en springt de hond soms in die wagen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of een chiwawa in een kinderwagen stoppen en ermee gaan rijden![]()
![]()
![]()
![]()
Ik was ooit bij een beurs en daar reed echt een halve zool (ja zo noem ik dat soort mensen) met een speciale hondenkinderwagen met daarin een klein opgeschoten ratje.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik in mijn eigen omgeving ook gezien met een ander klein ras, alleen heeft deze persoon toevallig een baby en springt de hond soms in die wagen.
Same differ. Een roedel is hetzelfde bij een hond als een kudde bij graasdieren, niet moeilijk over doen, bijdehandje.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:05 schreef Fera het volgende:
Tevens een hond een kuddedier noemen.Het is nog altijd een roedeldier.
Nee hoor, blaffen heeft veel functies bij een hond: argressie, in welk geval het gepaard gaat met grommen, opwinding, begroeting, aandacht trekken. Als je een hond leert dat je komt wanneer het blijft blaffen dan gaat die hond gewoon blaffen wanneer die wil dat jij komt.quote:En ik ken weinig honden die blaffen om hun zin te krijgen. Blaffen wordt gebruikt als waarschuwing.
Had die hond een strik in het haar en een trui aan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik was ooit bij een beurs en daar reed echt een halve zool (ja zo noem ik dat soort mensen) met een speciale hondenkinderwagen met daarin een klein opgeschoten ratje.
Snappen die mensen niet dat je gewoon finaal voor lul loopt?
De aarde raakt helemaal niet overbevolkt, het is een mythe, al meer dan 100 jaar roepen mensen dat wegens gebrek aan statistieken en propaganda.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Je kunt dat natuurlijk wel steeds meer afvangen door al die kinderstimulerende belastingvoordelen af te schaffen. Je dwingt het daarmee niet af, maar je laat wel het belachelijke idee los dat iedereen maar een kind moet kunnen hebben.
Als je bedenkt dat we in een tijd leven waarin door overbevolking belangrijke grondstoffen steeds schaarser worden, we de planeet steeds verder kapotmaken, dan kan je er toch werkelijk met je hoofd niet bij hoe we dan willen stimuleren dit probleem groter te maken.
Of een Golden Retriever/Labrador omdat je die zogenaamd toch niet hoeft op te voeden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:26 schreef snakelady het volgende:
Mee eens! een Jack Russel op een klein appartement omdat hij zo lekker klein is.
Ja, uit een agressie blaft een hond om een waarschuwing te geven aan het geen wat hem bedreigt. Vaak zie je dat heel mooi bij honden die thuis achter een hek staan en een andere hond (of persoon) voorbij zien lopen en dan als een bezetene beginnen te blaffen. Die persoon loopt voorbij, maar in de ogen van de hond lijkt die persoon weg te gaan omdat die hond blaft. Vervolgens denkt die hond: "Succes!" en zal elke keer blaffen wanneer er iemand langskomt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Same differ. Een roedel is hetzelfde bij een hond als een kudde bij graasdieren, niet moeilijk over doen, bijdehandje.
[..]
Nee hoor, blaffen heeft veel functies bij een hond: argressie, in welk geval het gepaard gaat met grommen, opwinding, begroeting, aandacht trekken. Als je een hond leert dat je komt wanneer het blijft blaffen dan gaat die hond gewoon blaffen wanneer die wil dat jij komt.
Het begint al met dat niet elk ras voor elk type mens geschikt is. Je moet kijken naar de situatie thuis (vele mensen die er heel de dag zijn of juist een alleenstaande) en het karakter van de persoon en de hond, sommige honden hebben een meer dominante baas nodig, voor andere honden maakt het niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:04 schreef robin007bond het volgende:
Hele terecht klacht.
Brrr.. Als je geen verstand hebt van het opvoeden van zo'n beest, neem dan ook gewoon geen hond.
Alleen produceren we die voeding wel voor een groot deel met behulp van fossiele brandstoffen (kunstmest is niet voor niets zo energierijk). Het zou waarschijnlijk beter zijn voor de lange termijn om de bevolkingsgrootte niet toe te laten nemen. We hebben immers genoeg mensen om alle voordelen te hebben die een grotere populatie biedt (meer uitzonderlijk talentvolle mensen, arbeidsverdeling etc.), waarom zouden we dan de populatie nog groter laten worden?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
De aarde raakt helemaal niet overbevolkt, het is een mythe, al meer dan 100 jaar roepen mensen dat wegens gebrek aan statistieken en propaganda.
De wereld is wel inefficiënt ingedeeld, we zouden met alle mensen in de wereld met gemak in Australië kunnen wonen in een groot huis met flinke tuin en dan zou er nog ruimte over zijn. Urbanisatie is in een paar decennia tijd flink toegenomen, terwijl het platteland steeds leger wordt.
Ook zijn er voldoende grondstoffen en voeding, we produceren momenteel voeding voor 10 miljard mensen per dag, terwijl er maar 7 miljard mensen zijn, we gooien dus iedere dag 3 miljard voeding weg .
Er is geen extreme bevolkingstoename, mensen hebben zich nog nooit zo weinig voortgeplant.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen produceren we die voeding wel voor een groot deel met behulp van fossiele brandstoffen (kunstmest is niet voor niets zo energierijk). Het zou waarschijnlijk beter zijn voor de lange termijn om de bevolkingsgrootte niet toe te laten nemen. We hebben immers genoeg mensen om alle voordelen te hebben die een grotere populatie biedt (meer uitzonderlijk talentvolle mensen, arbeidsverdeling etc.), waarom zouden we dan de populatie nog groter laten worden?
Dat het voedsel wat momenteel wordt gemaakt slecht is verdeeld ben ik met je eens.
Ik stel voor dat we hier in een andere draad verder over discussiëren. Maak er een voor aan en ik zal daar reageren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is geen extreme bevolkingstoename, mensen hebben zich nog nooit zo weinig voortgeplant.
Waar tussen 1950 en 2000 nog een toename van 1.76% was, is dat nu gezakt naar 0.77%
en dat is voornamelijk in Afrika.
In Europa is er zelfs geen tot gering sprake van bevolkingstoename, wel van vergrijzing wat juist voor veel problemen kan zorgen.
Waar we nu nog 452-455 miljoen mensen in Europa hebben (volgens de cijfers in 2005) verwachten ze dat als we zo door gaan zoals nu dat dat aantal in het jaar 2300 gezakt zal zijn naar 59 miljoen.
Ongeveer de helft van de Europese landen zou meer dan 95% van zijn bevolking over houden. Italië zou statistisch gezien zelfs nog maar 1% van zijn bevolking over hebben.
Inderdaad. Dan meer respect voor hondenhaters die er helemaal niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:04 schreef robin007bond het volgende:
Hele terecht klacht.
Brrr.. Als je geen verstand hebt van het opvoeden van zo'n beest, neem dan ook gewoon geen hond.
GC / Geen kinderen wegens overbevolking.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we hier in een andere draad verder over discussiëren. Maak er een voor aan en ik zal daar reageren.
Oké, je kan later een reactie van mij verwachten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
GC / Geen kinderen wegens overbevolking.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het begint al met dat niet elk ras voor elk type mens geschikt is. Je moet kijken naar de situatie thuis (vele mensen die er heel de dag zijn of juist een alleenstaande) en het karakter van de persoon en de hond, sommige honden hebben een meer dominante baas nodig, voor andere honden maakt het niet zoveel uit.
Whut? Nee toch zeker.....quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of een chiwawa in een kinderwagen stoppen en ermee gaan rijden![]()
![]()
![]()
![]()
Daar lijkt het inderdaad op. Als je een hond neemt - of een ander huisdier - dan moet je ervoor zorgen dat de hond een beter leven heeft dan wanneer je niet die hond zou nemen. Verder helpt het vaak ook veel als je twee honden neemt die elkaar goed verdragen, dan kunnen ze elkaar tenminste altijd gezelschap houden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dan heb je van die honden die hele dagen in een kooi zitten maar eigenlijk behoefte hebben aan veel uitgelaten worden. Het is gewoon heel sneu.
Voor veel mensen is het blijkbaar ook een soort statussymbool lijkt het. "Kijk ons het perfecte gezin zijn. Met huisdier is het plaatje helemaal compleet!"
Er is geen reden om het niet te doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Herkenbaar, veel mensen nemen een hond als een status-symbool of een verlengstuk van hun wensen van identiteit.
Ik ben er al lange tijd voor om een hond-bewijs in te voeren, net als bij een auto dat je een scholing moet af leggen vooraleer je een hond in huis mag nemen, en daar hoef je echt niet ala sportman voor te rennen want er zijn genoeg mensen die gehandicapped zijn en een hond nemen om toch nog het gevoel te hebben dat ze door iemand gewenst/geliefd zijn, maar laat men op zn minst al de theorie leren hoe je zo'n dier moet opvoeden en africhten.
Minstens. Dat geldt natuurlijk ook voor andere huisdieren. Alleen bij een kat kan weinig fout gaan zolang je het beestje maar juist voedt (de meeste katten krijgen teveel eten).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik zo meemaak hoe mensen en honden zijn die ik tegenkom dan zijn ongeveer de helft van de mensen met een hond er niet geschikt voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |