abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6369434
Ja mensen. Hier is weer zo'n fantastisch stormlooptopic van -wepeel2- betreffende een nieuwe release.

Gisteren kwam ik er plotseling achter dat Ben Folds een nieuwe plaat uit heeft. Een live plaat dit keer. Ben Folds is bij de meeste mensen wel bekend van zijn band Ben Fold Five. En bij een aantal mensen ongetwijfeld ook volledig onbekend.
In 2001 bracht hij zijn eerste soloplaat uit, die jammerlijk geflopt is vergeleken met zijn vroegere werk, maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Het was een prachtplaat mijn inziens.

Nu is er dus een liveplaat. Het interessante van deze plaat is dat de liedjes op een hele eenvoudige manier zijn opgenomen: Ben Folds, een piano en publiek. That's it.
Met name voor de liedjes van de laatste Ben Folds Five plaat en zijn Ben Folds soloplaat pakt dit heel leuk uit. Die albums zijn namelijk behoorlijk vol geproduceerd en de liedjes worden nu dus helemaal uitgekleed tot de basis: a man and his piano.
Dit leidt tot schitterende versies van Narcolepsy en Army (waar het publiek op briljante wijze de hoornsectie moet doen ).

En dit is dus het hoesje van deze amusante liveplaat:

Oja. Voor de mensen die het niet kennen. Enkele muzikale referenties zijn The Beatles, Billy Joel, Elton John en ook wel een snufje Weezer (vooral tekstueel gezien en soms qua koordjes).

De CD is nu tijdelijk verkrijgbaar met een gratis bonus-DVD met daarop nog eens 7 live-nummers.

Zijn er hier op dit forum eigl. nog meer mensen die de muziek van Ben Folds kunnen waarderen? Ik hoop het toch wel. Volgens mij heeft de beste man nog niet eens een eigen topic.

Van de Ben Folds Five releases is de eerste (self titled) wel mijn favoriet.

Hmmzz....
pi_6369997
Ik ken hem alleen van 2 cd's van Dawson's Creek muziek.
Staan 2 nummers van hem op: 'Evaporated' en 'Magic'. Allebei zo'n treurige 'het is net uit met m'n vriendin' en 'verliefd op het meisje wat je nooit meer zal zien maar toch altijd zal onthouden' nummers.
Maar die simpele uitleg doet eigenlijk afbraak aan de nummers want ze zijn wel degelijk mooi.

Hehe, ik heb het ff op een DC-muziek site opgezocht en inderdaad:
Evaporated: "Scene: At end of episode when * breaks up with *.".
Magic: "Scene: Song plays in the background just as people are arriving for the funeral.".

Damn I'm good

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  zondag 20 oktober 2002 @ 11:46:17 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6372703
Ach ja, Ben Folds Five... De self-titled debuut-CD vond ik erg goed, daarna zat er toch een beetje een neerwaartse spiraal in de kwaliteit. Maar goed, nog altijd te preferen boven een hoop andere muziek, dat wel. Song for the Dumped is wel een erg fijne meeschreeuwer, ook.
  zondag 20 oktober 2002 @ 12:08:24 #4
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6372826
'Magic' is zo'n beetje het mooiste nummer wat ik ken. Kan ik echt kippevel van krijgen.

Ook extreem mooi: 'Brick', over de abortus die de toenmalige vriendin van Ben Folds heeft laten doen.

Vrolijkere nummers die echt goed zijn, 'Army' in elk geval en 'Song for the dumped'.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_6373454
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 11:46 schreef Grobbel het volgende:
Ach ja, Ben Folds Five... De self-titled debuut-CD vond ik erg goed, daarna zat er toch een beetje een neerwaartse spiraal in de kwaliteit. Maar goed, nog altijd te preferen boven een hoop andere muziek, dat wel. Song for the Dumped is wel een erg fijne meeschreeuwer, ook.
Staat in leuke live versie op de DVD.
Met wat extra regels tekst. Is hij nog iets minder subtiel.

Ik ben het wel een beetje met je eens. De S/T plaat vond ik ook het beste. Maar Whatever and ever amen vond ik aardig in de buurt komen. De unauthorised biography of .... was iets te gekunsteld. Maar die nieuwe soloplaat vind ik dus weer geweldig. Hoe hij daar een seventies geluid weet te combineren met een heel hedendaags geluid. Prachtig.

Hmmzz....
  zondag 20 oktober 2002 @ 13:49:04 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6373570
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 13:36 schreef -Wepeel2- het volgende:

Ik ben het wel een beetje met je eens. De S/T plaat vond ik ook het beste. Maar Whatever and ever amen vond ik aardig in de buurt komen. De unauthorised biography of .... was iets te gekunsteld. Maar die nieuwe soloplaat vind ik dus weer geweldig. Hoe hij daar een seventies geluid weet te combineren met een heel hedendaags geluid. Prachtig.

Klopt, die soloplaat vond ik ook stukken beter dan The unauthorized biography of Reinhold Messner... En Not the Same is ook een prachtig nummer van zijn soloplaat.
pi_6378942
ik ken 1 nr. van ben folds five, de naam was zoeits als 200 solemn faces and a dwarf.

dat nrtje had ik ooit, 2 jaar geleden ofzo met mijn eerste bandje gespeeld, heel vet (ik nog op piano). dat bandje is verder nix geworden overigens om vage redenen

maandag 14 juli 2003 @ 03:16:52 #8
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_11754931
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:22 schreef gewoon-jan het volgende:
ik ken 1 nr. van ben folds five, de naam was zoeits als 200 solemn faces and a dwarf.

--knip--

Je bedoeld: One Angry Dwarve and 200 Solemn Faces? Mjah, een goed liedje... Hier is mijn bescheiden verzmamelinkje:

Ben Folds - Annie Waits
Ben Folds - Fired
Ben Folds - golden slumbers
Ben Folds - Gone
Ben Folds - Hiro's Song
Ben Folds - Lonely Christmas Eve
Ben Folds - Losing Lisa
Ben Folds - Lullabye
Ben Folds - Not The Same
Ben Folds - Silver Street
Ben Folds - The Ascent of Stan
Ben Folds - Zak and Sara (1)
Ben Folds Five - All is Fair in Love
Ben Folds Five - Army
Ben Folds Five - Battle of Who Could Care Less
Ben Fold's Five - Best Imitation of Myself
Ben Folds Five - Birds
Ben Folds Five - Boxing
Ben Folds Five - Brick
Ben Folds Five - Champagne Supernova (funny Oasis cover)
Ben Folds Five - Don't Change Your Plans
Ben Folds Five - emaline
Ben folds five - Evaporated
Ben Folds Five - Jackson Cannery
Ben Folds Five - Julianne
Ben Folds Five - Kalamazoo
Ben Folds Five - Kate (Strings)
Ben Folds Five - Magic (Acoustic)
Ben Folds Five - Narcolepsy
Ben Fold's Five - One Angry Dwarf and 200 Solemn Faces
ben folds five - philosophy
Ben Folds Five - Rain Drops Keep Falling on my Head
Ben Folds Five - Rocky
Ben Folds Five - She Don't Use Jelly
ben folds five - song for the dumped
Ben Folds Five - Sports and Wine
Ben Folds Five - Tell Me What I Did (live)
Ben Folds Five - The Last Polka
Ben Folds Five - The Luckiest
Ben Folds Five - Twin Falls

Ben Folds (Five) Fokking Roxorz

When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_11755004
Ben Folds Five.
Geweldige muziek.
Ook het nummer "The Luckiest" is prachtig.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 14 juli 2003 @ 05:08:20 #10
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_11755173
Toch vreemd eigenlijk dat bands zoals Ben Folds Five (nou ja... tegenwoordig just Ben Folds) en the David Matthews Band hier in Europa, gewoon niet echt doorbreken...

Strange

When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_16597869
ik ben sinds kort vrij veel Ben folds five aan het luisteren..
ik vroeg me af welke nummers ik ECHT moet hebben, welke mogen niet ontbreken?

ikzelf vind : - Brick en Selfless, cold and composed erg goed..

maar ik zoek eigenlijk nog veel meer goede nummers
dus welke nummers zijn een must?

maandag 26 januari 2004 @ 15:38:34 #12
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_16597973
Narcolepsy en Army
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_16598021
Ik weet zo geen nummers uit m'n hoofd, ik luister altijd gewoon de CD, en de twee CD's die ik ken zijn gewoon behoorlijk de moeite waard.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:43:50 #14
557 ManTra
Houten lijf..
pi_16598194
Army, definately.
.. met groen haar?
  maandag 26 januari 2004 @ 15:46:55 #15
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_16598304
Army...zeker weten
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 26 januari 2004 @ 15:50:24 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16598440
Song for the Dumped blijft een Ben Folds Five klassieker... En verder is de eerste CD nog steeds de beste. Daarna werd het allemaal een stuk melodramatischer en pseudo-emotioneel.

Maar goed, als je een over-the-top pianoballad als Brick wel kunt waarderen, moet je ook eens naar Not the Same luisteren, van Ben Folds' eerste solo-album.

maandag 26 januari 2004 @ 15:50:50 #17
25869 ToverAnno
Anno is een keuze
pi_16598457
IIg Army.. briljant nummer
pi_16598660
De hele eerste plaat is eigenlijk geniaal. De tweede iets minder en de derde is vrij matig, vooral door lelijke over-de-top productie en te weinig goede, catchy sngs.

De solo-cd van Ben Folds vind ik dan wel weer erg goed. Veel mooie ballads, maar ook goede uptempo nummers. Het album is nog wel vrij vol geproduceerd, net zoals de derde Ben Folds Five plaat, maar op de een of andere manier vind ik het hier wel mooi uitkomen.

Hmmzz....
pi_16623149
Ik ken eerlijk gezegd niet zo heel veel van Ben Folds Five, maar wat ik wel weet is dat ik "1 angry dwarf and 200 solemn faces" wekenlang in mijn hoofd heb gehad, en dat zonder dat het irritant werd...:)
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:48:14 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16626408
Song for the dumped!

Helaas is dit nummer af en toe wel erg relevant

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16626558
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:48 schreef Kwark het volgende:
Song for the dumped!

Helaas is dit nummer af en toe wel erg relevant

Give me my money
Give me my money
And don't forget
to give me back
my black t-shirt

Geweldig lied en oh zo opbeurend.

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:55:13 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_16626648
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:52 schreef Subterranean het volgende:

[..]

Give me my money
Give me my money
And don't forget
to give me back
my black t-shirt

Geweldig lied en oh zo opbeurend.

Je slaat nu wel wat woordjes over, maar goed. Misschien maar beter ook.
pi_16626791
Ja, dat klopt . Was even een twee drie uit mijn hoofd .

Dan toch de volledige lyrics opgezocht:

quote:
So you wanted
to take a break
Slow it down some and
have some space

Well fuck you too
Give me my money back
Give me my money back
you bitch
I want my money back
(And don't forget to give
me back my black T-Shirt)

Wish I hadn't bought you
dinner
Right before you dumped me
on your front porch
Give me my money back
Give me my money back
You bitch
I want my money back
and don't forget

And don't forget.

Gelijk even opzetten, dit nummer.
pi_16643515
The ascent of Stan!

Met dat fantastische piano-riffje, bij voorkeur te beluisteren met het volume voluit.

En verder vind ik The battle of who could care less ook geweldig.

pi_16643805
Eiglijk zijn er te veel goede nummers. mijn advies, koop ALLES wat ze hebben:

cds: Ben folds live - limited edition
maked baby photos
rockin the suburbs
speed graphic
sunny16
the bens
the unauthorised biography of reinhold messner
whatever and ever amen

nog wat losse nummers die favo zijn voor zover nog niet genoemd:
steven's last night in town
all you can eat (vooral omdat het over die typische amerikanen gaat, en ik nu voor een half jaar in california zit )

pi_16665096
ik vind ze ook erg goed...

hier mijn favo's:

- Annie waits
- Carrying Cathy
- Fred Jones Part 2 (!)
- Give Judy my notice (!)
- Philosophy (1 van hun 2 hits)
- Rockin' the suburbs (andere hit)
- Rockstar
- Songs of love
- The luckiest (!)
- There's always someone cooler than you (!)
- Underground
- You've got to learn to live with what you are

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_16665273
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:20 schreef Moody het volgende:
ik vind ze ook erg goed...

hier mijn favo's:

- Annie waits
- Carrying Cathy
- Fred Jones Part 2 (!)
- Give Judy my notice (!)
- Philosophy (1 van hun 2 hits)
- Rockin' the suburbs (andere hit)
- Rockstar
- Songs of love
- The luckiest (!)
- There's always someone cooler than you (!)
- Underground
- You've got to learn to live with what you are

Ah, een liefhebber die ook de ep's kent.
There's always someone cooler than you is inderdaad een erg fijn nummer van de nieuwe ep.
Hmmzz....
pi_16708498
De twee EPs die Folds vorig jaar uit gebracht heeft zijn ook erg tof! Daarnaast is zojuist ook de EP van the Bens verschenen. Met Ben Kweller en Ben Lee samen
  vrijdag 30 januari 2004 @ 10:20:15 #29
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_16709254
Ik heb alleen het album Whatever and Ever Amen, maar die kan je net zo goed in z'n geheel kopen. Geweldige plaat, staan geen slechte nummers op.
  donderdag 17 juni 2004 @ 16:12:35 #30
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_19968298
ik vind ben folds five echt geweldig goed, helaas ken en heb ik maar 1 album, craving for more!
pi_20005226
Waar wacht je nog op? Naar de winkel jij! Rockin' the surburbs vind ik fantastisch.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 23:59:11 #32
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_20007620
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:36 schreef rooierooie het volgende:
Waar wacht je nog op? Naar de winkel jij! Rockin' the surburbs vind ik fantastisch.
dat deed ik dus, helemaal niks te vinden, klojo's!
pi_20007967
Tsss, de schurken. Lang leve het internet, bestel hem lekker online!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 08:36:23 #34
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20011595
Ben Folds Five - Battle of Who Could Care Less.mp3
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 19 juni 2004 @ 11:49:49 #35
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_20013371
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 00:12 schreef rooierooie het volgende:
Tsss, de schurken. Lang leve het internet, bestel hem lekker online!
sterk plan, ik loop vandaag nog een naar mijn "kern" platenzaak maar anders is dat een goed idee
  maandag 21 juni 2004 @ 20:44:57 #36
52034 U
bevindt zich hier
pi_20074958
mijn favorite blijft toch Philosophy, tijdje niet meer geluisterd trouwens, BFF; maar weer es doen
Wat zegt U?
pi_20075172
1 angry dwarf & 200 solemn faces is door de Poema's 's gedaan in 't Nederlands. Dan heet 't Groot en Belangrijk .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  donderdag 8 juli 2004 @ 14:30:06 #38
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_22492977
quote:
Op maandag 14 juli 2003 05:08 schreef RedDevil085 het volgende:
Evenals John Mayer bijvoorbeeld. Al vind ik Ben Folds een stuk beter dan Dave Matthews en Mayer, maar dat terzijde...
Tja, wat moet ik ervan zeggen...
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 14:17:10 #40
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_22639736
*kick*
pi_22882676
Er was toch een actie van een paar duitsers laatst, je kon een soort van petitie tekenen om ze een keer naar Europa te halen? Nooit meer wat van gehoord helaas.
Aldus.
pi_22893598
erg coole band, ken het uit australie (komen ze daar eigenlijk vandaan? vast wel)
Veel mooie nummers. Zelfs m'n zusje vindt het leuk. (dat is opvallend) Ik zocht al eeuwen naar dat nummer brick, en vond hem laatst op een compilatie cd van Tripje J. Nu heb ik al heel wat meer nummers "Underground" is ook erg vermakelijk
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:53:13 #43
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_22902046
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 23:07 schreef superheist het volgende:
erg coole band, ken het uit australie (komen ze daar eigenlijk vandaan? vast wel)
Veel mooie nummers. Zelfs m'n zusje vindt het leuk. (dat is opvallend) Ik zocht al eeuwen naar dat nummer brick, en vond hem laatst op een compilatie cd van Tripje J. Nu heb ik al heel wat meer nummers "Underground" is ook erg vermakelijk
Triple J

Ik was laatst nog LIVE bij Mel in the morning . (Ik help d'r zo nu en dan als ze een duitse plaat presenteert en weer geen flauw idee heeft hoe ze de title moet uitspreken, of waar het over gaat :p)

Ik ben er trouwens behoorlijk zeker van dat Ben Folds amerikaans is.

Geen lelijke kerel trouwens.
pi_22902654
Ben Folds komt uit Winston-Salem, North Carolina. Amerika dus.
Aldus.
  zondag 13 maart 2005 @ 12:08:44 #45
52034 U
bevindt zich hier
pi_25504683
Even 'n klein updateje; Ben Folds heeft een best geinige cover gemaakt van Dr. Dre's - Bitches Ain't Shit, knap gedaan in elk geval (vooral 't stukje wat Snoop Dogg normaal doet). Nadeeltje: alleen te beluisteren via iTunes, maar goed, dat zal mensen vast niet stoppen om 'm op te gaan zoeken
Wat zegt U?
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:11:58 #46
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26169047
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 16:12 schreef bigshadow het volgende:
ik vind ben folds five echt geweldig goed, helaas ken en heb ik maar 1 album, craving for more!
Tegenwoordig gezegend met 3 albums van ben folds five en de rocking the suburbs. Zijn nieuwste album via het internet aangezien nog niet uit in Nederland. Ik moet zeggen dat het niet echt vernieuwend is maar er staan weer een paar prachtige juweeljes op. Genoeg om er van te genieten. En ik ga hem zien Op 5 juni richting duitsland (Keulen) waar de beste man optreed, ik ben benieuwd, zijn live materiaal was ben cool!
pi_26227080
tvp
  donderdag 14 april 2005 @ 21:00:18 #48
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26231996
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:55 schreef nr.1theMan het volgende:
tvp
Geen info? Geen leuke anekdote of een mening?
pi_26671562
Ik was teleurgesteld in de drie EP's van Ben Folds. De nummers klonken alsof hij net begonnen was met componeren, veelal standaard arrangementjes.
Als trouwe fan afgelopen dinsdag toch maar gelijk z'n nieuwe plaat 'Songs for Silverman' gekocht. Ik was bij de eerste keer luisteren niet echt onder de indruk maar t is gelukkig een stuk beter dan zn EP's. Een uitgebalanceerde plaat, maar het heeft niet t oude werk kunnen evenaren. Natuurlijk overtreft het nog steeds alles wat ik ooit zelf zou kunnen schrijven maar Ben's stijl lijkt wat gesimplificeerder en gereserveerder te zijn geworden. Heb nu toch wel een paar favorietjes op t album: "Trusted", "Time" en "You To Thank".
Misschien ben ik ook wel wat verwend geweest met waarlijke meesterwerkjes als Don't Change Your Plans, Philosophy, The Last Polka, Missing The War en The Battle of Who Could Care Less... Ik mis Ben Folds Five!
  maandag 2 mei 2005 @ 18:48:12 #50
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_26672502
Ik ken de ep's van Ben folds niet, en ben het met je eens dat het braver is geworden zonder de Five. Maar de plaat songs is wel goed vind ik, naar mate dat je hem vaker hoort word hij beter
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:20:46 #51
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26715089
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:12 schreef Kjeupa het volgende:
Misschien ben ik ook wel wat verwend geweest met waarlijke meesterwerkjes als Don't Change Your Plans, Philosophy, The Last Polka, Missing The War en The Battle of Who Could Care Less... Ik mis Ben Folds Five!
Ik niet.
Ik vond de eerste cd van Ben Folds Five geweldig. Whatever and ever was ook erg goed, maar met Reinhold Messner werd het een stuk minder. Toen hij solo ging maakte hij meteen weer een geweldige cd en daarna nog de live-cd, alleen hij op piano, die ook geweldig was.

Zijn nieuwe cd is idd een stuk braver dan het begin van BFF, maar BFF was zich toch al die kant op aan het ontwikkelen. Nu heeft hij toch wat meer vrijheid om dingen uit te proberen. Ik vind het wel tof dat de nieuwe plaat gewoon lekker rustig is met mooie luisterliedjes. Misschien komt er hierna wel gewoon weer een totaal andere plaat.
Laat hem maar lekker in z'n uppie experimenteren zonder bandleden waar hij zich aan moet conformeren.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26778381
Reinhold Messner vind ik dan wél weer erg goed. Don’t Change Your Plans blijft toch wel m’n favoriete nummer. Ik krijg echt kippenvel in het mineur-stukje (met koordjes, gevolgd door stuk met hoorn), brrrr prachtig! Niet alleen Don’t Change Your Plans trouwens, t/m Army zijn het stuk voor stuk meesterwerkjes. Daarna een paar iets mindere songs maar Jane en Regrets zijn weer super. Een mindere plaat vind ik t dan ook zeker niet. Anders dan het voorgaande, maar minder niet.
Ik vind nou niet bepaald dat Ben Folds heeft geëxperimenteerd met z’n nieuwe album. TUBORM vind ik nu juist een album waarbij ze het experiment niet geschuwd hebben, tis in die zin ook zeker geen braaf album. Op t nieuwe album van Ben Folds mis ik een beetje die touch, liedjes die je in een euforiestemming brengen, je kippenvel kunnen geven. Enkele momenten zijn ook wel te vinden in ‘You to Thank’ (weer een briljante pianosolo) en ‘Time’ (het einde met de koortjes)…
Er hing een bepaalde chemie rond Ben Folds Five, zeker live. Dat is nu een beetje weg. Misschien komt t ook wel omdat hij ‘mature’ is geworden. Hij heeft een vrouw en kinderen, is wat minder losbandig… idd allemaal wat braver in die zin.
Heb je trouwens ‘Sessions At West 54th’ gezien? Te gekke dvd! Het klopte gewoon in die band!
pi_26779441
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:35 schreef SwithleR het volgende:
ik ben sinds kort vrij veel Ben folds five aan het luisteren..
ik vroeg me af welke nummers ik ECHT moet hebben, welke mogen niet ontbreken?

ikzelf vind : - Brick en Selfless, cold and composed erg goed..

maar ik zoek eigenlijk nog veel meer goede nummers
dus welke nummers zijn een must?
Waarom klinkt deze naam mij zo bekend in de oren en zou ik niet weten in elke muziekgenre ik ze moet plaatsen of met elke bands ik ze zou moeten vergelijken??
pi_26800077
Misschien klinkt t bekend omdat Ben Folds net een nieuwe plaat uitheeft, nieuwe single gehoord misschien?
Ik zou t pianorock noemen > piano, bass, drums. Namen die mij te binnen schieten ter vergelijking: invloeden van Billy Joel, Joe Jackson, Todd Rundgren, (oude) Elton John. Ben Folds Five heeft wel een wat rouwer randje, veelvuldig gebruik van Fuzz-pedal op bass...

check ook:
www.benfolds.com
www.benfoldsfive.com
www.benfolds.org
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:56:37 #55
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26800698
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:51 schreef Kjeupa het volgende:
Reinhold Messner vind ik dan wél weer erg goed. Don’t Change Your Plans blijft toch wel m’n favoriete nummer. Ik krijg echt kippenvel in het mineur-stukje (met koordjes, gevolgd door stuk met hoorn), brrrr prachtig! Niet alleen Don’t Change Your Plans trouwens, t/m Army zijn het stuk voor stuk meesterwerkjes. Daarna een paar iets mindere songs maar Jane en Regrets zijn weer super. Een mindere plaat vind ik t dan ook zeker niet. Anders dan het voorgaande, maar minder niet.
Ik vind nou niet bepaald dat Ben Folds heeft geëxperimenteerd met z’n nieuwe album. TUBORM vind ik nu juist een album waarbij ze het experiment niet geschuwd hebben, tis in die zin ook zeker geen braaf album. Op t nieuwe album van Ben Folds mis ik een beetje die touch, liedjes die je in een euforiestemming brengen, je kippenvel kunnen geven. Enkele momenten zijn ook wel te vinden in ‘You to Thank’ (weer een briljante pianosolo) en ‘Time’ (het einde met de koortjes)…
Er hing een bepaalde chemie rond Ben Folds Five, zeker live. Dat is nu een beetje weg. Misschien komt t ook wel omdat hij ‘mature’ is geworden. Hij heeft een vrouw en kinderen, is wat minder losbandig… idd allemaal wat braver in die zin.
Heb je trouwens ‘Sessions At West 54th’ gezien? Te gekke dvd! Het klopte gewoon in die band!
Nee ik heb die dvd nog niet gezien, maar ik heb er wel over gehoord. Misschien toch eens een keer importeren.

Verder kan ik me wel wat vinden in je verhaal. Op TUBORM staan zeker mooie liedjes, maar ik vind de algehele productie/sfeer van de plaat niet echt lekker. het klinkt me als totaal net wat te zeikerig/melodramatisch in de oren. Maar nummer als Army, Jane en Narcolepsy kan ik absoluut waarderen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:01:07 #56
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_27121330
Review op de FOK! Frontpage: CD: Ben Folds - Songs for Silverman
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:42:10 #57
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27122484
Mooi, die wou ik net hier plaatsen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 22:38:40 #58
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27133148
Leuke recensie, kon me er goed in vinden!
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:16:51 #59
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_27134795
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:38 schreef bigshadow het volgende:
Leuke recensie, kon me er goed in vinden!
Thanx
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:22:25 #60
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27134964
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:16 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Thanx
Ha! Dat zijn al 2 veren voor je, hier en op de fp
pi_27151715
Ik ken niet zo heel erg veel van Ben Folds, maar een nummer vind ik echt ontzettend leuk: All you can eat!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_30741692
Bump! Folds Fan meldt zich!
pi_30742064
Hier two! Wist niet eens dat hier een Ben Folds (Five) topic was...

Any meningen over Songs For Silverman? Time is mijn absolute favoriet op de plaat, wat een fantastische melodielijn zit daar in...
pi_30742276
Ja, ik wil wel wat zeggen! Ik vind SFS écht wel minder dan de vorige plaat. Er staan wel een paar briljante nummers op, Landed vind ik geweldig, als ook Bastard, You To Thank, Gracie en Late, maar de rest vind ik toch minder, het pakt niet ofzo.

De 3 EP's (exclusief The Bens EP), die hij heeft uitgebracht tussen deze 2 cd's in, zijn wél briljant. Vooral Speed Graphic.
pi_30742361
Die zal ik dan nog een keer moeten zien te dl of zo... Vond Rockin the suburbs ook wel een goed album, maar wat heeft die man met namen in songtitle's? Carrying Cathy, Losing Lisa? Weird, maar wel lekker
pi_30742955
vergeet Kate niet! En Fred Jones Part 2, Give Judy My Notice, ach vast nog wel meer.
pi_30743037
En Stan niet te vergeten... Maar ik vond SFS wel een vooruitgang in vergelijking met RTS. Meer muziek, minder geklooi met electrische effecten...
  maandag 17 april 2006 @ 23:29:37 #68
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37048915
Ben folds verdient een kickje
Weinig artiesten die mij zo vrolijk maken als Ben
pi_37053536
Had ik dit topic nog nooit gezien?

Ben Folds is geweldig!

laatste tijd niet zo heel veel gedraaid .toch maar weer eens doen..
pi_37053681
Heeft iemand die dvd van live in perth al gehaald? Leek me wel aardig om die te halen, maar twijfel nog een beetje, aangezien ik Ben een fantastische songwriter vind, zijn performances overtuigen me niet altijd...
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:28:18 #71
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37055317
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:37 schreef Numbie het volgende:
Heeft iemand die dvd van live in perth al gehaald? Leek me wel aardig om die te halen, maar twijfel nog een beetje, aangezien ik Ben een fantastische songwriter vind, zijn performances overtuigen me niet altijd...
Ja, het is muzikaal wel een goede dvd, maar absoluut geen kijkdvd. Er zit ook niks extra's op oid. Dus ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld.
pi_37055623
Hmm, ok bedankt. Maar muzikaal gezien dan wel interessant, of is het meer iets dat je leuk in de opruiming erbij koopt?
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:50:00 #73
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37055778
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:43 schreef Numbie het volgende:
Hmm, ok bedankt. Maar muzikaal gezien dan wel interessant, of is het meer iets dat je leuk in de opruiming erbij koopt?
Je bedoelt de DVD met het metropool orkest toch? Sommige nummers zijn voorzien van mooie arrangementen, en ik houd daar wel van. Daar tegenover staat echter dat ben op sommige momenten een beetje verdrinkt in het orkest doordat ze toch wel met veel zijn Voor de rest zijn de nummers redelijk in originele staat gebleven (met toevoeging van het orkest dan). Het klinkt goed, maar het is niet verrassend, dat bedoel ik met muzikaal wel goed.
pi_37056379
Weet niet zeker of dat die is, maar de dvd die het laatst is uitgekomen van hem bedoelde ik...
Ok, hm, dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf. Wat ik wel kan aanraden is de bladmuziek van SFS, heerlijk om 's avonds thuis te komen, en ff prison food oid te spelen... *zucht*
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:34:34 #75
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37056801
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:16 schreef Numbie het volgende:
Weet niet zeker of dat die is, maar de dvd die het laatst is uitgekomen van hem bedoelde ik...
Ok, hm, dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf. Wat ik wel kan aanraden is de bladmuziek van SFS, heerlijk om 's avonds thuis te komen, en ff prison food oid te spelen... *zucht*
Nu heb ik zelf mijn piano carriere opgegeven, maar een vriend van me speelt nog wel redelijk goed piano, en hij heeft volgens mij ook wel bladmuziek van Ben Folds.

En deze dvd dus, ik zie dat hij ook op cd is. Dat is verstandiger imo.

pi_37058325
Ik had hier toch al in gepost? Hmm blijkbaar niet. Groot BFF-fan, de DVD hierboven staat bij mij nog in bestelling, ik ben errug benieuwd!!
pi_37076920
Die bedoelde ik ja Ok, dan weet ik iig wat ik ga doen...
pi_37078061
Ik heb de dvd ook en ik ben er best blij mee, al is het geen dvd die ik elke dag op zet. En inderdaad is het een beetje jammer dat er geen extra's op staan. Is er nu ook een cd? Hmmm, Folds is nogal into de live uitingen blijkbaar. Is de tracklist van de cd anders dan die van de dvd? Ik mis op de dvd nog wel een paar klassiekers, als het dwergenlied.

Ik heb trouwens nog een bootleg dvd gedownload, van het Central Park Summerstage concert. Daar zingt ie oa een duet met Rufus Wainwright en dat is echt een fantastische uitvoering. Een cover van George Michael nog wel . Beetje fout, maar deze mensen kunnen wat mij betreft smurfenhouse zingen en nog steeds briljant zijn!
pi_37078786
Dat is idd een geweldie DVD, ik ben ook trotse bezitter van deze dvd.

Over die LiveCD nalv de huidige DVD kon ik niets vinden, trouwens.
pi_37079202
Ik ook niet. Waar heb je dat zien staan? De enige referentie die ik kon vinden was op torrentsites, maar dat zou ook gewoon een rip van de DVD kunnen zijn.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:43:31 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_37079707
Volgens mij is er idd alleen die live-rip.
Ik heb de dvd zelf overigens niet. Ik heb hem ook nog nergens zien staan in Nederland, maar wellicht niet goed gekeken.
pi_37080694
Heb'm al wel gezien bij Fame of Concerto dacht ik, maar te duur... :s
  woensdag 19 april 2006 @ 00:15:44 #83
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37083355
Hm, ik heb die cd nergens zien liggen, de DVD heb ik al weer geruime tijd in huis, ongeveer 20 euro als ik het me goed herinner. Amg (allmusic) maakt melding van een CD release van het concert in Perth, die vervolgens nergens meer te vinden is. Dus ik twijfel over mijn eerdere opmerking.
pi_37108445
heb de dvd inmiddels gezien, via een ander kanaal... *kuch*
Voor sommige nummers was het orkest echt een verrijking, maar bij sommige ook helemaal niet. Ik noem Ascent of Stan...
  woensdag 19 april 2006 @ 23:16:12 #85
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37113165
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:20 schreef Numbie het volgende:
heb de dvd inmiddels gezien, via een ander kanaal... *kuch*
Voor sommige nummers was het orkest echt een verrijking, maar bij sommige ook helemaal niet. Ik noem Ascent of Stan...
Klopt, voor sommige nummers maakt het niet zoveel uit, of pakt het niet lekker uit. Bij sommige nummers komt het orkest goed tot zijn recht.
pi_37120650
Ja, idd. En die tenor, ok, leuk idee, maar de meerwaarde ervan?
  donderdag 20 april 2006 @ 13:14:34 #87
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37124904
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:43 schreef Numbie het volgende:
Ja, idd. En die tenor, ok, leuk idee, maar de meerwaarde ervan?
Ik heb de dvd nog niet veel gezien, meestal zet ik hem op zonder beeld, ik kan me dus echt geen tenor voor de geest halen
pi_37128413
De Tenor is wel leuk bij Rock this Bitch . Maar inderdaad, soms is het net wat teveel.
pi_37169885
Ja, ok, maar daar houdt het ook echt op hoor. Laat Ben nou maar lekker z'n ding doen, en dan komt alles wel op z'n pootjes terecht
  woensdag 26 april 2006 @ 22:43:12 #90
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37328393
Heb een jaar of tien geleden de CD Whatever and Ever Amen gekocht. Leuke plaat. Maar erg lang niet gehoord.

Hoe is Ben solo? Beetje de moeite waard? Ken eigenlijk niets van hem of de band op die ene CD na.
Las dat hij met mjin Grote Held Rufus Wainwright heeft getourd. Daarmee is Ben direct goedgekeurd.

Ik zal eens opnieuw gaan luisteren.

Tips??
  donderdag 27 april 2006 @ 00:25:51 #91
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37331955
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Heb een jaar of tien geleden de CD Whatever and Ever Amen gekocht. Leuke plaat. Maar erg lang niet gehoord.

Hoe is Ben solo? Beetje de moeite waard? Ken eigenlijk niets van hem of de band op die ene CD na.
Las dat hij met mjin Grote Held Rufus Wainwright heeft getourd. Daarmee is Ben direct goedgekeurd.

Ik zal eens opnieuw gaan luisteren.

Tips??
Ik ben een beetje biased, maar selftitled, The Unauthorized Biography of Reinhold Messner en Rocking the Suburbs zijn stuk voor stuk de moeite waard. De laatste plaat is ook zeker niet slecht maar mist, mijn inziens, af en toe het "heilige vuur".
pi_37334954
quote:
Op donderdag 27 april 2006 00:25 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Ik ben een beetje biased, maar selftitled, The Unauthorized Biography of Reinhold Messner en Rocking the Suburbs zijn stuk voor stuk de moeite waard. De laatste plaat is ook zeker niet slecht maar mist, mijn inziens, af en toe het "heilige vuur".
Ben ik het deels mee eens, maar ik moet zeggen dat ik Songs for Silveman toch ook erg goed vind, hoor!
Hij is wat rustiger dan de voorgaande, maar zeker niet minder mooi, vind ik
pi_37335555
Ik vond SFS een stuk serieuser dan zijn vorige platen, maar niet minder mooi idd...
  donderdag 27 april 2006 @ 10:06:12 #94
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37336983
Absoluut een mooie plaat, maar ik betrapt mezelf erop dat ik liever een van zijn eerdere platen opzet.
pi_38941410
Laat het grote Ben Folds topic herleven

Wat vonden jullie van de nieuwe nummers op de Over The Hedge OST? Vond Lost in the Supermarket wel een grappig liedje; maar dat heeft de beste man niet zelf geschreven kwam ik net achter... :s
pi_38941815
Ik vind de bewerking van Rockin' the Suburbs jammer eigenlijk. Natuurlijk kunnen ze het origineel niet gebruiken in een kinderfilm, maar toch.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:57:47 #97
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_38942026
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:28 schreef Numbie het volgende:
Laat het grote Ben Folds topic herleven

Wat vonden jullie van de nieuwe nummers op de Over The Hedge OST? Vond Lost in the Supermarket wel een grappig liedje; maar dat heeft de beste man niet zelf geschreven kwam ik net achter... :s
Het zijn wel aardige liedjes, alleen om daarvoor een soundtrack aan te schaffen. Vond het vreemd dat rocking the suburbs is gekozen om te herschrijven voor een kinderfilm. Hoe Ben Folds topics zijn er eigenlijk? Ik kan me herinneren in een andere te hebben gepost.
pi_38942155
Ja, er is er nog één die heet 'Ben Folds five', maar deze titel vond ik toepasselijker. De man is tenslotten al een aantal jaar solo

Ben helemaal verzot geraakt op de bladmuziek van SFS trouwens. Kan Gracie zo'n beetje uit m'n hoofd spelen inmiddels
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:04:44 #99
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_38942185
Ben Folds is gewoon

Een vriend van mij heeft de bladmuziek van Reinhold, erg stoer. Misschien toch weer een keer die vingers aanspreken en een piano aanschaffen en gaan oefenen
pi_38957186
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:04 schreef bigshadow het volgende:
Ben Folds is gewoon

Maar die nummers op piano proberen te spelen, daar begin ik niet aan...

Dat nummer Lost in the supermarket, is dat een Clash-cover? Daar ben ik erg benieuwd naar, dan
  zondag 18 juni 2006 @ 01:53:10 #101
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_38962473
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:43 schreef cafca het volgende:

[..]

Maar die nummers op piano proberen te spelen, daar begin ik niet aan...

Dat nummer Lost in the supermarket, is dat een Clash-cover? Daar ben ik erg benieuwd naar, dan
Als je me mailt kan ik wel iets voor je regelen denk ik
pi_39381812
Schopje.

Leuke versie van Lost in the supermarket, maar het voegt toch weinig toe aan het origineel, als ik eerlijk ben
pi_39381872
Heb het origineel nog niet gehoord om eerlijk te zijn...
pi_39384394
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:53 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Als je me mailt kan ik wel iets voor je regelen denk ik
pi_41153372
Nieuw album BEN FOLDS FIVE

24 augustus 2006

Ben Folds Five brengt in oktober een album uit dat ‘Supersunnyspeedgraphic’ zal heten. Op de plaat staan de verschillende ep’s die Ben Folds Five in het verleden enkel via internet verkocht. Naast eigen nummers heeft de groep ook enkele covers opgenomen van onder andere The Cure, The Darkness en The Divine Comedy.

De tracklist:

"In Between Days"
"All U Can Eat"
"Songs of Love"
"There's Always Someone Cooler Than You"
"Learn To Live With What You Are"
"B*tches Ain't Sh*t"
"Adelaide"
"Rent A Cop"
"Get Your Hands Off My Woman"
"Bruised"
"Dog"
"Still"

Bron: Studio Brussel
pi_41153803
Waarom heb ik dan al die EP's gekocht? Daar staan al die nummers op, op 2 na. Beetje geldklopperij, maar ik zal toch wel weer naar de cd-winkel gaan denk ik.
pi_41155043
Had het ook gelezen op Ben's site. Denk ook wel dat ik het album haal; wel een leuke aanvulling op de collectie
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:07:26 #108
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_41157056
Eindelijk voor een schappelijke prijs de ep's
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:15:01 #109
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_41176468
Nieuw album ben Folds Five?
Lekker misleidende titel zeg.
Die ep's zijn overigens wel aardig, maar niet alle nummers zijn geweldig. Een verzamelalbum zal dan ook geen meesterwerk opleveren.
pi_41177067
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:15 schreef Wepeel2 het volgende:
Nieuw album ben Folds Five?
Lekker misleidende titel zeg.
Die ep's zijn overigens wel aardig, maar niet alle nummers zijn geweldig. Een verzamelalbum zal dan ook geen meesterwerk opleveren.
Klopt, maar zoals eerder gezegd, wel een leuke manier om `officieel` aan die nummers te komen
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:54:29 #111
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_42585334
TVP! Hier nog een groot BFF fan weet iemand al wanneer de EP-verzamelcd uitkomt? Die ga ik zeker halen edit: hij is er bijna!

http://www12.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=1034707
maar 12 eutjes

[ Bericht 19% gewijzigd door morgane op 11-10-2006 21:55:35 ]
pi_42589869
Nou, al, 23 oct. is de release pas toch
pi_42594927
dank voor het terugbrengen van het topic, zo kwam ik mooi achter deze nieuwe cd Heb ze vroeger nog 2x gezien, 1x in de melkweg (half lege zaal...) en 1x in de kleine zaal in Paradiso. Beide erg gaaf.
Zo hee
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:23:11 #114
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_42595695
Hij moet verdomme weer eens naar Nederland komen, ik heb hem maar 1 keer mogen zien en daarvoor moest ik naar Keulen toe!!
pi_42600953

Hopelijk met de tour van een volgend studio-album...
pi_42606461
Maak er een paar leuke dagen London van, als jeop tijd boekt valt dat met de prijs ook wel mee. Maar Paradiso is wel wat handiger, dat is waar
Zo hee
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:50:56 #117
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_42890295
*schopt*

morgen komt de EP-verzamelcd uit!
pi_42891040
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:50 schreef morgane het volgende:
*schopt*

morgen komt de EP-verzamelcd uit!
Ah ff bestellen!
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:47:36 #119
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_42892463
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:09 schreef koenimex het volgende:

[..]

Ah ff bestellen!
strak plan!
pi_42918940
Zo, die cd is binnen. Inclusief sticker "including the single b****** ain't s***.
Zo hee
  donderdag 26 oktober 2006 @ 00:11:19 #121
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_42940865
Heb Songs For Silverman nu al een tijd gehoord (eerst naar m'n MP3-speler gedownload, daarna de CD gekocht) en ik vind het een fantastisch album! Prachtige arrangementen, mooie muziek. Een plaat die direct in mijn hoofd zit en daar voorlopig ook niet uit zal gaan, verwacht ik.
Ben direct fan van de man!

Was van de zomer in Londen en ging daar naar de film [i[Over The Hedge[/i] en hoorde direct bij de opening al de stem van Ben Folds, die enkele nummers voor de film schreef. Mooie nummers. Family Of Me is geweldig!

Vorige week kocht ik Rockin' The Suburbs. Was ook liefde op het eerste gehoor... Maar voor mij wel een mindere plaat dan SFS.
Hoorde laatst een stuk van de live-CD, wat klinkt hij live als Joe Jackson, zeg.

Hoop hem eens live aan het werk te zien. Als het live ook dezelfde kwaliteit heeft als Joe Jackson, ziet het wel goed! Heb ontzettend genoten van de concerten die ik van Joe gezien heb!
pi_43775686
Dinsdag 30 januari 2007: Ben Folds in Paradiso. Voorverkoop begint aanstaande zaterdag.
pi_43776335
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:10 schreef _Floddertje_ het volgende:
Dinsdag 30 januari 2007: Ben Folds in Paradiso. Voorverkoop begint aanstaande zaterdag.
Ik moet!! Bron?
  woensdag 22 november 2006 @ 11:40:15 #124
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_43776407
http://www.paradiso.nl/

Super, ga vandaag meteen mijn belronde doen
  woensdag 22 november 2006 @ 12:02:38 #125
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_43777032
Oh, nu herinner ik me dat ik op wintersport ben die dag........
pi_43777744
Ik zag het ook op Mojo + Ticketservice. Ook al moet ik ALLEEN, ik ga toch . Laatste keer BFF was '97 of niet?
  woensdag 22 november 2006 @ 12:28:46 #127
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_43777788
In Nederland weet ik niet, ik heb hem vorig jaar in Duitsland gezien
pi_43786894
In Nederland bedoel ik idd.

Concert van Incubus is ook net aangekocht, dit wordt een duur weekend
pi_43787443
Ja zo zit ik ook idd
pi_43796487
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:01 schreef Numbie het volgende:
Ja zo zit ik ook idd
Lastig he?

Op de site van Paradiso staat trouwens bij de prijs ¤25 + ¤3 p/m lidmaatschap. Wat is dat dan weer?
pi_43800689
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:49 schreef koenimex het volgende:
Op de site van Paradiso staat trouwens bij de prijs ¤25 + ¤3 p/m lidmaatschap. Wat is dat dan weer?
Om Paradiso binnen te komen, moet je een lidmaatschapskaartje hebben. Dat koop je daar ter plekke aan de deur en kost 3 euro en is één maand geldig. Mocht je dus binnen een maand nog een keer naar een concert in Paradiso gaan, dan heb je dus maar één zo'n lidmaatschapskaartje nodig. Bloedirritant systeem, want ik woon helemaal niet in Amsterdam en het overkomt mij zelden tot nooit dat ik vaker dan één keer per maand in Paradiso kom. Concertkaartjes zijn tegenwoordig al duur zat, je betaalt je per concertkaartje ook al scheel aan zgn. servicekosten en dan komt dat lidmaatschap er ook nog eens bij.
pi_43801194
Ok, daar heb ik wat aan, bedankt! Die dingen kun je ook gewoon bij Ticketservice kopen, toch?
  woensdag 22 november 2006 @ 22:11:17 #133
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43801621
Ok cool.
Ik zou ik Keulen gaan maar dat is toen helemaal in de soep gelopen (lang verhaal). Dus ik ben zeker van de partij.
pi_43802467
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:04 schreef koenimex het volgende:
Ok, daar heb ik wat aan, bedankt! Die dingen kun je ook gewoon bij Ticketservice kopen, toch?
O dat zou heel goed kunnen, maar in ieder geval kun je die ook gewoon bij de deur kopen, dat doe ik nl. altijd.
pi_43802688
Cool! Zit zaterdag meteen klaar om kaartje te kopen.

Overigens heb ik ooit begrepen dat dat lidmaatschap systeem te maken zou hebben met dat ze dan langer open kunnen zijn ofzo, omdat het een "besloten" club is dan.

En als je het lidmaatschap wilt benutten, ga dan op 11 januari naar The Magic Numbers ofzo
Zo hee
pi_43804321
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:47 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

O dat zou heel goed kunnen, maar in ieder geval kun je die ook gewoon bij de deur kopen, dat doe ik nl. altijd.
Tegenwoordig kun je ook de abonnementen bij de ticketservice kopen ja Hoef je niet meer op die avond in de kassarij te staan. Heb supersunnyspeedgraphic eindelijk binnen
pi_43806733
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:51 schreef paella het volgende:
Overigens heb ik ooit begrepen dat dat lidmaatschap systeem te maken zou hebben met dat ze dan langer open kunnen zijn ofzo, omdat het een "besloten" club is dan.
I know, maar ze kunnen dat lidmaatschap ook ¤ 0,50 laten kosten ofzo. Boehoe.
pi_43811224
Zouden de kaarten snel verkopen? Hoeveel man gaat er eigenljk in Paradiso? Op de site wordt je niet veel wijzer
pi_43812254
Ik geloof dat er ong. 1500 man in Paradiso gaat; ik weet wel dat ik eerst mijn tickets voor Ben koop, en daarna pas voor incubus
pi_43812940
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:42 schreef Numbie het volgende:
Ik geloof dat er ong. 1500 man in Paradiso gaat; ik weet wel dat ik eerst mijn tickets voor Ben koop, en daarna pas voor incubus
Ik doe allebei tegelijk! Of is dat een idiote gedachte?
pi_43813037
Nee hoor, maar ik heb twee bonnetjes nodig
pi_43822774
Ben Folds is één van de favorieten van mijn stamkroeg
Song for the dumped is mijn favoriet o+
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_43823828
Kopen dus die kaartjes!
Zo hee
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:55:41 #144
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_43844944
Wát een geweldig nieuws..! Las het vanochtend via de maillijst van Paradiso.

Morgenochtend om 10 uur dus maar kaarten scoren. Hopelijk gaan er morgen geen "grote concerten" in de verkoop...

Paradiso is echt een fantastische zaal. Ga er graag naar concerten. De kaartverkoop voor dit soort optredens is meestal prima te doen. Als je maar niet te lang wacht met het bestellen van je kaarten. Ben Folds is natuurlijk geen enorme publiekstrekker... Het zal geen storm lopen bij het GWK morgenvroeg, gok ik.
pi_43844992
Hou er rekening mee dat Incubus en Snow Patrol ook in VVK gaan, en Genesis ook (niet dat ik daarvan hou haha), dus het kan wel druk worden. Maar IK ben er iig, voor BF en Incubus !
pi_43844996
Morgen gaan ook incubus, snow patrol en genesis in de vv, dus verwacht drukte op het postkantoor
  zaterdag 25 november 2006 @ 10:14:33 #147
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43873911
Ik heb kaartjes.
De site was inderdaad erg druk. Fucking Genesis!

[ Bericht 3% gewijzigd door Wepeel2 op 25-11-2006 10:29:54 ]
pi_43874498
Lukte mij pas net voor 11-en, maar is ook gelukt. Nou zal het niet zo heel hard lopen, dus had het vast ook morgen kunnen doen.
Zo hee
pi_43874934
Ik heb ook kaartjes Jammer dat ze als cadeau zijn en ik dan op wintersport ben
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:38:06 #150
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43875018
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:03 schreef paella het volgende:
Lukte mij pas net voor 11-en, maar is ook gelukt. Nou zal het niet zo heel hard lopen, dus had het vast ook morgen kunnen doen.
Ik durfde het risico niet aan. Soms kunnen concerten bizar snel lopen. Vooral als de beste man al in geen jaren in Nederland is geweest.
pi_43875589
Jaaaa ik heb ze ! Samen met Incubus-tickets !
pi_43876420
Ik ga ook! Whoohoo!
Nothing takes the past away like the future!
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:51:45 #153
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_43876427
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:38 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik durfde het risico niet aan. Soms kunnen concerten bizar snel lopen. Vooral als de beste man al in geen jaren in Nederland is geweest.
Ik zat ook gespannen achter de computer vanochtend. Om 3 over 10 kreeg ik nog een melding dat de voorverkoop om 10:00 begon. Na refreshen lag de site eruit...
Uiteindelijk had ik om kwart over tien mijn kaartjes en was ik blij!

Ben, here we come!
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:52:27 #154
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_43876439
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:30 schreef superheist het volgende:
Ik heb ook kaartjes Jammer dat ze als cadeau zijn en ik dan op wintersport ben
Ik zou mijn vakantie verplaatsen. Of annuleren...
pi_43876449
Losing Lisa live... ik ga het hopen! Ik heb er zin in!
pi_43876777
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:52 schreef Sammy3000 het volgende:

[..]

Ik zou mijn vakantie verplaatsen. Of annuleren...
Mja, Ben Folds is één van m'n favo. artiesten, maar vind het geen week wintersport + 100 euro aanbetaling + geld voor kaartje waard..
pi_43876812
Ik ga uiteraard ook. Hopelijk maakt hij het niet te laat want ik begin ws. de volgende dag aan een nieuwe baan en om daar nou met een slaperige kop te verschijnen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:17:02 #158
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43884929
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:13 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik ga uiteraard ook. Hopelijk maakt hij het niet te laat want ik begin ws. de volgende dag aan een nieuwe baan en om daar nou met een slaperige kop te verschijnen.
Ach ja, dan kun je de weken daarna alleen nog maar een betere indruk maken.
pi_43887383
Heb ook tickets!! Woehoe.. Zoveel zin in!
pi_43898453
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:11 schreef superheist het volgende:

[..]

Mja, Ben Folds is één van m'n favo. artiesten, maar vind het geen week wintersport + 100 euro aanbetaling + geld voor kaartje waard..
wellicht is het een europese tour?
Zo hee
pi_43898969
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:40 schreef paella het volgende:

[..]

Hoop het, Belgie ofzo, woon toch in Maastricht
pi_43899200
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:40 schreef paella het volgende:

[..]

Er staan alleen nog maar Amerikaanse data op zn website, beetje raar vind ik

EDIT:
Ik kwam op benfoldssociety.com de volgende Duitse data tegen:
02.02.2007 MUNICH - Muffathalle
03.02.2007 HAMBURG - Docks
05.02.2007 BERLIN - Postbahnhof
06.02.2007 COLOGNE – Live Music Hall
pi_43900216
Weet iemand trouwens waar ik de bladmuziek kan halen van rockin' the suburbs / BFF albums? Mijn SFS boek heeft inmiddels ezelsoren, dus ben wel aan wat nieuws toe...
  zondag 26 november 2006 @ 18:31:37 #164
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_43911258
Nog wat UK-data, met dank aan thesuburbs.org.uk

21-01: Dublin
23-01: London
25-01: Sheffield
26-01: Glasgow
27-01: Manchester
28-01: Wolverhampton

En London is in London Hammersmith Apollo, een zaal die ik je van harte kan aanbevelen!
pi_43911412
En als je nu je trein of vliegtuig boekt, kost het allemaal niet al te veel. Maar goed, Paradiso is voor mij 25 minuten fietsen, dus waar praat ik over
Zo hee
pi_43976322
Kaartje fysiek binnen. Gelukkig, geen fouten bij ticketmaster
Zo hee
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:40:50 #167
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_43977414
Hier ook...
Het concert is overigens nog niet uitverkocht. De stress van zaterdagochtend bleek toch niet erg nodig te zijn!
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:20:50 #168
11502 nipeng
The last ride is free
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:44:58 #169
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_44174153
Kan me wel vinden in die review. Het blijft toch vooral een aardig tussendoortje.
  woensdag 6 december 2006 @ 09:27:09 #170
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_44185156
goede review nog toch misschien nog een keer aan gaan schaffen

ik heb wel gister met sinterklaas The Unauthorized Biography Of Reinhold Messner gekregen, prima plaat
pi_44185683
Mijn dank is groot

Van TUBORM vind ik vooral openingsnummer Narcolepsy briljant...
pi_44195563
Op KM maakte men het er, terecht, dit van:

http://www.kindamuzik.net(...)yspeedgraphic-the-lp
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44195637
Ik ben het niet eens met wat ze zeggen over dat het de afgelopen tijd alleen maar slechter is geworden. Zelf vind ik' m sterker geworden qua songwriting...
pi_44195771
Mwah, ik vond een plaat als Whatever And Ever Amen duizend maal spannender dan de gladde nummers van zijn laatste platen. Die zijn best knap geschreven hoor, maar dat was niet waarom ik Ben Folds leuk vond. Dat was voor die lekkere ongecompliceerde aanpak. Niet de Sky Radio-sound van de laatste jaren.

En dat laat ie gelukkig weer een beetje horen zo.

Overigens is het feit dat hij die hiphoppende hoppers parodieert wel grappig ja. Deed ie op Rockin' The Suburbs ook erg aardig.
www.thuisuiteten.nl
pi_44196170
Goh, heb mezelf nooit zo beschouwd als een Sky Radio luisteraar

Nee, maar gewoon. Ik vind' m juist zo ontzettend goed, omdat hij juist die ouderwetse manier van songwriting in een nieuw jasje steekt bij wijze van spreken...
pi_44198814
Okee, dat is je goed recht. Ik vind vooral nummers als Kate en One Angry Dwarf leuk.
www.thuisuiteten.nl
pi_44206755
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:37 schreef methodmich het volgende:
Okee, dat is je goed recht. Ik vind vooral nummers als Kate en One Angry Dwarf leuk.
Dat vind ik ook geweldige nummers, maar ik moet eerlijk zeggen dat nummers als Bastard, Landed en Late me ook ontzettend kunnen raken. Maar misschien komt dat wel omdat ik, als generatiegenoot van Ben, zo'n beetje in dezelfde levensfase zit als hij....
Hoe dan ook, Songs for Silverman is voor mij één van de beste platen van deze eeuw to nu toe
pi_44207080
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:20 schreef cafca het volgende:

[..]
Hoe dan ook, Songs for Silverman is voor mij één van de beste platen van deze eeuw to nu toe
pi_44207807
Ik ben ook bij t concert
  woensdag 6 december 2006 @ 21:54:13 #180
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_44208007
Songs For Silverman is werkelijk een subliem album en een geniale plaat.
  woensdag 6 december 2006 @ 22:03:10 #181
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_44208399
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:58 schreef methodmich het volgende:
Op KM maakte men het er, terecht, dit van:

http://www.kindamuzik.net(...)yspeedgraphic-the-lp
Dit vind ik echt onzin. De eerste solo-plaat van Ben Folds was een stuk spannender/avontuurlijker dan de laatste cd van Ben Folds Five. En met Songs For Silverman heeft hij inderdaad weer een wat meer conventionele plaat opgenomen. Maar dat was Whatever and ever Amen eigenlijk ook al na de rauwe debuutplaat. In dat opzicht vind ik Songs For Silverman ook een logisch vervolg.
En ik vind Songs For Silverman echt niet een perfecte plaat, maar wel een die zich prima kan meten met het werk van Ben Folds Five.
Behalve de debuutplaat van Ben Folds Five dan. Die staat bij mij eenzaam bovenaan.
  woensdag 6 december 2006 @ 22:03:51 #182
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_44208429
Overigens staat Clem Snide in het voorprogramma. En dat is uiteraard héél goed nieuws.
pi_44214540
quote:
Op woensdag 6 december 2006 22:03 schreef Wepeel2 het volgende:
Overigens staat Clem Snide in het voorprogramma. En dat is uiteraard héél goed nieuws.
Ik ken het niet, moet ik zeggen. Is dat een schande?

Ik zal iig eens luisteren.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:15:56 #184
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_44217498
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:27 schreef koenimex het volgende:

[..]

Ik ken het niet, moet ik zeggen. Is dat een schande?

Ik zal iig eens luisteren.
Geen schande hoor, maar hij maakt wel leuke muziek.
pi_44217528
*kuch*link?*kuch*
pi_44217644
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:15 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Geen schande hoor, maar hij maakt wel leuke muziek.
Het instrumentale stukje van de website kon me nog niet echt bekoren. Heb je luistertips?
  donderdag 7 december 2006 @ 18:55:32 #187
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_44231185
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:23 schreef koenimex het volgende:

[..]

Het instrumentale stukje van de website kon me nog niet echt bekoren. Heb je luistertips?
Ik zou gewoon de laatste cd downloaden (End Of Love). Die bevat eigenlijk louter goede nummers. Als je perse eerst 1 nummer wilt downloaden dan zou ik gaan voor The Sound of German Hip Hop.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:39:53 #188
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_45195724
Zag vandaag dat het concert in Paradiso nog helemaal niet is uitverkocht...
Zo zal er niet snel nog een vervolg komen, natuurlijk!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:53:31 #189
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45196331
Ja schandalig he. Ik ben ook verbaasd. Ik had verwacht dat zijn fanbase toch wat groter zou zijn en het na een dag uitverkocht zou zijn oid.
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:21:54 #190
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45199604
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:02 schreef bigshadow het volgende:
Oh, nu herinner ik me dat ik op wintersport ben die dag........
Maar gelukkig is dat stiekem een week eerder dus heb alsnog kaarten gehaald. Was dus erg blij dat het nog niet was uitverkocht
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:27:39 #191
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_45218048
En ik was nog wel nerveus dat Genesis op dezelfde dag in de verkoop ging... Had echt het idee dat er voldoende fans zouden zijn die direct hun kaarten gingen halen!

However. We maken er een mooie avond van, of we nou met 500 of met 1500 man binnen zijn!
pi_45218247
Dat dacht ik... Ben benieuwd of hij ook nog dingen uit het BFF repetoire gaat spelen...
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:07:14 #193
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45221419
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:34 schreef Numbie het volgende:
Dat dacht ik... Ben benieuwd of hij ook nog dingen uit het BFF repetoire gaat spelen...
Vast wel. Dit is een setlist van hem uit midden 2006 en zoals je ziet zit daar ook wel wat BFF spul tussen:
quote:
01. Theme From Dr. Pyser 03:11.38
02. Gone 03:16.36
03. Bastard 05:37.18
04. All You Can Eat 02:57.74
05. Jesusland 04:20.08
06. Landed 04:33.01
07. Annie Waits 04:39.40
08. Bitches Ain't Shit 06:09.06
09. Brick (solo) 04:29.55
10. The Last Polka (solo) 03.41.62
11. picture / Army story 03:17.62
12. Army 03:41.61
13. talking 00:37.32
14. Zak and Sara / Rockin' The Suburbs 07:40.25
15. setting up the harmony 01:08.41
16. Not The Same / One Angry Dwarf 09:09.14
Bitches Ain't Shit wil ik wel live zien.

Als je zoekt op Ben Folds Myspace op Youtube dan vind je trouwens het optreden dat hij online deed voor Myspace vanuit zijn eigen studio. Wel leuk om te zien, al is het wat crappy kijken vanaf Youtube.
pi_45227005
Supertip! Thanks

Army live... God wat hoop ik dat we dat mogen meemaken. Zo gaaf om tijdens die live-shows iedereen mee te horen blèren
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:12:01 #195
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45229468
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:14 schreef Numbie het volgende:
Supertip! Thanks

Army live... God wat hoop ik dat we dat mogen meemaken. Zo gaaf om tijdens die live-shows iedereen mee te horen blèren
Dat staat ook de op bonus dvd van Ben Folds Live. Lijkt me inderdaad erg grappig om te doen.

Ik heb er erg veel zin in. En de volgende dag stap ik meteen op het vliegtuig naar Dublin voor een vakantie. Dus het concert is sowieso een leuk begin van mijn vakantie wat mij betreft.
pi_45230983
Klinkt goed. Ik moet helaas de volgende dag gewoon weer om negen uur op de redactie zitten...
pi_45366183
Is dit de Ben Folds van t topic?

http://www.sonymusic.com/(...)7_01_01_full_100.asx
  maandag 15 januari 2007 @ 11:24:16 #198
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45367302
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:41 schreef five2one het volgende:
Is dit de Ben Folds van t topic?

http://www.sonymusic.com/(...)7_01_01_full_100.asx
Ja hoor! Onze held
  maandag 15 januari 2007 @ 11:26:17 #199
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45367358
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:24 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Ja hoor! Onze held
Dit nummer heeft Dr. Dre overigens nog van Ben Folds gecovered.
  maandag 15 januari 2007 @ 11:42:40 #200
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45367790
Alhoewel het wel schrikken was dat een donkere man aan de haal ging met het blanke gedachtegoed
  maandag 15 januari 2007 @ 11:43:25 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45367816
Ik ben er iig ook de 30ste .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_45367919
Ik ben erbij, en wat een schande dat het nog niet uitverkocht is! Ik had gewoon 15 min na de voorverkoopstart mijn kaartjes in the pocket...
" there is nothing to not be amazed at "
pi_45589130
Nu wel hoor

Ben benieuwd, heb er iig heel veel zin in

Hij staat ook in de OOR van februari. Vond alleen wel dat de journalist die dat interview gedaan heeft, wel heel erg lovend is. Bijna geen kritische noot te herkennen...
pi_45595267
Hij is ook te onbekend in ons landje. Maar wellicht komt daar vanaf straks verandering in? I'll be there in ieder geval.
Zo hee
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:18:51 #205
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45606311
Jaaaaah eindelijk uitverkocht.
pi_45621473
Ik lees net dit in de Ben Folds Revive Nieuwsbrief(/Spammail) van 23 januari:
quote:
Het tij is gekeerd; Ben Folds krijgt nu de nodige aandacht in de Nederlandse media. Zojuist nog bij De Wereld Draait Door. Op dinsdag 30 januari zal hij live te gast zijn bij het radioprogramma van Claudia de Breij. Yes!
Heeft iemand hem/het item bij DWDD gezien? Rond welk tijdstip in de uitzending zat dat zo'n beetje? Dan kan ik het terugkijken op internet... Dank u +O!
  woensdag 24 januari 2007 @ 08:46:11 #207
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45621583
daar ben ik ook wel erg benieuwd naar eigenlijk
pi_45624492
Heb het niet gezien, maar gokje zou zijn aan het begin, als giel beelen zijn tip aandraagt?
Zo hee
pi_45628120
ja ik zag het toevallig. Het was inderdaad het moment dat Giel even wat liet horen. Hij liet eerst Dr. Dre horen en toen een stukje van Bitches Ain't Shit. Wel tof!
pi_45637632
De hele dag al staat de verkeerde uitzending op uitzendinggemist.nl... grrr
Zo hee
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:37:15 #211
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45640073
owww, hij laat er alleen een stukje van horen. Dan hoef ik het ook niet terug te zoeken haha. Bitches Ain't Shit ken ik wel maar toch tof dat er überhaupt aandacht aan wordt besteed
pi_45649618
Ja, zeker cool. Voor mij was het namelijk de kennismaking met Ben Folds, en daar ben ik erg blij mee! Superrr!
pi_45658595
vette cover!!
pi_45680885
Ik zie trouwens dat er een nieuwe DVD uitkomt:

http://www.attackedbyplastic.com/

Live at MySpace.
Zo hee
pi_45686327
Moooooie playlist. Ga ik absoluut halen zodra die hier is
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:10:14 #216
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45706150
Dat is niet de hele set, die heb ik hier namelijk op op (brakke streaming) kwaliteit. Wel alleen de audio, dus die dvd lijkt me uiteraard leuk. Op Youtube staat, zoals eerder gezegd, de show ook.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:42:35 #217
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45724008
in de OOR van deze maand staat een interview met dhr. Folds kan 'm voor eventuele geïinteresseerden wel ff scannen straks, roept u maar
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:49:03 #218
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_45724180
Ja tof. Scan maar.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:29:22 #219
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45725279
http://www.mytempdir.com/1188375
hoppa! Het is wel een beetje kromme scan geworden want hij paste niet in 1x op de scanner maar ach, het is te lezen er stond ook nog een foto van 1 pag. groot bij, maar die is vast niet erg spannend
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:40:52 #220
63598 bigshadow
Fan van iedereen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:46:02 #221
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_45820670
Ben Folds is nú te gast bij Claudio op 3FM..!
pi_45822017
Wat??? ooooooh, meteen ff terugluisteren zo...
pi_45827217
Echt te grappig!! M' n collega's keken me weliswaar ff raar aan, maar serieus; Bitches Ain't Shit!!!
pi_45844593
Geweldig! Eerste 3 of 4 nummers vond ik het geluid slecht afgesteld, maar dat werd opgelost. Hoop dat iedereen gebleven is tot de 2e toegift.
Zo hee
pi_45844789
echt ge-wel-dig
pi_45845032
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:34 schreef paella het volgende:
Geweldig! Eerste 3 of 4 nummers vond ik het geluid slecht afgesteld, maar dat werd opgelost. Hoop dat iedereen gebleven is tot de 2e toegift.
Tot hoe laat heeft hij gespeeld? Ik ben om ongeveer 23.05 uur ofzo weggegaan (geen spijt van trouwens, heb mooi m'n trein gehaald). Iedereen na afloop thuis lekker gebout trouwens?
pi_45846946
Hij was iets na elven klaar, dus veel zal je niet gemist hebben. Hij had twee toegiften! Maar wat was het gaaf! Mijn favo's werden allemaal gedaan: Losin' Lisa, Still Fighting en Jesusland! Lange tijd dat ik weer zo genoten heb van een concert! Chapeau!
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:46:06 #228
63598 bigshadow
Fan van iedereen
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:58:53 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45847914
Erg sterk moet ik zeggen .

Stond helemaal vooraan bij wat kneusjes van Ben Folds Revive ofzo, een of andere gast die duidelijk op hem wou lijken kon het niet laten om echt om elke scheet die Ben liet echt KEI-hard te lachen .

Maar verder erg goed, beter dan ik had verwacht moet ik zeggen .
Get woke, go broke!
pi_45850516
Vond het erg goed, moesten helaas al om 22:45 weg ivm vervoer, maar heb tot ongeveer halverwege Kate het kunnen volgen. Daarna dus nog 20 mins ofzo, als ik het hier lees. Wel jammer dat er relatief weinig BFF-materiaal werd gespeeld. In het begin "Theme from..." en toen pas verderop in de set weer, "Army" en "Kate" dus.
pi_45851762
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:46 schreef bigshadow het volgende:
Ben
Och, helemaal mee eens Heb zelfs dat roze girlie shirtje gekocht; niet echt een fan van roze namelijk
Maar wat een show zeg. Echt al m' n favo's kwamen voorbij. En wat een energie!
Vond Clem Snide of whats his name ook wel leuk (z'n muziek dan die quasigrappige dingetjes, waren niet echt grappig); jammer dat de overige mensen z' n muziek niet echt leken te waarderen...
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:57:03 #232
52034 U
bevindt zich hier
pi_45851799
was inderdaad een superconcert, enige minpuntje: Philosophy werd niet gespeeld
Begin vond ik eerst nog ff aftasten, maar aan het eind met het publiek zo enthousiast en de wat oudere nummers was het echt fantastisch
Wat zegt U?
pi_45852032
Philosophy ja! Nu je het zegt... Die had ik ook nog wel graag willen horen En ik had' m graag Annie horen spelen en/of Time.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:17:31 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45852355
Leuk die recensie, maar de naam van de bassist was iig niet "Jarred Reynolds" maar iets Spaans klinkends volgens mij .
Get woke, go broke!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:18:21 #236
52034 U
bevindt zich hier
pi_45852384
volgens mij was dat 'n grapje van Ben, Reynolds introduceren als Jose Hernandez
Wat zegt U?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:17 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45852528
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:18 schreef U het volgende:
volgens mij was dat 'n grapje van Ben, Reynolds introduceren als Jose Hernandez
Ok .
Get woke, go broke!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:31:54 #238
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45852738
Ik zag vorig jaar (2 waarschijnlijk alweer) "rocking the suburbs", dat was ook een groot feest. You better watch out cause i am gonna say.............$%^& En "song for the dumped" had ie ook niet gedaan toch? Ik ben nooit zo''n held in het onthouden van setlists. Zelf had ik "Mess" en "Selfless, cold and composed" ook wel willen horen, en, en.....
pi_45854949
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:04 schreef Numbie het volgende:
Philosophy ja! Nu je het zegt... Die had ik ook nog wel graag willen horen En ik had' m graag Annie horen spelen en/of Time.
Annie Waits was de opening!
pi_45855158
Top!
Jesusland, 1 angry dwarf, theme from dr. pyser, brick, army en kate, een hele goede setlist. Ik had ook nog wel philosophy gewild, maar goed, hij heeft ook veel om uit te kiezen. Fijn dat er veel oude (BF5) nummers bij zaten!
Song for the dumped heeft op het album een piano overdub, dus eigenlijk twee piano's. Maar hij heeft het wel eens live gespeeld, op Naked baby photo's staat een versie. Maar misschien is dat de reden dat het niet zoveel gespeeld wordt.

Lekker basgeluid eigenlijk, met zo'n fuzz erop. Ik heb helemaal zin om basgitaar te gaan spelen (terwijl de rest van paradiso pianolessen overweegt...)
pi_45858760
Kan je nagaan, 8 jaar geleden (ongeveer), hetzelfde concert, maar dan in de kleine bovenzaal! I was there
Zo hee
pi_45863084
Concert was super. Heb wat foto's online staan op: http://www.pacoweekenstroo.com.

woensdag 31 januari 2007 @ 21:07:35 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_45863103
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:10 schreef paella het volgende:
Kan je nagaan, 8 jaar geleden (ongeveer), hetzelfde concert, maar dan in de kleine bovenzaal! I was there
Patser .
Get woke, go broke!
pi_45864700
Mooie foto's paco! Ik weet dat ik erop sta, maar ik kan mezelf niet vinden
pi_45868813
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Patser .
Enige afgunst mag wel hoor
Zo hee
pi_45876899
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:53 schreef Hapertje het volgende:

[..]

Annie Waits was de opening!
Die andere Annie
pi_45880087
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:18 schreef Numbie het volgende:

[..]

Die andere Annie
Oh... die van Tommorow?
pi_45880330
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:11 schreef Hapertje het volgende:

[..]

Oh... die van Tommorow?
Bedoelde Gracie, haha, 'k wist dat het niet klopte lol.

Heb gisteravond de audioversie van live at myspace kunnen krijgen. I like
pi_45923003
Bedankt corc. Binnenkort staat ook een review op Kindamuzik. Zal t.z.t. de link nog wel even plaatsen.
pi_45928069
Er zijn een aantal gsm filmpjes op youtube van het concert. Niet om aan te horen zo slechte kwaliteit, doet geen recht.
Zo hee
pi_45933393
Uiterlijk morgenavond laat review op de FP
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:27:53 #252
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_46057583
Jaaaaah het was geweldig. Een beetje late reactie, maar ben meteen de volgende dag op vakantie gegaan. Ik vond het echt super dat hij zoveel oud materiaal speelde. Het begin van het concert vond ik een beetje mat, maar daarna ging het helemaal los. Ben Fold solo op de piano blijf ik overigens het tofste vinden.
pi_46067246
Ik kwam op Youtube het clipje tegen van Ben Folds, te gast bij 3FM (Claudia de Breij):

Interview: http://www.youtube.com/watch?v=kZ6RAusNrcI
Learn To Live With Wat You Are: http://www.youtube.com/watch?v=LLKOVXpwkgo

Interview is wel geestig.
pi_46068317
Heb het interview die dag nog teruggeluisterd; erg geestig idd. Als ik zo tijd heb zal ik zeker ff kijken...
pi_46071121
Review staat inmiddels ook op KM: http://www.kindamuzik.net(...)olds-clem-snide-solo.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:17:07 #256
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46077485
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:25 schreef koenimex het volgende:
Ik kwam op Youtube het clipje tegen van Ben Folds, te gast bij 3FM (Claudia de Breij):

thanks
pi_46078220
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:25 schreef koenimex het volgende:

het klonk verre van zuiver op de radio. ik begrijp dat dat tijdens het optreden in A'dam beter was gelukkig. overigens leek Claudia wel een giechel-meisje van de schoolkrant...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:10:17 #258
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_46079276
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:38 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

het klonk verre van zuiver op de radio. ik begrijp dat dat tijdens het optreden in A'dam beter was gelukkig.
Mwah, het is gewoon geen hele geweldige zanger, hoewel ik hem wel een hele mooie stem vindt hebben. Maar het valt mij vooral live ook op dat veel van de oudere nummers beter bij zijn stem lijken te passen. Alsof hij nu vaker lager zingt en daar heeft hij wat moeite mee.
pi_46595564
In het geval deze nog niet was langsgekomen: http://www.youtube.com/watch?v=TjNNxnKVEpQ
Zo hee
pi_46647586
Ok, echt te droog... Iemand al de myspace dvd in huis? Heb de audio al wel een poosje. Ben zo benieuwd wat er in vredesnaam in het midden van Jesusland gebeurd....
pi_46648131
quote:
Op zondag 25 februari 2007 09:33 schreef Numbie het volgende:
Ok, echt te droog... Iemand al de myspace dvd in huis? Heb de audio al wel een poosje. Ben zo benieuwd wat er in vredesnaam in het midden van Jesusland gebeurd....
YouTube : http://www.youtube.com/watch?v=VABpBVDH3f0
quote:
The drunk 'falling guy' was a dummy, and a prank played by Ben/MySpace. The audience had rehearsed 'being shocked' a few times before going on air.
pi_46650365
Zat in dit topic te kijken: Improv Everywhere en kwam daar o.a. deze prank tegen met Ben Folds: http://www.improveverywhere.com/mission_view.php?mission_id=65. Grappig dat meneer Folds aan zulkse grollen meewerkt .
  maandag 26 februari 2007 @ 11:01:09 #263
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46688290
Hahaha, meesterlijk!!
pi_46710583
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:36 schreef koenimex het volgende:

[..]

YouTube : http://www.youtube.com/watch?v=VABpBVDH3f0
[..]
Aaah, dat verklaart alles...
pi_46736026
Hoorde net gewoon Bitches Aint Shit op 538!! Dat ik dat ooit nog mocht meemaken...
pi_46736097
Als het maar groffe taal is, dan wil 538 het wel...
Zo hee
pi_46736335
Daar heb je een punt ja. Maar toch, Folds op 538 is vrij uniek
pi_47029075
http://www.nieuwerevu.nl/4123

Waarom wist ik niet dat dit al twee maanden online staat?
pi_47684262
Iemand idee waar ik de MySpace dvd makkelijk kan vinden? (dus niet veel betalen voor import/shipping).
Zo hee
  maandag 26 maart 2007 @ 21:22:07 #270
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_47688382
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:55 schreef paella het volgende:
Iemand idee waar ik de MySpace dvd makkelijk kan vinden? (dus niet veel betalen voor import/shipping).
Play.com:
Ben Folds: Live At Myspace

Pre-order
Due for release on 16/04/2007
our price: EUR 13.99 Delivered
pi_47936117
Hadden we al gezegd dat op de cd van VanVelzen de track One Angry Dwarf gecovered wordt?
Zo hee
  maandag 2 april 2007 @ 20:37:37 #272
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_47938941
Oja Van Velzen. Die loser die voortijdig het concert verliet.
Nepfan.
  maandag 2 april 2007 @ 22:11:39 #273
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_47943732
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:34 schreef paella het volgende:
Hadden we al gezegd dat op de cd van VanVelzen de track One Angry Dwarf gecovered wordt?
Ik vond het wel een heel 'makkelijke' cover, hij is vrijwel gelijk aan het origineel :/ behalve dat hij een andere datum noemt i.p.v. September '75 vind ik toch wel jammer, ik vind hem een goede artiest maar hij had hier iets veel beters van kunnen maken. (niet beter dan het origineel, maar iig iets heel anders bedoel ik)
pi_47980565
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:34 schreef paella het volgende:
He what?!

Hopelijk een beetje eervol. Vond die cover van Mess van Mathilde Santing ook zum kosten...
pi_47984364
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:30 schreef Numbie het volgende:

[..]

He what?!

Hopelijk een beetje eervol. Vond die cover van Mess van Mathilde Santing ook zum kosten...
Huh? Heb je die toevallig bij de hand... ?
pi_47988574
Toevallig niet nee... Zit in Canada op vakantie

Maar is vast wel te beluisteren via een webwinkel of zo
  woensdag 4 april 2007 @ 13:09:43 #277
138195 morgane
Omnomnomnivoor
  woensdag 4 april 2007 @ 13:41:26 #278
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_48002516
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:09 schreef morgane het volgende:
Hier bijvoorbeeld
In andere culturen zou je hiervoor, terecht, gestenigd worden.
pi_48008494
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:09 schreef morgane het volgende:
Hier bijvoorbeeld
Dat was me zelf al gelukt . Jammer dat er geen volledige versie is, al vind ik het origineel 'iets' beter
pi_48018542
Ja, weer te veel jointjes gerook die Mathilde
Zo hee
pi_48030293
pi_49534376
Maar nu zijn er dus 2 topics?

Ben folds five
Ben Folds Live of het grote Ben Folds FiveTopic

Help! Verwarring!
pi_49534381

Ben folds five

Help! Verwarring!

EDIT: deze is al wel wat langer inactief, zie ik nu.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:52:38 #284
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_49536744
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:01 schreef koenimex het volgende:

Ben folds five

Help! Verwarring!
Deze is langer, al is de OP wat minder dus deze kan beter openblijven denk ik dan de andere. Anders komt er nooit een Ben Folds #2!
pi_49854908
Dan moeten we deze maar eens gauw volgooien dus...

Ben benieuwd of hij eind dit jaar of begin volgend jaar nog met een nieuw studioalbum komt. Kan SSSG namelijk niet echt een nieuw album noemen...
pi_49866165
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:04 schreef Numbie het volgende:
Dan moeten we deze maar eens gauw volgooien dus...

Ben benieuwd of hij eind dit jaar of begin volgend jaar nog met een nieuw studioalbum komt. Kan SSSG namelijk niet echt een nieuw album noemen...
Ja, dat vind ik ook
pi_51130997
Heb net de DVD Live In Perth gekocht. Wát een muzikaliteit, zeg!
pi_51131210
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:01 schreef koenimex het volgende:

http://forum.fok.nl/topic/476025

Help! Verwarring!

EDIT: deze is al wel wat langer inactief, zie ik nu.
Zie dat het andere topic niet meer bestaat. Is het OT daarvan bewaard? Dat zou een beter begin zijn van #2...
Die moet toch eens een keer gaan komen?
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:50:20 #289
11502 nipeng
The last ride is free
pi_51140292
De topics zijn gemerged zo te zien de post die je zoekt zal in dit topic staan.
Ergens.
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:47:12 #290
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53197919
Ben Folds' cover of Such Great Heights

Let vooral op de instrumenten van de mensen naast hem.
pi_55253220
Ik geloof dat Paul de Leeuw's (vertaalde) cover van The Luckiest hier niet genoemd is.
Zo hee
pi_57650531
Ben Folds komt weer naar ons landje!!!!!!!!!!!! 29juni Paradiso, 5 april start de VVK *stuiter stuiter*
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:17:51 #293
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_57652279
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Ben Folds komt weer naar ons landje!!!!!!!!!!!! 29juni Paradiso, 5 april start de VVK *stuiter stuiter*
pi_57655430
Heel hartelijk dank voor deze melding!!!
Zo hee
pi_57667809
*O*
pi_57680770
Echt zoooooooooo gaaf, ik ga 5 april meteen een kaartje kopen. Jee, mijn 2 helden in dezelfde week: eerst Ben Folds, dan REM. Duur weekje, maar wel helemaal gaaf!!!!!!
pi_57687804
Ik zie dit niet op de website van Paradiso, niet op de website van Ben Folds zelf en niet op de website van Ticketservice, hoe zit dit precies?

Edit: o, ik meende echt op 'juni' te hebben geklikt op de website van Paradiso, maar ik kijk nu nog een keer en zie het nu toch staan. Keek ik zeker de eerste keer verkeerd.
  woensdag 2 april 2008 @ 13:53:31 #298
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_57778962
Ben staat op Rock Werchter
pi_57783946
Ben benieuwd hoe zijn nieuwe plaat klinkt....
pi_57808386
Hij staat ook op rockin park!
  donderdag 3 april 2008 @ 18:06:28 #301
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_57809085
Ik ben erbij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')