SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Kingstown op 30-06-2014 15:24:54 ]
Ik ging net een nieuwe voor je maken (om erbovenaan neer te zetten), rest tussen spoilers?.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef Kingstown het volgende:
De OP is niet echt actueel meer, dus als iemand zich geroepen voelt....
Thnx! Ik zal eens kijken of het me gaat lukken.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ging net een nieuwe voor je maken (om erbovenaan neer te zetten), rest tussen spoilers?.
quote:Anstoß:
29.06.2014 18:00 Uhr
Stadion:
Estadio Castelao, Fortaleza
Zuschauer:
58817
Spielnote: 2
bei heißen Temperaturen eine taktisch hochinteressante Partie, spielerisch ließen die Holländer lange Zeit viele Wünsche offen, doch am Ende entschädigte der offene Schlagabtausch.
Chancenverhältnis:
6:6
Eckenverhältnis:
10:2
Schiedsrichter:
Pedro Proenca (Portugal) Note 4
hätte auf Elfmeter für Holland entscheiden müssen, als Marquez und Moreno Robben im Strafraum foulten (45.), der Elfmeter in der Nachspielzeit geht in Ordnung.
Spieler des Spiels:
Guillermo Ochoa
Rettete gegen de Vrij (57.), hielt gegen Robben (74.), souverän.
quote:Dit schrijven de buitenlandse kranten over winst van Oranje
Buitenlandse media besteden volop aandacht aan de winst van Oranje tegen Mexico en de plaatsing voor de kwartfinale van het WK. Robben wordt genoemd als beste speler van het Nederlands elftal, ondanks dat hij niet wist te scoren. Ook de late kanteling van de wedstrijd in het voordeel van Nederland komt in elk artikel aan bod.
'Dit WK wordt met de dag dramatischer', schrijft The Guardian over de wedstrijd. 'Twee doelpunten in de laatste zes minuten, waarvan een penalty vlak voor het eindsignaal, brengen Nederland naar de kwartfinales.' Zo ook The New York Times, die een artikel aankondigen met: 'Nederland elimineert Mexico in de laatste minuten.'
The New York Times vindt dat het Nederlands elftal alle lof verdient voor de manier waarop het zich herpakte in de slotfase van de wedstrijd. 'Zeker gezien de zware omstandigheden in de hitte.'
Robben
The Guardian is lovend over Arjen Robben en noemt de Nederlander als belangrijkste speler van zijn team:
'Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar maakten de twee doelpunten, maar niemand was zo belangrijk als Arjen Robben. Hij was degene die naar de rand van het veld rende en met gebalde vuisten in de lucht sprong na het eindsignaal van de scheidsrechter. Hij was het die het meeste had gedaan om de Nederlanders terug in het spel te brengen, terug in het toernooi.'
The New York Times plaatst vraagtekens bij de totstandkoming van de strafschop voor Nederland in de slotfase van de wedstrijd, maar noemt het ook het opvallendste moment: 'Het beslissende doelpunt, een gevolg van een dribbel van Arjen Robben in het strafschopgebied en zijn daaropvolgende val - sommigen zeggen wellicht duik, na een confrontatie met Rafael Márquez, is het meest memorabele moment van de avond.'
Mexico
De Mexicaanse krant La Prensa spreekt over een dramatische nederlaag van Mexico. 'Twee doelpunten in slechts zes minuten leidden tot de voor Mexico schrijnende plaatsing van Nederland voor de kwartfinales van het WK. Nederland beleefde een krachtige comeback met 2-1.'
Het Mexicaanse Uno TV kopt met: 'Afgesloten droom van Mexico in Brazilië 2014.' 'Zo dichtbij en toch zo ver weg van de overwinning. Weer de geesten van de tragedie, een historische gemiste kans voor Mexico', schrijft Uno Tv.
Ook hier worden de acties van Robben besproken, de toon is louter negatief: 'Hij liet een voorstelling theatrale vaardigheden zien en bedroog de scheidsrechter door zich te laten vallen in het strafschopgebied.'
'Robben vertelde Rafa dat zijn actie onterecht was', schrijft La Afición. Waarbij de Mexicaanse krant de uitleg van Robben hoogstwaarschijnlijk verkeerd interpreteert.
Na afloop van de wedstrijd verklaarde Robben dat hij een keer onterecht was gaan liggen en om een strafschop had gevraagd. In de blessuretijd van de eerste helft werd Robben gehaakt, wat onterecht onbestraft bleef. In de tweede helft ging Robben weer onderuit. De Nederlander vroeg vervolgens om een strafschop, maar kreeg deze niet. De derde keer dat Robben neerging, resulteerde in de penalty die Klaas-Jan Huntelaar vervolgens benutte.
Na afloop excuseerde Robben zich tegenover Rafael Márquez voor de tweede keer dat hij neerging.
Bron: Volkskrant
quote:Op maandag 30 juni 2014 14:10 schreef Kreator het volgende:
http://www.reddit.com/r/s(...)therlands_21_mexico/
Veel mexicaanse en amerikaanse reacties. Leuk om te lezen wel. Ze vinden het vooral zuur dat ze zo lang voorstonden en ineens weggespeeld werden. De pingel lees ik maar weinig over. Er wordt veel meer geklaagd over het feit dat Mexico stopte met voetballen toen ze voorkwamen.
quote:–Germany Got_Engineers 1294 punten 19 hours ago
MEXICAN FOOD IS STILL FAR BETTER AND TASTIER THAN DUTCH FOOD!!!
–The Netherlands SirCharlesTupperware 754 punten 19 hours ago
I don't think any of us will disagree with that
–United States mylyfeforIU 36 punten 18 hours ago
what's a popular dutch dish...?
i'm just curious
–The Netherlands SirCharlesTupperware 334 punten 18 hours ago
Ochoa
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).quote:Op maandag 30 juni 2014 16:11 schreef Mark het volgende:
Kan me niets schelen hoe ze ons noemen, liever lelijk eindelijk eens een keer die cup winnen dan sterven in schoonheid zoals gewoonlijk
quote:Op maandag 30 juni 2014 16:21 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).
Als zij op een hele lelijke manier winnen wil dat nog niet zeggen dat jij ook wint. Je kijkt gewoon een wedstrijd en ziet lelijk spel.
Op de Britten na, die focussen zich ook heel sterk op Robben's 'schwalbe'.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:46 schreef Wouterw17 het volgende:
Toch wel grappig dat alleen de Latijns-Amerikaanse kranten het over de penalty hebben en de Europese kranten vooral over de goede comeback van Nederland.
Klopt. In Engeland kotsen ze van schwalbes. Dat is echt het land met de grootste afkeer tegen schwalbes. Bovendien heeft Robben daar een reputatie uit zijn Chelsea-tijd.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op de Britten na, die focussen zich ook heel sterk op Robben's 'schwalbe'.
Liever een gehaat team dat wint dan een geliefd team dat verliest inderdaad.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Laten we hopen dat ze de komende 4 jaar blijven zeuren.
Wtf is ditquote:Op maandag 30 juni 2014 16:21 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).
Als zij op een hele lelijke manier winnen wil dat nog niet zeggen dat jij ook wint. Je kijkt gewoon een wedstrijd en ziet lelijk spel.
Idd, dan maar een "slechte" naam oid, het gaat om de knikkers en we hebben de afgelopen jaren zelf vaak genoeg aan de verkeerde kant gestaan omdat we zo braaf waren altijd.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Laten we hopen dat ze de komende 4 jaar blijven zeuren.
Gast, jij en ik hebben helemaal 0.0 bijdrage aan het resultaat wat die 23 spelers behalen. Helemaal 0. Jouw juichen; 0.0 effect. Mijn wedstrijd 12 jaar geleden tegen Huntelaar, 0.0 effect,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |