Inderdaad, het is aangeleerd gedrag.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het is voor de meisjes zelf ook niet leuk. In de horeca bijvoorbeeld zitten er af en toe meisjes tussen die geen zware dienbladen meer kunnen dragen of bang zijn vies te worden. Dat helpt niet echt mee. En die instelling is echt aangeleerd.
Waarom niet? We leven in een maatschappij. Een maatschappij heeft regels. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:22 schreef snakelady het volgende:
en ik wil niet dat ze zichzelf gaan veranderen omdat de maatschappij dat van ze verwacht
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:27 schreef niels0 het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog meiden die wel gewoon zelf een kampvuurtje maken en daar hun zelfgevangen vis op bereiden, en zelf kan ik ook nog wel 'ns janken.
Zoals dit bedoel je?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Waarom niet? We leven in een maatschappij. Een maatschappij heeft regels. Het is niet anders.
Leer ze om daar mee om te gaan.
Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daarvoor moet je naar de geschiedenis kijken. Lange tijd zijn vrouwen (vanwege hun smalle schouders en over het algemeen smallere, kleinere bouw en fysiek een stuk zwakker) als een soort imperfecte mannen beschouwd, omdat ze ook nog eens kinderen baren en zogen, werden ze gezien als meer dierlijk. Al met al eigenschappen die legitimeerden dat mannen boven vrouwen stonden. Dus eigenschappen die worden gezien als typisch vrouwelijk, zijn daarom ook inferieur aan eigenschappen die worden gezien als typisch mannelijk.
Dat is aan het veranderen maar je moet niet vergeten dat dat soort gedachtes honderden, zo no niet een paar duizend jaar, het denken gedomineerd hebben. Het is daarom niet vreemd dat we dat soort gedachtes nog steeds terugzien in de hedendaagse maatschappij.
Sinds wanneer mogen vrouwen autorijden?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
En vrouwen die een band verwisselen zijn automatisch pot zeker? Bekrompen gedachtegang wel.
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist het mysterie van de onzekere man en vrouw ontrafeldquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:38 schreef snakelady het volgende:
Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.
Dat kan wel kloppen ja, ik was eerst erg onzeker omdat mij iedere dag werd verteld dat ik iets toch niet kon, dat ik dat maar aan hem moest over laten, dat ik dat niet moest doen want ik moet toch voor de kinderen zorgen en dat kan niet samen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:42 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist het mysterie van de onzekere man en vrouw ontrafeld
En poepen al helemaal nietquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
Terechte klacht wel. Ik mag niet pissen bijvoorbeeld, wel naar het toilet gaan. Vrouwen mogen niet pissen.
En scheten laten mogen we ook niet, 100% van de bevolking doet het maar van ongeveer 50% wordt verwacht dat ze het niet doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
Terechte klacht wel. Ik mag niet pissen bijvoorbeeld, wel naar het toilet gaan. Vrouwen mogen niet pissen.
quote:pusillanimous[ pyoo-suh-lan-uh-muhs ]
adjective
1. lacking courage or resolution; cowardly; faint-
Gelukkig is het al veel meer dan vroeger, maar nog steeds is er het vooroordeel dat bepaalde dingen mannelijk of juist vrouwelijk zijn, als een man kapper is zal hij wel homo zijn, als een vrouw graag aan auto's knutselt zal ze wel pot zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Hm, herken echt niks in de OP. Als meisjes vrouw worden zijn ze opeens slechter in sport? Omdat dat aantrekkelijker zou zijn ofzo?
Vind ook dat veel vrouwen juist erg zelfstandig zijn wat betreft technische dingen, veel meer dan vroeger ook vooral.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |