abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:49:44 #151
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141609695
Wow, zoveel mongolen in 1 topic.
Zelfs voor Fok een record denk ik. ~O>
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141609699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die berg ? ze moesten 3 bergen(10 km) over voordat je bij die rivier uitkomt
Die rivier was toch vlak bij het einde van de Pianista trail?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:50:16 #153
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141609710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef matthijst het volgende:
Mahatma Gandhi is hier om ons simpele zielen te verlichten met zijn alomvattende wijsheid.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141609717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Als je verdwaald bent kan fout water gewoon betekenen dat je dood gaat
Hehe, houd het daar dan bij; KAN.

Maar dat hoeft helemaal niet. Waarom zo stellig in je beweringen? Iedereen heeft andere ervaringen. Jij kookt je water steevast, prima, Tacostamper drinkt uit bergbeekjes, Dven trekt er vast wel es op uit in Bulgarije, Kloothommel heeft in fokking Jemen gehiked.

Waarom denk je toch dat jij alleen de juiste visie KAN hebben? En anderen "zijn gewoon dom" "weten niet hoe ze moeten overleven" en meer vals-autoritaire opmerkingen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141609718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zuid-Amerika he. Matador pakt even een weekje zonder slaap met z'n poederneus. :+
Oeioeioei
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:50:49 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141609720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Grappig. Er zijn een paar dingen die je niet doet in een jungle. 1 daarvan is gewoon maar water uit de natuur drinken.
Zoals gezegd. Dan sowieso maar doodgaan van de dorst. Alles beter dan water drinken. Dat heb je toch niet nodig man. Overrated.

Bij het drinken van water in de natuur wil je :

- Stromend water hebben
- Zo dicht mogelijk bij de bron

Bij een noodsituatie drink je ook stilstaand water, maar dat vergaar je niet in de bovenste 10CM van het water aangezien sowieso 90% van de dingen die eventueel een negatieve invloed op je gezondheid zouden kunnen hebben daar zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141609721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die rivier was toch vlak bij het einde van de Pianista trail?
wat schreef ik ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:51:28 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141609737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef Globali het volgende:

[..]

Succes met het drinken van rivierwater als je ooit in een jungle komt.
Die discussie hebben we helaas al gehad. Je hebt me weten te overtuigen dat ik nooit mijn zolderkamer in Emmen verlaten heb.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141609748
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat hoeft helemaal niet. Waarom zo stellig in je beweringen? Iedereen heeft andere ervaringen. Jij kookt je water steevast, prima, Tacostamper drinkt uit bergbeekjes, Dven trekt er vast wel es op uit in Bulgarije, Kloothommel heeft in fokking Jemen gehiked.

Waarom denk je toch dat jij alleen de juiste visie KAN hebben? En anderen "zijn gewoon dom" "weten niet hoe ze moeten overleven" en meer vals-autoritaire opmerkingen?
Omdat een normaal mens dat risico niet neemt. Koop eens een handboek overleven.
pi_141609755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zuid-Amerika he. Matador pakt even een weekje zonder slaap met z'n poederneus. :+
Haha, nope. Ik drink liever bergwater dan dat ik aan die zooi ga.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141609778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals gezegd. Dan sowieso maar doodgaan van de dorst. Alles beter dan water drinken. Dat heb je toch niet nodig man. Overrated.

Bij het drinken van water in de natuur wil je :

- Stromend water hebben
- Zo dicht mogelijk bij de bron

Bij een noodsituatie drink je ook stilstaand water, maar dat vergaar je niet in de bovenste 10CM van het water aangezien sowieso 90% van de dingen die eventueel een negatieve invloed op je gezondheid zouden kunnen hebben daar zit.
Niet overated. Je moet water bij je hebben of een systeem het te zuiveren.....of koken.
pi_141609791
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:51 schreef Globali het volgende:

[..]

Omdat een normaal mens dat risico niet neemt. Koop eens een handboek overleven.
Ah, iedereen die niet zoals jij met water omgaat is "niet normaal".

Dank voor de boekentip, altijd handig. Snel es naar Panama, dus het kan van pas komen. ^O^

vrijdag 27 juni 2014 @ 10:53:28 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141609794
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, fijn dat jij me weer doet herinneren dat ik van de afgelopen 8 jaar misschien een jaar in Nederland ben geweest
pi_141609798
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja? Dan haal je niet je GSM en/of camera eruit mocht je die kunnen gebruiken? Je waterflesje?

Die rugzak ziet er met inhoud ongeschonden en prima uit.

Ah nog een aanwijzing voor een ongeluk/gebeurtenis 's nachts; de zonnebrillen zitten in de tas en niet op de hoofden van de meiden. Of het waren reserve-zonnebrilletjes, dat kan.
Goed punt, van die zonnebrillen.

Kan de discussie over water ophouden? Die is al 3x gevoerd.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:54:10 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141609806
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:52 schreef Globali het volgende:

[..]

Niet overated. Je moet water bij je hebben of een systeem het te zuiveren.....of koken.
We weten dat jij een doodswens hebt door liever niets te drinken dan natuurwater ja.
pi_141609812
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, iedereen die niet zoals jij met water omgaat is "niet normaal".

Dank voor de boekentip, altijd handig. Snel es naar Panama, dus het kan van pas komen. ^O^
Iedere normale reiziger die in jungles etc. komt weet dat.
pi_141609822
Water:

quote:
Normally under the tropics, food and water are abundant. One finds water in rivers, small streams, swamps, lakes, ponds but this water is no good to drink unless it has been purified in some ways, best being. ALWAYS boil it 10 to 15 minutes.
http://www.ultimatesurviv(...)e-in-the-jungle.html
pi_141609826
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:53 schreef sverbern het volgende:

Goed punt, van die zonnebrillen.
Ja, dacht er net aan. En reservezonnebrillen lijkt me -gezien de gebrekkige voorbereiding van de meiden- niet logisch... :P

pi_141609849
quote:
Precies. IK ben verder ook geen expert. Maar zoveel weet ik ook nog wel.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:56:49 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141609859
quote:
Niemand zegt dan ook dat dit de voorkeur niet heeft. Maar wanneer het niets of iets is. Dan ga je voor iets. Iedereen trouwens hoor. Vrij natuurlijke reactie.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:56:59 #171
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141609863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Als je verdwaald bent kan fout water gewoon betekenen dat je dood gaat omdat je niet verder kan reizen. Ik heb trouwens in Afrika en Azie nog nooit meegemaakt dat mensen hun water niet koken.
Heej Globali, ben je nog steeds niet klaar met je water? Na jouw adviezen afgelopen week heb ik bij mij thuis inmiddels iedereen al zover dat ze hun Spa Blauw eerst koken alvorens op te drinken. Je kunt immers beter het zekere voor het onzekere nemen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:57:00 #172
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141609867
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, nope. Ik drink liever bergwater dan dat ik aan die zooi ga.
Oei, duidelijk. Dan wil je het dus écht niet.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:57:12 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141609870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Precies.[b] IK ben verder ook geen expert.[/b] Maar zoveel weet ik ook nog wel.
Die bevestiging hadden wij inderdaad niet meer nodig.
pi_141609871
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef matthijst het volgende:
Jij zit er ook, dus gezellig.

Ik trek nog 1 biertje open, dan wordt het pitten.

vrijdag 27 juni 2014 @ 10:57:25 #175
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141609877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mahatma Gandhi is hier om ons simpele zielen te verlichten met zijn alomvattende wijsheid.
Dat niet, maar tering: wat een mafketels hier, met El_Matador als de grote leider.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')