jij bent een goed voorbeeld voor de kitsquote:Op zondag 29 juni 2014 09:28 schreef bluuf het volgende:
Eigenlijk had je je buurman 4 jaar geleden al duidelijk moeten maken dat hij met zijn poten van jouw vrouw af moest blijven : het is niet een onbekende ofzo die niets met jou of jouw gezin te maken heeft (ik zeg eerlijk : ik had zijn benen gebroken, als het een onbekende was geweest dan lag het al anders).
De kinderen zullen echt niet minder van hun moeder gaan houden, ook later niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:30 schreef LelijKnap het volgende:
Jouw kinderen mogen wmb (later) wel te weten komen wat voor een vrouw hun moeder is. Of iig de les dat wat ze gedaan heeft fout is. Je wil geen dochter die denkt dat het oke is of een zoon die onbekend is met het duivelse vd vrouw.
Da's de bedoeling ook niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
De kinderen zullen echt niet minder van hun moeder gaan houden, ook later niet.
Hoe moeilijk het ook is, je moet nu niet kijken naar het verleden, ze heeft gedaan wat ze heeft gedaan, dat was fout maar niet iets wat je kan veranderen dus er over door blijven malen heeft geen zin.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:27 schreef kan_niet_meer het volgende:
Je heb helemaal gelijk.
Ik hou van de persoon die ze was.
Weet dat ze daar ergens is alleen niet meer voor mij.
Je moet niet vergeten dat ze ons lang niet meer zag zitten.
Maar ik haar wel. Alleen de vrouw die ze nu is voor mij echt onbegrijpelijk.
Je kan verliefd zijn en ons huwelijk al in je hoofd verwerkt hebben.
Maar in mijn ogen moet je wel je huwelijk eerst goed afhandelen voor je verder gaat met de nieuwe.
Vooral als die nieuwe relatie 3 deuren verder woont.
Van de week heb ik haar voor t eerst in 3 weken zien lachen en opeens was ze daar. De vrouw die ik kon.
Was jammer van korte duur.
Moet wel eerlijk zeggen dat ze me afgelopen tijd goed ondersteunt heeft als ik het moeilijk had. Via praten of via de app.
Alleen dat ze maar niet kan begrijpen dat ik niet in het huis kan verblijven terwijl zij daar is , is voor mij echt een raadsel.
En ik weet dat ze verder is dan mij, maar we hebben het hier over respect.
Als je fatsoen heb kun je die blijven tonen ook al wil je niets meer samen.
Net zoals ik respect heb voor mensen waar ik geen relatie mee heb.
De kinderen hebben daar helemaal niks mee te maken en die moeten daar ook niet in betrokken worden, daar zijn ze nog veel te jong voor.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:30 schreef LelijKnap het volgende:
Jouw kinderen mogen wmb (later) wel te weten komen wat voor een vrouw hun moeder is. Of iig de les dat wat ze gedaan heeft fout is. Je wil geen dochter die denkt dat het oke is of een zoon die onbekend is met het duivelse vd vrouw.
Alsof ze je dat later niet zullen gaan vragen,....quote:Op zondag 29 juni 2014 11:13 schreef snakelady het volgende:
Daar hebben ze namelijk helemaal niks mee te maken en het zal hun ook absoluut niet helpen.
Kinderen hebben er alles mee te maken en het zal hun wel helpen. Het moet ze inderdaad niet te vroeg verteld worden en wanneer het verteld wordt genuanceerd.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:13 schreef snakelady het volgende:
De kinderen hebben daar helemaal niks mee te maken en die moeten daar ook niet in betrokken worden, daar zijn ze nog veel te jong voor.
Ondanks dat de keuze voor scheiden bij mij lag, de schuld van scheiden voornamelijk bij hem ( zegt hij zelf ook) hebben we de kinderen altijd verteld dat het een gezamenlijke beslissing is geweest, dat we niet boos zijn op elkaar, dat we elkaar ook nog lief vinden maar dat we niet meer van elkaar houden zoals een man en vrouw van elkaar behoren te houden.
Ik zal de kinderen nooit vertellen over de fouten die hun vader heeft gemaakt, hij zal hun nooit vertellen over de fouten die ik heb gemaakt.
Daar hebben ze namelijk helemaal niks mee te maken en het zal hun ook absoluut niet helpen.
Dan zijn de ouder en kunnen ze het beter relativeren.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof ze je dat later niet zullen gaan vragen,....
Klinkt alsof het allemaal onwijs goed geregeld wordtquote:Op zondag 29 juni 2014 12:28 schreef kan_niet_meer het volgende:
Het gaat niet om inhoud maar vind wel dat de kinderen de rede moeten weten waarom hun ouders uit elkaar gaan.
Als ik ons situatie bekijk is dat heel slecht gedaan.
Dag dat ik er achterkwam heeft ze gelijk aan de kinderen verteld dat we uit elkaar gingen omdat ze verliefd was op iemand anders.
Verder niets.
Na een paar dagen met elkaar gesproken te hebben wou ze nogmaas nadenken. Dat heeft ze ook aan hun verteld.
Die vroegen dus ook elke dag; en mam, weet je het al?😔. Antwoord was; nee als mama er uit is dan zeg ik het gelijk.
Paar dagen was het zover en toen we bij elkaar waren zei mn middelste, en mam weet je het?
Antwoord : ja. Mama is verliefd op J.....
En verder niets. Geen uitleg, niet verteld wat consequenties zouden zijn.
Terwijl ik na 3 weken praten er achter
Kwam dat ze al lange tijd klaar was met ons.
Dus tegen de kinderen heeft ze maar de halve waarheid verteld.
Als ze nou eerlijk was geweest ( maar ja. Zeggen dat je er nog uit moet komen terwijl er niets meer is , is ook een groot onzin) dan had ze tegen de kinderen verteld dat ze de liefde tussen ons weg was en dat ze daarom iemand anders lief vind.
Nu is het in hun ogen een moeder die hun vader voor de buurman verlaat.
Kan er jammer genoeg niets van maken.
Zal er ook geen woord aan vuil maken bij mn kinderen maar ze heeft het niet aangepakt.
Ik moest met de kinderen het huis uit omdat zijn nieuwe vriendin het huis in ging, dezelfde dag als toen wij er uit gingen.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:53 schreef kan_niet_meer het volgende:
Snakelady:
Ik zou ook geen probleem mee hebben om samen in het huis te zitten tot alles afgehandeld is.
Maar ik denk dat jou situatie toch iets anders gegaan is.
Jij was er klaar mee en hij Zag dat uiteindelijk ook in.
Er speelde op dat moment geen derde persoon mee.
En dat is het grote probleem hier.
Hoe kan ik aan tafel bij iemand zitten die een leuk gesprek met me wilt doen terwijl ze eigen helemaal niet op die plek wilt zijn maar juist met hem.
Daar ben ik dus niet aan toe. En kan me ook niet indenken dat ik ooit gezellig bij hun samen op de koffie kan.
Daar is te veel voor gebeurd.
Met haar wil ik wel goed mee om blijven gaan voor de kids.
Maar met hem wil ik gewoon niets mee te maken hebben.
Dat zij bevriend was met zijn vrouw zag ik hem al niet zitten.
Weet niet waarom, maar blijkbaar was mijn gevoel juist.
Laat staan nu.
Hoe zal het hun helpen? Op wat voor manier?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kinderen hebben er alles mee te maken en het zal hun wel helpen. Het moet ze inderdaad niet te vroeg verteld worden en wanneer het verteld wordt genuanceerd.
Begrip over hun ouders (hun gedrag) kan helpen bij begrip over hunzelf en menselijk gedrag in het algemeen. Ik zie het nut niet in van het verbergen van dit soort basale zaken.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:33 schreef snakelady het volgende:
Hoe zal het hun helpen? Op wat voor manier?
Naar mijn mening was ze dus heel fout bezig geweest, de kinderen hebben zo dagen in onzekerheid gezeten.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:28 schreef kan_niet_meer het volgende:
Het gaat niet om inhoud maar vind wel dat de kinderen de rede moeten weten waarom hun ouders uit elkaar gaan.
Als ik ons situatie bekijk is dat heel slecht gedaan.
Dag dat ik er achterkwam heeft ze gelijk aan de kinderen verteld dat we uit elkaar gingen omdat ze verliefd was op iemand anders.
Verder niets.
Na een paar dagen met elkaar gesproken te hebben wou ze nogmaas nadenken. Dat heeft ze ook aan hun verteld.
Die vroegen dus ook elke dag; en mam, weet je het al?😔. Antwoord was; nee als mama er uit is dan zeg ik het gelijk.
Paar dagen was het zover en toen we bij elkaar waren zei mn middelste, en mam weet je het?
Antwoord : ja. Mama is verliefd op J.....
En verder niets. Geen uitleg, niet verteld wat consequenties zouden zijn.
Terwijl ik na 3 weken praten er achter
Kwam dat ze al lange tijd klaar was met ons.
Dus tegen de kinderen heeft ze maar de halve waarheid verteld.
Als ze nou eerlijk was geweest ( maar ja. Zeggen dat je er nog uit moet komen terwijl er niets meer is , is ook een groot onzin) dan had ze tegen de kinderen verteld dat ze de liefde tussen ons weg was en dat ze daarom iemand anders lief vind.
Nu is het in hun ogen een moeder die hun vader voor de buurman verlaat.
Kan er jammer genoeg niets van maken.
Zal er ook geen woord aan vuil maken bij mn kinderen maar ze heeft het niet netjes aangepakt.
Eigenlijk ook hoe ze nu met de scheiding en mij omgaat.
Je hoeft het niet te verbergen, maar schuld geven aan een persoon zorgt ervoor dat de kinderen het gevoel hebben dat ze de kant moeten kiezen van de onschuldige.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Begrip over hun ouders (hun gedrag) kan helpen bij begrip over hunzelf en menselijk gedrag in het algemeen. Ik zie het nut niet in van het verbergen van dit soort basale zaken.
En dat gaat ook nog wel even duren.. snel naar de huurmarkt kijken (als dat financieel haalbaar is) en wegwezen daarquote:Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef kan_niet_meer het volgende:
Volgens mij ben ik al meerde keren duidelijk geweest dat ik aan wil werken om hier uit te komen.
Alleen dat gaat dus niet bij haar of in ons huis.
Als er meerdere kanten zijn moeten ook die uitgelegd worden. En verder is het inderdaad belangrijk dat het zo neutraal mogelijk uitgelegd moet worden en dus misschien ook pas wanneer de emotie er uit is.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:45 schreef snakelady het volgende:
Je hoeft het niet te verbergen, maar schuld geven aan een persoon zorgt ervoor dat de kinderen het gevoel hebben dat ze de kant moeten kiezen van de onschuldige.
Het is heel erg voor TS en zijn vrouw had eerst moeten scheiden eer ze aan een nieuwe relatie begon, maar we kennen maar een kant van het verhaal.
Toen wij vertelde tegen mensen dat we gingen scheiden was iedereen verbaasd, want we waren het ideale koppel, die mensen hadden dus geen idee wat er echt gaande was en die weten het nog niet.
Dat ze verteld hebben dat ze verliefd is geworden op een ander, dat kan, maar als hij haat toont jegens hem gaan de kinderen hem ook automatisch haten.
Of juist andersom, dat ze nare gevoelens krijgen naar degene toe die altijd aan het klagen is over de andere ouder en zijn/haar partner.
Dus val die kinderen daar niet mee lastig, ga gewoon volwassen met elkaar om, je hoeft elkaars deur niet plat te lopen maar praat gewoon tegen elkaar wanneer de kinderen er bij zijn.
Dat het gaat duren ben ik ook bang.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:59 schreef Parzival het volgende:
[..]
En dat gaat ook nog wel even duren.. snel naar de huurmarkt kijken (als dat financieel haalbaar is) en wegwezen daar
Wat heb je met die 'vriend' gedaan?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:42 schreef Jhovall het volgende:
Hey,
Uit ervaring weet ik ongeveer wat je meemaakt, ik had dan (gelukkig) geen kinderen en was niet zo lang samen (Enkele Jaren). Maar ze was ook vreemdgegaan met een van mijn beste vrienden (Waarbij ze hem aan het zoenen was voor mijn ogen, paar dagen nadat het uit was).
Het maakt redelijk veel kapot in je en 100% eroverheen kom je er nooit. Normaal ben ik ook redelijk lomp, berekenend en hard. Maar al de gevoelens overstromen je.
Tip: Ga praten met veel mensen (misschien ook een psych) en kap alle communicatie, behalve de broodnodige (officiele) zaken met haar af.
Dat wel ja.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:24 schreef loveli het volgende:
De gemiddelde relatie die uit vreemdgaan ontstaat is binnen 2 jaar voorbij. Wat anders kun je verwachten van een relatie die is ontstaan met bedrog en leugens als basis.
Het heeft ook geen zin om de schuld bij hem te leggen. Je bereikt er niks mee. Goed dat je dat inziet.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:45 schreef kan_niet_meer het volgende:
Waarom moet er altijd iets met de "ander" gedaan worden?
Zelf heb ik me niet tot die niveau laten zaken.
Heb wel hem rustig aangesproken in zijn woonkamer.
Wilde mij eerst niet binnen laten maar na aandringen mocht ik binnen komen.
Maar omdat ik van alles vroeg werd meneer zenuwachtig ( te heet onder zn voeten?) en moest ik weg.
Moest wel mn nummer achter laten zodat hij me kon bellen om later op een neutraal plek konden praten.
Maar 10 later kreeg ik via mijn vrouw te horen dat ik hem niet mocht bellen of app':en.
Terwijl ik zijn nummer niets eens heb. Hij vroeg die van mij juist.
Dat niveau is hij nou. Dat hij me niet in mn gezicht durf te zeggen dat ik moet oprotten.
Dat is het niet waars om iets mee te doen.
Of hij is bang dat zij jou opjut, dat kan ook. Laat je niet gek maken.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:23 schreef kan_niet_meer het volgende:
Hun zijn ook bezig met de scheiding en denk dat hij bang is dat ik zijn vrouw opjut of zo.
Geen idee.
Alles wat mijn vrouw heeft toegegeven dat tussen hun gebeurd is afgelopen maanden (vooral wat sex betreft) , ontkent hij bij zn ex nu nog steeds.
Terwijl zij al weg is bij hem.
Dat jij je tot zoiets zou verlagen, wil niet zeggen dat dit voor TS het beste is. Hij wil dit gewoon verwerken en op een zo normaal mogelijke manier met zijn ex omgaan, mede vanwege de kinderen.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:25 schreef loveli het volgende:
Hij doet een Clintontje.
Wat vinden de ouders van je vrouw van haar vreemdgaan? En haar broers/zussen/vriendinnen/werkgever? Het kan geen kwaad als je naaste familie weet wat er aan de hand is.
Verlagen? Tsja, ieder z'n mening. Ik heb eerlijkheid hoog in het vaandel.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat jij je tot zoiets zou verlagen, wil niet zeggen dat dit voor TS het beste is. Hij wil dit gewoon verwerken en op een zo normaal mogelijke manier met zijn ex omgaan, mede vanwege de kinderen.
Je bent gewoon een vals loeder als je zoiets doet. En dan niet eens zozeer de wraak op je ex maar de schade die je je kinderen toebrengt als je met modder gaat gooien. Laat karma zelf de bitch zijn en beperk je geklets tot je eigen kring.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Verlagen? Tsja, ieder z'n mening. Ik heb eerlijkheid hoog in het vaandel.
Hou het bij jezelfquote:Op maandag 30 juni 2014 01:37 schreef kan_niet_meer het volgende:
Laat ik zeggen dat haar moeder, broer en zus op de hoogte zijn.
Moeder en broer zijn erg verdrietig dat ze wilt scheiden maar zijn niet erg blij op de manier waarop ze de scheiding afhandelt.
Vooral haar broer is echt bloed link op haar. Omdat ze oa met hem al uitstapjes maakt en als het niet aan mij lag ze daar ook al bleef slapen.
Hoe haar zus er over denkt weet ik niet, want die heb ik alleen gesproken voor dat mijn (ex)vrouw met haar sprak.
Maar binnen kort ga ik er langs en dan zal ik het wel horen.
Hij komt vooral kansloos over eigenlijk. Online screenshots naar een baas sturen omdat je onder werktijd appt. Wtf, dat is iets voor zestienjarigen of geestelijk beperkten..quote:Op maandag 30 juni 2014 01:28 schreef kan_niet_meer het volgende:
Mij opjut? Denk het niet. Want ben al gestopt met vechten.En dat weet zij ook.
En het app'en is trouwens ook nu ff gestopt want ze wilt geen problemen met hem.
Wilt alles eerst afhandelen.
Blijkbaar heeft hij veel invloed op mensen. Vooral op vrouwen.
Is ook een uitzendbureau manager. Komt overal, praat met iedereen.
Babbels heeft hij wel.
Ik zeg niet dat je dit moet doen maar mocht ik in je plaats zijn geweest zou ik een honkbal knuppel halen en drie deuren verderop wat slaan oefeningen doen. Maar ja dit ben ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:06 schreef kan_niet_meer het volgende:
Misschien ben ik een looser, een watje, geen kerel in de ogen van sommige mensen.
Maar ondanks alles hou ik nog van haar.
Dat raak je niet zomaar kwijt. Dat is ook het probleem dat ik het er zo moeilijk mee heb.
Als ik iemand anders was geweest had ik haar een trap gegeven en verder gegaan zijn met m'n nieuwe leven.
Jammer genoeg werkt het niet zo .
Wou echt dat ik het kon. Echt waar.....
Ik zei "IK verlaag me niet tot zijn niveau" maar als je toch moet oefenen, ga je gang zou ik zeggenquote:Op maandag 30 juni 2014 01:41 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je dit moet doen maar mocht ik in je plaats zijn geweest zou ik een honkbal knuppel halen en drie deuren verderop wat slaan oefeningen doen. Maar ja dit ben ik.
Uiteraard verlag je je niet tot zijn niveau en ondertussen ligt hij wel drie deuren verderop met je vrouw. Tja sorry maar dit zou mijn bloed laten koken niet wat zij gedaan heeft. Dat wist je blijkbaar vier jaar geleden al hoe zij is en wat zij doet.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:42 schreef kan_niet_meer het volgende:
[..]
Ik zei "IK verlaag me niet tot zijn niveau" maar als je toch moet oefenen, ga je gang zou ik zeggen
Wie ben ik om je tegen te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |