aantallen.alsquote:Op maandag 22 september 2014 08:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Hulpkolom erbij:
(ik weet niet wat countifs in het Nederlands is...).
Hij geeft in z'n edit aan dat hij wil zoeken op twee kolommen.quote:Op maandag 22 september 2014 23:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
aantallen.als
Of aangezien hier 1 kolom gevraagd wordt kan je ook met aantal.als of countif volstaan.
Ik heb laatste op mijn werk een macro gemaakt waarbij de data van een website ververst wordt als de file geopend wordt, maar of dat stukje macro dan ook met dat azure verversen werkt is dan de vraag, morgen post ik wel het stukje code.quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:54 schreef qu63 het volgende:
Werkt er iemand met data uit Azure Marketplace? Ik gebruik nu deze plugin voor Excel, maar ik krijg niet bij t openen de nieuwste dataset.. Iemand een idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen? Of een andere plugin/manier?
Excel 2007, NL btw..
-edit- Macro of andere plugins maakt mij niet uit, als ik de data bij t openen maar ververs
Thanks! De api van azure spuugt t uit als atom-feed, dus dat zou ik ook op die manier moeten kunnen verwerken en in een tabel proppen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb laatste op mijn werk een macro gemaakt waarbij de data van een website ververst wordt als de file geopend wordt, maar of dat stukje macro dan ook met dat azure verversen werkt is dan de vraag, morgen post ik wel het stukje code.
Ja, vandaar dus de toevoeging dat ik 2007 hebquote:Vanaf excel 2010 kun je ook powerpivot gebruiken die wel wat beter met data refresh zou om moeten gaan.
Top, bedankt! En de andere user die ook geantwoord had ook natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 23:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
aantallen.als
Of aangezien hier 1 kolom gevraagd wordt kan je ook met aantal.als of countif volstaan.
Volgens mij moet het dit stukje code zijnquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Thanks! De api van azure spuugt t uit als atom-feed, dus dat zou ik ook op die manier moeten kunnen verwerken en in een tabel proppen.
[..]
Ja, vandaar dus de toevoeging dat ik 2007 heb
Op mijn import sheet staan de koppelingen met de webpagina.quote:Sub Auto_Open()
'hier onder de regels om de webpagina te refreshen
Sheets("Import").Select
ActiveWorkbook.RefreshAll
DoEvents
Hoe zit die import sheet in elkaar dan?quote:Op woensdag 24 september 2014 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij moet het dit stukje code zijn
[..]
Op mijn import sheet staan de koppelingen met de webpagina.
Ik heb dit stukje code ook maar ergens vandaan gekopieerd, de doevnts staat er volgen mij bij om te wachten tot de refresh klaar is.
optie 3 is de naam van de named range?quote:Op woensdag 24 september 2014 13:47 schreef Biefstuk het volgende:
In Excel 2010 wil ik graag na het kiezen van een dropdown list optie, een named range listen. Dus ik kies optie 3 in de dropdown list, en in de cellen eronder wil ik informatie uit een ander tabblad weergeven. Iemand een idee welke formule ik hiervoor moet gebruiken?
Ter verduidelijking: ik heb nu 2 droplists die dependant zijn. Stappen gevolgd op deze pagina (http://www.excel-easy.com/examples/dependent-drop-down-lists.html). Wanneer ik bijvoorbeeld Pizza -> California heb gekozen, wil ik de ingrediënten van California in de cellen eronder. Als ik New Yorker kies, wil ik de ingredienten van New Yorker.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
optie 3 is de naam van de named range?
Jup.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:33 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ter verduidelijking: ik heb nu 2 droplists die dependant zijn. Stappen gevolgd op deze pagina (http://www.excel-easy.com/examples/dependent-drop-down-lists.html). Wanneer ik bijvoorbeeld Pizza -> California heb gekozen, wil ik de ingrediënten van California in de cellen eronder. Als ik New Yorker kies, wil ik de ingredienten van New Yorker.
Begrijp je waar ik heen wil?
Mijn import sheet is een sheet welke een koppeling naar een website heeft en daar de gegevens vandaan haalt.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoe zit die import sheet in elkaar dan?
-edit- Hmz, ik kan van mijn handelingen natuurlijk ook een macro maken. Eerst de sheet leeg maken (of verwijderen en weer toevoegen) en dan vullen dmv die plugin..
Hoe heb je die koppeling gemaakt?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn import sheet is een sheet welke een koppeling naar een website heeft en daar de gegevens vandaan haalt.
Gewoon wat er hier onder staat
[ afbeelding ]
In het gegevensmenu in het screenshot bovenin zie je aan de linkerkant wat grijze vakjes 1 daarvan is van van web en daarmee heb ik dan de koppeling gemaakt. In dit geval hebben we hier wat silo's welke een webpagina hebben waar de niveau's worden weergegeven, men wou graag het dagelijks "automagisch" bijhouden en er wat grafieken van maken.quote:Op woensdag 24 september 2014 17:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hoe heb je die koppeling gemaakt?
In mijn geval gaat t om bijna 10.000 rijen, misschien dat ik toch maar een andere manier moet gaan zoeken..
Thanks!quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het gegevensmenu in het screenshot bovenin zie je aan de linkerkant wat grijze vakjes 1 daarvan is van van web en daarmee heb ik dan de koppeling gemaakt. In dit geval hebben we hier wat silo's welke een webpagina hebben waar de niveau's worden weergegeven, men wou graag het dagelijks "automagisch" bijhouden en er wat grafieken van maken.
Bij het gegevensmenu en de knop andere bronnen zou je ook een koppeling met een sql server moeten kunnen maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
Thanks!
Ondertussen maar besloten om het via php en mysql te doen. Op die manier kan ik de gegevens ook nog verrijken en al filteren voordat ze in mn databse terecht komen. Thanks voor t meedenken iig!
Jup, maar de originele bron is een json-feed afkomstig van Microsoft's Azure Datamarket. En Excel slikt geen JSON voor zover ik weet..quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij het gegevensmenu en de knop andere bronnen zou je ook een koppeling met een sql server moeten kunnen maken.
Jup, en het werkt nu al bijna helemaal naar tevredenheidquote:Maar goed zoals veel automatisering zijn er vele methodieken die het resultaat opleveren waar je naar op zoek bent.
1 | =DATE(dag;maand;jaar) + TIME(uur;minuut;seconde) |
=als(vert.zoeken(b2;$A$2:$A$99);waar;onwaar)quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef einschtein het volgende:
Ik heb 2 kolommen.
Kolom A: iedere cel (met uitzondering van regel 1) is een dropdown-menu, die de info haalt uit kolom B.
Kolom B: een simpele lijst, met uitzondering van regel 1, onder elkaar.
Nu wil ik dat in kolom B, een cel groen gekleurd wordt wanneer die in kolom A gebruikt wordt en rood gekleurd wanneer die in kolom B niet gebruikt wordt.
Nu weet ik dat ik Conditioning Formatting moet gebruiken en daarna een custom rule moet invullen. Maar ik kom er maar niet uit, welke custom rule ik dan moet gebruiken/fabriceren.
Ik zou verwachten dat je nog een ISFOUT er in moet verwerken om eventuele errors af te vangen. Iets als =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;B:B;1;ONWAAR));ONWAAR;WAAR)quote:Op zondag 28 september 2014 23:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
=als(vert.zoeken(b2;$A$2:$A$99);waar;onwaar)
(gok ik)
Het afvangen van de fout wordt door waar; onwaar gedaan.quote:Op zondag 28 september 2014 23:42 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat je nog een ISFOUT er in moet verwerken om eventuele errors af te vangen. Iets als =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;B:B;1;ONWAAR));ONWAAR;WAAR)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |