abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:22:52 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755675
Tegen beter weten in wegens verwachte negatieve reacties open ik toch dit topic, de reclame zette me namelijk wel aan het denken.

Waarom is het wanneer je tegen een meisje zegt "she got balls" dat dat betekent dat ze moedig is, het is een compliment.
Maar zeg je "she is a pussy" dan is ze slap en is het een belediging.

Ja, vrouwen zijn zwakker fysiek gezien, maar we zijn niet minder waard daarom.
Vaak zie je meisjes die in de puberteit komen dat ze zich als "meisjes" gaan gedragen, ineens kunnen ze die bal niet meer vangen, rennen ze anders, hun stem gaat een octaaf hoger en ineens mogen ze niet meer zichzelf zijn maar moeten ze zich gedragen "als een meisje".

Nee ik ben geen feminist, maar ik ben wel een moeder van twee dochters, en ik wil niet dat ze zichzelf gaan veranderen omdat de maatschappij dat van ze verwacht, dat ze ineens die bal niet meer kunnen vangen, ineens geen bomen meer kunnen klimmen en ineens zich gaan voordoen alsof ze zwakker zijn om er voor te zorgen dat jongens interesse in ze krijgen.

Maar ook andersom voor jongens, jongens mogen geen zwakte tonen, jongens mogen zich niet als een meisje gedragen en daarmee wordt bedoeld dat ze niet mogen huilen, dat ze ballet niet leuk mogen vinden, dat ze stoer moeten zijn en zo nog veel meer.

Waarom is het zijn van een meisje een belediging?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 01-07-2014 09:39:50 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141755704
Is het weer die tijd van de maand TS?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:26:25 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_141755711
Het is voor de meisjes zelf ook niet leuk. In de horeca bijvoorbeeld zitten er af en toe meisjes tussen die geen zware dienbladen meer kunnen dragen of bang zijn vies te worden. Dat helpt niet echt mee. En die instelling is echt aangeleerd.
pi_141755722
Gelukkig zijn er ook nog meiden die wel gewoon zelf een kampvuurtje maken en daar hun zelfgevangen vis op bereiden, en zelf kan ik ook nog wel 'ns janken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:28:02 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het is voor de meisjes zelf ook niet leuk. In de horeca bijvoorbeeld zitten er af en toe meisjes tussen die geen zware dienbladen meer kunnen dragen of bang zijn vies te worden. Dat helpt niet echt mee. En die instelling is echt aangeleerd.
Inderdaad, het is aangeleerd gedrag.
Gisteren heb ik het achterlicht van mijn auto vervangen, een simpelere taak bestaat er haast niet, maar toch zijn er dan verbaasde reacties dat ik dat zelf doe.
Waarom? Het is super simpel!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:28:33 #6
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141755738
Daarvoor moet je naar de geschiedenis kijken. Lange tijd zijn vrouwen (vanwege hun smalle schouders en over het algemeen smallere, kleinere bouw en fysiek een stuk zwakker) als een soort imperfecte mannen beschouwd, omdat ze ook nog eens kinderen baren en zogen, werden ze gezien als meer dierlijk. Al met al eigenschappen die legitimeerden dat mannen boven vrouwen stonden. Dus eigenschappen die worden gezien als typisch vrouwelijk, zijn daarom ook inferieur aan eigenschappen die worden gezien als typisch mannelijk.
Dat is aan het veranderen maar je moet niet vergeten dat dat soort gedachtes honderden, zo no niet een paar duizend jaar, het denken gedomineerd hebben. Het is daarom niet vreemd dat we dat soort gedachtes nog steeds terugzien in de hedendaagse maatschappij.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_141755798
Vrouwen laten zichzelf maar wat graag en makkelijk in een keurslijf drukken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:34:10 #8
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141755815
gelijke rechten ....

FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_141755820
omdat ze geneukt willen worden gr.
Het is altijd raak met kaas van SJaaK
pi_141755827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:22 schreef snakelady het volgende:
en ik wil niet dat ze zichzelf gaan veranderen omdat de maatschappij dat van ze verwacht
Waarom niet? We leven in een maatschappij. Een maatschappij heeft regels. Het is niet anders.
Leer ze om daar mee om te gaan.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:36:15 #11
417380 Systeembeheerder
ICT'ers zijn autisten.
pi_141755844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:27 schreef niels0 het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog meiden die wel gewoon zelf een kampvuurtje maken en daar hun zelfgevangen vis op bereiden, en zelf kan ik ook nog wel 'ns janken.
Géén toegang , vraag uw rechten aan bij de systeembeheerder.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:37:03 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:34 schreef zovty het volgende:

[..]

Waarom niet? We leven in een maatschappij. Een maatschappij heeft regels. Het is niet anders.
Leer ze om daar mee om te gaan.
Zoals dit bedoel je?

Jonge briljante geesten aanleren dat ze zich niet zo met jongens dingen moeten bezighouden, want dat hoort niet?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:38:49 #13
348741 Prospos
Klik hier
pi_141755874
Aan de OP te zien is het weer tijd voor de prikpil.
Hier staat niets.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:38:52 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755875
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daarvoor moet je naar de geschiedenis kijken. Lange tijd zijn vrouwen (vanwege hun smalle schouders en over het algemeen smallere, kleinere bouw en fysiek een stuk zwakker) als een soort imperfecte mannen beschouwd, omdat ze ook nog eens kinderen baren en zogen, werden ze gezien als meer dierlijk. Al met al eigenschappen die legitimeerden dat mannen boven vrouwen stonden. Dus eigenschappen die worden gezien als typisch vrouwelijk, zijn daarom ook inferieur aan eigenschappen die worden gezien als typisch mannelijk.
Dat is aan het veranderen maar je moet niet vergeten dat dat soort gedachtes honderden, zo no niet een paar duizend jaar, het denken gedomineerd hebben. Het is daarom niet vreemd dat we dat soort gedachtes nog steeds terugzien in de hedendaagse maatschappij.
Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.
Of vinden ze dat gevoel stiekem juist wel prettig, het idee dat iemand afhankelijk is van ze? En het gevoel dat ze meer waard zijn dan een ander?
pi_141755909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:36 schreef Systeembeheerder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En vrouwen die een band verwisselen zijn automatisch pot zeker? Bekrompen gedachtegang wel.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:42:11 #16
417380 Systeembeheerder
ICT'ers zijn autisten.
pi_141755928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

En vrouwen die een band verwisselen zijn automatisch pot zeker? Bekrompen gedachtegang wel.
Sinds wanneer mogen vrouwen autorijden? :')
Géén toegang , vraag uw rechten aan bij de systeembeheerder.
pi_141755929
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:38 schreef snakelady het volgende:
Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist het mysterie van de onzekere man en vrouw ontrafeld ^O^
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:47:10 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:42 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist het mysterie van de onzekere man en vrouw ontrafeld ^O^
Dat kan wel kloppen ja, ik was eerst erg onzeker omdat mij iedere dag werd verteld dat ik iets toch niet kon, dat ik dat maar aan hem moest over laten, dat ik dat niet moest doen want ik moet toch voor de kinderen zorgen en dat kan niet samen.
En nu ik alleen woon merk ik dat ik het wel kan, dat ik wel slim genoeg ben, dat ik wel de kracht heb om dat zelf te doen.
Nu ben ik een stuk zelfverzekerder en ik zit lekkerder in mijn vel.

Ik weet nu dat hij juist degene was die onzeker was en daardoor mij onzeker maakte.
pi_141756048
Terechte klacht wel. Ik mag niet pissen bijvoorbeeld, wel naar het toilet gaan. Vrouwen mogen niet pissen :(.
pi_141756076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
Terechte klacht wel. Ik mag niet pissen bijvoorbeeld, wel naar het toilet gaan. Vrouwen mogen niet pissen :(.
En poepen al helemaal niet :r
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:51:14 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
En scheten laten mogen we ook niet, 100% van de bevolking doet het maar van ongeveer 50% wordt verwacht dat ze het niet doen. :P
pi_141756089
Hm, herken echt niks in de OP. Als meisjes vrouw worden zijn ze opeens slechter in sport? Omdat dat aantrekkelijker zou zijn ofzo?
Vind ook dat veel vrouwen juist erg zelfstandig zijn wat betreft technische dingen, veel meer dan vroeger ook vooral.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141756105
De uitdrukking "being a pussy" verwijst niet naar "kutje", maar naar:
quote:
pusillanimous[ pyoo-suh-lan-uh-muhs ]
adjective
1. lacking courage or resolution; cowardly; faint-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:55:31 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756150
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Hm, herken echt niks in de OP. Als meisjes vrouw worden zijn ze opeens slechter in sport? Omdat dat aantrekkelijker zou zijn ofzo?
Vind ook dat veel vrouwen juist erg zelfstandig zijn wat betreft technische dingen, veel meer dan vroeger ook vooral.
Gelukkig is het al veel meer dan vroeger, maar nog steeds is er het vooroordeel dat bepaalde dingen mannelijk of juist vrouwelijk zijn, als een man kapper is zal hij wel homo zijn, als een vrouw graag aan auto's knutselt zal ze wel pot zijn.

Voor jonge meisjes kopen we poppen, roze en miniboodschappen spulletjes.
Voor jonge jongetjes kopen we autootjes, blauw en zwaarden.

Ik heb twee dochters en twee stiefzoontjes in dezelfde leeftijd, wat me opvalt is dat als ze samen spelen, de meisjes net zo goed met de auto's spelen als de jongens met de boodschappenspullen.
pi_141756157
Wat een aidstopic, heb je toch nog een positieve reactie TS.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')