quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Je kunt dat natuurlijk wel steeds meer afvangen door al die kinderstimulerende belastingvoordelen af te schaffen. Je dwingt het daarmee niet af, maar je laat wel het belachelijke idee los dat iedereen maar een kind moet kunnen hebben.
Als je bedenkt dat we in een tijd leven waarin door overbevolking belangrijke grondstoffen steeds schaarser worden, we de planeet steeds verder kapotmaken, dan kan je er toch werkelijk met je hoofd niet bij hoe we dan willen stimuleren dit probleem groter te maken.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
De aarde raakt helemaal niet overbevolkt, het is een mythe, al meer dan 100 jaar roepen mensen dat wegens gebrek aan statistieken en propaganda.
De wereld is wel inefficiënt ingedeeld, we zouden met alle mensen in de wereld met gemak in Australië kunnen wonen in een groot huis met flinke tuin en dan zou er nog ruimte over zijn. Urbanisatie is in een paar decennia tijd flink toegenomen, terwijl het platteland steeds leger wordt.
Ook zijn er voldoende grondstoffen en voeding, we produceren momenteel voeding voor 10 miljard mensen per dag, terwijl er maar 7 miljard mensen zijn, we gooien dus iedere dag 3 miljard voeding weg .
Het eten is dus ook gewoon oneerlijk verdeeld, armoede heeft niks te maken met we weinig voeding in de wereld, het heeft te maken met te weinig voeding in bepaalde werelddelen.
Het feit dat een kwart van de wereldbevolking nog altijd geen toegang heeft tot genoeg voeding, heeft te maken met economische redenen.
Er is genoeg voedsel voor iedereen. Alleen al het continent Afrika kan de gehele wereldbevolking van 7 miljard volwaardig voeden.
Ook is er nog nooit in de geschiedenis van de mensheid zo weinig leed, moorden, zelfmoorden, overvallen, verkrachtingen enz. zijn allemaal nog steeds aan het dalen.
Dus geen kinderen wegens overbevolking is bullshit!
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen produceren we die voeding wel voor een groot deel met behulp van fossiele brandstoffen (kunstmest is niet voor niets zo energierijk). Het zou waarschijnlijk beter zijn voor de lange termijn om de bevolkingsgrootte niet toe te laten nemen. We hebben immers genoeg mensen om alle voordelen te hebben die een grotere populatie biedt (meer uitzonderlijk talentvolle mensen, arbeidsverdeling etc.), waarom zouden we dan de populatie nog groter laten worden?
Dat het voedsel wat momenteel wordt gemaakt slecht is verdeeld ben ik met je eens.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is geen extreme bevolkingstoename, mensen hebben zich nog nooit zo weinig voortgeplant.
Waar tussen 1950 en 2000 nog een toename van 1.76% was, is dat nu gezakt naar 0.77%
en dat is voornamelijk in Afrika.
In Europa is er zelfs geen tot gering sprake van bevolkingstoename, wel van vergrijzing wat juist voor veel problemen kan zorgen.
Waar we nu nog 452-455 miljoen mensen in Europa hebben (volgens de cijfers in 2005) verwachten ze dat als we zo door gaan zoals nu dat dat aantal in het jaar 2300 gezakt zal zijn naar 59 miljoen.
Ongeveer de helft van de Europese landen zou meer dan 95% van zijn bevolking verliezen. Italië zou statistisch gezien zelfs nog maar 1% van zijn bevolking over hebben.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we hier in een andere draad verder over discussiëren. Maak er een voor aan en ik zal daar reageren.
ik zie geen problemen met zuivering, dat kunnen we enorm goed. Ook zout water kunnen we gewoon drinkbaar maken (hoewel enorm kostbaar nog, maar ook daar zijn ontwikkelingen in).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nederland : 17% bewoont, de rest is leeg.
Er is dus wel een kern van waarheid als je zegt : er is geen sprake van overbevolking.
Ook qua eten, als je ziet de enorme hoeveelheden dat iedere dag weggegooid word door burger zowel als supermarkten, het is simpelweg niet eerlijk verdeeld.
Dat is wat anders dan dat er sprake zou zijn van een tekort.
However, schoondrink water is een ander verhaal.
Van al het water op aarde is op natuurlijke wijze maar 2% gewoon drinkbaar.
Daar zie ik dan ook wel een probleem ontstaan als er niet beter gezuiverd word wereldwijd.
Met andere woorden: als wij niet vrijwillig de bevolking beperken dan helpt de natuur ons wel een handje via een gebrek aan voeding. Dan toch maar liever voorkomen dat dat nodig is, het scheelt een hoop ellende. Waar ze het armst zijn zullen de mensen sterven.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:41 schreef voederbietel het volgende:
[ afbeelding ]
(t=0 is het jaar 2008)
De vraag of een geboortebeperking wereldbevolking tegen zal gaan is dan ook in de kern onzinnig. Het is een vraag die niet gesteld hoeft te worden. De grote van de wereldbevolking is namelijk niet in functie van het aantal geboortes. De grote van de wereldbevolking ligt in functie van de totale hoeveelheid biomassa.
Voor mensen zoals jou zijn er gelukkig nog andere middelen beschikbaar dan vrijwillige geboortebeperking. knipknip of een forse extra belastingquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:
Het collectief boven je eigen geluk zetten...![]()
![]()
Als ik kinderen wil, dan neem ik kinderen. Wat dat teweeg brengt interesseert mij 0,0.
jijquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jou zijn er gelukkig nog andere middelen beschikbaar dan vrijwillige geboortebeperking. knipknip
Jij hebt duidelijk niet GC / Geen kinderen wegens overbevolking. gelezen. Eerst lezen en dan pas reageren kan helpen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
De 7 miljard mensen zouden met zijn allen in Texas kunnen wonen.
[ afbeelding ]
Dus neen er is geen overbevolking.
Slotje?
Dat sterven gebeurt ook al in de zin dat gebieden dunner bevolkt raken. In het hele verhaal van hierboven is verzilting en verwoestijning nog niet eens opgenomen, dat is op korte termijn de grootste boef in het hele verhaal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met andere woorden: als wij niet vrijwillig de bevolking beperken dan helpt de natuur ons wel een handje via een gebrek aan voeding. Dan toch maar liever voorkomen dat dat nodig is, het scheelt een hoop ellende. Waar ze het armst zijn zullen de mensen sterven.
Dat is nogal een gok, als die gok verkeerd uitpakt dan is de beslisser om niets aan de overpopulatie te doen de grootste massamoordenaars in de geschiedenis van de mensheid.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:38 schreef snakelady het volgende:
En tegen de tijd dat we niet genoeg energiebronnen hebben op aarde kunnen we altijd die nog op de maan halen.
http://wetenschap.infonu.(...)als-energiebron.html
Oh ja, het gebrek aan zoet water. We mogen nog hopen dat we een technologie ontwikkelen waarmee zonder al teveel energie nodig te hebben zout water zoet kan worden gemaakt maar zo ver zijn we helaas nog lang niet dus beter maar niet hier op speculeren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:36 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat sterven gebeurt ook al in de zin dat gebieden dunner bevolkt raken. In het hele verhaal van hierboven is verzilting en verwoestijning nog niet eens opgenomen, dat is op korte termijn de grootste boef in het hele verhaal.
Men is nu bezig zoutminnende of droogte tolerante cultuurgewassen te veredelen. Ik zie daar mee licht in dan in grootschalige zuivering omdat dat moker veel energie kost.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh ja, het gebrek aan zoet water. We mogen nog hopen dat we een technologie ontwikkelen waarmee zonder al teveel energie nodig te hebben zout water zoet kan worden gemaakt maar zo ver zijn we helaas nog lang niet dus beter maar niet hier op speculeren.
Dan moeten die nieuwe groenten wel voldoende voedingsstoffen bevatten en moeten we maar hopen dat ze voldoende lekker zijn. Ik zou er niet aan moeten denken om bijv. geen paprika en prei meer te kunnen eten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Men is nu bezig zoutminnende of droogte tolerante cultuurgewassen te veredelen. Ik zie daar mee licht in dan in grootschalige zuivering omdat dat moker veel energie kost.
Paprika en prei zijn niet echt de producten die in de woestijngebieden gegeten worden denk ik. Ik ken wel een aantal lui die bezig zijn droogte tolerante aardappels te kweken met het idee dat doordat ze minder water nodig hebben ze ook minder last van zout hebben. Er is ook wel een projecten met zout tolerante aardappels maar daar heb ik al een tijdje niks meer van vernomen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan moeten die nieuwe groenten wel voldoende voedingsstoffen bevatten en moeten we maar hopen dat ze voldoende lekker zijn. Ik zou er niet aan moeten denken om bijv. geen paprika en prei meer te kunnen eten.
Overbevolking is geen kwestie van wel of niet vinden, het is een feit of niet. Als er genoeg is om van te leven voor de gehele wereldbevolking, voor zolang iedereen normaal zou leven, dan is er geen overbevolking.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:36 schreef Convergence het volgende:
Ik vind de wereld ook niet overbevolkt, maar "we passen met z'n allen in Australie/Texas" is wel het slechtste argument ervoor..
wtf nog een post?.. wou de* toevoegen o0quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:06 schreef hyrule20 het volgende:
ik zou best willen dat er actief eisen worden gesteld via internationale organisaties om wereldwijde bevolking te reguleren. Alhoewel de huidige democratie incapabel is om dat voor elkaar te krijgen ..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |