Een noodprikkel komt wel helder door in de hersenen. Waarschijnlijk hebben zij op het laatst alleen nog maar aan hun ouders gedacht.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Ooit wel eens gevoelt wat dehydratie met je doet? Geestelijk?
Ja? Dan haal je niet je GSM en/of camera eruit mocht je die kunnen gebruiken? Je waterflesje?quote:
Dehydratie in een gebied met werkelijk waar overal water? Seems legit.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Ooit wel eens gevoelt wat dehydratie met je doet? Geestelijk?
Volgens Globali kan je niet uit bergbeekjes drinken want je moet al het water eerst koken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dehydratie in een gebied met werkelijk waar overal water? Seems legit.
Dan ben je al te ver. En de vraag is of men wist hoe dat voelt. Dat lees je niet even in een boekje. Dus langzaam aan raak je geestelijk de weg kwijt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Een noodprikkel komt wel helder door in de hersenen. Waarschijnlijk hebben zij op het laatst alleen nog maar aan hun ouders gedacht.
Dat doet een normaal mens natuurlijk wel. En volgens mij waren dit behoorlijk slimme dames.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja? Dan haal je niet je GSM en/of camera eruit mocht je die kunnen gebruiken? Je waterflesje?
Die rugzak ziet er met inhoud ongeschonden en prima uit.
Ah nog een aanwijzing voor een ongeluk/gebeurtenis 's nachts; de zonnebrillen zitten in de tas en niet op de hoofden van de meiden. Of het waren reserve-zonnebrilletjes, dat kan.
Dikke bull dat je niet een paar dagen kan overleven van dat water man. Net alsof je direct je eigen darmen uitpoept omdat je dat water drinkt. Mensen zijn gemaakt om te overleven.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens Globali kan je niet uit bergbeekjes drinken want je moet al het water eerst koken.
We gaan niet weer dezelfde discussie daarover aan he?
Ik ben daar geweest idd, maar ben absoluut geen kenner.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo gaat dat. Je hoort wat apen....je hoort of ziet water.....je hoort misschien een dier in stress.... en zo simpel ben je ineens de weg totaal kwijt. Was jij nu diegene die specifiek dat gebied kende?
Ja. Mensen als jij overleven daar nog geen dag in een noodsituatie. Het water is niet drinkbaar.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dehydratie in een gebied met werkelijk waar overal water? Seems legit.
Absoluut, maar Globali gelooft alleen zijn eigen ervaringen. Dat miljoenen mensen dagelijks uit bergbeekjes drinken boeit niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dikke bull dat je niet een paar dagen kan overleven van dat water man. Net alsof je direct je eigen darmen uitpoept omdat je dat water drinkt. Mensen zijn gemaakt om te overleven.
De kans is erg groot dat je binnen een half uur enorm ziek wordt inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dikke bull dat je niet een paar dagen kan overleven van dat water man. Net alsof je direct je eigen darmen uitpoept omdat je dat water drinkt. Mensen zijn gemaakt om te overleven.
Dan heb jij waarschijnlijk niet die berg gezien waar zij waarschijnlijk opgeklommen zijn?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:36 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Pianista was veel te lang om hem af te lopen en zijn omgedraaid om op tijd terug te zijn voor het donker.
We zijn er goed in als Nederlanders. Dat overschatten/onderschatten. Ik heb het zelf ook gehad. Maar je leert van fouten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:36 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Ik ben daar geweest idd, maar ben absoluut geen kenner.
Maat van mij woont in Costa Rica en 2 jaar geleden zijn we daar rondgezworven (CR en Panama).
We zijn in de Boquete regio maar paar dagen gebleven. een wandelroute door wat jungle en de route naar de vulkaan... Beide hebben wij niet afgemaakt en zijn omgedraaid. Pianista was veel te lang om hem af te lopen en zijn omgedraaid om op tijd terug te zijn voor het donker. De Vulcan Baru hadden wij als hollanders zwaar onderschat en zijn ook omgedraaid...
Het is gewoon een feit dat het drinken van water uit de natuur zeer gevaarlijk is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Absoluut, maar Globali gelooft alleen zijn eigen ervaringen. Dat miljoenen mensen dagelijks uit bergbeekjes drinken boeit niet.
Het is dodelijk.
Dat is zeker waar. Zuinig (besparen op gidsen en taxi's) en stronteigenwijs.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:38 schreef Globali het volgende:
[..]
We zijn er goed in als Nederlanders. Dat overschatten/onderschatten.
Lisanne had psychologie gestudeerd en was heel 'invoelend' volgens de ouders.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan ben je al te ver. En de vraag is of men wist hoe dat voelt. Dat lees je niet even in een boekje. Dus langzaam aan raak je geestelijk de weg kwijt.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat het drinken van water uit de natuur zeer gevaarlijk is.kan zijn.
Goede fixquote:
Wel zo ziek dat je niet meer normaal door kan lopen. Diarree....nog meer vochtverlies. Ik denk dat een deel van de mensen hier gewoon eens werkelijk in een jungle moet gaan lopen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:37 schreef matthijst het volgende:
Het water is wel drinkbaar; je wordt er hooguit ziek van.
Maar vast niet zo ziek dat je binnen 24 uur dood neervalt
Ga weg man. Ben in Zuid-Amerika geweest en in Chili en Peru ook gewoon uit bergbeekjes gedwongen als ik hikes deed van meerdere dagen. Geloof het of niet, ik typ dit niet vanuit de hel.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Mensen als jij overleven daar nog geen dag in een noodsituatie. Het water is niet drinkbaar.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Zuinig Avontuurlijk (besparen op wars van gidsen en taxi's) en stronteigenwijs.
Done, en nu?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:39 schreef Globali het volgende:
Ik denk dat een deel van de mensen hier gewoon eens werkelijk in een jungle moet gaan lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |