abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141757368
Ik heb me er al vaak over verwonderd dat zoveel mensen een hond als accessoire zien en maar zo'n beest in huis nemen uit egoïstische motieven zonder zich ook maar een beetje te verdiepen in het beestje. Momenteel heb ik twee slecht opgevoede honden in de buurt. De een blaft regelmatig onafgebroken net zolang totdat die zijn zin krijgt, een eigenaar die zich een beetje heeft verdiept in honden begrijpt dat je op die manier de hond stimuleert om de volgende keer weer te blijven blaffen. Het gaat echter al mis in het stadium daarvoor, dat die hond de behoefte krijgt om met blaffen iets af te dwingen. De andere hond, een puppy, zit 's ochtends een uur lang te janken omdat hij niet alleen kan zijn. Iemand die zich een beetje in honden verdiept weet dat je een hond - een kuddedier - moet trainen in het alleen zijn.
Doe het de honden en je medemensen niet aan om een hond te nemen als je geen verstand hebt van honden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 01-07-2014 11:31:06 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141757397
Ik heb datzelfde alleen dan met kinderen.
pi_141757418
Ik heb datzelfde alleen dan met koeien.
pi_141757447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Uiteraard maar dat mensen die niets van honden weten een hond nemen kan je voorkomen (verplicht examen om een vergunning te krijgen, verplichte hondenschool), dat ongeschikte mensen een kind verwekken is helaas moeilijker te voorkomen. Het kan wel maar het zou niet aanvaard worden in onze maatschappij.
#NoDAPL
pi_141757493
Ik heb datzelfde alleen dan met katten.
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_141757531
Terechte klacht wel. Soms is het wel :') -wekkend. Zie je zo'n kort en pittig kapsel Ria tevergeefs tegen d'r keuter: "Kom dan Rex, koohhooom, wil je niet komen?", terwijl die hond denkt: :').

Maar ergens is het ook wel zielig, aangezien er volgens mij best een aantal honden moeten worden afgemaakt/onhandelbaar zijn door de onkunde van dat soort figuren.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_141757562
Ik heb datzelfde alleen dan met computers.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:03:22 #8
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141757573
Hondeneigenaren.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141757582
Of baasjes die hun hond onaangelijnd uitlaten. En dan vinden ze het raar dat die hond in zijn donder gebeten wordt door een andere hond :')
pi_141757607
Hele terecht klacht.

Brrr.. Als je geen verstand hebt van het opvoeden van zo'n beest, neem dan ook gewoon geen hond.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:04:41 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_141757609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
De hondeneigenaren die hun honden niet onder controle hebben hebben datzelfde ook met hun kinderen
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:05:51 #12
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141757640
Tevens een hond een kuddedier noemen. :') Het is nog altijd een roedeldier.

En ik ken weinig honden die blaffen om hun zin te krijgen. Blaffen wordt gebruikt als waarschuwing. Waarschijnlijk is er in dat geval meer aan de hand. Het is niet te vergelijken met een zeurend kind.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141758216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard maar dat mensen die niets van honden weten een hond nemen kan je voorkomen (verplicht examen om een vergunning te krijgen, verplichte hondenschool), dat ongeschikte mensen een kind verwekken is helaas moeilijker te voorkomen. Het kan wel maar het zou niet aanvaard worden in onze maatschappij.
Je kunt dat natuurlijk wel steeds meer afvangen door al die kinderstimulerende belastingvoordelen af te schaffen. Je dwingt het daarmee niet af, maar je laat wel het belachelijke idee los dat iedereen maar een kind moet kunnen hebben.

Als je bedenkt dat we in een tijd leven waarin door overbevolking belangrijke grondstoffen steeds schaarser worden, we de planeet steeds verder kapotmaken, dan kan je er toch werkelijk met je hoofd niet bij hoe we dan willen stimuleren dit probleem groter te maken.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:26:02 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141758249
Mee eens! een Jack Russel op een klein appartement omdat hij zo lekker klein is. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141758324
Ik heb datzelfde alleen dan met vriendinnen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:29:28 #16
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141758339
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Je kunt dat natuurlijk wel steeds meer afvangen door al die kinderstimulerende belastingvoordelen af te schaffen. Je dwingt het daarmee niet af, maar je laat wel het belachelijke idee los dat iedereen maar een kind moet kunnen hebben.
Het probleem is dat de tokkies zich hier niets van aantrekken. Anderzijds zullen die tokkies de kinderbijslag toch al verkeerd besteden.

quote:
Als je bedenkt dat we in een tijd leven waarin door overbevolking belangrijke grondstoffen steeds schaarser worden, we de planeet steeds verder kapotmaken, dan kan je er toch werkelijk met je hoofd niet bij hoe we dan willen stimuleren dit probleem groter te maken.
Ik ben dat principieel met je eens. We moeten momenteel streven naar een geleidelijke bevolkingskrimp. Geleidelijk zodat de vergrijzingsproblematiek beperkt blijft. Bijv. elke generatie 10% minder totdat we met 1-3 miljard mensen over zijn. Het lijkt me wel wat maar helaas laat dit zich slecht sturen en vinden mensen steeds weer een oplossing om het nog wat te rekken totdat het echt niet meer kan.
#NoDAPL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:29:55 #17
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141758349
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:26 schreef snakelady het volgende:
Mee eens! een Jack Russel op een klein appartement omdat hij zo lekker klein is. :')
Dat is inderdaad nogal lachwekkend. En tragisch.
#NoDAPL
pi_141758399
Of een chiwawa in een kinderwagen stoppen en ermee gaan rijden :') :') :') :') :')
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:36:27 #19
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141758520
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of een chiwawa in een kinderwagen stoppen en ermee gaan rijden :') :') :') :') :')
Dat heb ik in mijn eigen omgeving ook gezien maar dan met een ander klein ras (yorkshire terrier), alleen heeft deze persoon toevallig een baby en springt de hond soms in die wagen. :)
#NoDAPL
pi_141758544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat heb ik in mijn eigen omgeving ook gezien met een ander klein ras, alleen heeft deze persoon toevallig een baby en springt de hond soms in die wagen. :)
Ik was ooit bij een beurs en daar reed echt een halve zool (ja zo noem ik dat soort mensen) met een speciale hondenkinderwagen met daarin een klein opgeschoten ratje.

Snappen die mensen niet dat je gewoon finaal voor lul loopt?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:40:09 #21
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141758594
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:05 schreef Fera het volgende:
Tevens een hond een kuddedier noemen. :') Het is nog altijd een roedeldier.
Same differ. Een roedel is hetzelfde bij een hond als een kudde bij graasdieren, niet moeilijk over doen, bijdehandje.

quote:
En ik ken weinig honden die blaffen om hun zin te krijgen. Blaffen wordt gebruikt als waarschuwing.
Nee hoor, blaffen heeft veel functies bij een hond: argressie, in welk geval het gepaard gaat met grommen, opwinding, begroeting, aandacht trekken. Als je een hond leert dat je komt wanneer het blijft blaffen dan gaat die hond gewoon blaffen wanneer die wil dat jij komt.
#NoDAPL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:40:45 #22
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141758610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik was ooit bij een beurs en daar reed echt een halve zool (ja zo noem ik dat soort mensen) met een speciale hondenkinderwagen met daarin een klein opgeschoten ratje.

Snappen die mensen niet dat je gewoon finaal voor lul loopt?
Had die hond een strik in het haar en een trui aan? :)
#NoDAPL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:40:55 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141758617
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

De aarde raakt helemaal niet overbevolkt, het is een mythe, al meer dan 100 jaar roepen mensen dat wegens gebrek aan statistieken en propaganda.
De wereld is wel inefficiënt ingedeeld, we zouden met alle mensen in de wereld met gemak in Australië kunnen wonen in een groot huis met flinke tuin en dan zou er nog ruimte over zijn. Urbanisatie is in een paar decennia tijd flink toegenomen, terwijl het platteland steeds leger wordt.
Ook zijn er voldoende grondstoffen en voeding, we produceren momenteel voeding voor 10 miljard mensen per dag, terwijl er maar 7 miljard mensen zijn, we gooien dus iedere dag 3 miljard voeding weg .
Het eten is dus ook gewoon oneerlijk verdeeld, armoede heeft niks te maken met we weinig voeding in de wereld, het heeft te maken met te weinig voeding in bepaalde werelddelen.

Het feit dat een kwart van de wereldbevolking nog altijd geen toegang heeft tot genoeg voeding, heeft te maken met economische redenen.
Er is genoeg voedsel voor iedereen. Alleen al het continent Afrika kan de gehele wereldbevolking van 7 miljard volwaardig voeden.

Ook is er nog nooit in de geschiedenis van de mensheid zo weinig leed, moorden, zelfmoorden, overvallen, verkrachtingen enz. zijn allemaal nog steeds aan het dalen.

Dus geen kinderen wegens overbevolking is bullshit!

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 01-07-2014 11:49:26 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141758649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:26 schreef snakelady het volgende:
Of een Golden Retriever/Labrador omdat je die zogenaamd toch niet hoeft op te voeden. :')
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:43:38 #25
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141758682
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Same differ. Een roedel is hetzelfde bij een hond als een kudde bij graasdieren, niet moeilijk over doen, bijdehandje.

[..]

Nee hoor, blaffen heeft veel functies bij een hond: argressie, in welk geval het gepaard gaat met grommen, opwinding, begroeting, aandacht trekken. Als je een hond leert dat je komt wanneer het blijft blaffen dan gaat die hond gewoon blaffen wanneer die wil dat jij komt.
Ja, uit een agressie blaft een hond om een waarschuwing te geven aan het geen wat hem bedreigt. Vaak zie je dat heel mooi bij honden die thuis achter een hek staan en een andere hond (of persoon) voorbij zien lopen en dan als een bezetene beginnen te blaffen. Die persoon loopt voorbij, maar in de ogen van de hond lijkt die persoon weg te gaan omdat die hond blaft. Vervolgens denkt die hond: "Succes!" en zal elke keer blaffen wanneer er iemand langskomt.

Dus ja, blaffen kan bekrachtigd worden, maar ik heb nog nooit gezien dat het puur wordt gebruikt om te 'zeuren' bij een eigenaar. Uit opwinding kan ik het me nog wel voorstellen overigens, maar dat zijn vaak een paar korte blafjes. Dat gaat niet aan één stuk door.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:52:30 #26
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141758915
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:04 schreef robin007bond het volgende:
Hele terecht klacht.

Brrr.. Als je geen verstand hebt van het opvoeden van zo'n beest, neem dan ook gewoon geen hond.
Het begint al met dat niet elk ras voor elk type mens geschikt is. Je moet kijken naar de situatie thuis (vele mensen die er heel de dag zijn of juist een alleenstaande) en het karakter van de persoon en de hond, sommige honden hebben een meer dominante baas nodig, voor andere honden maakt het niet zoveel uit.
#NoDAPL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:57:40 #27
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141759042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

De aarde raakt helemaal niet overbevolkt, het is een mythe, al meer dan 100 jaar roepen mensen dat wegens gebrek aan statistieken en propaganda.
De wereld is wel inefficiënt ingedeeld, we zouden met alle mensen in de wereld met gemak in Australië kunnen wonen in een groot huis met flinke tuin en dan zou er nog ruimte over zijn. Urbanisatie is in een paar decennia tijd flink toegenomen, terwijl het platteland steeds leger wordt.
Ook zijn er voldoende grondstoffen en voeding, we produceren momenteel voeding voor 10 miljard mensen per dag, terwijl er maar 7 miljard mensen zijn, we gooien dus iedere dag 3 miljard voeding weg .
Alleen produceren we die voeding wel voor een groot deel met behulp van fossiele brandstoffen (kunstmest is niet voor niets zo energierijk). Het zou waarschijnlijk beter zijn voor de lange termijn om de bevolkingsgrootte niet toe te laten nemen. We hebben immers genoeg mensen om alle voordelen te hebben die een grotere populatie biedt (meer uitzonderlijk talentvolle mensen, arbeidsverdeling etc.), waarom zouden we dan de populatie nog groter laten worden?
Dat het voedsel wat momenteel wordt gemaakt slecht is verdeeld ben ik met je eens.
#NoDAPL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:06:17 #28
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141759274
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen produceren we die voeding wel voor een groot deel met behulp van fossiele brandstoffen (kunstmest is niet voor niets zo energierijk). Het zou waarschijnlijk beter zijn voor de lange termijn om de bevolkingsgrootte niet toe te laten nemen. We hebben immers genoeg mensen om alle voordelen te hebben die een grotere populatie biedt (meer uitzonderlijk talentvolle mensen, arbeidsverdeling etc.), waarom zouden we dan de populatie nog groter laten worden?
Dat het voedsel wat momenteel wordt gemaakt slecht is verdeeld ben ik met je eens.
Er is geen extreme bevolkingstoename, mensen hebben zich nog nooit zo weinig voortgeplant.
Waar tussen 1950 en 2000 nog een toename van 1.76% was, is dat nu gezakt naar 0.77%
en dat is voornamelijk in Afrika.
In Europa is er zelfs geen tot gering sprake van bevolkingstoename, wel van vergrijzing wat juist voor veel problemen kan zorgen.
Waar we nu nog 452-455 miljoen mensen in Europa hebben (volgens de cijfers in 2005) verwachten ze dat als we zo door gaan zoals nu dat dat aantal in het jaar 2300 gezakt zal zijn naar 59 miljoen.
Ongeveer de helft van de Europese landen zou meer dan 95% van zijn bevolking over houden. Italië zou statistisch gezien zelfs nog maar 1% van zijn bevolking over hebben.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:07:24 #29
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141759303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Er is geen extreme bevolkingstoename, mensen hebben zich nog nooit zo weinig voortgeplant.
Waar tussen 1950 en 2000 nog een toename van 1.76% was, is dat nu gezakt naar 0.77%
en dat is voornamelijk in Afrika.
In Europa is er zelfs geen tot gering sprake van bevolkingstoename, wel van vergrijzing wat juist voor veel problemen kan zorgen.
Waar we nu nog 452-455 miljoen mensen in Europa hebben (volgens de cijfers in 2005) verwachten ze dat als we zo door gaan zoals nu dat dat aantal in het jaar 2300 gezakt zal zijn naar 59 miljoen.
Ongeveer de helft van de Europese landen zou meer dan 95% van zijn bevolking over houden. Italië zou statistisch gezien zelfs nog maar 1% van zijn bevolking over hebben.
Ik stel voor dat we hier in een andere draad verder over discussiëren. Maak er een voor aan en ik zal daar reageren.
#NoDAPL
pi_141759327
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:04 schreef robin007bond het volgende:
Hele terecht klacht.

Inderdaad. Dan meer respect voor hondenhaters die er helemaal niet aan beginnen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:14:54 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141759558
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we hier in een andere draad verder over discussiëren. Maak er een voor aan en ik zal daar reageren.
GC / Geen kinderen wegens overbevolking.

;)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:15:19 #32
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141759570
quote:
Oké, je kan later een reactie van mij verwachten. ;)
#NoDAPL
pi_141759821
Een kudde honden. :')

A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_141760129
Je weet dat als je je in honden verdiept ze niet in kuddes, maar in roedels leven.
Nog nooit een kudde met honden gezien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_141760182
Terechte klacht. Zou een vergunning voor moeten komen. Of mensen wel geschikt zijn. Net als met kinderen. :P
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:01:34 #36
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_141761085
Een hond kleding aantrekken :')
Een hond als kind behandelen :')
Mensen die een bepaald ras kopen, omdat het betreffende ras in is :'):') en hem vervolgens weer op marktplaats dumpen :')
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_141765067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het begint al met dat niet elk ras voor elk type mens geschikt is. Je moet kijken naar de situatie thuis (vele mensen die er heel de dag zijn of juist een alleenstaande) en het karakter van de persoon en de hond, sommige honden hebben een meer dominante baas nodig, voor andere honden maakt het niet zoveel uit.
Inderdaad.

Dan heb je van die honden die hele dagen in een kooi zitten maar eigenlijk behoefte hebben aan veel uitgelaten worden. Het is gewoon heel sneu.

Voor veel mensen is het blijkbaar ook een soort statussymbool lijkt het. "Kijk ons het perfecte gezin zijn. Met huisdier is het plaatje helemaal compleet!" :r
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:56:11 #38
273116 Linkiss
The Hunter
pi_141765314
Zeker een onterechte klacht, want honden..
Weg met die vieze beesten. China weet er wel raad mee.
Blessed be.
pi_141767709
Haat die kut eigenaren, hond van de buren zit elke dag uren lang te blaffen terwijl mijn buren niet thuis zijn.
Ik dus met meneer de aggresieve buurman praten, doet er natuurlijk helemaal niks aan.

Maar dan wel meteen komen zeuren als ik 's avonds een keer lekker gitaar loop te spelen he.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:48:46 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141769523
Sowieso zo'n smerige verharende kwijlfabriek in je huis laten fucking smerig je ruikt het altijd als mensen honden hebben gadverdamme dat je vrijwillig in die stank gaat zitten en dan nog te bedenken dat er ook nog mensen zijn die met zo'n ranzig beest in bed slapen en vrijwillig hun gezicht laten aflikken gadverdamme wat smerig
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:11:39 #41
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141770436
Kadden zijn beter
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:13:23 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141770501
Als ik zo meemaak hoe mensen en honden zijn die ik tegenkom dan zijn ongeveer de helft van de mensen met een hond er niet geschikt voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:18:54 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141770722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:00 schreef Bombvis het volgende:
Ik heb datzelfde alleen dan met katten.
katteneigenaren? :? wat
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:27:10 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141771125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

katteneigenaren? :? wat
hij bedoeld kaddenijgenaren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141771352
deze man doet me denken aan autist kees
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:32:59 #46
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_141771399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Whut? Nee toch zeker.....
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:33:53 #47
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_141771443
Dat zie je wel vaker.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:46:50 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141772003
Herkenbaar, veel mensen nemen een hond als een status-symbool of een verlengstuk van hun wensen van identiteit.

Ik ben er al lange tijd voor om een hond-bewijs in te voeren, net als bij een auto dat je een scholing moet af leggen vooraleer je een hond in huis mag nemen, en daar hoef je echt niet ala sportman voor te rennen want er zijn genoeg mensen die gehandicapped zijn en een hond nemen om toch nog het gevoel te hebben dat ze door iemand gewenst/geliefd zijn, maar laat men op zn minst al de theorie leren hoe je zo'n dier moet opvoeden en africhten.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:03:46 #49
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141772782
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Inderdaad.

Dan heb je van die honden die hele dagen in een kooi zitten maar eigenlijk behoefte hebben aan veel uitgelaten worden. Het is gewoon heel sneu.

Voor veel mensen is het blijkbaar ook een soort statussymbool lijkt het. "Kijk ons het perfecte gezin zijn. Met huisdier is het plaatje helemaal compleet!" :r
Daar lijkt het inderdaad op. Als je een hond neemt - of een ander huisdier - dan moet je ervoor zorgen dat de hond een beter leven heeft dan wanneer je niet die hond zou nemen. Verder helpt het vaak ook veel als je twee honden neemt die elkaar goed verdragen, dan kunnen ze elkaar tenminste altijd gezelschap houden.
#NoDAPL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:05:21 #50
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141772839
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Herkenbaar, veel mensen nemen een hond als een status-symbool of een verlengstuk van hun wensen van identiteit.

Ik ben er al lange tijd voor om een hond-bewijs in te voeren, net als bij een auto dat je een scholing moet af leggen vooraleer je een hond in huis mag nemen, en daar hoef je echt niet ala sportman voor te rennen want er zijn genoeg mensen die gehandicapped zijn en een hond nemen om toch nog het gevoel te hebben dat ze door iemand gewenst/geliefd zijn, maar laat men op zn minst al de theorie leren hoe je zo'n dier moet opvoeden en africhten.
Er is geen reden om het niet te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik zo meemaak hoe mensen en honden zijn die ik tegenkom dan zijn ongeveer de helft van de mensen met een hond er niet geschikt voor.
Minstens. Dat geldt natuurlijk ook voor andere huisdieren. Alleen bij een kat kan weinig fout gaan zolang je het beestje maar juist voedt (de meeste katten krijgen teveel eten).

Veel van die mensen die niet met zo'n dier kunnen omgaan dumpen ook nog eens het welpje of de puppy. Zelf heb ik al eens een welpje van straat moeten halen, iemand anders die ik ken heeft het ook een keer gedaan (bos). Enorm zielig, die welpjes zijn kansloos als ze te vroeg op straat komen. Beide welpjes waren dan ook ernstig ondervoed en uitgedroogd.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')