Niet vlak in de buurt maar kilometers verderop stroomafwaarts, oftewel de tas was niet net daar beland tussen die rotsen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Andere vondsten in de buurt van de rugzak? Dat is nieuw?!
Ik zie het. Dank je.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:37 schreef Loekie1 het volgende:
Dit artikel:
http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html
Ik denk dat de meiden hem daar achtergelaten hebben en ie daar 72 dagen in de tropische regens heeft gestaan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat die tas daar terecht is gekomen?
Ik heb geen enkele reden aan haar (die we niet eens in beeld hebben gezien) intenties en eerlijkheid te twijfelen, en als ze oneerlijk was geweest had ze die 89 dollar er wel uitgehaald.quote:De vindster is niet eerlijk in naar verhaal?
Voor alle duidelijkheid: dit suggereert Loekie.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:39 schreef Loekie1 het volgende:
Vroeg of laat zou iemand langs die rivier gaan en die rugzak zien. Een goeie plek dus om hem daar tussen de rotsen te klemmen. De meiden zullen zich gerealiseerd hebben dat er een grote kans was dat ze nooit gevonden zouden worden. De batterijen waren misschien op dus konden niets meer inspreken maar in elk geval hebben ze iets achtergelaten voor de nabestaanden.
Sja, dat kan natuurlijk. Ofwel neergezet tijdens het rusten (wat ik dacht), ofwel als spoor uitgezet toen ze aan het eind van hun latijn waren (uitgeput, verzwakt, ziek, whatever).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:39 schreef Loekie1 het volgende:
Vroeg of laat zou iemand langs die rivier gaan en die rugzak zien. Een goeie plek dus om hem daar tussen de rotsen te klemmen. De meiden zullen zich gerealiseerd hebben dat er een grote kans was dat ze nooit gevonden zouden worden. Ze beseften natuurlijk wel dat ze totaal de verkeerde kant op waren gegaan. De batterijen waren misschien op dus konden niets meer inspreken maar in elk geval hebben ze iets achtergelaten voor de nabestaanden.
er staat ook bij :quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie het. Dank je.
Gaat in het nieuwsoverzicht in de OP bovenaan, daar staan nu ook meer andere artikelen.
Is het niet logischer dat ze zijn omgekomen op de plek waar de rugzak lag?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, dat kan natuurlijk. Ofwel neergezet tijdens het rusten (wat ik dacht), ofwel als spoor uitgezet toen ze aan het eind van hun latijn waren (uitgeput, verzwakt, ziek, whatever).
Op zich geen gek idee. Beter de rugzak achterlaten op een plek waar ie gevonden wordt, dan meenemen en het risico lopen dat je hem kwijtraakt en niemand je ooit meer vindt.
Ja, de tijdsspannes, namen van rivieren, exacte vindlocaties worden door de media niet zo nauwkeurig beschreven.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er staat ook bij :
De rugzak werd drie weken geleden bij toeval gevonden
Dat dacht ik ook de hele tijd. Maar op zich zit er iets in; je probeert een spoor uit te zetten en gaat zonder rugzak verder en kort daarna leg je het loodje.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:46 schreef sverbern het volgende:
[..]
Is het niet logischer dat ze zijn omgekomen op de plek waar de rugzak lag?
quote:Ze verdwenen in de buurt van Boquete, ruim 300 kilometer ten westen van de hoofdstad Panama. Een overzicht van de vermissing en de zoektocht.
1 april: Kris en Lisanne worden voor het laatst gezien in de Panamese plaats Boquete. Ze beginnen er aan een wandeltocht door de jungle.
4 april: Buitenlandse Zaken maakt bekend dat de autoriteiten van Panama een grote zoekactie naar de twee vrouwen hebben opgezet.
14 april: Het onderzoek wordt afgeschaald. Reddingsbrigade Sinaproc stopt met zoeken. De politie en recherche blijven de zaak onderzoeken. Ook de Nederlandse politie blijft de vermissing onderzoeken.
15 april: De politie in Nederland verhoort twee Nederlandse mannen die net terug zijn uit Panama. De mannen hadden contact met de meisjes gehad tijdens hun vakantie in het land. Ze zijn geen verdachten.
29 april: De families van Kris en Lisanne richten de stichting 'Vind Kris en Lisanne’ op om de zoektocht voort te kunnen zetten als het politiespeurwerk wordt afgezwakt.
30 april: De beloning voor de gouden tip wordt verhoogd van 2500 naar 30.000 dollar.
27 mei: Speurhonden van de stichting Reddingshonden RHWW uit Duiven gaan voor het eerst zoeken naar de vermiste Nederlandse vrouwen in de bossen rond Boquete in Panama. Een week later keren ze onverrichter zake terug naar Nederland.
14 juni: Op zo'n acht uur lopen van de stad Boquete worden in een rugzak de telefoons, een verzekeringspasje en een digitale camera van Kris Kremers en Lisanne gevonden. Rond de vindplaats wordt een speurtocht op touw gezet.
19 juni: In het gebied waar eerder de rugzak opdook, zijn botten en schoenen gevonden. De spullen lagen in een onherbergzaam gebied langs de rivier Rio Culebre. Eerder op de dag toonden Panamese media al beelden waarop te zien was hoe onderzoeksleidster Betzaida Pittí met een geel pakket in haar handen terugkeerde uit het zoekgebied.
22 juni: De Panamese autoriteiten bevestigen dat resten van Lisanne Froon zijn gevonden. Over Kris Kremers is dan nog geen duidelijkheid.
25 juni: Ook Kris Kremers blijkt te zijn overleden. De familie bevestigt dat na DNA-onderzoek.
bron
Ja? Was het verzekeringspasje van Kris niet voldoende aanwijzing?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:50 schreef Loekie1 het volgende:
En daarom zaten ook de bh's erin, om de tas meteen aan twee meiden te linken,
Goeie vraag, zullen er toch wel twee geweest zijn neem je aan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weten we al of ze maar 1 rugzak bij zich hadden?
Gezien de spullen van beide dames in 1 rugzak zou je zeggen van niet...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Goeie vraag, zullen er toch wel twee geweest zijn neem je aan.
Hey gohan, welkom. Het probleem van de tas in de rivier (dus meegestroomd) is:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:52 schreef gohan16 het volgende:
Theorie: tas komt in water, wordt meegevoerd. Volgen rivier met stroom mee. De een komt in gevaar bij het proberen pakken van de tas, de ander helpt en verdrinken.
Is dat niet uitgedaan omdat ze na een tijdje gewoon niet lekker zaten. Volgens mijn vriendin de meest logische verklaring.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:50 schreef Loekie1 het volgende:
En daarom zaten ook de bh's erin, om de tas meteen aan twee meiden te linken, ook als ie pas na een jaar gevonden zou worden.
Altijd nuttig, gaat erbij bij de nieuwslinks in de spoiler.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:50 schreef anonymoussie het volgende:
Matador, misschien heb je hier wat aan. Hoewel je al een mooi overzicht hebt.
[..]
Ik ga vervelend doenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:56 schreef Jezus9 het volgende:
Ik wil voor de duidelijkheid even iets benoemen: dat ik persoonlijk overtuigd ben van een misdrijf wil niet zeggen ik vind dat het uitgesloten is ze erna door dieren zijn opgepeuzeld of niet door de rivier kunnen zijn meegestroomd. Dat ze door dieren zijn opgegeten denk ik zowiezo, hoe komen die botten anders zo kaal, een dader eet geen mensenvlees (mag ik hopen) alleen die tas door de rivier... lijkt me niet logisch, anders waren die zonnebrillen wel beschadigd. Ook zag die tas er nog schoon uit.
soberso.quote:
Waarom zouden die dames de tas met fles en camera achterlaten en waarschijnlijk zonder boodschap? En de tas had je beter in een boom kunnen vastbinden indien je het expres achterlaat voor vindersquote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat de meiden hem daar achtergelaten hebben en ie daar 72 dagen in de tropische regens heeft gestaan.
Misschien zat er wel meer in. Het zou vreemd zijn om een lege portemonnee in de tas terug te stoppen. Ik wil niet suggereren dat die vrouw liegt, geen idee waarom ik het in eerste instantie vroeg. Ik denk dat ze de tas per ongeluk kwijt zijn geraakt en de tas via de rivier daar terecht is gekomenquote:Ik heb geen enkele reden aan haar (die we niet eens in beeld hebben gezien) intenties en eerlijkheid te twijfelen, en als ze oneerlijk was geweest had ze die 89 dollar er wel uitgehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |