Lijkt me sterk. De zorgtoeslag van alle Nederlanders een euro verlagen zou je dan ook als 'beperken van toegekende rechten' kunnen opvatten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Korting op uitkering = beperken van toegekende rechten?
Maar het betekent niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:54 schreef sturmpie het volgende:
moeilijke woorden
mits heeft 4 letters. jouw "tenzij" heeft er al 6. mits is efficienter, simpeler, dan tenzij.
Es kijken:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:47 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eh nee
je kan lopen mits je benen hebt
je mag blijven mits je politiek vluchteling bent
Nee want dan verander je het recht. Als je korting gaat geven op het recht dan is er sprake van beperking.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. De zorgtoeslag van alle Nederlanders een euro verlagen zou je dan ook als 'beperken van toegekende rechten' kunnen opvatten.
Integratie en assimilatie zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ze hebben een punt. Het spreken van de taal is de belangrijkste voorwaarde om te kunnen integreren.
Maar geen beperking voor Turken. Zo'n verdrag kan natuurlijk nooit de uitwerking hebben dat beperkingen van rechten in het algemeen niet zouden mogen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee want dan verander je het recht. Als je korting gaat geven op het recht dan is er sprake van beperking.
Toetsing?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wie bepaalt er of je goed genoeg Nederlands spreekt?
Als ze die cursus hebben gehad, kunnen ze wel banen krijgen waarbij ze samenwerken met andere Nederlanders.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:01 schreef Cherna het volgende:
Maw die cursus heeft geen zin zolang je niet met NLers samenwerkt en leeft. Daarom ook zie ik geen oplossing om de bijstand te korten.
Dat gaat dan nog leuk worden, dan zijn Nederlanders zelf ook de lulquote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Toetsing?
Niveau 2 lijkt me wel voldoende, tenzij ze hogerop willen. Dan moeten ze zelf maar voor een hoger niveau gaan leren.
Dus, ik vind wel dat de staat dit onderwijs moet aanbieden.
Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn, als het toch maar om een paar honderd mensen gaat.
Per regio, tweemaal per week, anderhalf uur.
Zou hier dus Eindhoven kunnen zijn, staat genoeg leeg in de buurt van het station.
Rijk betaalt de leraar of lerares, leerling zorgt zelf voor vervoer.
Moet te doen zijn.
Het is juist wel beperking voor Turken. Niet voor alle Turken maar dat was de inburgeringscursus ook niet en die hoorde ook niet verplicht te zijn voor Turken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar geen beperking voor Turken. Zo'n verdrag kan natuurlijk nooit de uitwerking hebben dat beperkingen van rechten in het algemeen niet zouden mogen.
Het is een beperking voor iedereen. Een Nederlander moet ook aan de vereisten voldoen. Dat is een verschil met de inburgeringscursus, want die hoeven Nederlanders niet te doen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is juist wel beperking voor Turken. Niet voor alle Turken maar dat was de inburgeringscursus ook niet en die hoorde ook niet verplicht te zijn voor Turken.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat gaat dan nog leuk worden, dan zijn Nederlanders zelf ook de lul
Dat kan iedereen die in Nederland is opgegroeid echt wel.quote:- NT2 niveau 2: taalbeheersing op dit niveau betekent dat iemand zich minimaal kan redden in de Nederlandse samenleving en in staat is de tot het volgen van een assistent-opleiding in het secundair beroepsonderwijs.
Ja, maar niet correct op papier.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
[..]
Dat kan iedereen die in Nederland is opgegroeid echt wel.
Dat is ook niet nodig om jezelf minimaal te redden in de samenleving.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, maar niet correct op papier.
Die inburgeringscursus was ook al zo een groot succes.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze die cursus hebben gehad, kunnen ze wel banen krijgen waarbij ze samenwerken met andere Nederlanders.
Ik lees nergens een onderbouwing. Heb doorgeklikt naar de originele discussie op Twitter en ook daar geen enkel linkje. Alleen maar "Iemand op BNR zegt dat het vanwege verdragen niet kan" als argument, zonder enig verder detail.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Weer zo'n natte scheet van het kabinet
Het mag gewoonweg niet.
http://www.geenstijl.nl/m(...)oorlogse_europa.html
Ik ben geen expert op dat gebied. Maar als het zo gemakkelijk kon was het al wel gebeurt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik lees nergens een onderbouwing. Heb doorgeklikt naar de originele discussie op Twitter en ook daar geen enkel linkje. Alleen maar "Iemand op BNR zegt dat het vanwege verdragen niet kan" als argument.
Onrealistisch!? Iedereen die z'n best ervoor doet, kan in een jaar tijd de basis van een vreemde taal onder de knie krijgen. Zelfs van het Chinees of wat dan ook. En dan lijkt het Nederlands qua structuur ook nog eens ontzettend op het Engels.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:27 schreef theunderdog het volgende:
Het is niet perse "pesten", het is eerder een volkomen wereldvreemde maatregel.
De Nederlandse taal is erg moeilijk om te leren, zeker voor niet-westerse immigranten. Natuurlijk is het van belang dat iedereen de Nederlandse taal fatsoenlijk leert spreken en schrijven, maar een jaar is gewoon onrealistisch snel.
Maar goed, daar komen ze zelf wel achter.
Je hebt toch wel door dat het allemaal zo subjectief als ik weet niet wat is he?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Onrealistisch!? Iedereen die z'n best ervoor doet, kan in een jaar tijd de basis van een vreemde taal onder de knie krijgen. Zelfs van het Chinees of wat dan ook. En dan lijkt het Nederlands qua structuur ook nog eens ontzettend op het Engels.
Daarnaast eist het voorstel alleen maar dat je na een jaar moet kunnen laten zien dat je tenminste je best doet.
Dat dit uit haar mond komt maakt het nog triester dan het al is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |