abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141828704
*** BREAKING ***

Ceasefire in E. Ukraine, OSCE observers at Russian checkpoints agreed at Berlin meeting

http://rt.com/news/170012-lavrov-ukraine-talks-peace/

Goed dat Europeanen wat assertiever worden. Weg met Amerikaanse (lees:warmongers) invloeden uit Europa. :(
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:47:53 #127
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141831118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:10 schreef deelnemer het volgende:
Dat getuigt meer van een hele stellige mening over media en welke grenzen deze in acht zouden moeten nemen.
Nee, dat getuigd meer van het geloven van propaganda over de Russische media.

quote:
Want ik heb zeker een mening. Namelijk, dat de gewone bevolking niet in staat is zich te verdedigen tegen goed opgezette misleiding. Daarom denk ik daarover niet zo licht als velen. Ik zie het niet als de individuele verantwoordelijkheid van burgers om zichzelf te verweren tegen propaganda. Ik zie propaganda niet als een middel dat iedereen naar hartenlust mag inzetten. Ik zou willen dat er een omslag komt in de cultuur zodat propaganda wordt gezien als een bedreiging in termen van het algemeen belang. En dat vind ik met een oog op de bestuurselite in alle landen. Want reken maar dat de VS daar ook niet vies van is (denk aan de WMDs in Irak).
Eens.

quote:
De oorlog in Oekraine mag van mij vandaag nog stoppen. Dat betekent dat beide partijen dit geweld volledig afzweren. Ook degenen die dreigen met dit soort geweld om hun machtspositie te versterken, mogen van mij van de onderhandeling tafel worden geweerd. Het liefst zie ik de bevolking in staat om het machtsspel daadwerkelijk aan banden te leggen. Het is een ideaal, maar machtsspel zelf is een eindeloze, zinloze weg.
Natuurlijk. Iedereen wil dat de oorlog zo snel mogelijk stopt. Alleen verschillen mensen van mening wat het resultaat moet zijn, jij wil de staat Oekraοne behouden bijvoorbeeld.
Anti-Turkije
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:17:27 #128
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141832699
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:47 schreef SadPanda het volgende:
Natuurlijk. Iedereen wil dat de oorlog zo snel mogelijk stopt. Alleen verschillen mensen van mening wat het resultaat moet zijn, jij wil de staat Oekraοne behouden bijvoorbeeld.
Niet als een doel op zich. Ik ben gewoon Nederlander en heb daar geen belangen in. Ik weet precies wat ik daarin wil, als ik wist wat voor de mensen daar beter is.

Omdat ik een samenleving als het meest complexe fenomeen beschouw dat er bestaat, geloof ik niet snel dat ik het weet. Ik geloof zelfs niet dat iemand het kan weten. Daarom geloof ik dat veel mensen daarover maar wat raak oordelen.

De status quo handhaven heeft als voordeel, dat het niet miljoenen mensen ineens in een andere positie brengt, waar ze geen rekening mee konden houden. Oekraine heeft al een schok gehad toen de Sovjet Unie uiteen viel. Oekraine heeft een lange reeks schokken achter de rug.

De redenen om het land te splitsen vind ik verdacht. Daarover hoor je tegenstrijdige verhalen. Dat is ook wat ik verwacht (tegenstrijdige verhalen).

Daarover mogen die mensen zelf oordelen, maar wie zijn de mensen zelf. De hele groep of een subgroep. Ik vermoed, dat als de mensen de meer onnozele redenen en verwachtingen achter zich konden laten, men voor 1 Oekraine kiest.

Ik ben er wel van overtuigd geraakt (na vier maanden die conflict te hebben gevolgd) dat Rusland Oost-Oekraine gedestabiliseerd heeft.
The view from nowhere.
pi_141840814
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 22:17 schreef deelnemer het volgende:

[..]

.... Ik ben gewoon Nederlander ...
Ehhmmm.... :o Jouw schrijfstijl doet anders vermoeden.

Niet verkeerd bedoeld, maar Nederlands is niet jouw moedertaal. Bepaalde stijlfouten, niet typisch Nederlandse zinsconstructies, verkeerd lidwoordgebruik i.c.m. deftig woordgebruik is wat het weggeeft...

Het staat jou vrij mij te corrigeren als ik het mis heb. :)

PS: Je Nederlands is niet slecht, maar het is wel 'anders'.

[ Bericht 5% gewijzigd door Autodefensa op 03-07-2014 01:27:11 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 01:56:01 #130
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141841294
Laat ik er beter op ingaan.

quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En dat baseer je op berichten van pro-EU Twitteraars, je kan zelf geen Russisch neem ik aan.
Zoals dit:

[..]
Ik kan geen Russisch en gebruik alleen de Engelstalige Russische bronnen, zoals RT en ITAR TASS. Deze vind ik beide eenzijdig interpreteren. Dat vind ik nog meer een probleem als anderen deze interpretaties overnemen en sterk pushen.

De reden is, dat ik vaak niet inzie waarom een gegeven interpretatie uberhaupt overtuigend is. Een fenomeen, zoals een crisis of oorlog, is vaak helemaal niet gemakkelijk te duiden. Je merkt aan een bron al snel of ze dat begrijpen / recht doen, of juist grossieren in goedkope verklaringen. Teveel goedkope verklaringen maken een bron ook onbetrouwbaar. Zo gebruikt ik veel andere kennis en inzichten (vaak impliciet) om nieuwe kennis te beoordelen.

Ik hou meestal een zekere afstand tav de aanvaarding van informatie / interpretatie. Dat hoeft niet te betekenen dat ik een andere bron heb, die het anders voorstelt. Ook als je maar 1 bron hebt, is de inhoud daarvan niet automatisch waar.

Of info mij irriteert of niet hangt ook af van degene die het post. Als iemand zeer kritisch is op een bepaalde bron, dan accepteer ik ook als hij daaruit propaganda post, omdat het duidelijk is dat het kritisch benaderd moet / mag worden. Als iemand kritiekloos alle info uit een bron verdedigd als waar, dan accepteer ik diezelfde propaganda niet.

quote:
Terwijl er op die foto gewoon een Facebook pagina staat. Andere keren haalde je een Russische website aan, terwijl dat totaal niet representatief is voor de Russische media.
Dat is zo.

quote:
Het is niet altijd makkelijk om het te bewijzen en diegene die wat beweerd moet normaal het bewijzen.
Maatschappelijke kwesties zijn zelden te bewijzen; het hangt van de interpretaties aan elkaar. Door ze te behandelen als simpele bewijsbare stellingen creeer je onmogelijke situaties.

quote:
En zelf heb je net zo goed een hele stellige positie over dit onderwerp.
Nee, dat vind ik niet. Ik zoek naar een goede interpretatie. Dat zoeken is een langzaam proces waarbij ik veel in het midden laat. Mensen die heel stelling zijn verstoren dat, en dan zet ik mij af tegen de stelligheid van anderen.

quote:
[..]

Je kan ook overdrijven....
Een topic staat wagenwijd open. Er zijn nauwelijks regels en handhavers. Als je hecht aan een goede discussie over een onderwerp, dan is de kans nihil dat dat een user dat in banen kan leiden. Maar een topic laten ontsporen is eenvoudig.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 01:12 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Niet verkeerd bedoeld, maar Nederlands is niet jouw moedertaal. Bepaalde stijlfouten, niet typisch Nederlandse zinsconstructies, verkeerd lidwoordgebruik i.c.m. deftig woordgebruik is wat het weggeeft...

Het staat jou vrij mij te corrigeren als ik het mis heb. :)

PS: Je Nederlands is niet slecht, maar het is wel 'anders'.

Nee, mijn Nederlands is zo slecht. Dyslectisch / extreme beta, kan vloeiend spreken, veel slechter schrijven en nog veel slechter typen (wat oudere leeftijd / nooit leren typen). Ik maakt dus veel type fouten, lees daar gemakkelijk overheen, wijzig vaak zinnen en laat soms dingen staan. Er kan ook rustig 'de het' achter elkaar staan. Kortom, een puinhoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 03-07-2014 11:10:06 ]
The view from nowhere.
  donderdag 3 juli 2014 @ 03:39:30 #131
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141841685
StateOfUkraine twitterde op woensdag 02-07-2014 om 20:19:47 Tymchuk: In total #Ukraine has lost 200 servicemen, 619 wounded, & 29 captured by RU/pro-RU forces. In Donetsk at least 160 civilians killed reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op woensdag 02-07-2014 om 22:50:58 Video seems to show Ukr army artillery position, firing nonstop near #Sloviansk. https://t.co/KEqExchzOK #Ukraine reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 00:19:24 Russian mil cmdr Strelkov in #Sloviansk #Ukraine on recent losses: if #Russia loses here all of Russia is defeated http://t.co/XG4vynbe7U reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op woensdag 02-07-2014 om 23:06:27 An entire village got destroyed near #Luhansk. Not clear by whom. But extent of damage hints at Ukr. army. https://t.co/MukLvqheq0 #Ukraine reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op woensdag 02-07-2014 om 17:57:24 Tymchuk: since ATO resumption Ukr troops took control of towns: Zakotnoe, Raygorodok, Reznikovka, Rye-Alexandrovka. #Mykolaivka to be next. reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op woensdag 02-07-2014 om 18:01:48 Tymchuk: main logistics routes of RU/pro-RU are blocked, they have loses of personnel, arms and vehicles; their morale is deteriorating. reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op woensdag 02-07-2014 om 19:45:15 Contact group should meet by 5Jul to agree ceasefire, #OSCE will monitor- #Berlin Declaration by 4MFAs http://t.co/KgnkN3ZDIA |EMPR reageer retweet
RutheniaRus twitterde op woensdag 02-07-2014 om 18:40:57 #Merkel opposes #NATO bases in Eastern Europe! Something is wrong in the German realm.http://t.co/JOVyfIr3oS reageer retweet
The view from nowhere.
pi_141841778
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 01:12 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Iemand met een andere schrijfstijl dan de norm is meteen geen Nederlander meer in jou ogen? Of bedoel je het meer dat mensen die hiernaartoe immigreren geen echte Nederlander kunnen zijn?
pi_141844826
Het gonst weer van de geruchten:

StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 08:24:28 Russian combat helicopters have reportedly been spotted crossing into #Ukraine's airspace near Krasnodon #Luhansk. Trying to confirm. reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 09:46:29 SBU general: Russian military intelligence (GRU) units are in Kiev #Ukraine wating for orders to act http://t.co/BEmycoTpiX reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 10:17:20 Battalion Donbas cmdr: some of our men stayed in Kiev to protect parliament; we got word of a possible provocation like in Odessa #Ukraine reageer retweet
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:24:19 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141847509
quote:
Moscow demands that Ukrainian authorities stop shelling civilian objects in the country in order to save the lives of local people, said Russian FM Sergey Lavrov at a press conference with his Moroccan counterpart.

“The Western countries should urge Kiev to follow the declaration approved in Berlin which calls for the formation of a special contact group aiming at establishing a truce in Ukraine,” he added.

A roadmap of measures that will point a way out of the Ukrainian crisis has been agreed during four-way talks between the foreign ministers of Germany, France, Russia and Ukraine on July 2.
http://rt.com/news/eastern-ukraine-army-operation-680/
pi_141847674
quote:
The pro-war protest has renewed on Thursday in front of the Ukrainian parliament. The demonstrators from volunteer paramilitary units Donbas and Kiev-1, among others, have surrounded the building and demand that martial law be declared in the east of the country.

There is a heavy police presence in the area, reports ITAR-TASS.

The protest comes as President Petro Poroshenko is scheduled to speak in the parliament. A similar pro-war rally was held in Kiev last Sunday.
pi_141847741
Russisch grondgebied weer beschoten:

quote:
A bus terminal and a customs house were damaged by Ukrainian shells fired at Russian border checkpoint Novoshakhtinsk, chief press officer of the southern customs department Rayan Farukshin told ITAR-TASS.

“Two facilities of customs infrastructure were damaged, including the bus terminal building where bus passengers are passing border controls and a terminal where cargo vehicles pass customs clearance operations,” he said. He added that bomb disposal technicians were searching through the buildings for dud ammunition.

Ukrainian shells exploded at Russian border checkpoint Novoshakhtinsk in the gunfire at border-crossing point Dolzhansky. “Shells hit the territory of Russia and exploded, the infrastructure was damaged. The incident occurred at around 5.30am Moscow time, no casualties were reported,” chief press officer of Federal Security Service border department in southern Russia’s Rostov-on-Don Region Vasily Malayev said. In his words, the border checkpoint was suspended.

On Wednesday, July 2, border and customs checkpoint Veselo-Voznesenka in the Rostov Region was closed for security reasons and its personnel was evacuated over the gunfire in Ukraine overnight to Thursday.

On June 28, a shell hit two-way road checkpoint Gukovo in the Rostov Region from Ukraine. All personnel was evacuated.

Apart from road checkpoint Gukovo two shells exploded in the settlement of Vasetsky in Krasny Sulin district and another shell detonated in the settlement of Shakhta-24 on the outskirts of the town of Gukovo.
http://en.itar-tass.com/world/738815
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:27:53 #138
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141847854
Er is alleen een staakt het vuren afgesproken, maar de voorwaarden zijn nog niet ingevuld.

quote:
Russia, Germany, France, Ukraine reach package of agreements on truce

An unconditional ceasefire in the south-east of Ukraine is not a goal in itself but a step towards peace talks, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said after talks with his German, French and Ukrainian colleagues.

“I hope our calls on the sides on the necessity to hold a meeting of the contact group as soon as possible and agree all other conditions of ceasefire will be heard,” Lavrov said.

“Talks within the framework of a three-party Contact Group should be held by July 5,” German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier said
De pro-Oekrainse bevolking lijkt een voorkeur te hebben voor een militaire oplossing van het conflict.

Er is een groot interpretatie verschil tussen de Russen en Oekrainers over de aanwezige rebellen in Oost-Oekraine. De Russen zien het als een uitdrukking van de wil van het volk in Donbass. De Pro-Oekrieners zien het als een door Rusland gecreeerde en in stand gehouden situatie, bedoeld als dwangmiddel, die voor Oekraine leidt tot een keuze uit twee kwaden:
1) het kapot maken van Oost-Oekraine of
2) een Russisch dictaat slikken aan de onderhandelingstafel.

Gedurende het hele conflict zijn beide partijen ongenuanceerd bezig de waarheid van hun eigen verhaal door te drammen. Beide partijen willen daarin hun zin doordrijven. Alle andere argumenten lijken slechts middelen in dat spel, inclusief de humanitaire drama's. Dat Oekraine daarin een belangrijke stem heeft, is duidelijk. Voor Rusland is dat veel minder het geval, en rust het op claim dat ze overal wat te zeggen hebben waar etnische Russen wonen, en dat de rest van de mensen die daar wonen ondergeschikt zijn aan de wensen van deze Russen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 03-07-2014 12:40:38 ]
The view from nowhere.
pi_141847930
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 03:39 schreef deelnemer het volgende:
RutheniaRus twitterde op woensdag 02-07-2014 om 18:40:57 #Merkel opposes #NATO bases in Eastern Europe! Something is wrong in the German realm.http://t.co/JOVyfIr3oS reageer retweet
'Something is wrong in the German realm.'

Warmongers houden niet zo van democratie...

quote:
Nearly three quarters of Germans would oppose NATO having permanent NATO military bases in eastern Europe as requested by Poland and the Baltic states because of a perceived threat from Russia, according to a new poll released on Wednesday.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0F00S120140625
pi_141847934
Het is ook wel een beetje apart hoe Rusland zich eigenlijk de etnische Russen allemaal toe-eigent, zelfs als ze alleen de Oekraοense nationaliteit hebben. Dat is ook het voeden van het denken in tegenstellingen.
pi_141848138
quote:
Luganskaya village. 2-Jul-2014 Airstrike aftermath. Craters from FAB-250, FAB-100 bombs. Locals seen and recognised Su-24. No LNR Militias in this Village, only Civilians died here.
En inderdaad, geen enkele uniform of wapens te zien in de video...

https://www.facebook.com/DonbassRevolution/posts/786869331358537
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:38:24 #142
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141848289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Is het hele dorp in de video te zien?

Waarom zou het leger doelbewust een dorp platbombarderen waar alleen vredelievende burgers wonen en waar geen rebellen zitten - wat levert hen dat voor voordeel op in hun strijd?

M.a.w. hier zal wel meer achter zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 12:41:12 ]
pi_141848374
quote:
Het leger claimt Mykolaivka te hebben verovert. (Vergeet het genoemde aantal gedode rebellen door Vladislav Seleznev)
Strelkov 3 juli:

quote:
Gedurende 2 juli zware gevechten voortgezet op het gebied van menselijke nederzettingen en Mykolaivka Semenivka detachementen commandanten (Motorola en Machete) gehouden Nikolayevka en bleef vechten aan de rand van Nikolayevka houden.

3 juli in het bestrijden van een schutter werd gedood en een gewond. Tegelijkertijd commandanten (Golden Eagle, Uil en Minesweeper) deserteerde uit de positie en verhuisde naar de stad Yenakievo (verraders namen zullen later worden gepubliceerd).

Hoofd militie strijders DNR orders alle eenheden die zijn opgegeven commandanten onmiddellijk uit hun ondergeschiktheid en met alle wapens komen in Kramators'k. Verraders te arresteren en te leveren aan dezelfde. Militie hoofdkwartier bevestigt dat de garnizoensstad Mykolaivka voldoende en zal niet worden overhandigd.

Tijdens de gevechten bij Semenivka 2 juli werd neergeschoten een vijandelijke tank. Als gevolg van de beschietingen artilleriytskogo militie verloor vijf doden en zes gewonden, beschietingen en gevechten blijft.

In de nacht van 2-3 juli opgeblazen brug over de snelweg Kharkiv-Rostov, aan de overkant van de rivier Kozenyi Butt.

2 en 3 juli bleef massale beschieting van de stad van Slavische en Kramatorsk, uit allerlei conventionele en raket artillerie. In beide steden zijn er talloze burgerslachtoffers en een grote breuk.
http://rusvesna.su/news/1404381718
pi_141848684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:30 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

'Something is wrong in the German realm.'

Warmongers houden niet zo van democratie...
Uit het artikel van die tweet, vertaald:
quote:
"We hebben erover gesproken, dat er geen twijfel over bestaat dat de Navo-Rusland-Akte in werking moet blijven", zei Merkel na een ontmoeting met Rasmussen, de secretaris-generaal van de Navo, op woensdag in Berlijn, als antwoord op de vraag naar een langdurige stationering. De overeenkomst uit 1997 beλindigde formeel de vijandschap tussen Rusland en de Navo. De regering in Moskou wijst erop, dat het westen destijds heeft beloofd om geen permanente militaire steunpunten op te zetten in de voormalige Oostbloklanden die tot de Navo zijn toegetreden.
De deal is dus dat Rusland het Navo-lidmaatschap van Oost-Europese landen niet als bedreiging ziet, en dat omgekeerd wij Rusland ook niet als bedreiging zien en dus geen permanente militaire verdediging inrichten.

Het zou goed zijn als beide zijden zich aan die insteek zouden houden.
pi_141848865
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Is het hele dorp in de video te zien?

Waarom zou het leger doelbewust een dorp platbombarderen waar alleen vredelievende burgers wonen en waar geen rebellen zitten - wat levert hen dat voor voordeel op in hun strijd?

M.a.w. hier zal wel meer achter zitten.
Trolmodus ;) : Stuur een bericht naar die facebook-account zou ik zeggen.

Inhoudelijk: Demoralisatie van de lokale bevolking? Misschien klopt het toch wat zij zeggen, de lokale steun voor Novorossia-troepen is overweldigend. ;)

Volgens verschillende ooggetuigen bestaat het grootste deel van het verzet uit lokale bewoners.

Wat vond je van het tv-optreden van Ruslan Kotsaba?

Ruslan Kotsaba is een onafhankelijke journalist uit het Westen van Oekraine, hij heeft een tijd doorgebracht in het oosten van het land met de 'rebellen'. Je kunt ondertiteling inschakelen en naar engels laten vertalen. Uitzending is op een Oekrainse zender.

http://112.ua/video/v-efi(...)yini.html?type=90106

Echt een eye-opepener. ;)

PS: Deelnemer, deze is ook voor jou. ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Autodefensa op 03-07-2014 13:05:34 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:01:56 #147
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_141848931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Wat zegt dat nou? Helemaal niks.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:10:08 #148
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_141849203
quote:
Daarin wil Kiev dat de Rebellen ontwapend worden en vertrekken. Deze rebellen worden voortdurend via Rusland bevoorraad. Als de rebellen schieten, dan heeft Rusland daar geen bezwaar tegen (ik hoor ze daar nooit over).Als de Oekrainers schieten dan zijn er de bekende nadelen van een oorlog en deugen ze niet. Blijkbaar wil Rusland dat er maar een partij is die mag vechten.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:43 schreef Autodefensa het volgende:

[..]

Strelkov 3 juli:

[..]

http://rusvesna.su/news/1404381718
Zo is alles wat Strelkov doet blijkbaar geen oorlogvoeren. Want als er doden vallen onder burgers verwijten ze dat alleen de Oekrainers. Strelkov wordt door daarentegen door veel Russen gezien als een held.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:24 schreef Autodefensa het volgende:
Russisch grondgebied weer beschoten:

[..]

http://en.itar-tass.com/world/738815
De grens is daarin cruciaal. Voor de rebellen moet deze open blijven voor de broodnodige bevoorrading en versterking. Voor de Oekrainers moet hij dicht om de rebellen te kunnen uitroken.

Daarom wordt er voortdurend om de grensposten gevochten. Russen laten hele militaire colonnes door, die o.a de Oekrainse grensposten aanvallen. Maar als er 1 granaat neerkomt aan de Russische kant van de grens, dan is alleen dat laatste fout.

[ Bericht 66% gewijzigd door deelnemer op 03-07-2014 13:17:09 ]
The view from nowhere.
pi_141849505
En als het niet Ruslan Kotsaba is die live op Ukr-tv korte metten maakt met Oekrainse leugens en propaganda, dan is het Mark Franchetti die ook een tijd heft doorgebracht in het oosten van huidige Oekraine.

pi_141849535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daarin wil Kiev dat de Rebellen ontwapend worden en vertrekken. Deze rebellen worden voortdurend via Rusland bevoorraad. Als de rebellen schieten, dan heeft Rusland daar geen bezwaar tegen (ik hoor ze daar nooit over).Als de Oekrainers schieten dan zijn er de bekende nadelen van een oorlog en deugen ze niet. Blijkbaar wil Rusland dat er maar een partij is die mag vechten.

[..]

Zo is alles wat Strelkov doet blijkbaar geen oorlogvoeren. Want als er doden vallen onder burgers verwijten ze dat alleen de Oekrainers. Strelkov wordt door daarentegen door veel Russen gezien als een held.

[..]

De grens is daarin cruciaal. Voor de rebellen moet deze open blijven voor de broodnodige bevoorrading en versterking. Voor de Oekrainers moet hij dicht om de rebellen te kunnen uitroken.

Daarom wordt er voortdurend om de grensposten gevochten. Russen laten hele militaire colonnes door, die o.a de Oekrainse grensposten aanvallen. Maar als er 1 granaat neerkomt aan de Russische kant van de grens, dan is alleen dat laatste fout.
Wat heb ik hier nou aan? Ga je op elke nieuwsupdate reageren? Zo schijten wij de hele topic vol met onze discussies. Voor mij hebben Ukr-bronnen geen enkele nieuwswaarde meer na de zuiveringen van verschillende zenders in maart, maar ik val jouw 'nieuws updates' toch ook niet aan? Tenzij er overduidelijk iets niet klopt. Je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn vraag over de 25th brigade...

Hoe die gisteren betrokken kon zijn bij legeracties terwijl:

quote:
Disbandment

On April 18, 2014 acting President Oleksandr Turchynov disbanded the Brigade after paratroopers lost 6 armoured vehicles to Pro-Russian activists in the town of Kramatorsk during the 2014 pro-Russian conflict in Ukraine.[13]
http://en.wikipedia.org/wiki/25th_Airborne_Brigade_%28Ukraine%29

Ik ben wel benieuwd naar je mening over de door mij gepost interviews van Kotsaba en Franchetti. Ik ben oprecht benieuwd naar jouw mening, maar neem wel de tijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Autodefensa op 03-07-2014 13:28:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')