Nee, dat getuigd meer van het geloven van propaganda over de Russische media.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:10 schreef deelnemer het volgende:
Dat getuigt meer van een hele stellige mening over media en welke grenzen deze in acht zouden moeten nemen.
Eens.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:10 schreef deelnemer het volgende:
Want ik heb zeker een mening. Namelijk, dat de gewone bevolking niet in staat is zich te verdedigen tegen goed opgezette misleiding. Daarom denk ik daarover niet zo licht als velen. Ik zie het niet als de individuele verantwoordelijkheid van burgers om zichzelf te verweren tegen propaganda. Ik zie propaganda niet als een middel dat iedereen naar hartenlust mag inzetten. Ik zou willen dat er een omslag komt in de cultuur zodat propaganda wordt gezien als een bedreiging in termen van het algemeen belang. En dat vind ik met een oog op de bestuurselite in alle landen. Want reken maar dat de VS daar ook niet vies van is (denk aan de WMDs in Irak).
Natuurlijk. Iedereen wil dat de oorlog zo snel mogelijk stopt. Alleen verschillen mensen van mening wat het resultaat moet zijn, jij wil de staat Oekraοne behouden bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:10 schreef deelnemer het volgende:
De oorlog in Oekraine mag van mij vandaag nog stoppen. Dat betekent dat beide partijen dit geweld volledig afzweren. Ook degenen die dreigen met dit soort geweld om hun machtspositie te versterken, mogen van mij van de onderhandeling tafel worden geweerd. Het liefst zie ik de bevolking in staat om het machtsspel daadwerkelijk aan banden te leggen. Het is een ideaal, maar machtsspel zelf is een eindeloze, zinloze weg.
Niet als een doel op zich. Ik ben gewoon Nederlander en heb daar geen belangen in. Ik weet precies wat ik daarin wil, als ik wist wat voor de mensen daar beter is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:47 schreef SadPanda het volgende:
Natuurlijk. Iedereen wil dat de oorlog zo snel mogelijk stopt. Alleen verschillen mensen van mening wat het resultaat moet zijn, jij wil de staat Oekraοne behouden bijvoorbeeld.
Ehhmmm....quote:
Ik kan geen Russisch en gebruik alleen de Engelstalige Russische bronnen, zoals RT en ITAR TASS. Deze vind ik beide eenzijdig interpreteren. Dat vind ik nog meer een probleem als anderen deze interpretaties overnemen en sterk pushen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dat baseer je op berichten van pro-EU Twitteraars, je kan zelf geen Russisch neem ik aan.
Zoals dit:
[..]
Dat is zo.quote:Terwijl er op die foto gewoon een Facebook pagina staat. Andere keren haalde je een Russische website aan, terwijl dat totaal niet representatief is voor de Russische media.
Maatschappelijke kwesties zijn zelden te bewijzen; het hangt van de interpretaties aan elkaar. Door ze te behandelen als simpele bewijsbare stellingen creeer je onmogelijke situaties.quote:Het is niet altijd makkelijk om het te bewijzen en diegene die wat beweerd moet normaal het bewijzen.
Nee, dat vind ik niet. Ik zoek naar een goede interpretatie. Dat zoeken is een langzaam proces waarbij ik veel in het midden laat. Mensen die heel stelling zijn verstoren dat, en dan zet ik mij af tegen de stelligheid van anderen.quote:En zelf heb je net zo goed een hele stellige positie over dit onderwerp.
Een topic staat wagenwijd open. Er zijn nauwelijks regels en handhavers. Als je hecht aan een goede discussie over een onderwerp, dan is de kans nihil dat dat een user dat in banen kan leiden. Maar een topic laten ontsporen is eenvoudig.quote:[..]
Je kan ook overdrijven....
Nee, mijn Nederlands is zo slecht. Dyslectisch / extreme beta, kan vloeiend spreken, veel slechter schrijven en nog veel slechter typen (wat oudere leeftijd / nooit leren typen). Ik maakt dus veel type fouten, lees daar gemakkelijk overheen, wijzig vaak zinnen en laat soms dingen staan. Er kan ook rustig 'de het' achter elkaar staan. Kortom, een puinhoop.quote:Op donderdag 3 juli 2014 01:12 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
Ehhmmm....Jouw schrijfstijl doet anders vermoeden.
Niet verkeerd bedoeld, maar Nederlands is niet jouw moedertaal. Bepaalde stijlfouten, niet typisch Nederlandse zinsconstructies, verkeerd lidwoordgebruik i.c.m. deftig woordgebruik is wat het weggeeft...
Het staat jou vrij mij te corrigeren als ik het mis heb.
PS: Je Nederlands is niet slecht, maar het is wel 'anders'.
twitter:StateOfUkraine twitterde op woensdag 02-07-2014 om 20:19:47Tymchuk: In total #Ukraine has lost 200 servicemen, 619 wounded, & 29 captured by RU/pro-RU forces. In Donetsk at least 160 civilians killed reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op woensdag 02-07-2014 om 22:50:58Video seems to show Ukr army artillery position, firing nonstop near #Sloviansk. https://t.co/KEqExchzOK #Ukraine reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 00:19:24Russian mil cmdr Strelkov in #Sloviansk #Ukraine on recent losses: if #Russia loses here all of Russia is defeated http://t.co/XG4vynbe7U reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op woensdag 02-07-2014 om 23:06:27An entire village got destroyed near #Luhansk. Not clear by whom. But extent of damage hints at Ukr. army. https://t.co/MukLvqheq0 #Ukraine reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op woensdag 02-07-2014 om 17:57:24Tymchuk: since ATO resumption Ukr troops took control of towns: Zakotnoe, Raygorodok, Reznikovka, Rye-Alexandrovka. #Mykolaivka to be next. reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op woensdag 02-07-2014 om 18:01:48Tymchuk: main logistics routes of RU/pro-RU are blocked, they have loses of personnel, arms and vehicles; their morale is deteriorating. reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op woensdag 02-07-2014 om 19:45:15Contact group should meet by 5Jul to agree ceasefire, #OSCE will monitor- #Berlin Declaration by 4MFAs http://t.co/KgnkN3ZDIA |EMPR reageer retweet
twitter:RutheniaRus twitterde op woensdag 02-07-2014 om 18:40:57#Merkel opposes #NATO bases in Eastern Europe! Something is wrong in the German realm.http://t.co/JOVyfIr3oS reageer retweet
Iemand met een andere schrijfstijl dan de norm is meteen geen Nederlander meer in jou ogen? Of bedoel je het meer dat mensen die hiernaartoe immigreren geen echte Nederlander kunnen zijn?quote:Op donderdag 3 juli 2014 01:12 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
Ehhmmm....Jouw schrijfstijl doet anders vermoeden.
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 08:24:28Russian combat helicopters have reportedly been spotted crossing into #Ukraine's airspace near Krasnodon #Luhansk. Trying to confirm. reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 09:46:29SBU general: Russian military intelligence (GRU) units are in Kiev #Ukraine wating for orders to act http://t.co/BEmycoTpiX reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 03-07-2014 om 10:17:20Battalion Donbas cmdr: some of our men stayed in Kiev to protect parliament; we got word of a possible provocation like in Odessa #Ukraine reageer retweet
twitter:myroslavapetsa twitterde op woensdag 02-07-2014 om 22:13:43Happy @HromadskeTV journalists @StankoNastya and Illya Bezkorovayny are freed. http://t.co/pq4fYPUftF reageer retweet
http://rt.com/news/eastern-ukraine-army-operation-680/quote:Moscow demands that Ukrainian authorities stop shelling civilian objects in the country in order to save the lives of local people, said Russian FM Sergey Lavrov at a press conference with his Moroccan counterpart.
“The Western countries should urge Kiev to follow the declaration approved in Berlin which calls for the formation of a special contact group aiming at establishing a truce in Ukraine,” he added.
A roadmap of measures that will point a way out of the Ukrainian crisis has been agreed during four-way talks between the foreign ministers of Germany, France, Russia and Ukraine on July 2.
quote:The pro-war protest has renewed on Thursday in front of the Ukrainian parliament. The demonstrators from volunteer paramilitary units Donbas and Kiev-1, among others, have surrounded the building and demand that martial law be declared in the east of the country.
There is a heavy police presence in the area, reports ITAR-TASS.
The protest comes as President Petro Poroshenko is scheduled to speak in the parliament. A similar pro-war rally was held in Kiev last Sunday.
http://en.itar-tass.com/world/738815quote:A bus terminal and a customs house were damaged by Ukrainian shells fired at Russian border checkpoint Novoshakhtinsk, chief press officer of the southern customs department Rayan Farukshin told ITAR-TASS.
“Two facilities of customs infrastructure were damaged, including the bus terminal building where bus passengers are passing border controls and a terminal where cargo vehicles pass customs clearance operations,” he said. He added that bomb disposal technicians were searching through the buildings for dud ammunition.
Ukrainian shells exploded at Russian border checkpoint Novoshakhtinsk in the gunfire at border-crossing point Dolzhansky. “Shells hit the territory of Russia and exploded, the infrastructure was damaged. The incident occurred at around 5.30am Moscow time, no casualties were reported,” chief press officer of Federal Security Service border department in southern Russia’s Rostov-on-Don Region Vasily Malayev said. In his words, the border checkpoint was suspended.
On Wednesday, July 2, border and customs checkpoint Veselo-Voznesenka in the Rostov Region was closed for security reasons and its personnel was evacuated over the gunfire in Ukraine overnight to Thursday.
On June 28, a shell hit two-way road checkpoint Gukovo in the Rostov Region from Ukraine. All personnel was evacuated.
Apart from road checkpoint Gukovo two shells exploded in the settlement of Vasetsky in Krasny Sulin district and another shell detonated in the settlement of Shakhta-24 on the outskirts of the town of Gukovo.
De pro-Oekrainse bevolking lijkt een voorkeur te hebben voor een militaire oplossing van het conflict.quote:Russia, Germany, France, Ukraine reach package of agreements on truce
An unconditional ceasefire in the south-east of Ukraine is not a goal in itself but a step towards peace talks, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said after talks with his German, French and Ukrainian colleagues.
“I hope our calls on the sides on the necessity to hold a meeting of the contact group as soon as possible and agree all other conditions of ceasefire will be heard,” Lavrov said.
“Talks within the framework of a three-party Contact Group should be held by July 5,” German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier said
'Something is wrong in the German realm.'quote:Op donderdag 3 juli 2014 03:39 schreef deelnemer het volgende:
twitter:RutheniaRus twitterde op woensdag 02-07-2014 om 18:40:57#Merkel opposes #NATO bases in Eastern Europe! Something is wrong in the German realm.http://t.co/JOVyfIr3oS reageer retweet
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0F00S120140625quote:Nearly three quarters of Germans would oppose NATO having permanent NATO military bases in eastern Europe as requested by Poland and the Baltic states because of a perceived threat from Russia, according to a new poll released on Wednesday.
En inderdaad, geen enkele uniform of wapens te zien in de video...quote:Luganskaya village. 2-Jul-2014 Airstrike aftermath. Craters from FAB-250, FAB-100 bombs. Locals seen and recognised Su-24. No LNR Militias in this Village, only Civilians died here.
Is het hele dorp in de video te zien?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
En inderdaad, geen enkele uniform of wapens te zien in de video...
Strelkov 3 juli:quote:Het leger claimt Mykolaivka te hebben verovert. (Vergeet het genoemde aantal gedode rebellen door Vladislav Seleznev)
http://rusvesna.su/news/1404381718quote:Gedurende 2 juli zware gevechten voortgezet op het gebied van menselijke nederzettingen en Mykolaivka Semenivka detachementen commandanten (Motorola en Machete) gehouden Nikolayevka en bleef vechten aan de rand van Nikolayevka houden.
3 juli in het bestrijden van een schutter werd gedood en een gewond. Tegelijkertijd commandanten (Golden Eagle, Uil en Minesweeper) deserteerde uit de positie en verhuisde naar de stad Yenakievo (verraders namen zullen later worden gepubliceerd).
Hoofd militie strijders DNR orders alle eenheden die zijn opgegeven commandanten onmiddellijk uit hun ondergeschiktheid en met alle wapens komen in Kramators'k. Verraders te arresteren en te leveren aan dezelfde. Militie hoofdkwartier bevestigt dat de garnizoensstad Mykolaivka voldoende en zal niet worden overhandigd.
Tijdens de gevechten bij Semenivka 2 juli werd neergeschoten een vijandelijke tank. Als gevolg van de beschietingen artilleriytskogo militie verloor vijf doden en zes gewonden, beschietingen en gevechten blijft.
In de nacht van 2-3 juli opgeblazen brug over de snelweg Kharkiv-Rostov, aan de overkant van de rivier Kozenyi Butt.
2 en 3 juli bleef massale beschieting van de stad van Slavische en Kramatorsk, uit allerlei conventionele en raket artillerie. In beide steden zijn er talloze burgerslachtoffers en een grote breuk.
Uit het artikel van die tweet, vertaald:quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:30 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
'Something is wrong in the German realm.'
Warmongers houden niet zo van democratie...
De deal is dus dat Rusland het Navo-lidmaatschap van Oost-Europese landen niet als bedreiging ziet, en dat omgekeerd wij Rusland ook niet als bedreiging zien en dus geen permanente militaire verdediging inrichten.quote:"We hebben erover gesproken, dat er geen twijfel over bestaat dat de Navo-Rusland-Akte in werking moet blijven", zei Merkel na een ontmoeting met Rasmussen, de secretaris-generaal van de Navo, op woensdag in Berlijn, als antwoord op de vraag naar een langdurige stationering. De overeenkomst uit 1997 beλindigde formeel de vijandschap tussen Rusland en de Navo. De regering in Moskou wijst erop, dat het westen destijds heeft beloofd om geen permanente militaire steunpunten op te zetten in de voormalige Oostbloklanden die tot de Navo zijn toegetreden.
Trolmodusquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het hele dorp in de video te zien?
Waarom zou het leger doelbewust een dorp platbombarderen waar alleen vredelievende burgers wonen en waar geen rebellen zitten - wat levert hen dat voor voordeel op in hun strijd?
M.a.w. hier zal wel meer achter zitten.
Wat zegt dat nou? Helemaal niks.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
En inderdaad, geen enkele uniform of wapens te zien in de video...
Daarin wil Kiev dat de Rebellen ontwapend worden en vertrekken. Deze rebellen worden voortdurend via Rusland bevoorraad. Als de rebellen schieten, dan heeft Rusland daar geen bezwaar tegen (ik hoor ze daar nooit over).Als de Oekrainers schieten dan zijn er de bekende nadelen van een oorlog en deugen ze niet. Blijkbaar wil Rusland dat er maar een partij is die mag vechten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:15 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
http://rt.com/news/eastern-ukraine-army-operation-680/
Zo is alles wat Strelkov doet blijkbaar geen oorlogvoeren. Want als er doden vallen onder burgers verwijten ze dat alleen de Oekrainers. Strelkov wordt door daarentegen door veel Russen gezien als een held.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:43 schreef Autodefensa het volgende:
[..]
Strelkov 3 juli:
[..]
http://rusvesna.su/news/1404381718
De grens is daarin cruciaal. Voor de rebellen moet deze open blijven voor de broodnodige bevoorrading en versterking. Voor de Oekrainers moet hij dicht om de rebellen te kunnen uitroken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:24 schreef Autodefensa het volgende:
Russisch grondgebied weer beschoten:
[..]
http://en.itar-tass.com/world/738815
Wat heb ik hier nou aan? Ga je op elke nieuwsupdate reageren? Zo schijten wij de hele topic vol met onze discussies. Voor mij hebben Ukr-bronnen geen enkele nieuwswaarde meer na de zuiveringen van verschillende zenders in maart, maar ik val jouw 'nieuws updates' toch ook niet aan? Tenzij er overduidelijk iets niet klopt. Je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn vraag over de 25th brigade...quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daarin wil Kiev dat de Rebellen ontwapend worden en vertrekken. Deze rebellen worden voortdurend via Rusland bevoorraad. Als de rebellen schieten, dan heeft Rusland daar geen bezwaar tegen (ik hoor ze daar nooit over).Als de Oekrainers schieten dan zijn er de bekende nadelen van een oorlog en deugen ze niet. Blijkbaar wil Rusland dat er maar een partij is die mag vechten.
[..]
Zo is alles wat Strelkov doet blijkbaar geen oorlogvoeren. Want als er doden vallen onder burgers verwijten ze dat alleen de Oekrainers. Strelkov wordt door daarentegen door veel Russen gezien als een held.
[..]
De grens is daarin cruciaal. Voor de rebellen moet deze open blijven voor de broodnodige bevoorrading en versterking. Voor de Oekrainers moet hij dicht om de rebellen te kunnen uitroken.
Daarom wordt er voortdurend om de grensposten gevochten. Russen laten hele militaire colonnes door, die o.a de Oekrainse grensposten aanvallen. Maar als er 1 granaat neerkomt aan de Russische kant van de grens, dan is alleen dat laatste fout.
http://en.wikipedia.org/wiki/25th_Airborne_Brigade_%28Ukraine%29quote:Disbandment
On April 18, 2014 acting President Oleksandr Turchynov disbanded the Brigade after paratroopers lost 6 armoured vehicles to Pro-Russian activists in the town of Kramatorsk during the 2014 pro-Russian conflict in Ukraine.[13]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |