SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.
Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentile codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.
Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt gepdatet en er dus lange intervals zijn.
En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.
De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden./A/non's with his waifu, all's right in the world.
Welke versie?quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:48 schreef VulpX het volgende:
Zojuist Cowboy Bebop Complete Collection besteld. Wat een bazenserie!
De BR collectie die die twee uitgaven samenvoegtquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:29 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Welke versie?
Toevallig is dit nu naar mij onderweg:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je klassiekers niet erkennenquote:
Waar?quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:48 schreef VulpX het volgende:
Zojuist Cowboy Bebop Complete Collection besteld. Wat een bazenserie!
Opa, vertel eens, wat is een TV?quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:36 schreef De_Ilias het volgende:
Bebop kwam vroeger nog op nederlandse tv, wie kan dat nog herinneren?
vind het geen klassiekerquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:22 schreef VulpX het volgende:
[..]
De BR collectie die die twee uitgaven samenvoegt
[..]
Je klassiekers niet erkennen
TMF zond het uit ja. De Japanse dub.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:36 schreef De_Ilias het volgende:
Bebop kwam vroeger nog op nederlandse tv, wie kan dat nog herinneren?
quote:
Zavviquote:
Dat is geen kwestie vinden. Dat s zo. Net als bijvoorbeeld Evangelion, Akira en Dragonball Z dat zijn. Kun je niet leuk vinden, prima, maar ze hebben veel betekent voor anime en zijn dus gewoon klassiekers.quote:
het blijft een mening van een groep mensen die dat vindt, ik vind bebop ook maar meh.. en zeker geen klassieker.. DBZ zou ik ook geen klassieker noemen..quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef VulpX het volgende:
[..]
Zavvi
[..]
Dat is geen kwestie vinden. Dat s zo. Net als bijvoorbeeld Evangelion, Akira en Dragonball Z dat zijn. Kun je niet leuk vinden, prima, maar ze hebben veel betekent voor anime en zijn dus gewoon klassiekers.
Betekendquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef VulpX het volgende:
[..]
Zavvi
[..]
Dat is geen kwestie vinden. Dat s zo. Net als bijvoorbeeld Evangelion, Akira en Dragonball Z dat zijn. Kun je niet leuk vinden, prima, maar ze hebben veel betekent voor anime en zijn dus gewoon klassiekers.
Jammer genoeg zijn de meeste van die klassiekers helemaal niet goed als beweerd wordtquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef VulpX het volgende:
[..]
Zavvi
[..]
Voor veel mensen niet nee. Net als dat voor veel mensen goede literatuur ook niet is weggelegd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:17 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn de meeste van die klassiekers helemaal niet goed als beweerd wordt.
Niet zo bijdehand doenquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor veel mensen niet nee. Net als dat voor veel mensen goede literatuur ook niet is weggelegd.
Catcher in the Ryequote:Op donderdag 26 juni 2014 19:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor veel mensen niet nee. Net als dat voor veel mensen goede literatuur ook niet is weggelegd.
Jij snapt het!quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:24 schreef DeZwabber het volgende:
50 Shades of Grey, Da Vinci Code, Twilight
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Allemaal literaire hoogstandjesquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:24 schreef DeZwabber het volgende:
50 Shades of Grey, Da Vinci Code, Twilight
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:25 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Allemaal literaire hoogstandjes.
Gelukkig voegde je nog op het laatste moment die spoiler toe. Het bleek niet uit de context of het serieus was of niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐙
Samurai Pizza Cats.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:29 schreef De_Ilias het volgende:
Goede animes die vroeger gewoon spontaan op NL tv kwamen:
Gundam wing
Tekkamen blade
DBZ
Mag je doen. Maakt niet uit. DBZ s een klassieker.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:06 schreef mschol het volgende:
[..]
het blijft een mening van een groep mensen die dat vindt, ik vind bebop ook maar meh.. en zeker geen klassieker.. DBZ zou ik ook geen klassieker noemen..
Shaman king kwam ook op tv.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:33 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan me alleen Pokmon, Yu-Gi-Oh!, Dragonball Z, Sailor Moon, Digimon, Beyblade, B-daman en Flint the Time Detective herinneren. Misschien dat ik er nog een paar mis...
Eens!quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:25 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]![]()
Dat boek is geniaal en hilarisch.
Is dat niet voor kleine kinderen bedoeldquote:
Alle anime is toch voor kinderen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:58 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Is dat niet voor kleine kinderen bedoeld?
De enige paar keren dat ik publiek eigendom beklad heb is om aan een doodgewone ´Fuck you´ vooraf te laten gaan: ´you can't ever find a place that's nice and peaceful because there isn't any, you may think there is but when you're not looking somebody'll sneak up and write,´ aangevuld met ´ right under your nose!´quote:
Eigenlijk welquote:Op donderdag 26 juni 2014 20:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Alle anime is toch voor kinderen?
not sure if serious...quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:03 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Maar sommige dingen zijn meer gericht op 6-12-jarigen en andere dingen weer op 12-15-jarigen bijv.
Ik ben hartstikke serieus hoorquote:
Bro do you even Seinen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:05 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke serieus hoor!
De enige manga die ik ooit heb gelezen was van Pokmon Mystery Dungeonquote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:10 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
De enige manga die ik ooit heb gelezen was van Pokmon Mystery Dungeon. Maar ik zou die van Planetes en Usagi Drop zeker wel eens willen lezen
.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De enige paar keren dat ik publiek eigendom beklad heb is om aan een doodgewone ´Fuck you´ vooraf te laten gaan: ´you can't ever find a place that's nice and peaceful because there isn't any, you may think there is but when you're not looking somebody'll sneak up and write,´ aangevuld met ´ right under your nose!´
Nee, dat wil je niet. Of liever. Ik kan me haast niet voorstellen dat een mens dat meegeleefd heeft met het verhaal en zelfs lering heeft getrokken uit dat verhaal tevreden kan zijn met waar die manga naartoe gaat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:10 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Maar ik zou [de manga van] Usagi Drop zeker wel eens willen lezen.
Niet gelezen, maar ik weet waar je het over hebt. Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 26 juni 2014 20:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet. Of liever. Ik kan me haast niet voorstellen dat een mens dat meegeleefd heeft met het verhaal en zelfs lering heeft getrokken uit dat verhaal tevreden kan zijn met waar die manga naartoe gaat.
Slechte muziekquote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet. Of liever. Ik kan me haast niet voorstellen dat een mens dat meegeleefd heeft met het verhaal en zelfs lering heeft getrokken uit dat verhaal tevreden kan zijn met waar die manga naartoe gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leafeon672 op 26-06-2014 21:55:08 ]Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
aangezien het einde van de manga al zo vaak gespoilert is: achja.. ieder zo z'n ding?quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:47 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]Dat kan ik niet ontkennen noch bevestigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“An interesting thing is a good thing.”
Dan weet ik genoegquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat kan ik niet ontkennen noch bevestigen.
Dr zit geneens fanservice inquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:42 schreef Leafeon672 het volgende:
K-ON lijkt me puur en alleen fanservice, of heb ik dat mis?
Dus het heeft zeer complexe en intrigerende verhaallijnen die je echt aan het denken zetten?quote:
Inderdaad zoals hieronder.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:44 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Dus het heeft zeer complexe en intrigerende verhaallijnen die je echt aan het denken zetten?
Wat prachtigquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:45 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Inderdaad zoals hieronder.
[ afbeelding ]
de anime gaat niet zo ver hequote:Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Dan weet ik genoeg. Maar ik had al gelezen dat in de manga het meisje later naar de middelbare school gaat, dus het was al een beetje te verwachten
.
Gelukkig maarquote:
quote:
ik vind het, net zoals bij andere anime, gewoon jammer dat ze niet de hele manga in een serie gooien, desnoods splits je het in een serie + een paar OVA's of een 2de seriequote:
Fun things are fun.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:44 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Dus het heeft zeer complexe en intrigerende verhaallijnen die je echt aan het denken zetten?
Taartjes en thee!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:08 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Fun things are fun.
Verlang je iets anders?
Earl Grey!!quote:
Kwaliteitsreactie hoorquote:
Idd, Masamune Shirowquote:
Van welke GitS? Ik hoorde dat bij de BR uitgave van de eerste film de conversie redelijk verneukt was?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:33 schreef DeZwabber het volgende:
Ik kan niet wachten tot m'n GitS blu-ray binnen is, ergens in september komt 'ie.
HD goodness
en waar zijn ze van? (een aantal kan ik wel plaatsen, een aantal ook niet...)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:44 schreef Leafeon672 het volgende:
Heb zowaar maar eens een collage van favoriete anims kunnen maken
[ afbeelding ]
De BR van de eerste film die tot nu toe uit was was ook alleen maar een upscale van de DVD. Dit is als het goed is een remaster van de oorspronkelijke beelddrager. Geen idee op wat voor film het geschoten is, zal wel 35mm zijn. Dat levert over het algemeen ook bij oudere films alsnog een schitterende kwaliteit op bij blu-ray.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:35 schreef VulpX het volgende:
[..]
Van welke GitS? Ik hoorde dat bij de BR uitgave van de eerste film de conversie redelijk verneukt was?
Planetes - Usagi Drop - Koi Kazequote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:45 schreef mschol het volgende:
[..]
en waar zijn ze van? (een aantal kan ik wel plaatsen, een aantal ook niet...)
Ik zie Planetes, GitS, Roujin Z, Princess Mononoke, en AoT.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:44 schreef Leafeon672 het volgende:
Heb zowaar maar eens een collage van favoriete anims kunnen maken
[ afbeelding ]
Staat hierbovenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik zie Planetes, GitS, Roujin Z, Princess Mononoke, en AoT.
De rest ken ik niet.
ah, thnxquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:48 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Planetes - Usagi Drop - Koi Kaze
Magnetic Rose (Memories) - Cencoroll - Ghost in the Shell
Roujin-Z - Princess Mononoke - Attack on Titan
Ah, wilde het net vragen! Awesome, besteld!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:51 schreef DeZwabber het volgende:
Dit is de GitS release trouwens.
http://www.zavvi.nl/blu-r(...)ooklet/10952745.html
Er zit muziek in de OP geloof ik. Verder een documentaire over thee en keekie.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:36 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Keion en muziek? Ik vrees dat je verkeerde verwachtingen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |