Daarom informeer je jezelf en bereid je je voor. Anders kunnen we ook allemaal stoppen met airbags en autogordels 'want het overkomt mij niet'.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:34 schreef Injetta het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Zeker uit hoe het voor ze is afgelopen. Maar ik vrees dat dit meer wel dan niet gebeurt. Mensen beseffen gewoon het gevaar niet echt. Ze 'kennen' het niet. Ze denken ook vaak dat hen niets ergs kan overkomen. Dat overkomt alleen anderen...
83 Panamese dollars, is dat genoeg om iemand te vermoorden uberhaupt?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
Geen hond die jou als moordenaar in zo'n anoniem gebied weet te traceren. Neuh, een moordenaar had absoluut in ieder geval het geld meegenomen.
stond er ook een kaart bij dat VK artikel ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:29 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat dachten ze, maar het is een jungle. Geen Nederlands bos waarin je bijna nergens GEEN autoweg kan horen.
Dus slecht voorbereid en te ver gegaan. Ik snap niet dat mensen geen informatie opzoeken als ze de jungle of de outback in willen. Al is het maar 'een stukje wandelen'.
Waarom???quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
Geen hond die jou als moordenaar in zo'n anoniem gebied weet te traceren. Neuh, een moordenaar had absoluut in ieder geval het geld meegenomen.
Tsja, zo ieder z'n ding. Ik ben weer psycholoog en altijd bezig met iedereens emotionele welbevinden. Iemand die brandweerman is zal weer bezig zijn met brandveiligheid etc. 't ligt ook aan je referentiekader.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben zelf erg bezig met veiligheid, dus misschien denk ik wel aan alles. Maar in de meeste huishoudens hebben ze al moeite om een EHBO kit van 10 euro te kopen en bij te houden. Wel een dikke auto, dikke TV, maar 10 euro om je gezin te kunnen helpen...
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
stond er ook een kaart bij dat VK artikel ?
Ja een klein kaartje op de eerste bladzijde linksonder, misschien kan Psy-Freak die nog even hier neer zetten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De meesten dragen gordels om geen bekeuring te krijgen en niet omdat ze echt beseffen dat het ze kan beschermen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:36 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daarom informeer je jezelf en bereid je je voor. Anders kunnen we ook allemaal stoppen met airbags en autogordels 'want het overkomt mij niet'.
Nou... dat zou ik ook niet zo van overtuigd zijn. Als je de een pakt en bedreigt met mes of pistool dan kun je de ander van alles laten doen met de dreiging van ik maak haar dood als je niet dit of dat..quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
En trouwens, twee jonge gezonde meiden zijn echt wel tegen 1 vent opgewassen hoor, wapen of niet. Je loopt toch al risico vermoord te worden, kun je ook wel de actie overwegen z'n ballen in puin te trappen.
Een kleintje:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Idem met rookmelders. Maar goed, ieder z'n ding inderdaad. Al snap ik niet dat mensen zich niet beseffen dat de meeste ongelukken thuis gebeuren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tsja, zo ieder z'n ding. Ik ben weer psycholoog en altijd bezig met iedereens emotionele welbevinden. Iemand die brandweerman is zal weer bezig zijn met brandveiligheid etc. 't ligt ook aan je referentiekader.
En ik weet niet ze het zien of "mijn gezin niet willen helpen", 't is meer het niet beseffen wat er kan gebeuren als je zo'n EHBO doos niet in huis hebt. Dat zijn wel twee dingen.
En dan vergeet je nog wat angst met een mens kan doen. Als er ineens een gek met een mes voor je neus staat kan je eerste reactie zijn om hem te willen overmeesteren, maar je kan ook compleet " bevriezen" in de zin dat je niks meer durft.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:43 schreef Injetta het volgende:
[..]
Nou... dat zou ik ook niet zo van overtuigd zijn. Als je de een pakt en bedreigt met mes of pistool dan kun je de ander van alles laten doen met de dreiging van ik maak haar dood als je niet dit of dat..
Dit bedoel ik dus. Veiligheid is het nemen van aanvaardbare risico's. Dat is de definitie. Niet dat je je huis niet meer uit kan ofzo...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:42 schreef Injetta het volgende:
[..]
De meesten dragen gordels om geen bekeuring te krijgen en niet omdat ze echt beseffen dat het ze kan beschermen.
Het feit dat mensen veel te hard rijden, hele gevaarlijke manouvres uithalen in het verkeer, zegt al dat men gevaar niet echt ziet of goed inschat. Als iedereen alle gevaar voor zichzelf zou beseffen en inschatten, dan zouden er a. echt veel minder ongelukken zijn b. mensen veel meer voorzorgsmaatregelen nemen.
Maar mensen doen dat niet. En ergens is het ook maar goed dat mensen niet overal het gevaar van inzien, want dan kom je je huis niet meer uit. Overal loert gevaar en er zijn tig dingen die je doet waarbij je achteraf gewoon geluk hebt gehad.
We zijn eigenlijk niet anders dan eendagsvliegen hoor. Ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik las het als 'gezellig gek' zoals een 45-jarige vrouw met een pittig kapsel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
In dat VK artikel las ik dat zelfs de ouders van Kris al vonden dat ze eigenlijk een "beetje gek" was.
Dit is echt BNW materiaal.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:37 schreef Injetta het volgende:
[..]
Waarom???
Juist niet toch. Als de moordenaar het op een ongeluk of verdwaling wilde laten lijken, dan is hij daar toch perfect ingeslaagd. Juist ook door niks mee te nemen?
Klopt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:46 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Veiligheid is het nemen van aanvaardbare risico's. Dat is de definitie. Niet dat je je huis niet meer uit kan ofzo...
Misschien bij de 'gevaarlijke oversteek'quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:50 schreef eight het volgende:
[..]
Dit is echt BNW materiaal.
Ze zijn op de een of andere manier gewoon in de rivier beland en door de sterke stroming waren ze kansloos.
Ik las het als "af en toe domme of stoere of ondoordachte dingen doen".quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:50 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik las het als 'gezellig gek' zoals een 45-jarige vrouw met een pittig kapsel.
Ik vind het ook tragisch maar het had niet gehoeven. En ik vind niet dat anderen mensen verantwoordelijk zijn voor jouw veiligheid als je 21 en 22 bent.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:51 schreef Injetta het volgende:
[..]
Klopt.
Maar feit is in ieder geval bij deze meisjes dat ze totaal onvoorbereid en met de verkeerde outfit en spullen een jungle zijn ingelopen. En het is dramatisch voor ze afgelopen.
Tragisch...
Dom, maar afschuwelijk. Twee van die jonge meisjes aan het begin van hun leven ineens weg. Ik heb zo te doen met die ouders. Wat een pijn en verdriet. Ik vraag me af of ze zich toch ergens schuldig gaan voelen dat ze die meisjes niet meer hadden moeten wijzen op gevaren en ze moeten helpen om zich beter voor te bereiden.
de rivier begint veel verderopquote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:50 schreef eight het volgende:
[..]
Ze zijn op de een of andere manier gewoon in de rivier beland en door de sterke stroming waren ze kansloos.
Voor de goede orde. Ik geloof ook veel meer in het verdwaal/ongeluk scenario hoor. Maar.. moord is niet 100% uitgesloten. Ook dat scenario zal onderzocht moeten worden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:50 schreef eight het volgende:
[..]
21 of 22 is niks. Heb zelf kinderen van die leeftijd. Smartphone-generatie. Weet weinig, kan niets.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:52 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik vind het ook tragisch maar het had niet gehoeven. En ik vind niet dat anderen mensen verantwoordelijk zijn voor jouw veiligheid als je 21 en 22 bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |